#1  
قدیمی 05-23-2008
haj_amir haj_amir آنلاین نیست.
دوست و کاربر فعال سابق
 
تاریخ عضویت: May 2008
محل سکونت: تهران
نوشته ها: 1,217
سپاسها: : 2

122 سپاس در 119 نوشته ایشان در یکماه اخیر
پیش فرض مقایسه ویتارا و توسان

این هم مقایسه توسان و سوزکی به نقل از مجله علمی فرهنگی شاموت:
مقایسه ویتارا و توسان
مدتي است كه رقابت در بخش خودروهاي اس يو وي بالا گرفته و تنوع در اين بخش بيشتر شده . در اين ميان اس يو وي هاي نسبتا ارزان قيمت كه از قيمتي در حدود 40 مليون تومان برخوردارند رفته رفته دارند جاي خود را در ميان خريداران پيدا ميكنند . به همين دليل بر آن شدم تا مقايسه اي بين دو خودرو در اين كلاس بپردازم كه يكي از آن ها تازه وارد است . اميدوارم تا اين مقايسه بتواند اطلاعات شما را در هنگام خريد افزايش دهد .

طراحی خارجی :


چهره ی گرندویتارا خشن و زمخت طراحی شده ولی خیلی دلچسب و دوست داشتنی نیست . البته نمیتوان گفت که ظاهر این خودرو زیبا نیست ولی در نگاه اول نیز به دل نمیچسبد .
فرم چراغ های این خودرو تقریبا مستطیل شکل است و شیب کمی دارد که همین امر باعث شده تا چهره ی این خودرو زمخت به نظر برسد .
خطوط بدنه ی این خودرو ساده بوده و در آن برآمدگی خاصی به چشم نمیخورد . جلوپنجره ی آن نیز همانند چراغ ها ساده طراحی شده .
نحوه ی قرارگیری چراغ های عقب در نوع خود جالب توجه است ولی عدم قرارگیری چراغ در امتداد ستون عقب کمی باعث ناهماهنگی در این بخش گشته است .
در کل چهره ی ویتارا را باید ساده و تا حدی اسپرت دانست .
اما ظاهر توسان به کلی نسبت به ویتارا متفاوت است .
چراغ های تقریبا کوچک این خودرو که به سمت بالا کشیده شده اند دوست داشتنی جلوه میکند .


ترکیب این چراغ ها با جلوپنجره ی تقریبا کوچک و خطوط عضلانی موجود بر روی بدنه باعث شده تا نمای خارجی توسان دوست داشتنی و البته زیباتر از ویتارا به نظر برسد .
سپرهای برآمده ی این خودرو که البته در مدل های موجود در کشور هم رنگ بدنه هستند بیش از پیش چهره ی این خودرو را زیباتر میکنند .
چراغ های عمودی توسان از زیبای مناسبی بهره مندند و هماهنگی خوبی با اجزای بدنه دارند .
در کل امتیاز این بخش را باید به توسان داد چرا که طرحی به مراتب زیباتر و شکیل تر دارد و به خوبی توانسته ویژگی های یک خودروی اسپرت را با یک اس یو وی کوچک ترکیب کند .
طراحی داخلی :

خودروهای هیوندای اگرچه در بسیاری از بخش ها پیشرفت کرده اند و حتی گاها از خودروسازان ژاپنی نیز جلو افتاده اند ولی هنوز در بخش طراحی کابین نتوانسته اند به اندازه ی کافی از خود تبحر نشان دهند .
نحوه ی طراحی کابین توسان نیز از این امر مستثنی نیست .
دریچه های کولر مربع شکل که در میان فضای پلاستیکی مشنیققنگی قرار گرفته اند به ظاهر و کیفیت کابین این خودرو لطمه وارد کرده است .
سایر نشان دهنده ها و تکمه ها نیز بسیار ساده و ابتدایی طراحی شده اند . در این میان پوشش استیل موجود بر روی داشبورد نیز نتوانسته موجب بالابردن کیفیت کابین شود .
نورپردازی سبزرنگ این کابین همانند سوناتا جلوه ی خاصی ندارد و کاملا معمولی است .
حال به بررسی کابین سوزوکی گرندویتارا میپردازیم :
مهم ترین نکته ای که در این کابین جلب توجه میکند ترکیب دو رنگ سیاه و نقره ای به بهترین شکل ممکن است .
دریچه های کولر و سایر ادوات در این خودرو زیبا و کارآمد طراحی شده اند . پوشش فلزی قرار گرفته شده در کنار کنترل ها سبب زیباتر شدن کابین گشته اند .
طراحی فرمان در ویتارا نیز بسیار زیباتر از توسان بوده و استفاده از قطعات فلزی بر روی فرمان سبب تکمیل این زیبایی شده است .
در کل باید کابین ویتارا را یک کابین اسپرت و زیبا دانست و در مقابل کابین توسان را یک کابین کسل کننده و معمولی .

