تلویزیون در این بخش مباحث مرتبط با تلویزیون قرار خواهند گرفت |
09-18-2010
|
|
مسئول ارشد سایت ناظر و مدیر بخش موبایل
|
|
تاریخ عضویت: Sep 2007
محل سکونت: تهرانپارس
نوشته ها: 8,211
سپاسها: : 8,720
6,357 سپاس در 1,362 نوشته ایشان در یکماه اخیر
|
|
Anime and Manga انیمه و مانگا چیست؟ (انیمیشن ژاپنی)
Anime and Manga انیمه و مانگا چیست؟ (انیمیشن ژاپنی)
انیمه
از ویکیپدیا، دانشنامهٔ آزاد
یک نمونه طراحی شخصیت رایج در انیمهها
انیمه (به ژاپنی: アニメ) پویانماییاست که خاستگاه آن ژاپن است و به طور معمول بر مبنای مانگاها ساخته میشود. انیمه در واقع کوتاه شده واژهٔ انگلیسی animation (پویانمایی) است در ژاپنی.
تاریخچه
نمونهای از پویانمایی انیمه، در سمت چپ نمونههایی از انیمههای قدیمی قرار دارد و در سمت راست نمونههای مدرنتر، به تفاوتها دقت کنید.
تاریخ انیمه از اوایل سدهٔ ۲۰ آغاز میشود که فیلمسازان ژاپنی با واژه انیمیشن که در آن زمان در کشورهایی مانند فرانسه، آلمان، ایالات متحده و روسیه استفاده میشد آشنا شدند. قدیمیترین انیمه، انیمهای است ۳ ثانیهای از یک ملوان در سال ۱۹۰۷.
برخلاف آمریکا، فیلمسازی ژاپن به صورت سازمانی کوچک بود که با مشکلاتی از قبیل کمبود بودجه، مکان و محدودیت دست به گریبان بود. با مطرح شدن انیمیشن، هنرمندان قادر به ساخت هر نوع کاراکتر و صحنهای شدند. در طی دهه ۷۰، درصد محبوبیت مانگا بسیار بالا رفته بود که معمولاً بعداً انیمیشنی بر اساس آنان نیز ساخته میشد.
از کارهای اوسامو تزوکا (Osamu Tezuka) که بعداً معروف به «افسانه» و «خدای مانگا» شد، میتوان در این زمینه نام برد.
بهخاطر این چنین فعالیتهایی انیمه امروز به عنوان یک هنر شناخته میشود.[نیازمند منبع] برای مثال، نوع روباتهای بزرگ که با نام مکا (Mecha) شناخته میشود، با تزوکا شروع، توسط گو ناگائی (Go Nagai) و ... رشد پیدا کرد و با یوشیوکی تومینو (Yoshiyuki Tomino) متحول شد.
انیمههای رباتیک مانند گاندم و ماکروس در دهه ۸۰ به عنوان کلاسیکهای این نوع نام گرفتند و این نوع انیمه هنوز هم یکی از مطرحترین انواع انیمه هستند. در دهه ۸۰، انیمه در رسانههای ژاپن قبول و بهسرعت به یک رشته تولید موفق تبدیل شد.
برخی انیمههای مهم پخش شده در ایران
- فوتبالیستها
- کاپیتان سوباسا
- دژ فضایی
- چوبین
فوتبالیستها
از ویکیپدیا، دانشنامهٔ آزاد
مجموعهٔ دیگری هم با همین نام در ایران پخش شدهاست که مقالهاش در ویکیپدیا تحت عنوان کاپیتان سوباسا موجود است.
یکی عکس تبلیغی از مجموعه
فوتبالیستها (به ژاپنی: がんばれ!キッカーズ Ganbare, Kikkāzu!)نام یک مجموعه مانگا به طراحی نوریاکی ناگایی است که از سال ۱۹۸۵ تا ۱۹۸۹ در مجله کروکرو در ژاپن منتشر میشد. بر اساس این مانگا، یک مجموعه انیمه ۲۶ قسمتی توسط استودیو پیروت به سالهای ۱۹۸۶-۱۹۸۷ تولید شد.
این مجموعه در ژاپن نتوانست بینندگان زیادی را جلب کند، (شاید به دلیل رقابت با کاپیتان سوبا که همزمان با این مجموعه پخش میشد.) و پس از ۲۱ قسمت، پخش آن در ژاپن متوقف شد. در ایران این مجموعه با حذف چندین شخصیت کلیدی داستان، از شبکه اول سیمای جمهوری اسلامی به صورت ناقص (کمتر از ۲۱ قسمت) پخش شد.
