پنج قاعده مهم در بازاریابی فروش اینترنتی
در تهیه یك آگهی برای فروش اینترنتی باید پنج قاعده كلی زیر را رعایت كرد:
۱) یك آگهی فروش خوب باید خوانندگان را جذب كند.
۲) این آگهی باید برای كاربران خسته كننده نبوده، در كوتاهترین شكل ممكن هدف خود را بیان كند.
۳) پیام مورد نظر شما باید به روشنی و واضح در این آگهی مطرح شود و برای مخاطب گنگ نباشد.
۴) محتوای آگهی باید دارای اعتبار لازم باشد.
۵) این آگهی باید مزایای خرید اینترنتی را برای خواننده به طور كامل شرح دهد.
بیایید هر یك از موارد یاد شده را دقیقتر بررسی كنیم:
جذب خوانندگان با مشاهده تیتر آگهی اولین اولویت در نگارش یك آگهی فروش در اینترنت است. شما در ارایه آگهی برای بازایابی اینترنتی باید خوانندگان را ملزم كنید كه آگهیهای فروش مربوط به شركت شما را بخوانند. بنابراین شما باید نهایت دقت را در ارایه تیترهای آگهیهای خود به كار گیرد كه خوانندگان را تشویق به خواندن آگهیهای فروش شما بكند.
بنابراین نحوه انتخاب دو یا سه كلمه اول تیتر آگهی بسیار مهم است. از این رو شما باید از كلماتی در ابتدای تیتر فروش خود استفاده كنید كه به سرعت توجه خریدار و خواننده را به سوی خود جلب كند. از جمله عبارتها و كلماتی كه میتوان در تیترهای اگهیهای فروش استفاده كرد شامل:
پنج قاعده مهم در بازاریابی فروش اینترنتی
▪ رایگان، شگفتانگیز، جذاب، آسان، اسرارآمیز، برای همه، تضمینی، یكهتاز، اعجاب انگیز، پولساز، غیر قابل مقایسه، پرسرعت و مانند آن.
▪ به هر حال به خاطر داشته باشید كه تیتر انتخابی شما باید به گونهای باشد كه مراجعان را با یك نگاه به سمت خود جذب كند. شما با اینكار آنها را به خواندن متن آگهی رهنمون میشوید. بنابراین در انتخاب تیتر آگهی نهایت دقت را به كار گیرید و آن را بارها و بارها بیازمایید.
▪ بعد از تشویق خریداران به خواندن متن آگهی شما باید با ارایهی سریع منظور خود و بیان اهداف تیتر آگهی، در كمترین زمان، خوانندگان را به خواندن ادامه متن آگهی مشتاق كنید. سعی كنید متن آگهی را با سادهترین حالت ممكن بیان و هر لحظه ارتباط خود را با خوانندگان حفظ كنید.
همیشه برای وقت مشتریان خود ارزش و احترام قائل شوید.
▪ متن شما در آگهی باید بسیار واضح و روان باشد و به سادگی منظور خود را به خواننده انتقال دهد. از بیان كلمات ثقیل و پیچیده خودداری كنید. این كار تنها خواننده را گیج میكند و خواننده گیج هرگز حاضر به خرید از شما نخواهد بود.
▪ متن شما در آگهی باید آن قدر روان و ساده باشد كه حتا یك كودك نیز بتواند به آسانی آن را بفهمد. از بیان كلمات بزرگ و عباراتی كه گنگ و پیچده است خودداری كنید.