تجهیزات و قیمت :


شاید ضرب المثل " هر چه قدر پول بدی همون قدر آش میخوری " را شنیده باشید . ولی در مورد توسان باید گفت " هر چه قدر پول بدی بیشتر آش میخوری ! " چرا که قیمت این خودرو برای مدل GLS حدود 41 مليون تومان ميباشد و علي رغم اين كه 1 مليون تومان از ويتارا ارزان تر است از تجهيزات و امكانات بيشتري سود ميبرد .
ابتدا به بررسي تجهيزات سوزوكي گرندويتارا ميپردازيم :
سيستم دو ديفرانسيل (4WD) با 4 وضعيت
فرمان هيدروليك
قفل مركزي با كنترل از راه دور
شيشه بالابرهاي برقي جلو و عقب با قفل ايمني
تنظيم ارتفاع صندلي راننده
آينه هاي جانبي برقي همراه با سيستم گرمـكن
سيستم ترمز ضدقفل با توزيع كننده الكترونيكي نيرو
سيستم كمك ترمز
كيسه هوا براي راننده و سرنشين جلو
كنترل راديو پخش روي فرمان
فرمان 3 پره
كمربندهاي ايمني 3 نقطه اي با تنظيم ارتفاع
سيستم پيش¬كشنده و كاهش ضربه كمربند ايمني
سيستم ضد سرقت (Immobilizer)
تهويه مطبوع (كولر) اتوماتيك
راديو پخش سي دي ضد سرقت
ريلـهاي سقف براي نصب باربند
برف پاك كن عقب
صندلي هاي تاشو
محافظ لاستيك زاپاس

اين ليست تجهيزات براي خودرويي 42 مليون توماني خيلي هم خوب نيست خصوصا وقتي كه بدانيد اين خودرو از يك موتور 4 سيلندر استفاده ميكند .
اما توسان علاوه بر اين كه بيشتر تجهيزات ياد شده را داراست داراي برتري هايي نسبت به ويتارا نيز ميباشد كه از آن جمله ميتوان به :‌ داشتن موتور 6 سيلندر - گيربكس تيپ ترونيك - كولر اتوماتيك - 4 كيسه هواي اضافه - سانروف - كروز كنترل - گرم كن صندلي هاي جلو - چراغ مه شكن جلو - سنسور باران - آينه الكتروكروميك عقبو سيستم صوتي MP3 اشاره كرد .
ميبينيد تجهيزات توسان نسبت به ويتارا بيشتر و حياتي تر است چرا كه اين تجهيزات در ايمني خودرو نيز تاثير گذارند .
در كل بايد امتياز اين بخش را به توسان داد .
موتور و گيربكس :



يك خودروي اس يو وي چه در انواع شهري و چه در انواع آف رود نياز به يك موتور پرقدرت و قوي دارد . چرا كه معمولا اين گونه خودروها از وزن بيشتري نسبت به انواع سواري برخوردارند و با توجه به ابعادشان طبعا انتظارات بيشتري نيز از آنان ميرود .
موتور هيونداي توسان داراي 6 سيلندر ميباشد كه به صورت V شكل در كنار هم قرار گرفته اند . حجم اين موتور برابر 7/2 ليتر ميباشد و ميزان نيروي خروجي آن نيز برابر 175 اسب بخار ميباشد . حداكثر گشتاور اين موتور نيز 178 پوندفوت ميباشد كه در دور موتور 4000 بدست مي آيد .
موتور ويتارا از نوع 4 سيلندر خطي ميباشد كه 2 ليتر حجم دارد . قدرت اين موتور برابر 140 اسب بخار ميباشد .
گشتاور اين موتور نيز در حدود 140 پوندفوت است .
اما يكي ديگر از برتري هاي توسان نسبت به ويتارا در بخش گيربكس ميباشد . گيربكس ويتارا از نوع اتوماتيك ميباشد ولي گيربكس توسان علاوه بر اتوماتيك بودن از قابليت تعويض به صورت دستي نيز برخوردار ميباشد كه اين امر ميتواند لذت رانندگي با اين خودرو را نسبت به ويتارا دوچندان كند . اين امر خصوصا در كنار داشتن موتور قويتر توسان كيفيت رانندگي اين خودرو را نسبت به ويتارا در سطح بالاتري قرار داده است .
در اين بخش نيز برنده بي چون و چرا هيونداي توسان است .