دژ فضایی
از ویکیپدیا، دانشنامهٔ آزاد
دژ فضایی (به انگلیسی: Robotech، روباتک) مجموعهای انیمیشنی است که سرهم بندی شدهایست از سه انیمه علمی تخیلی
(The Super Dimension Fortress Macross، Super Dimension Cavalry Southern Cross و Genesis Climber Mospeada) از محصولات شرکت تاتسونوکو. این مجموعهٔ ۸۵ قسمتی در ایالات متحده در سال ۱۹۸۵ از تلویزیون پخش شد .
در ایران
نمایی از قسمت ۲۲ مجموعه، یکی از فرماندهان زنترادی
چوبین
از ویکیپدیا، دانشنامهٔ آزاد
چوبین (به ژاپنی: 星の子チョビン Hoshi no Ko Chobin) انیمهای است ۲۶ قسمتی ساخته شده به سال ۱۹۷۴. رینتارو کارگردان مجموعه بوده است.
__________________
This city is afraid of me
I have seen its true face
ویرایش توسط امیر عباس انصاری : 09-18-2010 در ساعت 03:21 PM
دلیل: نیشمیشن ژاپنی
|
کاربران زیر از امیر عباس انصاری به خاطر پست مفیدش تشکر کرده اند :
|
|
09-18-2010
|
|
مسئول ارشد سایت ناظر و مدیر بخش موبایل
|
|
تاریخ عضویت: Sep 2007
محل سکونت: تهرانپارس
نوشته ها: 8,211
سپاسها: : 8,720
6,357 سپاس در 1,362 نوشته ایشان در یکماه اخیر
|
|
Anime and Manga انیمه و مانگا چیست؟ (انیشمیشن ژاپنی)
مانگا
از ویکیپدیا، دانشنامهٔ آزاد
کانجی کلمه مانگا
نمونهای از یک شخصیت کارتونی مانگا
تکنیک سینمایی اوسامو تزوکا
مانگا به معنای صنعت کمیکاستریپ و یا نشریات کارتونیست که در کشور ژاپن رونق فراوانی دارد و از دههٔ ۱۹۵۰ به بعد شروع به گسترش کرد.
مشخصهٔ بارز مانگا شخصیتهای کارتونی هستند که اغلب دارای ویژگیهای خاصیند که از دیگر کاراکترها متمایز میشوند، همانند اغراق بیش از حد در اندامهای بدن که در اکثریت آنها چشمهای بزرگ بههمراه دهان و بینی کوچک مشاهده میشود.
جالب محبوبیتیاست که این کاراکترها بین مردم پیدا کردهاند بطوری که نصف انتشارات ژاپن اختصاص به مجلات کمیکاستریپ پیدا کرده و محدود به طیف خاصی از اجتماع ژاپن نمیشود.
واقعیت آن است که کمیکاستریپ متعلق به کشور آمریکا بوده که در جنگ جهانی وارد ژاپن شده و ژاپنیها گوی سبقت را از آمریکاییها ربودهاند و مانگا را تبدیل به نماد فرهنگی و هنری کشور خود کردهاند. شخصیتهای آمریکایی معمولاً خشن و دارای صحنههای اکشن بوده ولی برعکس کاراکترهای ژاپنی دارای لطافت و نرمی میباشند.
مانگاها ابتدا در مجله چاپ میشدند، ولی بعدها به خاطر محبوبیت قابل توجهی که پیدا کردند به صورت کتاب (Tankōbon) درآمد. به مؤلفین و یا طراحان مانگا، مانگاکا (Mangaka) گفتهمیشود.
مؤثرترین فرد در رشد مانگا اوسامو تزوکا (Osamu Tezuka) است که میتوان گفت مانگای مدرن، شبیه به چیزی که امروز به مانگا استایل (manga style) معروف است را بوجود آورد.
در ابتدا مانگاها مخصوص بچهها نوشته میشدند و در مجلههای بچهها چاپ میشدند که با کارهای متفاوت تزوکا در سبکهای مختلف باعث شد که ردهٔ سنی مخاطبین گسترش پیدا کنند.
مانگاهای اولیه ارزش هنری زیادی نداشتند ولی با پیدایش سبکهای جدید و با ارزشهای هنری بیشتر (مثل Gekiga و غیره) ارزش هنری بیشتری پیدا کرد، بطوری که حتی سبک مانگا اشخاصی چون فرانک میلر (Frank Miller) ر هم تحت تأثیر قرار داد.
به تدریج مفاهیم غیر اخلاقی (نظیر خشونت زیاد) نیز به ژانرهای مانگا افزوده شد، به طوری که امروزه کتاب فروشیها، مانگاهای خاصی را تنها به گرو سنی خاصی میفروشند.
