بازگشت   پی سی سیتی > هنر > فیلم سينما تئاتر و تلویزیون Cinema and The Movie > سینمای ایران

سینمای ایران در این بخش به سینما تلویزیون و تئاتر ایران و اخبار مربوط به آن میپردازیم

پاسخ
 
ابزارهای موضوع نحوه نمایش
  #1  
قدیمی 02-19-2008
VAHID VAHID آنلاین نیست.
کاربر فعال
 
تاریخ عضویت: Aug 2007
محل سکونت: اصفهان
نوشته ها: 261
سپاسها: : 22

7 سپاس در 4 نوشته ایشان در یکماه اخیر
پیش فرض سنتوری چی شد!؟

فیلم سنتوری به کارگردانی داریوش مهرجویی و بازی بهرام رادان، توانست در بیست و ششمین جشنواره فیلم فجر نامزد جوایز بسیاری باشد. این فیلم به اعتقاد بسیاری از منتقدین و سینماگران بهترین فیلم داریوش مهرجویی است. با تمام این تعاریف، سنتوری هنوز نتوانسته اجازه اکران عمومی را بگیرد. این در حالی است که سی دی های قاچاق فیلم با کمترین قیمت در سطح شهر به فروش می رسد. این را می توان یک ور شکستگی بزرگ برای تهیه کننده فیلم به حساب آورد.
در همین خصوص، مرتضی شایسته رئیس اتحادیه تهیه کنندگان فیلم، گفت: بهترین زمان برای اکران هر فیلم، همان موقع مشخص خودش می باشد. اگر فیلم در زمان معمول خودش اکران عمومی شود، این مشکلات پیش نخواهد آمد. فیلم سنتوری غیر از تهیه کننده در دست افراد دیگری هم بوده که طی رفت و آمدها به سرقت رفته و توزیع شده است.
وی در ادامه افزود: اگر اجازه اکران فیلم را الان هم بدهند جلوی ضرر بیشتر گرفته می‌شود.
رئیس اتحادیه تهیه کنندگان در پاسخ به چگونگی جبران ضرر تهیه کننده فیلم گفت: از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درخواست کرده‌ایم که خسارات وارده به تهیه کننده فیلم محاسبه و پرداخت شود.
وزارت ارشاد باید پیش بینی لازم را در این جور موارد داشته باشد و بودجه‌ای برای آن در نظر بگیرد که از این بودجه خسارت وارده به تهیه کننده جبران و پرداخت شود.
شایسته در ادامه گفت: بهتر است به جای تمام صحبت‌ها پرسیده شود که چرا این فیلم تا امروز اکران نشده که حالا مجبور باشیم ضرر یک تهیه کننده را جبران نماییم.
وی با بیان اینکه دلیل اکران نشدن فیلم را باید از مسئولین سینما جویا شد گفت: یکی از دلایل اکران نکردن فیلم ، مناسب ندانستن زمان بود و تصمیم بر این شد که اکران فیلم به زمان مناسب ارجاع شود. زمانی هم به بهانه نداشتن مجوز برای صدای محسن چاووشی فیلم را اکران نکردند. دست اندر کاران فیلم نیز صدای این خواننده را برداشتند و در فیلم الان فقط صدای خود رادان است. تا امروز، تمام بهانه‌ها برای جلوگیری از اکران عمومی فیلم بهانه‌های واهی بیش نبوده است.
__________________
www.p30city.net
پاسخ با نقل قول
  #2  
قدیمی 02-19-2008
VAHID VAHID آنلاین نیست.
کاربر فعال
 
تاریخ عضویت: Aug 2007
محل سکونت: اصفهان
نوشته ها: 261
سپاسها: : 22

7 سپاس در 4 نوشته ایشان در یکماه اخیر
پیش فرض حمایت مردمی از سنتوری

بلیت سنتوری را به این حساب واریز كنید.