پايان سخن :


هر دو خودرو جزء خودروهاي مطرح روز دنيا هستند . شايد در بازارهاي جهاني ويتارا به دليل استفاده از موتور قويتر و قيمت ارزان تر ( قيمت ويتارا 6 سيلندر فقط 19999 دلار است !! ) نسبت به توسان انتخاب بهتري باشد ولي در بازار ايران كه هر دو خودرو در يك سطح قيمت قرار دارند موتور و تجهيزات بهتر توسان نسبت به ويتارا به همراه ظاهر مناسبي كه اين خودرو دارد ميتواند آن را در قياس با ويتارا خودروي بهتري نشان دهد .
* هيونداي توسان در حال حاضر براي مدل جي ال 5/39 مليون و براي مدل جي ال اس 5/41 مليون ثبت نام ميشود و از 3 سال يا 60 هزار كيلومتر گارانتي برخوردار است .

خودروي اول : هيونداي توسان جي ال اس

خودروي دوم :‌سوزوكي گرندويتارا
پاسخ با نقل قول
  #2  
قدیمی 06-09-2008
دانه کولانه آواتار ها
دانه کولانه دانه کولانه آنلاین نیست.
    مدیر کل سایت
        
کوروش نعلینی
 
تاریخ عضویت: Jun 2007
محل سکونت: کرمانشاه
نوشته ها: 12,700
سپاسها: : 1,382

7,486 سپاس در 1,899 نوشته ایشان در یکماه اخیر
دانه کولانه به Yahoo ارسال پیام
پیش فرض

بابا سهمیه بنزین این بنده خدا هم که قطع شد..... ماشین های وارداتی با حجم موتور بالای 1300 (اگه اشتباه نکنم ) سهمیه شون قطع شد نام ویتارا رو هم علنا اعلام کردند
__________________
مرا سر نهان گر شود زير سنگ -- از آن به كه نامم بر آيد به ننگ
به نام نكو گر بميــرم رواست -- مرا نام بايد كه تن مرگ راست



پاسخ با نقل قول
  #3  
قدیمی 06-10-2008
haj_amir haj_amir آنلاین نیست.
دوست و کاربر فعال سابق
 
تاریخ عضویت: May 2008
محل سکونت: تهران
نوشته ها: 1,217
سپاسها: : 2

122 سپاس در 119 نوشته ایشان در یکماه اخیر
پیش فرض

نقل قول:
نوشته اصلی توسط دانه کولانه نمایش پست ها
بابا سهمیه بنزین این بنده خدا هم که قطع شد..... ماشین های وارداتی با حجم موتور بالای 1300 (اگه اشتباه نکنم ) سهمیه شون قطع شد نام ویتارا رو هم علنا اعلام کردند
ویتارا تولید داخل 2000 که مشکل نداره
ویتارا وارداتی 2400 هست که مشکل دار میشه
پاسخ با نقل قول
  #4  
قدیمی 06-11-2008
دانه کولانه آواتار ها
دانه کولانه دانه کولانه آنلاین نیست.
    مدیر کل سایت
        
کوروش نعلینی
 
تاریخ عضویت: Jun 2007
محل سکونت: کرمانشاه
نوشته ها: 12,700
سپاسها: : 1,382

7,486 سپاس در 1,899 نوشته ایشان در یکماه اخیر
دانه کولانه به Yahoo ارسال پیام
پیش فرض سرپرست وزارت كشور جزئيات سهميه بندى تابستانى بنزين رااعلام كرد

سرپرست وزارت كشور جزئيات سهميه بندى تابستانى بنزين رااعلام كرد
حذف سهميه بنزين خودروهاى لوكس

• از ابتداى تيرماه، امكان دريافت بنزين سوپر
از طريق كارت سوخت وجود ندارد و كسانى كه
مى خواهند از اين نوع بنزين استفاده كنند،
مى توانند آن را به صورت آزاد از جايگاه هاى
عرضه بنزين با نرخ هر ليتر ۵۴۰ تومان دريافت كنند
• سهميه خودروهاى شخصى و موتوسيكلت ها تغيير نكرده
و به ترتيب ۱۲۰ ليتر و ۳۶ ليتر در ماه اعلام شده است
از ابتداى تيرماه براى خودروهاى توليد داخل كه حجم
موتور آنها بيش از ۲ هزار سى. سى است و خودروهاى
وارداتى كه حجم موتور آنها بالاى ۱۳۰۰ سى. سى است،
سهميه بنزين تعلق نمى گيرد

• كوپن هاى سوخت توزيع شده، تا ابتداى تيرماه امكان
استفاده دارند و پس از اين تاريخ، ابطال خواهند شد
• سهميه بنزين خودروهاى دوگانه سوز مسافربر
شخصى ۴۰۰ ليتر، خودروهاى دوگانه سوز آژانس ها
۳۰۰ ليتر و خودروهاى دوگانه سوز آموزش رانندگى و
وانت هاى دوگانه سوز پرمصرف ۳۰۰ ليتر اعلام شد