- ۱ تقسیم بندی مانگاها
- ۲.۱ شونن (SHONEN)
- ۲.۲ شوجو (SHOJO)
- ۲.۳ سینن (SEINEN)
- ۲.۴ جوسی (JOSEI)
- ۲.۵ جیدایگکی (JIDAIGEKI)
- ۲.۶ مکا (MECHA)
- ۲.۷ بیشوجو (BISHOUJO)
- ۲.۸ بیشونن (BISHONEN)
- ۲.۹ کودومو (KODOMO)
- ۲.۱۰ شوجو-آی (SHOUJO-AI)
- ۲.۱۱ شونن-آی (SHONEN-AI)
تقسیم بندی مانگاها
مانگاها بر اساس سن و ژانر تقسیمبندی میشوند. مهمترین ردههای سنی مانگا عبارتند از:
- Shônen، مربوط به پسرها
- Shôjo، مربوط به دخترها
- Seinen، مربوط به مردها و افراد بالغ
- Kodomo، مربوط به کودکان
انواع مانگا
شونن (SHONEN)
به نوعی از مانگا اطلاق میشود که مخصوص پسرها هست. معمولاً از نوع اکشن-ماجراجویی است که به گروه سنی ۸ الی ۱۸ ساله پسرها تعلق میگیرد. تا امروز این بخش محبوبترین بخش در مانگا محسوب میشود و معمولاً به خاطر صحنههای بزرگ جنگی شناخته میشود. مانگاهایی مانند دراگون بال، ناروتو، یوگی او و همچنین یو یو هاکوشو از این بخش هستند.
شوجو (SHOJO)
این به بخشی از مانگا اطلاق میشود که مخصوص دخترها است. معمولاً از نوع رومانتیک است و کمتر حادثه درون آن به چشم میخورد که به گروه سنی ۱۲ الی ۱۸ ساله دخترها تعلق میگیرد. تا امروز این بخش دومین بخش محبوب در مانگا محسوب میشود و به سرعت در کشورهایی مانند آمریکا جای خود را تثبیت کردهاست. مانگاهایی مانند سیلارمون، لاو هاین و چوبیتس از برترین عناوین این بخش هستند.
سینن (SEINEN)
این به بخشی از مانگا اطلاق میشود که مخصوص آقایان ۱۸ تا ۳۰ سال هست. بیشتر خشونت در این نوع از مانگا وجود دارد ولی صحنههای رمانتیک نیز هر چند گاهی در آنها مشاهده میشود. از نمونههای این بخش از مانگا، آکیرا رو میتوانیم نام ببریم.
جوسی (JOSEI)
این بخش مخصوص خانمهای ۲۱ تا ۳۰ سال هست که بیشتر صحنههای پر احساس در آنها وجود دارد و روی آنها سرمایهگذاری چندانی صورت نگرفته است.
جیدایگکی (JIDAIGEKI)
این بخش مربوط به مانگاهای تاریخی است، که بیشتر صحنههای جنگ و جدال در بر دارد. از بهترین نمونههای این بخش میتوان به رورونی کنشین و لون ولف اند کاب اشاره کرد.
مکا (MECHA)
این بخش همانطور که در انیمهها هم دیده میشود، مربوط به روباتهای بزرگ میشود. معمولاً صحنههای آن همراه با مبارزههای بزرگ و انفجاهای بسیار زیاد هست و معمولاً کاراکترهایش حالت فرشتهای را دارند که دنیا را نجات میدهد. از این بخش میتوانیم به گاندم ، ولترون و بیگ او اشاره کنیم.
بیشوجو (BISHOUJO)
این نوع از مانگا دربردارنده دخترها و حیوانات بانمک هستند. از این نوع میتوانیم به هامتارو و هلو کیتی اشاره کنیم.
بیشونن (BISHONEN)
این نوع معمولاً از کاراکترهای پسر بسیار خوشتیپ استفاده میکند و مخاطبهای آن معمولاً دخترهای جوان هستند. قهرمانهای این بخش از مانگا معمولاً خیلی زننما هستند. از انواع این بخش میتواینم به پیچ گیرل و ایکس / ۱۹۹۹ که ساخت کمپانی CLAMP هست اشاره کنیم.
کودومو (KODOMO)
این بخش مربوط به کودکان میشود؛ معمولاً گروه سنی بین ۶ الی ۱۰ سال. از این بخش میتوان به دیجیمون و پوکهمون اشاره کرد.
شوجو-آی (SHOUJO-AI)
زیربخشی از مانگاهای شوجو مربوط به روابط بین دخترها است که در ژاپن با واژه یوری شناخته میشوند.
شونن-آی (SHONEN-AI)
زیربخشی از مانگاهای شونن مربوط به روابط بین پسرها است که در ژاپن با واژه یائوی شناخته میشوند.
