بازگشت   پی سی سیتی > ادب فرهنگ و تاریخ > فرهنگ و تاریخ > فرهنگ

فرهنگ تمام مباحث مربوط به فرهنگ در این بخش

پاسخ
 
ابزارهای موضوع نحوه نمایش
  #1  
قدیمی 01-16-2012
amir ahmadi آواتار ها
amir ahmadi amir ahmadi آنلاین نیست.
کاربر عالی
 
تاریخ عضویت: Aug 2009
محل سکونت: بندرعباس
نوشته ها: 2,910
سپاسها: : 267

508 سپاس در 332 نوشته ایشان در یکماه اخیر
amir ahmadi به Yahoo ارسال پیام
پیش فرض آشفتگی غرائز و ميلها

مسائل را يك جانبه ديدن و از جوانب ديگر غفلت كردن ، گاهی زيانهای‏ جبران ناپذيری به دنبال خود می‏ آورد . كاوشها و كشفيات روانی در يك قرن اخير ثابت كرد كه سركوبی غرائز وتمايلات و بالاخص غريزه جنسی ، مضرات و ناراحتي های فراوانی ببار می‏ آورد، معلوم شد اصلی كه مورد قبول شايد اكثريت متفكرين قديم بود كه هر اندازه‏ غرائز و تمايلات طبيعی ضعيف‏ تر نگه داشته شوند ميدان برای غرائز و نيروهای‏ عالي تر مخصوصا قوه عاقله بازتر و بی مانع‏ تر می‏ شود اساسی ندارد ، غرائزسركوب شده و ارضاء نشده ، پنهان از شعور ظاهر ، جرياناتی را طی می‏ كنندكه چه از نظر فردی و چه از نظر اجتماعی فوق‏ العاده
برای بشر گران تمام می‏ شود و برای اينكه تمايلات و غرائز طبيعی بهتر تحت‏ حكومت عقل واقع شوند و آثار تخريبی به بار نياورند بايد تا حد امكان ازسركوب شدن و زخم خوردگی و ارضاء نشدن آنها جلوگيری كرد .

پاسخ با نقل قول
  #2  
قدیمی 01-16-2012
amir ahmadi آواتار ها
amir ahmadi amir ahmadi آنلاین نیست.
کاربر عالی
 
تاریخ عضویت: Aug 2009
محل سکونت: بندرعباس
نوشته ها: 2,910
سپاسها: : 267

508 سپاس در 332 نوشته ایشان در یکماه اخیر
amir ahmadi به Yahoo ارسال پیام
پیش فرض

روانشناسان ريشه بسياری از عوارض ناراحت كننده عصبی و بيماريهای‏ روانی
و اجتماعی را احساس محروميت ، خصوصا در زمينه امور جنسی تشخيص‏ دادند ،
ثابت كردند كه محروميتها مبدأ تشكيل عقده ‏ها ،
و عقده‏ ها احيانابصورت صفات خطرناك مانند ميل به ظلم و جنايت ،
كبر ، حسادت ، انزواو گوشه‏ گيری ، بدبينی و غيره تجلی می‏ كند .
اصل بالا در موضوع زيانهای سركوب كردن غرائز از نوع كشفيات فوق العاده‏
با ارزش روانی است و در رديف ارزنده ‏ترين موفقيتهای بشر است .
مردم غالبا بواسطه انس به محسوسات و آشنائی بيشتر با آنها
برای‏ كشفياتی ارزش زياد قائل می ‏شوند
كه در زمينه امور فنی و صنعتی و استخدام
‏قوای طبيعت بی جان صورت گرفته باشد .
اما كشفياتی كه در زمينه مسائل روانی و روحی صورت
می‏ گيرد كمتر مورد توجه عامه مردم می‏ تواند قرار بگيرد .