فاجعه قاچاق <سنتوری> آخرین ساخته داریوش مهرجویی همچنان نقل محافل است و واكنش تند سینماگران را در پی دارد. روز گذشته ایده‌ای در گروه <ادب و هنر> اعتماد ملی شكل گرفت مبنی بر اینكه هركس كه طی روزهای اخیر سی‌دی یا دیویدی <سنتوری> را به شكل غیرقانونی خریداری كرده، مبلغی به حساب تهیه‌كننده این فیلم واریز كند.
یادمان هست كه كارگردان این فیلم و موكلش اعلا‌م كرده بودند خریدن این سی‌دی شرعا حرام است. همچنین طی ماه‌های گذشته بسیاری از سینماگران، فعالا‌ن و مسوولا‌ن فرهنگی این كار را تقبیح كرده و آن را به‌مثابه نوعی <سرقت> دانسته بودند. از این رو خریداران سی‌دی <سنتوری> كه به واسطه همین سی‌دی این فیلم را دیده‌اند برای آنكه در <سرقت> و <قاچاق> سهیم نباشند می‌توانند بهای بلیت آن را به شماره حساب مشترك تهیه‌كننده و كارگردان فیلم واریز كنند.
این ایده روز گذشته ابتدا با داریوش مهرجویی (كارگردان <سنتوری>) و در ادامه با فرامرز فرازمند (تهیه‌كننده آن) در میان گذاشته شد. مهرجویی و فرازمند، هم از این ایده استقبال كردند و هم نگران بودند. استقبال آنها از این جهت بود كه معتقد بودند این حركت باعث وحدت سینماگران می‌شود، اما نگرانی‌شان از آن بابت بود كه می‌گفتند مبادا طرح این ایده به معنای <محتاج بودن> آنها تلقی شود. نهایتا هر دو ضمن موافقت با این ایده، اعلا‌م كردند كه عواید احتمالی آن صرف امور خیریه خواهد شد. مهرجویی در این باره به اعتماد ملی گفت: <من شخصا با این ایده موافقم.
ژست قشنگی است و یك نوع وحدت و همدلی را می‌رساند. ما می‌توانیم شماره حسابمان را اعلا‌م كنیم، ولی امیدوارم مردم عزیز در جریان باشند كه ما محتاج نیستیم و هرچه به حسابمان واریز شود، صرف امور خیریه می‌شود.> فرازمند هم كه قاچاق سی‌دی <سنتوری> را <ضربه به سینمای ایران> می‌دانست، گفت: <اینجا مساله پول در میان نیست. ما باید به ضربه روحی ای فكر كنیم كه به مهرجویی و بقیه عوامل فیلم وارد شده است.
بحث من این است كه می‌گویم اگر قرار بود سنتوری اكران نشود، چرا پروانه ساخت دادید؟>! او همچنین درباره ایده گروه <ادب و هنر> اعتماد ملی اضافه كرد: <من قبلا‌ هم گفته بودم كه اگر <سنتوری> فروش داشت ۵۰ درصد آن را صرف امور خیریه می‌كنم. حتی می‌توان صرف كمك به زحمتكشان و فعالا‌ن عرصه سینما كرد كه نیازمند یاری هستند. به هر حال شخصا با این ایده موافقم و اعلا‌م می‌كنم كه عواید احتمالی این طرح را صرف امور خیریه می‌كنیم.> فرازمند در ادامه به درخواست خبرنگار اعتماد ملی، حساب مشترك خود و مهرجویی را اعلا‌م كرد.
این حساب مشترك به نام <داریوش مهرجویی و فرامرز فرازمند> و از این قرار است: ۰۱۱۶۴۰۷۷۹۵ (بانك تجارت شعبه چهارراه پارك كد ۰۳۲.)همان‌طور كه كارگردان <سنتوری> گفته، این طرح می‌تواند قبل از هر چیز به همدلی و وفاق در سینما خصوصا سینمای فرهنگی و مستقل بینجامد؛ شاید مبلغ ۱۰۰۰ یا ۱۵۰۰ تومان بهای یك بلیت كه از سوی خریداران این سی‌دی یا بینندگان آن به حساب تهیه‌كننده و كارگردان آن واریز می‌شود، مبلغ چندانی نباشد و همگان، حتی آنهایی كه این سی‌دی را نخریده‌اند، مایل به همراهی با این طرح باشند، اما باید بدانیم كه عواید این حركت بیش از هر چیز به ثبات سینمای مستقل كمك كرده و ضربه‌ای كه به این سینما خورده را جبران می‌كند. تاكید می‌شود همان‌طور كه كارگردان و تهیه‌كننده <سنتوری> متذكر شده‌اند این حركت برای كمك مالی به آنها نیست؛ بلكه هدف از آن، یادآوری پدیده زشت <قاچاق> است.
__________________
www.p30city.net
پاسخ با نقل قول
  #3  
قدیمی 02-19-2008
VAHID VAHID آنلاین نیست.
کاربر فعال
 
تاریخ عضویت: Aug 2007
محل سکونت: اصفهان
نوشته ها: 261
سپاسها: : 22

7 سپاس در 4 نوشته ایشان در یکماه اخیر
پیش فرض در حمایت از فیلم سنتوری؛ یك حركت شایسته

اینكه مردم برای حمایت از فیلم‌هایی مانند سنتوری كه یك‌باره با قاچاق آن دچار شكست تجاری شده‌اند، دعوت به پرداخت بلیت شوند، یك ایده و حركت شایسته از سینمای ایران است. ‌ در این شرایط بهتر است كه مردم حق بلیت خود را به حساب بانكی فرامرز فرازمند و داریوش مهرجویی پرداخت كنند.
شاید این بهترین راه برای مبارزه با قاچاق ‌CD این فیلم باشد. به هر حال مردم مشتاق دیدن این فیلم هستند و متاسفانه سودجویان از هر راه ممكنی درصدد برخواهند آمد تا نسخه‌ای از این فیلم را به چنگ آورند و خیلی سریع از طریق ‌CD و ‌DVD آن را به بازار قاچاق بسپارند.

مردم هم نمی‌توانند نسبت به این واقعه بی‌تفاوت باشند، همه می‌خواهند كه هرچه زودتر در جریان این فیلم‌های ممنوع‌شده قرار گیرند طبیعتا این فیلم‌های قاچاق، هرچند منع شرعی هم داشته باشد، توسط مردم دیده می‌شود. اینكه با كمك به فیلم سنتوری از طریق شماره حساب تهیه‌كنندگان آن ادای دینی نسبت به آنان داشته و آن را جبران كنند، این حركت تبدیل به حمایتی مثبت و سازنده برای جبران خسارت‌های مالی و معنوی می‌شود. خود من هم كه تهیه‌كننده فیلم <به رنگ ارغوان> هستم، بارها شنیده‌ام كه این فیلم به طور قاچاق توزیع شده، اما خوشبختانه خبر صحت نداشته و فیلم دیگری به مردم داده می‌شود.
تا امروز هم این فیلم از گزند چنین آسیبی دور نگه داشته‌شده است، اما بالا‌خره جایی احتمال دارد كه این فیلم هم در دسترس سودجویان قرار گیرد. بهترین راه نجات، اكران فیلم‌هاست كه باید وزارت ارشاد مساعدت بكند، بالا‌خره در دنیای امروز كه همه چیز به كمك تكنولوژی به طور سریع تكثیر می‌شود، به زحمت می‌توان از این كار پرهیز كرد.از سوی دیگر معتقدم كه باید مجلس شورای اسلا‌می یك قانون دقیق و مدون برای برخورد با خاطیان و قاچاق فرهنگی ارائه كند. در حال حاضر نیروی انتظامی و قوه قضاییه كه مجری این كار هستند، نمی‌توانند اقدام شایسته‌ای انجام دهند، برای آنكه قانونی در این باره وضع نشده است. در شرایط حاضر هم كه بعد از هفت هشت ماه كه از تجمع سینماگران و خانه سینما در باغ فردوس و موزه سینما می‌گذرد، این حركت تبدیل به برخورد قاطع نیروهای انتظامی شد. متاسفانه دوباره این قاچاق به انحای مختلف تكرار می‌شود و بهتر است كه هرچه سریع‌تر مجلس قانون محكمی برای برخورد قاطع با قاچاقچیان و سودجویان وضع كند.
تهیه‌كننده فیلم‌های چهارشنبه‌سوری (اصغر فرهادی) به رنگ ارغوان (ابراهیم حاتمی‌كیا)، دایره زنگی (پریسا بخت‌‌آور) و...
__________________
www.p30city.net
پاسخ با نقل قول
  #4  
قدیمی 02-19-2008
VAHID VAHID آنلاین نیست.
کاربر فعال
 
