بازگشت   پی سی سیتی > سایر گفتگوها > اخبار گوناگون

اخبار گوناگون در این تالار اخبار گوناگون از ایران و سایر نقاط جهان با رعایت قوانین و در نظر گفتن عرف قرار خواهد گرفت بدیهیست که کنترل زیادی روی این بخش میشود و نوشته ها و تاپیکهای کاربران قبل از نمایش باید توسط مدیر بخش بررسی شوند

پاسخ
 
ابزارهای موضوع نحوه نمایش
  #1  
قدیمی 03-07-2011
رزیتا آواتار ها
رزیتا رزیتا آنلاین نیست.
مسئول و ناظر ارشد-مدیر بخش خانه داری



 
تاریخ عضویت: Aug 2009
نوشته ها: 16,247
سپاسها: : 9,677

9,666 سپاس در 4,139 نوشته ایشان در یکماه اخیر
پیش فرض قيمت انواع هواپيماهاي شخصي در ايران

قيمت انواع هواپيماهاي شخصي در ايران

نائب رئيس اتحاديه صنايع هوايي و فضايي ايران درباره‌ي قيمت هواپيماهاي شخصي توضيح داد: قيمت هواپيماهاي دو نفره حدود 90 ميليون تومان، ‌هواپيماهاي چهار نفره بين 250 تا 300 ميليون تومان، هواپيماهاي 6 تا 8 نفره بين 700 تا 800 ميليون تومان و هواپيماهاي 12 تا 19 نفره بين 1.5 تا 4 ميليارد تومان است كه اينها هم‌سطح قيمت‌هاي جهاني هستند.
نايب رئيس اتحاديه صنايع هوايي و فضايي ايران از تاسيس چند شركت به منظور توسعه‌ي هوانوردي عمومي در كشور خبر داد.

يعقوب انتصاري در گفت‌وگو با ايسنا، درباره‌ي برنامه‌ي توسعه‌ي استفاده از هواپيماهاي شخصي در ايران توضيح داد: تاكنون چندين شركت با سهم 59 درصد دولتي و 41 درصد خصوصي تاسيس شده تا به صورت تخصصي روي برنامه‌ي توسعه‌ي هوانوردي عمومي در كشور و ساخت هواپيماهاي دو تا 19 نفره كار كنند.

وي افزود: اين شركتها همچنين روي تدوين قوانين و فرهنگ‌سازي در حوزه‌ي هوانوردي عمومي و مواردي مانند ايرتاكسي، گردشگري هوايي، ايجاد كلوپهاي هوانوردي در كلاس‌هاي فوق سبك، اسپورت و سبك نيز كار خواهند كرد.


ساخت 3500 فروند هواپيماي كوچك ظرف پنج سال

انتصاري با اشاره به اين‌كه در ابتدا چند پايگاه به صورت آزمايشي براي توسعه‌ي هوانوردي عمومي در كشور در نظر گرفته شده كه در نوروز امسال عملياتي مي‌شوند، اظهار كرد: بايد ظرف پنج سال سه هزار و 500 فروند هواپيماي كوچك در كلاس‌هاي دو تا 19 نفره در ايران به صورت داخلي‌سازي يا با مشاركت خارجي ساخته شود. همچنين بخشي از اين نياز را نيز مي‌توان از خارج خريداري كرد. در اين بين شركت‌هاي خصوصي مي‌توانند با مشاركت شركت‌هاي خارجي اقدام به ساخت اين نوع هواپيماها كنند.

او با تاكيد بر اين‌كه براي توسعه‌ استفاده از هواپيماهاي شخصي در كشور بايد زيرساختهاي مختلفي فراهم شوند، عنوان كرد: همچنين قرار است شركتهاي ليزينگ براي خريد قسطي هواپيماهاي شخصي در كشور تاسيس شوند. ايجاد زيرساختهايي مانند فرودگاه‌ها و بانك‌ها به سرمايه‌گذاري دولتي و خصوصي با هم نياز دارد.