جُستارهای وابسته
- هنتای (مانگای رده بزرگسالان) (فروم پی سی از درج این مطلب خودداری میکند)
- اتاکو
- کوزپلی
- مانگاکا
__________________
This city is afraid of me
I have seen its true face
|
کاربران زیر از امیر عباس انصاری به خاطر پست مفیدش تشکر کرده اند :
|
|
09-18-2010
|
|
مسئول ارشد سایت ناظر و مدیر بخش موبایل
|
|
تاریخ عضویت: Sep 2007
محل سکونت: تهرانپارس
نوشته ها: 8,211
سپاسها: : 8,720
6,357 سپاس در 1,362 نوشته ایشان در یکماه اخیر
|
|
Anime and Manga انیمه و مانگا چیست؟ (انیشمیشن ژاپنی)
کاپیتان سوباسا
از ویکیپدیا، دانشنامهٔ آزاد
کاپیتان سوباسا (به ژاپنی: キャプテン翼) و به انگلیسی(Capitan Tsubasa) نام یک مجموعه مانگا انیمه و بازی رایانهای به همین نام است. خالق اولیه آثار یوئیچی تاکاهاشی در سال ۱۹۸۱ میلادی بود. موضوع اصلی این سری ورزش فوتبال است.
داستان این مجموعه بر پایه زندگی یک فوتبالیست نوجوان ژاپنی به نام سوباسا اُزارا میگردد.
کاپیتان سوباسا
کاپیتان سوباسا یک مانگای پرطرفدار و قدیمی است که توسط یویچی تاکاهاشی ( Yoichi Takahashi ) در سال ۱۹۸۱ نوشته شده است. این مانگا داستان پسرکی نوجوان را روایت میکند که عاشق فوتبال است و آرزو دارد که با پیراهن تیم ملی ژاپن جام جهانی را بدست آورد. این نوجوان سوباسا اوزارا ( Tsubasa Ozora ) نام دارد که معنی نامش به فارسی میشود “بالهای بزرگ آسمان”.
سوباسا اوزارا دانش آموز دوران ابتدایی ژاپنی است که عاشق فوتبال است و آرزو دارد روزی در جام جهانی برای ژاپن قهرمان شود. او با مادرش در ژاپن زندگی میکند، درحالی که پدرش کاپیتان کشتی است و دور دنیا دریانوردی می کند.
سوباسا اوزورا با لقب سوکر نو موشیگو ( Soccer no Moshigo ) که به معنی “فرستاده شده از بهشت فوتبال”. وقتی او هنوز فقط یک سال داشته، در حالی که با توپ فوتبال بازی می کرده به دنبال توپ جلوی اتوبوس می رود. در آن لحظه توپ فوبتال را بغل میکند و تصادف میکند، اما توپ فوتبال مانع از برخورد شدید اتوبوس با او میشود و مانند بالشتک هوا عمل میکند و او را به سمتی پرت می کند، ولی پس از چند ثانیه سوباسا دوباره به همراه توپش از زمین بلند می شود.
کارتون جذاب و دوست داشتنی فوتبالیستها را حتماً به یاد دارید ، کارتونی که علاوه بر ایران در بسیاری از کشورهای جهان به نمایش در آمد و علاقمندان بیشماری به دست آورد.
این مجموعه بر پایه زندگی نوجوان فوتبالیستی از کشور ژاپن به نام سوباسا اوزارا ساخته شده است . سوباسا شدیدا عاشق فوتبال است او حتی در خواب هم می بیند که با تیم ملی ژاپن در جام جهانی پیروزیهای زیادی کسب می کند.او توپ فوتبال را دوست خود می داند...
حقیقتا زمانی که او خیلی جوان بود هر کسی که بازی او را می دید از سرعت ، استقامت ،قدرت دریبل و قدرت ضرباتش متحیر می شد. سوباسا با مادرش در ژاپن زندگی میکند و پدر او یک کاپیتان کشتی است که اغلب در مسافرت به سر می برد. در شروع داستان سوباسا با دختری به نام Sanae که از علاقمندان به فوتبال و طرفداران تیم مدرسه Nankatsu آشنا شد و این آشنایی باعث شد تا خیلی زود با Wakabayashi ملاقات کند ، دروازه بانی که از استعداد بی نظیری بر خوردار بود و هیچکس از ورزشکاران آن شهر نی توانستند به او گل بزنند ، حتی با توپ راگبی و بیسبال ! و سر انجام Roberto Hongo بهترین بازیکن برزیلی که دوست پدر سوباسا بود مربی سوباسا شد و دید او را نسبت به فوتبال حرفهای بهبود بخشید.