تاریخ عضویت: Aug 2007
محل سکونت: اصفهان
نوشته ها: 261
سپاسها: : 22

7 سپاس در 4 نوشته ایشان در یکماه اخیر
پیش فرض وزارت اطلاعات تكثیر غیر مجاز «سنتوری» را پیگیری می‌كند

به گفته دبیر «ستاد مبارزه با تكثیر و توزیع غیر مجاز محصولات سینمایی»، مكاتباتی با دادستانی، نیروی انتظامی و وزارت اطلاعات برای پیگیری موضوع تكثیر غیر مجاز فیلم«سنتوری» انجام شده است.
«ابراهیم داروغه‌زاده»‌ گفت: در راستای فعالیت‌های بسیار خوبی كه درنیروی انتظامی، قوه قضائیه و اتحادیه تهیه كنندگان در یكسال گذشته و در تعامل با معاونت امور سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای مبارزه با سرقت فیلم های سینمای ایران داشته‌اند، برخورد با عوامل تكثیر و توزیع غیر مجاز فیلم سینمایی «سنتوری» را در جهت احقاق حقوق مادی و معنوی تهیه‌كنندگان و كارگردان محترم فیلم مذكور از یكسو و مدیریت سینمای كشور و كلیت سینمای ایران از سوی دیگر، با شدت و حدت تمام از طرف ستاد مبارزه با تكثیر و توزیع غیر مجاز محصولات سینمایی ادامه خواهیم داد.

دبیر ستاد مبارزه با تكثیر و توزیع غیر مجاز محصولات سینمایی و سمعی و بصری ادامه داد: با فعالیت این ستاد در معاونت امور سینمایی و سمعی و بصری در یك سال گذشته امنیت خاطر قابل قبولی برای اهالی خوب و صبور سینمای ایران ایجاد شده بود كه متأسفانه با توزیع غیر مجاز فیلم «سنتوری» كه از طریق یك فعالیت اینترنتی خارج از كشور انجام شده بود، این فضای امن بار دیگر از سوی دشمنان سینمای ایران تهدید شده است و وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی، نیروی انتظامی و قوه قضائیه وظیفه خود می‌دانند كه با عوامل این حركت ناشایست ضدفرهنگی تا احقاق حقوق همه خسارت‌دیدگان اعم از تهیه كنندگان و عوامل فیلم و همچنین مدیریت سینمای كشور، مردم و مهم‌تر از همه، حریم فرهنگی كشور، برخورد قاطع نمایند.
وی تصریح كرد: در همین راستا مكاتباتی از طرف دبیرخانه ستاد با دادستانی و نیروی انتظامی و وزارت اطلاعات انجام شده است كه موضوع از طرف این عزیزان در حال پیگیری است.
داروغه‌زاده افزود: خوشبختانه با هوشیاری و عنایت همكاران در پلیس امنیت نیروی انتظامی و اتحادیه تهیه كنندگان تاكنون توانسته‌ایم از تكثیر و توزیع گسترده این فیلم در سطح كشور تا میزان زیادی جلوگیری نمائیم.
وی در پایان به فارس گفت: امیدواریم با كمك و همیاری تمامی دست‌اندركاران و همچنین اصحاب رسانه و مطبوعات و اهالی خوب سینما، این مشكل با حداقل خسارت اقتصادی، سیاسی و فرهنگی به شكل قابل قبولی حل و فصل شود.
__________________
www.p30city.net
پاسخ با نقل قول
  #5  
قدیمی 02-19-2008
VAHID VAHID آنلاین نیست.
کاربر فعال
 