گروه اجتماعى ـ سهميه بنزين خودروها براى سه ماهه تابستان از سوى سرپرست وزارت كشور اعلام شد.
به گزارش فارس، سيد مهدى هاشمى در جمع خبرنگاران با اشاره به تغيير نكردن سهميه بنزين خودروهاى شخصى و موتوسيكلت ها گفت: از ابتداى تيرماه امكان دريافت بنزين سوپر از طريق كارت سوخت وجود ندارد و كسانى كه مى خواهند از اين نوع بنزين استفاده كنند، بايد آن را به صورت آزاد از جايگاه هاى عرضه بنزين دريافت كنند.به گفته وى نرخ هر ليتر بنزين سوپر آزاد ۵۴۰ تومان خواهد بود.
هاشمى تصريح كرد: سهميه بنزين خودروهاى شخصى ۱۲۰ ليتر در ماه ثابت مانده است و موتوسيكلت ها نيز ماهانه ۳۶ ليتر بنزين دريافت خواهند كرد.
رئيس ستاد مديريت حمل و نقل كشور گفت: از ابتداى تيرماه براى خودروهاى توليد داخل كه حجم موتور آنها بيش از ۲هزار سى سى است (از جمله ماكسيما، سوزوكى ويتارا ، نيسان رونيز، پاجرو و موسو)، بنزين سهميه اى تعلق نخواهد گرفت و دارندگان اين خودروها مى توانند بنزين مورد نياز خود را به صورت آزاد تهيه كنند.هاشمى درباره علت حذف بنزين سهميه اى اين خودروها گفت: اين خودروها درصد پائينى از خودروهاى موجود را به خود اختصاص داده اند و بيشتر آنها خودروهاى گرانقيمت هستند كه افراد متمكن آن را خريدارى مى كنند.وى اضافه كرد: خودروهاى وارداتى هم كه حجم موتور آنها ۱۳۰۰ سى سى به پائين باشد، مى توانند از سهميه سوخت استفاده كنند اما به خودروهاى وارداتى كه حجم موتورشان ۱۳۰۰ سى سى به بالا است، سهميه بنزين تعلق نمى گيرد. [توضيح اين كه تقريباً تمام خودروهاى وارداتى لوكس كه حجم موتورشان بالاى ۲ هزار سى سى است.تويوتاپرادو، هيونداى (سوناتا، سانتافه، آزرا)، انواع ب.ام.و، انواع بنز سوارى و انواع تويوتا كمرى از اين نوع خودروهاست.]
* سهميه خودروهاى عمومى دوگانه سوز، ۲۰۰ ليتر در ماه
هاشمى درباره سهميه خودروهاى عمومى دوگانه سوز گفت: سهميه خودروهاى عمومى دوگانه سوز ۲۰۰ليتر در ماه تعيين شده است.خودروهاى دوگانه سوز مسافربر شخصى ۴۰۰ ليتر، خودروهاى دوگانه سوز آژانس ها ۳۰۰ ليتر، خودروهاى دوگانه سوز آموزش رانندگى ۳۰۰ ليتر و وانت هاى دوگانه سوز پر مصرف ۳۰۰ ليتر بنزين در ماه دريافت خواهند كرد.وى افزود: دارندگان وانت هاى پرمصرف كه تاكنون براى دوگانه سوز شدن خودروهاى خود اقدام نكرده اند تا پايان تابستان امسال براى اين اقدام فرصت دارند و در غير اين صورت سهميه اين دسته از خودروها در سه ماهه سوم سال با خودروهاى دوگانه سوز برابر در نظر گرفته خواهد شد.هاشمى درباره سهميه وانت هاى دوگانه سوز كم مصرف نيز گفت: براى اين دسته از خودروها ۲۵۰ ليتر بنزين در ماه در نظر گرفته شده است.
وى افزود: خودروهاى مسافربر شخصى بين شهرى كه دوگانه سوز هستند ماهانه ۸۰۰ ليتر بنزين دريافت خواهند كرد.
* اعتبار كوپن سوخت، تا تيرماه
به گفته رئيس ستاد مديريت حمل و نقل كشور، سهميه تاكسى ها ۶۵۰ ليتر، مسافربرهاى شخصى ۵۵۰ ليتر، آژانس ها ۴۰۰ ليتر، خودروهاى آموزش رانندگى ۴۰۰ ليتر و وانت هاى كم مصرف ۳۰۰ليتر در ماه تعيين شده است كه سهميه آنها از ابتداى تيرماه در كارت سوخت آنان شارژ خواهد شد.از سه ماهه دوم سال جارى، سهميه خودروى جانبازان نيز در كارت سوخت آنان شارژ خواهد شد و كوپن هاى سوخت توزيع شده نيز تا ابتداى تيرماه امكان استفاده دارند و پس از اين تاريخ ابطال خواهند شد.هاشمى درباره كارت سوخت خودروهاى ديزلى گفت: دارندگان اين دسته از خودروها مى توانند از ابتداى تير ماه بدون اعمال محدوديت سهميه اى و تنها با ارائه كارت هاى سوخت، گازوئيل دريافت كنند.رئيس ستاد تبصره (۱۳) به دارندگان خودروهاى ديزلى كه تاكنون براى دريافت كارت سوخت اقدام نكرده اند، توصيه كرد كه در فرصت باقيمانده براى دريافت كارت هاى خود اقدام كنند زيرا از ابتداى تير ماه نفت گاز تنها با ارائه اين كارتها عرضه خواهد شد.سرپرست وزارت كشور اظهارداشت: سهميه خودروهاى شخصى و موتوسيكلت ها به صورت سه ماهه در كارت سوخت آنان شارژ خواهد شد و سهميه بقيه خودروها به صورت ماهيانه شارژ مى شود.سهميه خودروهاى دولتى نيز در سه ماهه دوم سال ثابت مانده است و قيمت هر ليتر آن ۴۰۰ تومان تعيين شده است.
وى با اشاره به افزايش قيمت جهانى سوخت در ماههاى اخير اظهار داشت: در ستاد تبصره (۱۳) تلاش شد تا فشار ناشى از اين افزايش قيمت، به كمترين ميزان بر جامعه تحميل شود و به همين خاطر سياست تعديل سهميه خودروها در پيش گرفته شد.سرپرست وزارت كشور در پاسخ به اين سؤال كه با توجه به تعديل سهميه خودروها چه تمهيداتى براى بهبود وضع ناوگان حمل و نقل عمومى انديشيده شده است، گفت: تسهيلات و خدماتى كه در دولت نهم به اين بخش اختصاص يافته، چندين برابر دوره هاى گذشته بود.
وى تأكيد كرد: نمى توان همه مسائل را به اعتبارات محدود كرد گرچه اعتبارات اين بخش نيز در دولت نهم چند برابر افزايش داشته است.وى به افزايش اعتبارات اختصاص يافته از سوى مجلس براى توسعه خطوط مترو به صورت ارزى و ريالى اشاره كرد و گفت: در اين دوره كمك هاى فوق العاده اى به بخش هاى حمل و نقل عمومى بخصوص تاكسى ها و ون صورت گرفت كه ادامه خواهد يافت.رئيس ستاد مديريت حمل و نقل با اشاره به اينكه مشكل ناوگان حمل و نقل عمومى تنها به تأمين اتوبوس بر نمى گردد، گفت: در سه سال گذشته سه هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس جديد به ناوگان حمل و نقل عمومى وارد شده است.
هاشمى افزود: در حالى كه پيش از افزايش ظرفيت ناوگان اتوبوسرانى سه ميليون و ۵۰۰ هزار نفر جابه جايى در اين بخش داشتيم، به رغم افزايش ظرفيت،اين جابه جايى به رقم سه ميليون و ۱۵۰ هزار نفر در روز كاهش يافته است.
__________________
مرا سر نهان گر شود زير سنگ -- از آن به كه نامم بر آيد به ننگ
به نام نكو گر بميــرم رواست -- مرا نام بايد كه تن مرگ راست