بی گمان برترین رقیب سوباسا و واکی بایاسی در ژاپن کسی نبود جز: Kojiro Hyuga "کاکرو یوگا" کسی که به خاطر کمک به خانواده اش می خواست یک فوتبالیست حرفهای شود ، او بسیار فرد محکم ،پر قدرت و کله شقی بود که می خواست در هر بازی پیروز باشد. برترین رقیب او در برزیل کارلوس سانتانا و در اروپا لیبایو و کارل هاینز اشنایدر است
__________________
This city is afraid of me
I have seen its true face
|
09-18-2010
|
|
مسئول ارشد سایت ناظر و مدیر بخش موبایل
|
|
تاریخ عضویت: Sep 2007
محل سکونت: تهرانپارس
نوشته ها: 8,211
سپاسها: : 8,720
6,357 سپاس در 1,362 نوشته ایشان در یکماه اخیر
|
|
Anime and Manga انیمه و مانگا چیست؟ (انیشمیشن ژاپنی)
توضیحات نکمیلی درباره مانگا
از ویکیپدیا، دانشنامهٔ آزاد
اتاکو (به ژاپنی: おたく یا オタク(ヲタク) لغتیست در زبان ژاپنی که به کسی که دیوانهوار و علاقهمند چیزیست اطلاق میگردد، مخصوصاً در زمینه انیمه و مانگا. این لغت در زبان ژاپنی لغتیست توهینآمیز، گرچه در آمریکا این لغت به طرفداران این زمینه اطلاق میشود.[نیازمند منبع]
کوزپلی
کوزپلی (به ژاپنی: コスプレ) به عمل پوشیدن لباس به جهت شبیه شدن به شخصیتهای مانگا یا انیمه اطلاق میشود. کوزپلی بر دو قسم تقسیم میشود. کوزپلی پایه و کوزپلی بالماسکه. در هر دو حالت تلاش بر اینست که از نظر ظاهر و نوع صحبت شباهت زیادی با شخصیت مانگا باشد.
مانگاکا
مانگاکا (به ژاپنی: 漫画家) واژهای است ژاپنی به معنی نویسنده یا تصویرگر مانگا (کتابهای داستان مصور).
پسوند -کا در این واژه به معنای نگارنده یا هنرمند است.
مانگاکاهای نامدار
- آئوئی ناناسه
- آئی یازاوا (矢沢 あい)
- ائیچیرو اودا (尾田 栄一郎)
- کیوهیکو آزوما (あずま きよひこ)
- آکیرا توریاما (鳥山 明)
- اوسامو تزوکا (手塚 治虫)
- تاکهیکو اینوئوئه (井上 雄彦)
- تاکومی ناگایاسو (ながやす 巧)
- تسوکاسا هوجو (北条司)
- توهرو فوجیساوا (藤沢 とおる)
- تیته کوبو
- جونجی ایتو (伊藤 潤二)
- دایساکو تسورو (都留 泰作)
- رومیکو تاکاهاشی (高橋 留美子)
- ریوکو ایکدا (池田 理代子)
- سانپئی شیراتو (白土 三平)
- شوتارو ایشینوموری (石ノ森 章太郎)
- شین تاکاهاشی (高橋 しん)
- فرانچسکو بلیسیمو (ベリッシモ・フランチェスコ・喜広)
- فِرِد گَلَگِر
- فوجیو فوجیکو (藤子 不二雄) - تیم دونفره متشکل از:
- فوجیکو اف. فوجیو (藤子・F・不二雄)
- فوجیکو فوجیو آ. (藤子 不二雄A)
- کاتسوهیرو اوتومو (大友 克洋)
- کازوئو اومزو (楳図 かずお)
- کایجی کاواگوچی (かわぐち かいじ)
- کلمپ (CLAMP)
- کن آکاماتسو (赤松 健)
- کنتارو میورا (三浦 建太郎)
- کوسوکه فوجیشیما (藤島 康介)
- کیا آسامیا (麻宮 騎亜)
- گوشو آئویاما (青山 剛昌)
- ماساشی کیشیموتو (岸本斉史)
- ماساکازو کاتسورا (桂 正和)
- ماسامونه شیرو (士郎 正宗)
- میتسوترو یوکویاما (横山 光輝)
- میتسورو آداچی (あだち充)
- نائوکو تاکئوچی (武内 直子)
- ناتسوکی تاکایا (高屋 奈月)
- هایائو میازاکی (宮崎 駿)
- یوسوکه تاکاهاشی (高橋 葉介)
- یوشیهارو تسوگه (つげ 義春)
- یوشیوکی ساداموتو (貞本 義行)
- یوکیتو کیشیرو (木城 ゆきと)
- یوکینوبو هوشینو (星野 之宣)