تاریخ عضویت: Aug 2007
محل سکونت: اصفهان
نوشته ها: 261
سپاسها: : 22

7 سپاس در 4 نوشته ایشان در یکماه اخیر
پیش فرض سنتوری چطور وارد بازار قاچاق شد؟

محمود اربابی مقصر تهیه‌كننده است

عده‌ای می‌گویند جز عوامل سازنده فیلم، چه كسی توان عرضه‌اش را بعد از این همه وقت‌ دارد؟ بعضی‌ها هم معتقدند سازندگان یك اثر چطور می‌توانند هزینه‌های میلیاردی ساخت فیلم را نادیده بگیرند و در شرایطی كه هنوز امیدی برای اكران فیلم بود، فیلم را وارد چرخه اكران قاچاق كنند.
اما حق با هر كدام هم كه باشد، مدیر كل اداره نظارت و ارزشیابی سینمای حرفه‌ای وزارت ارشاد، مسوولیت عرضه این فیلم را بر گردن تهیه‌كننده می‌اندازد و می‌گوید: نمی‌توانیم با اطمینان بگوییم، فیلم «سنتوری» از چه مرحله‌ای وارد عرصه‌ قاچاق شده است، اما در هر حال مسوولیت این ماجرا با شخص تهیه‌كننده فیلم است.
محمود اربابی به ایسنا توضیح می‌دهد: به هر حال فیلم‌ها برای آماده‌سازی برای نمایش در اختیار آدم‌های مختلفی قرار می‌گیرد، به همین دلیل اظهار نظر كه مشخصا از كجا این فیلم درآمده است، سخت است.
فیلم «سنتوری» قبل و بعد از نمایش در جشنواره‌ فیلم فجر در اختیار تهیه‌كننده بوده است و بارها از اداره نظارت مشخصا خود بنده مستقیما با تهیه‌كننده در ارتباط بودم ـ با توجه به ماده ۵ كه فعلا صلاح نیست فیلم اكران شود ـ مرتبا از آنها می‌خواستم مراقبت‌های لازم را از نسخه‌ فیلم انجام بدهند.
اربابی می‌گوید: «سنتوری» در برهه‌ای زمانی پروانه نمایش داخلی داشت، اما برای خروج از كشور باید پروانه می‌گرفت، همه‌ این مراحل نشان‌دهنده این است كه فیلم به شكل طبیعی مورد سرقت قرار گرفته است و تهیه‌كننده نمی‌دانم به چه دلایلی موضوع نمایش خارجی این فیلم را با ما پیگیری نكرده است؟! اربابی درباره‌ پیگیری‌های انجام شده توسط این اداره نظارت و ارزشیابی برای جلوگیری از نمایش غیرقانونی فیلم توضیح داد: روزی كه اطلاع یافته‌ایم فیلم در سایت خارجی دانلود شده است، تمام تلاش خود را انجام دادیم كه این سایت‌ از نظر قانونی ***** بشود و از طریق مراجع قانونی در سطح شهر این سی‌دی غیرمجاز جمع‌آوری شود.
● ۱۴۰۰ كپی غیر مجاز «سنتوری» كشف شد
در همین حال «فرامرز فرازمند» از كشف هزار و چهارصد سی‌دی قاچاق فیلم «سنتوری» خبر داد.
تهیه‌كننده سنتوری به فارس گفت: پیش از این نیز همیشه پخش غیر مجاز فیلم را تهدید می‌كرد. نسخه غیر مجاز فیلم زیرنویس انگلیسی دارد كه برای ما خیلی عجیب است ،ضمن اینكه نسخه كامل فیلم است. به گفته فرازمند خیلی‌ها تماس می‌گیرند و می‌گویند فیلم را دیده‌اند و ابراز خوشحالی‌ هم می‌كنند ولی چه فایده‌ای دارد وقتی یك فیلم ملی سوخته شده است. من حتی دوست ندارم این سی‌دی‌‌ها را ببنیم كه چطوری است. هیچ كاری، از دست من بر نمی‌آید، یك فیلم ملی را سوزاندند، فیلمی كه می‌توانست روی پرده اكران سینما برود و راجع به آن بحث و نقد شود.
__________________
www.p30city.net
پاسخ با نقل قول
  #6  
قدیمی 02-19-2008
VAHID VAHID آنلاین نیست.
کاربر فعال
 
تاریخ عضویت: Aug 2007
محل سکونت: اصفهان
نوشته ها: 261
سپاسها: : 22

7 سپاس در 4 نوشته ایشان در یکماه اخیر
پیش فرض طرح معضل "اعتیاد" دغدغه "علی سنتوری" است


اعتیاد یک مسئله بسیار مهم است که در بین خانواده ها و جوان ها رسوخ کرده و به اعتقاد من می توانست سوژه بسیار مهم و ضروری باشد.
این جمله را داریوش مهرجویی سال ۷۵ در نشست نقد و بررسی فیلم "سنتوری " بیان کرد . آن روز ها هم در جشنواره صحبت این بود که آیا "سنتوری " به نمایش در می آید یا نه ، این شک و تردید ها تا روز و ساعت پخش "سنتوری " ادامه پیدا کرد و سرانجام در سینمای رسانه ها "فلسطین " تازه ترین فیلم داریوش مهرجویی به نمایش در آمد . داریوش مهرجویی در این نشست بخشی از اعتقادات خود درباره سینما را مطرح کرد و از چگونگی انتخاب مضامین در آثارش گفت : "‌من در همه فیلم هایم سوژه های واقعی را دنبال می کنم و دغدغه ام در فیلم ها ، سرنوشت بشر و موقعیت انسان در جامعه معاصر است و در واقع نگاهم ، نگاه اجتماعی است این فیلم از اثری دیگر تاثیر نگرفته و سعی شده ساختار شکنی در طول فیلم حفظ شود .
● فرامرز فرازمند : متاسفم
چند روزی ست نسخه ی قاچاق فیلم "سنتوری " در دسترس مردم قرار گرفته است . حال این که فیلم از کجا بیرون آمده و چگونه در دسترس مردم قرار گرفته است مساله ایست که می بایست به دقت مورد بررسی قرار گیرد . فرامرز فرازمند تهیه کننده "سنتوری " درباره تلاش های گروه در مورد فیلم می گوید : " ۲ سال زحمت و مشقت و ناراحتی برای تولید و حفظ یک اثر آموزنده و تاثیرگذار دستمزدی چنین در پی‌داشت که از مدیران فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کردیم، مردم جواب‌ ما را در جشنواره ۲۵ دادند و آن را انتخاب کردند." وقتی فیلم به صورت کپی غیر مجاز وارد بازار می شود جدای از این که دست اندر کاران آن اثر را دچار دلسردی می کند پیامد دیگری هم دارد و آن ورشکست شدن این نوع نگاه به تولید اثر سینمایی و از طرفی گسترش فیلم در لایه های مختلف جامعه برعکس برنامه ریزی مدیران در کشور است . چرا که اگر اثری این گونه آسیب شناسانه به اجتماع بنگرد و دچار محدودیت در پخش و نمایش شود و سپس در شکلی گسترده تر قاچاق شود نه مدیران به خواسته خود که محدود کردن است ، می رسند و نه گروه تولید به خواسته خود ( جز کارگردان که به نوعی اثرش همه گیر می شود ) .
● مهرجویی : آقای جعفری‌جلوه هیچ اقدامی انجام نمی‌دهد
مهرجویی دلگیر است . او که فیلم های تاثیر گذاری از جمله "گاو"، " هامون" ، "بانو "، "پری " و ... در سینمای ایران ساخته است اکنون در آستانه نوزهمین اثر سینمایی اش اینگونه به لحاظ اقتصادی و سینمایی بایکوت مانده است.این کارگردان در یکی از گفتگوهای اش گفته : " ما چندهفته پیش نامه‌ای به مقامات کشور نوشتیم و تمام ماجرا را توضیح دادیم. گفتند که بروید گزارش جامعی از فیلم تهیه کنید. آنها نامه‌ اعتراض‌آمیز ما را تایید کرد و حق را به ما دادند. حتی من شنیده‌ام که وزارت اطلاعات هم با این فیلم موافق است و دائم از ما می‌پرسند چرا «سنتوری» اکران نمی‌شود؛ اما آقای جعفری‌جلوه هیچ اقدامی انجام نمی‌دهد .ما در جریان جلسه‌ای که قبل از سوم مرداد برگزار شد، آقای جعفری جلوه به شخصه صرفاً به خاطر سلیقه و خواست خودش تصمیم گرفت جلوی نمایش این فیلم را بگیرد."
● اربابی : فیلم دانلود شده است
مدیر کل اداره نظارت و ارزشیابی سینمای حرفه‌ای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد : روزی که اطلاع یافته‌ایم فیلم در سایت خارجی دانلود شده است، تمام تلاش خود را انجام دادیم که این سایت‌ از نظر قانونی ***** بشود و از طریق مراجع قانونی در سطح شهر این سی‌دی غیرمجاز جمع‌آوری شود.فیلم "سنتوری " در برهه‌ای زمانی پروانه نمایش داخلی داشت، اما برای خروج از کشورو شرکت در جشنواره های خارجی باید پروانه می‌گرفت، همه‌ این مراحل نشان این است که فیلم به شکل طبیعی مورد سرقت قرار گرفته است و تهیه‌کننده نمی‌دانم به چه دلایلی موضوع نمایش خارجی این فیلم را با ما پیگیری نکرده است در این صورت تهیه‌کننده خود مسئولیت آن را بر عهده داشته و هر بار که ما متوجه این کار غیرقانونی می‌شدیم به آن‌ها اطلاع می‌دادیم که این فیلم برای خروج از کشور باید پروانه نمایش خارجی از اداره نظارت و ارزشیابی وزارت ارشاد بگیرد. اربابی معتقد است نمایش عمومی "سنتوری" در این شرایط ربطی به اداره نظارت و ارزشیابی ندارد و باید از طریق معاونت سینمایی این درخواست پیگیری شود.
● قاچاق توسط یک سرور ایرانی
در روسیه اما حکایت بیرون آمده فیلم "سنتوری " از زبان کارگردان این است که "یک سِرور ایرانی در روسیه که قاچاق فیلم می ‌کند سنتوری را به طور قاچاق وارد اینترنت کرده است. همین سرآغاز ورود سی‌دی قاچاق فیلم شده و جالب اینکه «سنتوری» از ایران به بیرون فرستاده شده است یعنی فیلم بدون زیرنویس بوده و رفته آنجا و بعد آنها کادرش را عوض کرده و یک زیرنویس جدید برایش گذاشته‌اند." حالا این که چطور این فیلم به آن سایت رسیده حکایت دیگری ست و چگونه می شود این سایت را مورد معاخذه قرار داد حکایت دیگری ست .
● خلاصه داستان:
علی که علاقمند به هنر موسیقی است و با مخالفت خانواده برای ادامه‌ی کار مواجه می‌شود، پس از ازدواج با هانیه، با وجود عشق و علاقه به موسیقی و شهرت خود، بر اثر مشکلات به دام اعتیاد می‌افتد. این شروع سقوط علی "سنتوری" ست .
__________________
www.p30city.net
پاسخ با نقل قول
  #7  
قدیمی 02-23-2008
دانه کولانه آواتار ها
دانه کولانه دانه کولانه آنلاین نیست.
    مدیر کل سایت
        