پاسخ با نقل قول
  #5  
قدیمی 06-11-2008
دانه کولانه آواتار ها
دانه کولانه دانه کولانه آنلاین نیست.
    مدیر کل سایت
        
کوروش نعلینی
 
تاریخ عضویت: Jun 2007
محل سکونت: کرمانشاه
نوشته ها: 12,700
سپاسها: : 1,382

7,486 سپاس در 1,899 نوشته ایشان در یکماه اخیر
دانه کولانه به Yahoo ارسال پیام
پیش فرض سرپرست وزارت كشور جزئيات سهميه بندى تابستانى بنزين رااعلام كرد

سرپرست وزارت كشور جزئيات سهميه بندى تابستانى بنزين رااعلام كرد

حذف سهميه بنزين خودروهاى لوكس

• از ابتداى تيرماه، امكان دريافت بنزين سوپر
از طريق كارت سوخت وجود ندارد و كسانى كه
مى خواهند از اين نوع بنزين استفاده كنند،
مى توانند آن را به صورت آزاد از جايگاه هاى
عرضه بنزين با نرخ هر ليتر ۵۴۰ تومان دريافت كنند
• سهميه خودروهاى شخصى و موتوسيكلت ها تغيير نكرده
و به ترتيب ۱۲۰ ليتر و ۳۶ ليتر در ماه اعلام شده است
از ابتداى تيرماه براى خودروهاى توليد داخل كه حجم
موتور آنها بيش از ۲ هزار سى. سى است و خودروهاى
وارداتى كه حجم موتور آنها بالاى ۱۳۰۰ سى. سى است،
سهميه بنزين تعلق نمى گيرد