__________________
This city is afraid of me
I have seen its true face
|
09-18-2010
|
|
مسئول ارشد سایت ناظر و مدیر بخش موبایل
|
|
تاریخ عضویت: Sep 2007
محل سکونت: تهرانپارس
نوشته ها: 8,211
سپاسها: : 8,720
6,357 سپاس در 1,362 نوشته ایشان در یکماه اخیر
|
|
Anime and Manga انیمه و مانگا چیست؟ (انیمیشن ژاپنی)
مانگاکاهای نامدار
اوسامو تزوکا
از ویکیپدیا، دانشنامهٔ آزاد
اوسامو تزوکا
تولد ۳ نوامبر ۱۹۲۸
تویونوکا، استان اوساکا مرگ ۲ فوریه ۱۹۸۹
استان اوساکا لقبها خدای مانگا، پدر مانگا زمینه فعالیت مانگاکا، انیماتور، تهیهکننده، پزشک، نویسنده ملیت ژاپنی همسر اتسوکو اوکادا فرزندان ماکوتو تزوکا والدین یوتاکا و فومیکو تزوکا
دکتر اوسامو تزوکا (به ژاپنی: 手塚 治虫 Tezuka Osamu) معروفترین طراح مانگا میباشد که بسیاری از آثار او بصورت انیمه تولید شده که از مهمترین آنها می توان به آسترو بوی، بلک جک، ققنوس و کیمبا شیر سفید اشاره کرد
رومیکو تاکاهاشی
از ویکیپدیا، دانشنامهٔ آزاد
رومیکو تاکاهاشی (به ژاپنی: 高橋留美子 Takahashi Rumiko) یکی از هنرمندان ژاپنی عرصهٔ مانگا است. او یکی از ثروتمندترین بانوان ژاپنی است و مانگاهای وی در سرتاسر جهان محبوبیت دارند.
رومیکو تاکاهاشی خالق مانگای معروف اینویاشا و Ranma 1/2 است.
هایائو میازاکی
از ویکیپدیا، دانشنامهٔ آزاد
هایائو میازاکی
تولد پنجم ژانویه ۱۹۴۱
فعالیت کارگردانی، فیلمنامهنویسی ملیت ژاپنی سالهای فعالیت ۱۹۶۳ تاکنون همسر آکمی اوتا فرزندان گورو میازاکی
هایائو میازاکی (به ژاپنی: 宮崎 駿 Miyazaki Hayao) (متولد ۵ ژانویه ۱۹۴۱ در توکیو) کارگردان معروف ژاپنی آثار پویانمایی است.
فیلم شهر اشباح وی موفق به کسب دریافت جایزهٔ اسکار بهترین فیلم انیمیشن، و همچنین خرس طلایی جشنواره فیلم برلین شدهاست.
آثارهایائو میازاکی
- لوپن ۳
- لوپن ۳ : قلعه کالیوسترو
- کنان پسر آینده
- ناوسیکا از دره باد
- لاپوتا قلعهای در آسمان
- همسایه من توتورو
- خدمات تحویل کالای کی کی
- پورکو روسو
- شاهزاده مونونوکه
- شهر اشباح
- قصر متحرک هاول
- پونیو روی صخره کنار دریا
__________________
This city is afraid of me
I have seen its true face
|
09-18-2010
|
|
مسئول ارشد سایت ناظر و مدیر بخش موبایل
|
|
تاریخ عضویت: Sep 2007
محل سکونت: تهرانپارس
نوشته ها: 8,211
سپاسها: : 8,720
6,357 سپاس در 1,362 نوشته ایشان در یکماه اخیر
|
|
Anime and Manga انیمه و مانگا چیست؟ (انیمیشن ژاپنی)
ناوسیکا از دره باد
از ویکیپدیا، دانشنامهٔ آزاد
کارگردان هایائو میازاکی
تهیهکننده ایسائو تاکاهاتا
نویسنده هایائو میازاکی
صفحه در وبگاه IMDb
ناوسیکا از درهٔ باد (به ژاپنی: موسیقی جو هیسایشی مدت زمان ۱۱۶ دقیقه زبان ژاپنی 風の谷のナウシカ) نام یک فیلم انیمه تولید ۱۹۸۴ ژاپن است.
این فیلم از محصولات استودیو جیبلی و از آثار فیلمساز بزرگ انیمه هایائو میازاکی میباشد.
این فیلم در وبگاه imdb در زمره ۳۰ اثر علمی-تخیلی برتر مصور تاریخ سینما آورده شدهاست.