کوروش نعلینی
 
تاریخ عضویت: Jun 2007
محل سکونت: کرمانشاه
نوشته ها: 12,700
سپاسها: : 1,382

7,486 سپاس در 1,899 نوشته ایشان در یکماه اخیر
دانه کولانه به Yahoo ارسال پیام
پیش فرض

شماره حسابی از سوی استاد مهرجویی برای حداقل رفع ضرر مالی حاصل از قاچاق فیلم اعلام شده از همه شما دوستداران سینما تقاضای عاجل دارم که بهای بلیت را به شماره حساب: ۰۱۱۶۴۰۷۷۹۵ به حساب فرامرز فرازمند و داریوش مهرجویی ،بانک تجارت ،چهار راه پارک،کد 032 واریز نمایید منبع این خبر کاملا قوی است(روزنامه ی اعتماد ملی)و در ضمن می توانید زنگ بزنید به بانک یپرسید اینم لینکش:.
سینمای ما - فاجعه قاچاق «سنتوري» آخرين ساخته داريوش مهرجويي همچنان نقل محافل است و واكنش تند سينماگران را در پي دارد. روز گذشته ايده‌اي در گروه «ادب و هنر» اعتماد ملي شكل گرفت مبني بر اينكه هركس طي روزهاي اخير سي‌دي يا DVD «سنتوري» را به شكل غيرقانوني خريداري كرده، مبلغي به حساب تهيه‌كننده اين فيلم واريز كند. يادمان هست كه كارگردان اين فيلم و موكلش اعلام كرده بودند خريدن اين سي‌دي شرعا حرام است. همچنين طي ماه‌هاي گذشته بسياري از سينماگران، فعالان و مسوولان فرهنگي اين كار را تقبيح كرده و آن را به‌مثابه نوعي «سرقت» دانسته بودند. از اين رو خريداران سي‌دي «سنتوري» كه به واسطه همين سي‌دي اين فيلم را ديده‌اند براي آنكه در «سرقت» و «قاچاق» سهيم نباشند مي‌توانند بهاي بليت آن را به شماره حساب مشترك تهيه‌كننده و كارگردان فيلم واريز كنند. اين ايده روز گذشته ابتدا با داريوش مهرجويي (كارگردان «سنتوري») و در ادامه با فرامرز فرازمند (تهيه‌كننده آن) در ميان گذاشته شد. مهرجويي و فرازمند، هم از اين ايده استقبال كردند و هم نگران بودند. استقبال آنها از اين جهت بود كه معتقد بودند اين حركت باعث وحدت سينماگران مي‌شود، اما نگراني‌شان از آن بابت بود كه مي‌گفتند مبادا طرح اين ايده به معناي «محتاج بودن» آنها تلقي شود. نهايتا هر دو ضمن موافقت با اين ايده، اعلام كردند كه عوايد احتمالي آن صرف امور خيريه خواهد شد. مهرجويي در اين باره به اعتماد ملي گفت: «من شخصا با اين ايده موافقم. ژست قشنگي است و يك نوع وحدت و همدلي را مي‌رساند. ما مي‌توانيم شماره حسابمان را اعلام كنيم، ولي اميدوارم مردم عزيز در جريان باشند كه ما محتاج نيستيم و هرچه به حسابمان واريز شود، صرف امور خيريه مي‌شود.» فرازمند هم كه قاچاق سي‌دي «سنتوري» را «ضربه به سينماي ايران» مي‌دانست، گفت: «اينجا مساله پول در ميان نيست. ما بايد به ضربه روحي فكر كنيم كه به مهرجويي و بقيه عوامل فيلم وارد شده است. بحث من اين است كه مي‌گويم اگر قرار بود سنتوري اكران نشود، چرا پروانه ساخت داديد؟!» او همچنين درباره ايده گروه «ادب و هنر» اعتماد ملي اضافه كرد: «من قبلا هم گفته بودم كه اگر «سنتوري» فروش داشت 50 درصد آن را صرف امور خيريه مي‌كنم. حتي مي‌توان صرف كمك به زحمتكشان و فعالان عرصه سينما كرد كه نيازمند ياري هستند. به هر حال شخصا با اين ايده موافقم و اعلام مي‌كنم كه عوايد احتمالي اين طرح را صرف امور خيريه مي‌كنيم.» فرازمند در ادامه به درخواست خبرنگار اعتماد ملي، حساب مشترك خود و مهرجويي را اعلام كرد. اين حساب مشترك به نام «داريوش مهرجويي و فرامرز فرازمند» و از اين قرار است: 0116407795 (بانك تجارت شعبه چهارراه پارك كد 032).
همان‌طور كه كارگردان «سنتوري» گفته، اين طرح مي‌تواند قبل از هر چيز به همدلي و وفاق در سينما خصوصا سينماي فرهنگي و مستقل بينجامد؛ شايد مبلغ 1000 يا 1500 تومان بهاي يك بليت كه از سوي خريداران اين سي‌دي يا بينندگان آن به حساب تهيه‌كننده و كارگردان آن واريز مي‌شود، مبلغ چنداني نباشد و همگان، حتي آنهايي كه اين سي‌دي را نخريده‌اند، مايل به همراهي با اين طرح باشند، اما بايد بدانيم كه عوايد اين حركت بيش از هر چيز به ثبات سينماي مستقل كمك كرده و ضربه‌اي كه به اين سينما خورده را جبران مي‌كند. تاكيد مي‌شود همان‌طور كه كارگردان و تهيه‌كننده «سنتوري» متذكر شده‌اند اين حركت براي كمك مالي به آنها
نيست؛ بلكه هدف از آن، يادآوري پديده زشت «قاچاق» است.