• كوپن هاى سوخت توزيع شده، تا ابتداى تيرماه امكان
استفاده دارند و پس از اين تاريخ، ابطال خواهند شد
• سهميه بنزين خودروهاى دوگانه سوز مسافربر
شخصى ۴۰۰ ليتر، خودروهاى دوگانه سوز آژانس ها
۳۰۰ ليتر و خودروهاى دوگانه سوز آموزش رانندگى و
وانت هاى دوگانه سوز پرمصرف ۳۰۰ ليتر اعلام شد

گروه اجتماعى ـ سهميه بنزين خودروها براى سه ماهه تابستان از سوى سرپرست وزارت كشور اعلام شد.
به گزارش فارس، سيد مهدى هاشمى در جمع خبرنگاران با اشاره به تغيير نكردن سهميه بنزين خودروهاى شخصى و موتوسيكلت ها گفت: از ابتداى تيرماه امكان دريافت بنزين سوپر از طريق كارت سوخت وجود ندارد و كسانى كه مى خواهند از اين نوع بنزين استفاده كنند، بايد آن را به صورت آزاد از جايگاه هاى عرضه بنزين دريافت كنند.به گفته وى نرخ هر ليتر بنزين سوپر آزاد ۵۴۰ تومان خواهد بود.
هاشمى تصريح كرد: سهميه بنزين خودروهاى شخصى ۱۲۰ ليتر در ماه ثابت مانده است و موتوسيكلت ها نيز ماهانه ۳۶ ليتر بنزين دريافت خواهند كرد.
رئيس ستاد مديريت حمل و نقل كشور گفت: از ابتداى تيرماه براى خودروهاى توليد داخل كه حجم موتور آنها بيش از ۲هزار سى سى است (از جمله ماكسيما، سوزوكى ويتارا ، نيسان رونيز، پاجرو و موسو)، بنزين سهميه اى تعلق نخواهد گرفت و دارندگان اين خودروها مى توانند بنزين مورد نياز خود را به صورت آزاد تهيه كنند.هاشمى درباره علت حذف بنزين سهميه اى اين خودروها گفت: اين خودروها درصد پائينى از خودروهاى موجود را به خود اختصاص داده اند و بيشتر آنها خودروهاى گرانقيمت هستند كه افراد متمكن آن را خريدارى مى كنند.وى اضافه كرد: خودروهاى وارداتى هم كه حجم موتور آنها ۱۳۰۰ سى سى به پائين باشد، مى توانند از سهميه سوخت استفاده كنند اما به خودروهاى وارداتى كه حجم موتورشان ۱۳۰۰ سى سى به بالا است، سهميه بنزين تعلق نمى گيرد. [توضيح اين كه تقريباً تمام خودروهاى وارداتى لوكس كه حجم موتورشان بالاى ۲ هزار سى سى است.تويوتاپرادو، هيونداى (سوناتا، سانتافه، آزرا)، انواع ب.ام.و، انواع بنز سوارى و انواع تويوتا كمرى از اين نوع خودروهاست.]
* سهميه خودروهاى عمومى دوگانه سوز، ۲۰۰ ليتر در ماه
هاشمى درباره سهميه خودروهاى عمومى دوگانه سوز گفت: سهميه خودروهاى عمومى دوگانه سوز ۲۰۰ليتر در ماه تعيين شده است.خودروهاى دوگانه سوز مسافربر شخصى ۴۰۰ ليتر، خودروهاى دوگانه سوز آژانس ها ۳۰۰ ليتر، خودروهاى دوگانه سوز آموزش رانندگى ۳۰۰ ليتر و وانت هاى دوگانه سوز پر مصرف ۳۰۰ ليتر بنزين در ماه دريافت خواهند كرد.وى افزود: دارندگان وانت هاى پرمصرف كه تاكنون براى دوگانه سوز شدن خودروهاى خود اقدام نكرده اند تا پايان تابستان امسال براى اين اقدام فرصت دارند و در غير اين صورت سهميه اين دسته از خودروها در سه ماهه سوم سال با خودروهاى دوگانه سوز برابر در نظر گرفته خواهد شد.هاشمى درباره سهميه وانت هاى دوگانه سوز كم مصرف نيز گفت: براى اين دسته از خودروها ۲۵۰ ليتر بنزين در ماه در نظر گرفته شده است.
وى افزود: خودروهاى مسافربر شخصى بين شهرى كه دوگانه سوز هستند ماهانه ۸۰۰ ليتر بنزين دريافت خواهند كرد.
* اعتبار كوپن سوخت، تا تيرماه