همسایه من توتورو
از ویکیپدیا، دانشنامهٔ آزاد
کارگردان هایائو میازاکی
تهیهکننده تورو هارا
نویسنده هایائو میازاکی
موسیقی جو هیسایشی
توزیعکننده توهو (ژاپن)
والت دیزنی (آمریکا)
مدت زمان ۸۶ دقیقه زبان ژاپنی
صفحه در وبگاه IMDb
همسایه من توتورو (به ژاپنی: となりのトトロ، Tonari no Totoro) نام یک فیلم سبک انیمه تولید ۱۹۸۸ ژاپن است.
این فیلم از محصولات استودیو جیبلی (و منشا لوگوی کنونی آن) و از آثار فیلمساز بزرگ انیمه هایائو میازاکی میباشد و جایزههای بسیاری را از جشنوارههای گوناگون ربود.
از صداپیشگان این فیلم به انگلیسی میتوان داکوتا فانینگ را نام برد.
خطر لوثشدن: آنچه در زیر میآید ممکن است قضیه یا پایان ماجرا را لو دهد! می کودکی خردسال است که بهمراه پدر و خواهر بزرگش ساتسکه برای تعطیلات تابستانی به خانهای دور از شهر میروند. طولی نمیکشد که او و خواهرش متوجه وجود ارواح جنگل میشوند، که توسط بزرگسالان قابل رویت نیستند. آنها با یکی از این ارواح بنام توتورو دوست میشوند و پیوندی عاطفی برقرار میکنند. توتورو هم در انتهای فیلم کمک میکند که می، که بهدنبال مادرش تنهایی راهی بیمارستان شده را پیدا کنند...
شاهزاده مونونوکه
از ویکیپدیا، دانشنامهٔ آزاد
کارگردان هایائو میازاکی
تهیهکننده توشیو سوزوکی
نویسنده هایائو میازاکیتوهو (ژاپن)
میراماکس (آمریکا)
مدت زمان ۱۳۴ دقیقه
زبان ژاپنی بودجه ۲٫۴ میلیارد ین
صفحه در وبگاه IMDb
موسیقی جو هیسایشی
شهر اشباح
از ویکیپدیا، دانشنامهٔ آزاد
کارگردان هایائو میازاکی
تهیهکننده توشیو سوزوکی
نویسنده هایائو میازاکی
والت دیزنی (آمریکا)
مدت زمان ۱۲۵ دقیقه
زبان ژاپنی
بودجه حدود ۱٫۹ میلیارد ین
صفحه در وبگاه IMDb
موسیقی جو هیسائیشی توزیعکننده استودیو جیبلی (ژاپن)
شهر اشباح[۱] (به ژاپنی: 千と千尋の神隠し Sen to Chihiro no Kamikakushi، به معنی غیبشدن سِن و چیهیرو) فیلمی است ژاپنی در سبک انیمه به کارگردانی هایائو میازاکی.
شهر اشباح در ۷۵امین مراسم اسکار در سال ۲۰۰۲ برندهٔ جایزهٔ بهترین فیلم پویانمایی شد.
داستان
خطر لوثشدن: آنچه در زیر میآید ممکن است قضیه یا پایان ماجرا را لو دهد! داستان فیلم در مورد دخترکی به نام چیهیرو اوگینو است. او با والدینش آکیو و یوکو تازه به شهری جدیدی نقل مکان کردهاند و چیهیرو از این جابجایی ناراضی است. آنها که با ماشین در حرکتند راه خانهٔ جدید را گم میکنند و سر از تونلی در جنگل در میآورند. پس از پیاده شدن و گذر از این تونل به خاطر کنجکاوی، آنها وارد جایی سرسبز و آرام میشوند که در اصل گرمابه و استراحتگاه خدایان و ارواح دین ژاپنی شینتو است.
پس از دیدن غذاهای آماده و خوشمزه، پدر و مادر چیهیرو سرگرم خوردن میشوند تا بعداً پول آن را بپردازند. چیهیرو به اطراف میرود تا سرکی بکشد و با جوانی به نام هاکو روبهرو میشود که به او اکیداً هشدار میدهد که تا تاریک نشده محل را ترک کند. اما دیگر دیر شده و با تاریک شدن هوا بدن چیهیرو نیز در حال حل شدن است. هاکو با قرصی معجزهآمیز او را نجات میدهد.
چیهیرو برمیگردد و میبیند که پدر و مادرش تبدیل به خوک شدهاند. پس از آن او به تنهایی و با کمکهای هایکو مجبور به کار و زندگی در این محل میشود. او تنها فردی از کارکنان گرمابه خدایان است که به دنبال پول و مادیات نیست و همین ویژگی او باعث جلب توجه یکی از اشباح سرگردان به او میشود. این روح با او همراه میشود و چیهیرو با پشتکار، هایکو را نیز از مرگ نجات داده و دست آخر والدینش را به شکل انسان برمیگرداند. پس از خروج این سه از تونل، نشستن برگها بر ماشین آنها نشان از گذر زمان و درخشش تِل سری که چیهیرو از خواهر جادوگر رئیس گرمابه هدیه گرفتهبود نشان میدهد که این تنها یک رؤیا نبوده.