__________________
مرا سر نهان گر شود زير سنگ -- از آن به كه نامم بر آيد به ننگ
به نام نكو گر بميــرم رواست -- مرا نام بايد كه تن مرگ راست



پاسخ با نقل قول
  #8  
قدیمی 02-23-2008
دانه کولانه آواتار ها
دانه کولانه دانه کولانه آنلاین نیست.
    مدیر کل سایت
        
کوروش نعلینی
 
تاریخ عضویت: Jun 2007
محل سکونت: کرمانشاه
نوشته ها: 12,700
سپاسها: : 1,382

7,486 سپاس در 1,899 نوشته ایشان در یکماه اخیر
دانه کولانه به Yahoo ارسال پیام
پیش فرض

همون طوری که در پستهای اولیه وحید و پست اخیر خودم ذکر شده مبلغ هزار یا هزار و پونصد تومان است
من لینک این تاپیک رو در وبلاگهای دیگه ای که در این مورد مطلب نوشتند و سایت و وبلاگ خانوم فراهانی گذاشتم تا شاید ما هم کمکی کرده باشیم
__________________
مرا سر نهان گر شود زير سنگ -- از آن به كه نامم بر آيد به ننگ
به نام نكو گر بميــرم رواست -- مرا نام بايد كه تن مرگ راست



پاسخ با نقل قول
  #9  
قدیمی 02-24-2008
VAHID VAHID آنلاین نیست.
کاربر فعال
 
تاریخ عضویت: Aug 2007
محل سکونت: اصفهان
نوشته ها: 261
سپاسها: : 22

7 سپاس در 4 نوشته ایشان در یکماه اخیر
پیش فرض عوامل سنتوری: رد می‌كنیم

حتی اعلا‌م نام <حجت- ف> به عنوان عامل اصلی توزیع غیرقانونی فیلم <سنتوری> هم مانع از آن نشد كه وزیر ارشاد عوامل این فیلم را متهم به مشاركت در قاچاق آن نكند.