وي يادآوري كرد: دولت دو سال قبل تصميم به توسعه‌ي هوانوردي عمومي در كشور گرفت و بايد فرهنگ‌ هوانوردي عمومي در كشور گسترش يابد. هم‌اكنون وزارت دفاع و سازمان صنايع هوايي به صورت تخصصي در اين حوزه كار مي‌كنند.


چند و چون قيمت هواپيماهاي شخصي

نائب رئيس اتحاديه صنايع هوايي و فضايي ايران درباره‌ي قيمت هواپيماهاي شخصي توضيح داد: قيمت هواپيماهاي دو نفره حدود 90 ميليون تومان، ‌هواپيماهاي چهار نفره بين 250 تا 300 ميليون تومان، هواپيماهاي 6 تا 8 نفره بين 700 تا 800 ميليون تومان و هواپيماهاي 12 تا 19 نفره بين 1.5 تا 4 ميليارد تومان است كه اينها هم‌سطح قيمت‌هاي جهاني هستند.

او خاطرنشان كرد: همچنين بخشهاي تعمير، نگهداري و خدمات پس از فروش نيز بايد در كشور ايجاد شوند. از سوي ديگر با توسعه‌ي هوانوردي عمومي در كشور بسياري از فرودگاههاي غيرفعال كشور فعال شده و فعاليت‌ آنها توجيه اقتصادي پيدا مي‌كند. اشتغال‌زايي فارغ‌التحصيلان دانشگاهي و توسعه‌ي ساير صنايع نيز از دستاوردهاي توسعه‌ي حوزه‌ي هوانوردي عمومي در كشور است.


الگوي خاصي نداريم

انتصاري درباره‌ي تجربه‌ كشورهاي ديگر در حوزه‌ي هوانوردي عمومي توضيح داد: كشورهاي مختلفي مانند كانادا در حوزه‌ي هوانوردي عمومي پيشرفت كرده‌اند. البته ايران الگوي خاصي در زمينه‌ي توسعه هوانوردي عمومي ندارد، بلكه از تجربه همه كشورها از جمله برزيل و كانادا استفاده مي‌كند. متاسفانه كشورمان در حوزه‌ي هوانوردي عمومي جزو كشورهاي جهان چهارم محسوب مي‌شود. يعني ما حتي از كشورهاي توسعه نيافته هم عقب‌تريم.

شروع كار با پولدارها

او در پاسخ به اين سوال كه آيا به نظر شما حوزه‌ي هوانوري عمومي بيشتر مربوط به پولدارها نيست؟ گفت: البته توسعه‌ي هوانوردي عمومي و استفاده از هواپيماهاي شخصي در ايران با ورود افراد پولدار به اين حوزه آغاز مي‌شود، اما در ادامه تمام تلاش‌ بر اين است كه بخش عمده‌ي مردم بتوانند از مزاياي اين بخش بهره‌مند شوند.

وي تصريح كرد: توسعه‌ي هوانوردي عمومي در كشور باعث فعال شدن شركتهاي دانش بنيان مي‌شود. صنعت هوانوردي به گونه‌اي است كه حتي افراد بي‌سواد هم به آن علاقمند هستند، اما اين صنعت پرريسك و در عين حال با دقت بسيار بالا است. نبايد اين صنعت را با خودروسازي مقايسه كرد، چرا كه صنعت خودروسازي سالانه بيش از يك ميليون دستگاه محصول توليد مي‌كند، اما صنعت هوايي قرار است طي پنج سال پنج هزار فروند محصول با فناوري بالا توليد كند؛ بنابراين بايد نحوه‌ي برخورد دولت با اين دو صنعت با هم متفاوت باشد و براي صنعت هوايي معافيت‌هاي مختلف در نظر گرفته شود.

نايب رئيس اتحاديه صنايع هوايي و فضايي ايران گفت: چين در نمايشگاه هوايي امسال بيش از 60 ميليون دلار به بخش خصوصي خود كمك بلاعوض كرد تا در حوزه‌ي هوانوردي عمومي فعاليت كنند. توان ساخت ما در هوانوردي عمومي از چين هم بالاتر است.

اين يك رويا نيست!