قصر متحرک هاول
از ویکیپدیا، دانشنامهٔ آزاد
کارگردان هایائو میازاکی
تهیهکننده توشیو سوزوکی
نویسنده دایانا واین جونز (رمان)
هایائو میازاکی (فیلمنامه)
موسیقی جو هیسایشی
توزیعکننده توهو (ژاپن)
بوئنا ویستا (آمریکا) مدت زمان ۱۱۸ دقیقه زبان ژاپنی صفحه در وبگاه IMDb
__________________
This city is afraid of me
I have seen its true face
|
09-18-2010
|
|
مسئول ارشد سایت ناظر و مدیر بخش موبایل
|
|
تاریخ عضویت: Sep 2007
محل سکونت: تهرانپارس
نوشته ها: 8,211
سپاسها: : 8,720
6,357 سپاس در 1,362 نوشته ایشان در یکماه اخیر
|
|
دیجیمون
از ویکیپدیا، دانشنامهٔ آزاد
لوگوی نسخهٔ انگلیسی دیجیمون.
دیجیمون (Digimon) کوتاه شدهٔ عبارت «هیولاهای دیجیتال» (Digital Monsters) یک سلسله کالاها و رسانههای محبوب ژاپنی است که شامل, انیمه, مانگا, اسباببازیها, بازی ویدئویی, بازی کارتی و رسانههای دیگر است. دیجیمونها هیولاهایی در اشکال مختلف اند که در «دنیای دیجیتال» زندگی میکنن. یک دنیای موازی که از شبکه ارتباطات کامپیوتری زمین سرچشمه گرفتهاست.
دیجیمون
دیجیمونها از درون تخمهایی بهنام تخم دیجی (Digi Egg) زاده میشوند. آنها به وسیلهٔ پروسهٔ تکامل دیجیتال (Digivolution) بالغ میگردند. در این حالت رفتارشان عوض شده، تمایلات خاص پیدا میکنند و قدرتشان افزایش مییابد. با این حال آثار تکامل دیجیتال دائمی نیست و غالب اوقات دیجیمون تکامل یافته پس از نبرد یا در هنگام ضعف نیرو به حال نخست برمیگردد. با این که برخی از رفتار دیجیمونها حیوان-مانند است ولی در بسیاری از موارد مانند قدرت تکلّم آنها از زیرکی و فراست انسانی بهره میبرند. آنها میتوانند به وسیله دیجی وایسهای شریکان انسانیشان تکامل دیجیتالی یابند. در برخی موارد، مانند سری نخست، مربّی دیجیمون مجبور است چیزهایی مانند آویز (crest)ها و نشان (tag)ها را بیابد تا دیجیموناش بتواند پس از مرحلهٔ مگا (Mega) به مرحلهٔ بالاتر برود.
نخستین آنامی دیجیمون چرخهٔ زندگی دیجیمونها را معرّفی کرد: آنها به وجود میآیند ولی در شرایط طبیعی از بین نمیروند زیرا که از اطّلاعات (data) ساختیافته تشکیل گردیدهاند. دیجیمونهای پیر و دیجیمونهایی که زخمهای مهلک برداشتهاند در هنگام مرگ به بیت(bit)های اطّلاعات تجزیه میگردند. این اطّلاعات اگر به وسیلهٔ دیجیمون غالب جذب نگردد در یک چرخهٔ ققنوسوار دوباره به صورت یک تخم دیجی فشرده شده و به شهر شروع ابدی بازمیگردد و در آنجا اگر به آرامی نوازش شوند، دوباره از آن یک دیجیمون نوزاد به دنیا میآید. دیجیمونی که اینگونه احیا میشود ممکن است قسمتی یا همهٔ خاطرات زندگی گذشتهاش را بهیادبیاورد (مانند آنگهمون (Angemon) در سری نخست دیجیمون). همچنین اگر اطّلاعات دیجیمونی به طور کامل نابود گردد، او خواهد مرد (مانند حادثهٔ تونل زیرزمینی در سری سوم دیجیمون مربّیان دیجیمون (Digimon Tamers).
__________________
This city is afraid of me
I have seen its true face
|
کاربران در حال دیدن موضوع: 1 نفر (0 عضو و 1 مهمان)
|
|
مجوز های ارسال و ویرایش
|
شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
اچ تی ام ال غیر فعال می باشد
|
|
|
اکنون ساعت 09:34 AM برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +3.5 می باشد.
|