روز پنجشنبه محمدحسین صفارهرندی (وزیر ارشاد) كه برای افتتاح یك فرهنگسرا به بندرعباس رفته بود، در جمع خبرنگاران گفت: <شواهد و قرائنی در دست است كه بر اساس آن می‌توان نقش عوامل فیلم سنتوری را در قاچاق آن مورد بررسی جدی قرار داد.> به گزارش خبرگزاری‌ها، او در ادامه افزود: <نسخه قاچاقی كه هم‌اكنون در كشور پخش شده از روی نسخه‌ای تكثیر شده كه تنها در اختیار عوامل دست‌اندركار این فیلم بوده است.> صحبت‌های وزیر ارشاد در حالی است كه فرامرز فرازمند (تهیه‌كننده سنتوری) ضمن تكذیب شدید این صحبت، به اعتماد ملی گفت: <فیلم پخش‌شده از روی پرده برداشته نشده، بلكه از روی نسخه ۳۵ میلی‌متری برداشته شده است. این در حالی است كه ما اصلا‌ فیلمی در اختیار نداشته‌ایم. ما نسخه ‌VHC سنتوری را به وزارت ارشاد داده بودیم و این نسخه به مدت ۳ ماه از بهمن ۸۵ تا اردیبهشت ۸۶ در اختیار این وزارتخانه بوده است.
فرازمند، ضمن ضد و نقیض خواندن صحبت‌های وزیر ارشاد افزود: <وزیر ارشاد دو دفعه درباره سنتوری صحبت كردند؛ یك بار گفتند كه فیلمنامه به این فیلم نمی‌خورد، الا‌ن هم كه ما را متهم به نقش داشتن در قاچاق فیلم می‌كنند!
من كه از این امر متعجبم.> ‌ تهیه‌كننده <سنتوری> در واكنش به بخش دیگر صحبت‌های صفارهرندی كه گفته بود عوامل سنتوری، فیلم را به صورت غیرقانونی از كشور خارج كرده و آن را به نمایش درآورده‌اند، گفت: <همه فیلم‌ها در تمام جشنواره‌ها می‌توانند شركت كنند، با این حال من مدت‌ها دنبال پروانه نمایش این فیلم بوده‌ام و نمی‌خواستم قبل از ایران در جایی پخش شود. می‌‌خواهم بگویم نمی‌شود به كسی تهمت زد، وقتی تهمت می‌زنی باید ثابت كنی. ما ۷، ۸ روز است به خاطر مساله قاچاق سنتوری زندگی‌مان به هم ریخته و فكر می‌كنم مهرجویی بیشترین ضربه را خورده است.>او غلط و اشتباه بودن زیرنویس انگلیسی <سنتوری> را دلیل دیگری دانست كه نقش عوامل این فیلم را در قاچاق آن رد می‌كند و در این باره تصریح كرد: <زیرنویس انگلیسی نسخه‌های قاچاق شده، غلط است، در حالی كه شما اگر به زیرنویس فیلم‌های قبلی مهرجویی همچون <لیلا‌> یا <درخت گلا‌بی> دقت كنید، می‌بینید كه بسیار سلیس، روان و دقیق هستند.>فرازمند همچنین در پاسخ به سوال اعتماد ملی درباره هویت فرد دستگیر شده و سرانجام او گفت: <من خودم شخصا از این افراد شكایت كردم. قاچاق‌كنندگان ۴ جوان بودند كه در جاده امامزاده داوود تشكیلا‌تی داشتند و سی‌دی كپی می‌كردند. البته این افراد مدام می‌گفتند ما سی‌دی را از شخص دیگری گرفته‌ایم. این را هم بگویم كه ما تا حالا‌ سر قاچاق <سنتوری> ۴، ۵ گروه را دستگیر كرده‌ایم، ولی متاسفانه این افراد بعد از رفتن به دادسرا ضمانتی می‌دهند و آزاد می‌شوند. معتقدم باید سختگیری بیشتری در مورد آنها لحاظ شود.
__________________
www.p30city.net
پاسخ با نقل قول
  #10  
قدیمی 02-24-2008
VAHID VAHID آنلاین نیست.
کاربر فعال
 
تاریخ عضویت: Aug 2007
محل سکونت: اصفهان
نوشته ها: 261
سپاسها: : 22

7 سپاس در 4 نوشته ایشان در یکماه اخیر
پیش فرض از ساخت تا قاچاق

توزیع فیلم سنتوری در شبكه قاچاق فیلم پس از آن صورت گرفت كه حدود ۷ ماه از زمانی كه دست اندركاران قصد اكران عمومی آن را داشتند، سپری شد.