به گفته رئيس ستاد مديريت حمل و نقل كشور، سهميه تاكسى ها ۶۵۰ ليتر، مسافربرهاى شخصى ۵۵۰ ليتر، آژانس ها ۴۰۰ ليتر، خودروهاى آموزش رانندگى ۴۰۰ ليتر و وانت هاى كم مصرف ۳۰۰ليتر در ماه تعيين شده است كه سهميه آنها از ابتداى تيرماه در كارت سوخت آنان شارژ خواهد شد.از سه ماهه دوم سال جارى، سهميه خودروى جانبازان نيز در كارت سوخت آنان شارژ خواهد شد و كوپن هاى سوخت توزيع شده نيز تا ابتداى تيرماه امكان استفاده دارند و پس از اين تاريخ ابطال خواهند شد.هاشمى درباره كارت سوخت خودروهاى ديزلى گفت: دارندگان اين دسته از خودروها مى توانند از ابتداى تير ماه بدون اعمال محدوديت سهميه اى و تنها با ارائه كارت هاى سوخت، گازوئيل دريافت كنند.رئيس ستاد تبصره (۱۳) به دارندگان خودروهاى ديزلى كه تاكنون براى دريافت كارت سوخت اقدام نكرده اند، توصيه كرد كه در فرصت باقيمانده براى دريافت كارت هاى خود اقدام كنند زيرا از ابتداى تير ماه نفت گاز تنها با ارائه اين كارتها عرضه خواهد شد.سرپرست وزارت كشور اظهارداشت: سهميه خودروهاى شخصى و موتوسيكلت ها به صورت سه ماهه در كارت سوخت آنان شارژ خواهد شد و سهميه بقيه خودروها به صورت ماهيانه شارژ مى شود.سهميه خودروهاى دولتى نيز در سه ماهه دوم سال ثابت مانده است و قيمت هر ليتر آن ۴۰۰ تومان تعيين شده است.
وى با اشاره به افزايش قيمت جهانى سوخت در ماههاى اخير اظهار داشت: در ستاد تبصره (۱۳) تلاش شد تا فشار ناشى از اين افزايش قيمت، به كمترين ميزان بر جامعه تحميل شود و به همين خاطر سياست تعديل سهميه خودروها در پيش گرفته شد.سرپرست وزارت كشور در پاسخ به اين سؤال كه با توجه به تعديل سهميه خودروها چه تمهيداتى براى بهبود وضع ناوگان حمل و نقل عمومى انديشيده شده است، گفت: تسهيلات و خدماتى كه در دولت نهم به اين بخش اختصاص يافته، چندين برابر دوره هاى گذشته بود.
وى تأكيد كرد: نمى توان همه مسائل را به اعتبارات محدود كرد گرچه اعتبارات اين بخش نيز در دولت نهم چند برابر افزايش داشته است.وى به افزايش اعتبارات اختصاص يافته از سوى مجلس براى توسعه خطوط مترو به صورت ارزى و ريالى اشاره كرد و گفت: در اين دوره كمك هاى فوق العاده اى به بخش هاى حمل و نقل عمومى بخصوص تاكسى ها و ون صورت گرفت كه ادامه خواهد يافت.رئيس ستاد مديريت حمل و نقل با اشاره به اينكه مشكل ناوگان حمل و نقل عمومى تنها به تأمين اتوبوس بر نمى گردد، گفت: در سه سال گذشته سه هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس جديد به ناوگان حمل و نقل عمومى وارد شده است.
هاشمى افزود: در حالى كه پيش از افزايش ظرفيت ناوگان اتوبوسرانى سه ميليون و ۵۰۰ هزار نفر جابه جايى در اين بخش داشتيم، به رغم افزايش ظرفيت،اين جابه جايى به رقم سه ميليون و ۱۵۰ هزار نفر در روز كاهش يافته است.
__________________
مرا سر نهان گر شود زير سنگ -- از آن به كه نامم بر آيد به ننگ
به نام نكو گر بميــرم رواست -- مرا نام بايد كه تن مرگ راست



پاسخ با نقل قول
  #6  
قدیمی 06-11-2008
دانه کولانه آواتار ها
دانه کولانه دانه کولانه آنلاین نیست.
    مدیر کل سایت
        