وي در پاسخ به اين سوال كه آيا به نظر شما گسترش استفاده از هواپيماي شخصي در ايران در حد يك رويا مي‌ماند يا خير؟ اظهار كرد:‌ توسعه هوانوردي عمومي و استفاده از هواپيماهاي شخصي در ايران يك رويا نيست، بلكه قابل تحقق است و پشت آن هم اراده‌اي وجود دارد. دولت بايد پاي گفته خود بايستد و اميدواريم اين تصميم دولت عملي شود و سازمان صنايع هوايي آن‌را اجرا كند تا تعداد زيادي از متخصصان و نيروهاي كاري در حوزه‌ي صنعت هوايي فعالتر شوند. اين پروژه‌ي عظيم براي قشر دانشگاهي و صنعتگران اميدواري زيادي ايجاد كرده و اگر عملي نشود و صرفا به جنبه اقتصادي آن توجه شود اين كار شروع نمي‌شود و باعث ايجاد سرخوردگي در بين فعالان صنعت هوايي مي‌شود، زيرا در همه‌ي دنيا توسعه هوانوردي عمومي ابتدا توسط دولت انجام شده، زيرا اين كار پرريسك است و دولت بايد زيرساختهاي آن‌را فراهم كند.

وي تاكيد كرد: توسعه‌ي هوانوردي عمومي باعث توسعه‌ي بسياري از صنايع ديگر هم مي‌شود و در كشور ما در بخش غيرنظامي تاثيرات زيادي مي‌گذارد و جايگاه ايران را در دنيا بالا مي‌برد. حتي در حوزه‌ي نظامي اين صنعت با استقلال ما سروكار دارد و مجلس هم بايد با قانونگذاري به آن كمك كند. ساير وزارتخانه‌ها و نهادهاي ديگر هم بايد به توسعه‌ي هوانوردي عمومي در كشور كمك كنند.

اجراي آزمايشي طرح در دو فرودگاه پيام و اروميه

نايب رئيس اتحاديه صنايع هوايي و فضايي ايران خبر داد: نوروز امسال به صورت آزمايشي استفاده از هواپيماهاي شخصي در دو فرودگاه پيام تهران و اروميه آغاز مي‌شود. توسعه‌ي هوانوردي عمومي در كشور و استفاده از هواپيماهاي شخصي برنامه‌اي پنج ساله بوده كه بايد تا سال 1395 به نتيجه برسد.
__________________
زمستان نیز رفت اما بهارانی نمی بینم
بر این تکرارِ در تکرار پایانی نمی بینم

به دنبال خودم چون گردبادی خسته می گردم
ولی از خویش جز گَردی به دامانی نمی بینم

چه بر ما رفته است ای عمر؟ ای یاقوت بی قیمت!
که غیر از مرگ، گردن بند ارزانی نمی بینم

زمین از دلبران خالی است یا من چشم ودل سیرم؟
که می گردم ولی زلف پریشانی نمی بینم

خدایا عشق درمانی به غیر از مرگ می خواهد
که من می میرم از این درد و درمانی نمی بینم

استاد فاضل نظری
پاسخ با نقل قول
پاسخ

برچسب ها
قیمت, هواپیما, انواع, ایران, ساخت, شخصی


کاربران در حال دیدن موضوع: 1 نفر (0 عضو و 1 مهمان)
 

مجوز های ارسال و ویرایش
شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

BB code is فعال
شکلک ها فعال است
کد [IMG] فعال است
اچ تی ام ال غیر فعال می باشد



اکنون ساعت 11:44 AM برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +3.5 می باشد.



Powered by vBulletin® Version 3.8.4 Copyright , Jelsoft Enterprices مدیریت توسط کورش نعلینی
استفاده از مطالب پی سی سیتی بدون ذکر منبع هم پیگرد قانونی ندارد!! (این دیگه به انصاف خودتونه !!)
(اگر مطلبی از شما در سایت ما بدون ذکر نامتان استفاده شده مارا خبر کنید تا آنرا اصلاح کنیم)


سایت دبیرستان وابسته به دانشگاه رازی کرمانشاه: کلیک کنید




  پیدا کردن مطالب قبلی سایت توسط گوگل برای جلوگیری از ارسال تکراری آنها