كارگردان و تهیه كننده این فیلم، به زیان وارده از عدم اكران سنتوری اشاره كرده و این سؤال را مطرح كرده اند كه به چه دلیل از نمایش فیلمی كه دارای پروانه ساخت بوده و در جشنواره فجر سال گذشته نیز جایزه دریافت گرفته، ممانعت می كنند.
این در حالیست كه نگاهی به سیر دریافت مجوز ساخت برای این فیلم و كمكهای دولتی ارائه شده برای ساخت آن، حلقه هایی از زنجیره سنتوری است كه گویا عوامل فیلم به رغم مصاحبه و خبرسازی های متعدد، علاقه ای به بازگو كردن آن ندارند.
"تولدی دیگر" عنوان فیلمنامه ای است كه سال ۸۱ از سوی داریوش مهرجویی برای دریافت مجوز ساخت به وزارت فرهنگ و ارشاد دولت وقت ارائه شد اما به دلیل مشكلات فیلمنامه موفق به دریافت مجوز نشد.
با اعمال برخی تغییرات جزیی، فیلم در سال ۸۳، این بار با نام "علی سنتوری" به وزارت فرهنگ می رود اما بار دیگر هیأت صدور پروانه ساخت، ایراداتی را نسبت به برخی صحنه های این فیلم مطرح و بر ویرایش مجدد فیلم تأكید می كنند اما با عدم پذیرش این موضوع از سوی مهرجویی، مجوز فیلمنامه صادر نمی شود.
سال ۸۴ در فاصله تغییر و تحول دولت هشتم و نهم، عوامل فیلم از فرصت استفاده كرده و با برخی چراغ سبزها از داخل مجموعه، موفق به دریافت پروانه ساخت می شوند.
به دنبال دریافت این پروانه، تهیه كننده مبلغ ۷۰ میلیون تومان از بنیاد سینمایی فارابی تحت عنوان وام و حدود ۸۰ میلیون تومان هم از دبیرخانه ستاد مبارزه با مواد مخدر در قالب كمك بلاعوض دریافت می كند.
حین ساخت این فیلم، یك نهاد امنیتی در نامه ای به وزارت ارشاد اعلام می كند كه قطعاتی از خوانندگی محسن چاوشی در فیلم وجود دارد. با تذكر این مسئله به عوامل فیلم، ادعا می شود كه این قطعات حذف شده اما پس از آن معلوم می شود قطعات مزبور حذف نشده و تنها دور نوار برای ایجاد ابهام تند شده است.
رفتار ناشایست بهرام رادان در مراسم اعطاء جوایز جشنواره فجر و درج گزارش هایی از این فیلم در برخی نشریات مبنی بر وجود برخی صحنه های موهن در فیلم، موجب شد صفار هرندی پیش از اكران فیلم شخصاً نسبت به بازبینی آن اقدام كند. پس از این بازبینی و بررسی بیشتر در وزارتخانه، اكران فیلم منوط به حذف صحنه هایی از فیلم گردید. این درخواست از سوی وزارت ارشاد دقیقاً همزمان با پخش فیلم انتقاد برانگیز "نقاب" بود (مرداد ماه سال جاری) كه اكران "سنتوری" با همان وضعیت می توانست حجم انتقادات را به مراتب افزایش دهد.
عوامل فیلم در عین حال كه حذف صحنه هایی از این فیلم را نپذیرفتند، شروع به شانتاژ و تبلیغات گسترده رسانه ای برای اكران فیلم كرده و رایزنی هایی را نیز با وزارت ارشاد آغاز كردند. در این رفت و آمدها، مهرجویی، فرازمند (تهیه كننده) و شریفی نیا، طی چند جلسه با معاونت سینمایی وزارتخانه به نتیجه مشخصی دست نیافتند و این معاونت نیز مراجعان را به دفتر وزیر احاله داد.
در پی این ماجرا مقرر شد فیلم تا اعمال تغییرات پلمپ گردد اما مبلغی كه تحت عنوان وام به آن پرداخته شده است، جزء بدهكاریهای عوامل فیلم مسكوت بماند.
همزمان با پلمپ این فیلم، صداوسیما در اقدامی عجیب، اقدام به پخش و بازخوانی برخی آثار مهرجویی كرد كه با تذكر رئیس سازمان، این روند ادامه نیافت.
متعاقباً تهیه كننده و كارگردان فیلم درخواست اكران خارجی فیلم را ارائه دادند كه با این درخواست نیز مورد موافقت قرار نگرفت اما عوامل فیلم آن را با زیرنویس انگلیسی در چند جشنواره و محفل سینمایی در امریكا و انگلیس به نمایش گذاشتند. این در حالیست كه فیلمی كه با مجوز و مساعدت مالی دولت ساخته شده، بدون دریافت مجوز حق هیچگونه اكران داخلی و خارجی را ندارد. نداشتن پروانه نمایش خارج از كشور برای سنتوری، از سوی مدیركل نظارت و ارزشیابی وزارت فرهنگ نیز مورد تأكید قرار گرفته است.
پس از اكران خارجی فیلم، توزیع آن در شبكه قاچاق نیز آغاز شد و عوامل فیلم با اعلام یك شماره حساب از مردم خواستند كمكهای خود را به این شماره واریز كنند.
از سوی دیگر رئیس اتحادیه تهیه كنندگان سینمای ایران هم در ادعایی عجیب این پازل را تكمیل كرد و ادعای خسارت ۵ میلیارد تومانی به تهیه كنندگان سنتوری را مطرح نمود.
اما اظهارات وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره نقش احتمالی عوامل فیلم در قاچاق آن برای دست اندركاران آن سنگین تمام شد، به طوری كه امروز داریوش مهرجویی در گفتگو با یك روزنامه صبح این اظهارات را رد كرده و گفته بود با هزینه ۶۰۰-۵۰۰ میلیون تومانی صورت گرفته برای ساخت، چرا باید عوامل فیلم چنین كاری انجام دهند؟
وی البته طبق روال گذشته عوامل فیلم، علاقه ای به ارائه توضیح درباره بهره برداریهای جانبی، حدود ۱۵۰ میلیون تومان كمك دولتی، اكران خارجی و مبالغ واریزی به شماره حساب اعلام شده از خود نشان نداد. همچنین رقم ۶۰۰-۵۰۰ میلیون تومانی ساخت در حالی از سوی كارگردان فیلم بیان شده است كه هزینه ساخت آن كمتر از ۴۰۰ میلیون تومان بوده است.
اتهام ارتباط احتمالی عوامل فیلم با شبكه توزیع قاچاق در حالی مطرح شد كه خبر دستگیری فردی به نام "حجت- ف" به عنوان سردسته تكثیر قاچاق سنتوری نیز منتشر شد. این خبر اما با واكنش جالب "فرازمند"، تهیه كننده این فیلم همراه شد. "فراز فرازمند" بلافاصله پس از انتشار این خبر در گفتگو با یكی از خبرگزاریها اعلام كرد: «حجت- ف را نه می شناسم و نه نسبتی با او دارم.»
وی در حالی كه برای نشان دادن دقت خود در نگهداری فیلم از جابجایی آن با گاوصندوق سخن می گفت و با بیان اینكه نسخه ای از آن در دفتر جشنواره فجر بوده است، تلویحاً وزارت ارشاد را به دست داشتن در قاچاق فیلم متهم می كرد، توضیح نداد چرا دقیقاً همان نسخه ای كه با زیرنویس انگلیسی در خارج اكران شده بود، در شبكه قاچاق فیلم دست به دست می شود؟
موج دوم جنجال برای اكران سنتوری كه پیش از جشنواره فجر امسال آغاز شده، در حالی همچنان ادامه دارد كه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنان بر درخواست قبلی خود اصرار دارد. اگرچه این اصرار از سوی معاونت سینمایی وزارتخانه كه طبعاً بنا بر وظایف مصرح خود باید مدعی شماره یك باشد، نمود چندانی ندارد و با سكوت سؤال برانگیز مسئولان این حوزه، سیر واكنش ها و اظهارنظرها پیرامون سنتوری در بخش های دیگر دنبال می شود.
__________________
www.p30city.net
پاسخ با نقل قول
پاسخ


کاربران در حال دیدن موضوع: 1 نفر (0 عضو و 1 مهمان)
 

مجوز های ارسال و ویرایش
شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

BB code is فعال
شکلک ها فعال است
کد [IMG] فعال است
اچ تی ام ال غیر فعال می باشد



اکنون ساعت 09:14 PM برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +3.5 می باشد.



Powered by vBulletin® Version 3.8.4 Copyright , Jelsoft Enterprices مدیریت توسط کورش نعلینی
استفاده از مطالب پی سی سیتی بدون ذکر منبع هم پیگرد قانونی ندارد!! (این دیگه به انصاف خودتونه !!)
(اگر مطلبی از شما در سایت ما بدون ذکر نامتان استفاده شده مارا خبر کنید تا آنرا اصلاح کنیم)


سایت دبیرستان وابسته به دانشگاه رازی کرمانشاه: کلیک کنید




  پیدا کردن مطالب قبلی سایت توسط گوگل برای جلوگیری از ارسال تکراری آنها