کوروش نعلینی
 
تاریخ عضویت: Jun 2007
محل سکونت: کرمانشاه
نوشته ها: 12,700
سپاسها: : 1,382

7,486 سپاس در 1,899 نوشته ایشان در یکماه اخیر
دانه کولانه به Yahoo ارسال پیام
پیش فرض

امیر جان ویتارای داخلی هم متاسفانه فکر کنم مشکل داره .... متن خبر این بود که داخلی ها از 2000 به بالا ولی دقیقا توی متن خبر ذکر شده که ویتارا هم سهمیه ش قطع میشه
ویتارای وارداتی هم (مطمئنی 2400 هست ؟ )
گفته اند که 1300 به بالا فکر کنم دوچرخه هم از 1300 بالاتره ...
ویتارا رو ظاهرا یه 1000 دستگاه وارد میکنن بعدش تولید داخلم شروع میشه
اما اینی که پسر عموی بنده داره وارداتیه و متاسفانه سهمیه ش قطع میشه ..
__________________
مرا سر نهان گر شود زير سنگ -- از آن به كه نامم بر آيد به ننگ
به نام نكو گر بميــرم رواست -- مرا نام بايد كه تن مرگ راست



پاسخ با نقل قول
  #7  
قدیمی 06-11-2008
haj_amir haj_amir آنلاین نیست.
دوست و کاربر فعال سابق
 
تاریخ عضویت: May 2008
محل سکونت: تهران
نوشته ها: 1,217
سپاسها: : 2

122 سپاس در 119 نوشته ایشان در یکماه اخیر
پیش فرض

نقل قول:
نوشته اصلی توسط haj_amir نمایش پست ها




موتور هيونداي توسان داراي 6 سيلندر ميباشد كه به صورت V شكل در كنار هم قرار گرفته اند . حجم اين موتور برابر 7/2 ليتر ميباشد و ميزان نيروي خروجي آن نيز برابر 175 اسب بخار ميباشد . حداكثر گشتاور اين موتور نيز 178 پوندفوت ميباشد كه در دور موتور 4000 بدست مي آيد .
موتور ويتارا از نوع 4 سيلندر خطي ميباشد كه 2 ليتر حجم دارد . قدرت اين موتور برابر 140 اسب بخار ميباشد .
گشتاور اين موتور نيز در حدود 140 پوندفوت است .



وارداتی هم 2400
پاسخ با نقل قول
  #8  
قدیمی 10-17-2010
haj_amir haj_amir آنلاین نیست.
دوست و کاربر فعال سابق
 
تاریخ عضویت: May 2008
محل سکونت: تهران
نوشته ها: 1,217
سپاسها: : 2

122 سپاس در 119 نوشته ایشان در یکماه اخیر
پیش فرض

یادش بخیر مال دو سال پیشه تاپیک
ما بالا خره سوزوکی خریدیم و کارت سوخت و سهمیه سوختم داره
پاسخ با نقل قول
  #9  
قدیمی 10-18-2010
آريانا آواتار ها
آريانا آريانا آنلاین نیست.
کاربر بسیار فعال
 
تاریخ عضویت: Sep 2009
محل سکونت: تهران
نوشته ها: 1,863
سپاسها: : 1,245

743 سپاس در 365 نوشته ایشان در یکماه اخیر
پیش فرض

نقل قول:
نوشته اصلی توسط haj_amir نمایش پست ها
یادش بخیر مال دو سال پیشه تاپیک
ما بالا خره سوزوکی خریدیم و کارت سوخت و سهمیه سوختم داره
مبارک باشه حاج امیر
ماشینت بوقم داره؟
__________________
There's a fire starting in my heart
Reaching a fever pitch and
It's bringing me out the dark
Finally I can see you crystal clear
پاسخ با نقل قول
پاسخ


کاربران در حال دیدن موضوع: 1 نفر (0 عضو و 1 مهمان)
 
ابزارهای موضوع
نحوه نمایش

مجوز های ارسال و ویرایش
شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

BB code is فعال
شکلک ها فعال است
کد [IMG] فعال است
اچ تی ام ال غیر فعال می باشد



اکنون ساعت 08:56 AM برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +3.5 می باشد.



Powered by vBulletin® Version 3.8.4 Copyright , Jelsoft Enterprices مدیریت توسط کورش نعلینی
استفاده از مطالب پی سی سیتی بدون ذکر منبع هم پیگرد قانونی ندارد!! (این دیگه به انصاف خودتونه !!)
(اگر مطلبی از شما در سایت ما بدون ذکر نامتان استفاده شده مارا خبر کنید تا آنرا اصلاح کنیم)


سایت دبیرستان وابسته به دانشگاه رازی کرمانشاه: کلیک کنید




  پیدا کردن مطالب قبلی سایت توسط گوگل برای جلوگیری از ارسال تکراری آنها