پاسخ با نقل قول
  #3  
قدیمی 01-16-2012
amir ahmadi آواتار ها
amir ahmadi amir ahmadi آنلاین نیست.
کاربر عالی
 
تاریخ عضویت: Aug 2009
محل سکونت: بندرعباس
نوشته ها: 2,910
سپاسها: : 267

508 سپاس در 332 نوشته ایشان در یکماه اخیر
amir ahmadi به Yahoo ارسال پیام
پیش فرض

از نظر مردم‏ دانشمند و آگاه اهميت مطلب محفوظ است .
هر چند كم و بيش در حكمتهائی كه از گذشتگان به يادگار مانده
و بالاخ ص‏در آثار اسلامی نشانه ‏های زيادی از توجه به اين حقيقت ديده می‏ شود ،
و عملابسياری از معلمان و مربيان اخلاق از آن استفاده می‏ كرده ‏اند
اما به طور مسلم‏ اثبات علمی اين حقيقت و كشف قوانين مربوط به آن
از موفقيتهای علمی قرن‏ اخير است .
اكنون ببينيم اين اصل چگونه مورد استفاده قرار گرفت ؟
آيا مانند كشفيات پزشكی ، مثلا پنی‏سيلين ، مورد استفاده قرار گرفت ،
متأسفانه پيچيدگی و چند جانبه بودن مسائل روانی از يك طرف ،
ارتباط موضوع و تمايلات بشر كه خواه ناخواه در كور كردن بصيرت تأثير دارد ازطرف ديگر ، نگذاشت آن استفاده ‏ای كه بايد بشود صورت گيرد ،
بلكه خوداين اصل ، بهانه و وسيله‏ ای شد در جهت مخالفت ،
يعنی برای اينكه موجبات‏ سركوب شدن غرائز و پيدايش آثار خطرناك روانی و اجتماعی ناشی از آن‏ خصوصا در زمينه امور جنسی بيشتر فراهم گردد ،
بر عقده‏ ها و تيرگيهای روانی‏ افزوده گردد.

پاسخ با نقل قول
  #4  
قدیمی 01-16-2012
amir ahmadi آواتار ها
amir ahmadi amir ahmadi آنلاین نیست.
کاربر عالی
 
تاریخ عضویت: Aug 2009
محل سکونت: بندرعباس
نوشته ها: 2,910
سپاسها: : 267

508 سپاس در 332 نوشته ایشان در یکماه اخیر
amir ahmadi به Yahoo ارسال پیام
پیش فرض


آمار بيماريهای روانی ، جنونها ، خودكشيها ، جنايتها ، دلهره‏ ها واضطرابها ،
يأس ها و بدبينی‏ ها ، حسادتها و كينه ‏ها به صورت وحشتناكی بالارود ،
چرا ؟
برای اينكه سركوب نكردن غرائز به معنی آزاد گذاشتن ميلها ،
و آزاد گذاشتن ميلها به معنی رفع تمام قيود و حدود و مقررات تفسير شد .
پس از آنكه قرنها عليه شهوت پرستی به عنوان امری منافی اخلاق
و عامل ‏بر هم زدن آرامش روحی و مخل به نظم اجتماعی و به عنوان نوعی انحراف وبيماری ، توصيه و تبليغ شده بود ،
يك باره ورق برگشت و صفحه عوض شد .
. فريادها بلند شد ، محدوديتها را برداريد
تا ريشه مردم آزاری و كينه‏ ها وعداوتها كنده شود ،
عفت را از ميان برداريد ،
تا دلها آرام بگيرد و نظم‏ اجتماعی برقرار گردد ،
آزادی مطلق اعلام كنيد تا بيماريهای روانی رخت‏ بربندد .


پاسخ با نقل قول
  #5  
قدیمی 01-16-2012
amir ahmadi آواتار ها
amir ahmadi amir ahmadi آنلاین نیست.
کاربر عالی
 
تاریخ عضویت: Aug 2009
محل سکونت: بندرعباس
نوشته ها: 2,910
سپاسها: : 267

508 سپاس در 332 نوشته ایشان در یکماه اخیر
amir ahmadi به Yahoo ارسال پیام
پیش فرض

بديهی است اين چنين فرضيه به ظاهر شيرين و دلپذيری ،
به عنوان اصلاح‏ مفاسد اخلاقی و اجتماعی ،
طرفداران زيادی خصوصا در ميان جوانان مجرد پيدامی ‏كند .
ما در كشور خودمان می‏ بينيم چه كسانی از آن طرفداری می‏ كنند ،
چه از اين‏ بهتر كه خود را در اختيار دل ، و دل را در اختيار هوس قرار دهيم
و درعين حال عمل ما اخلاقی و انسانی شمرده شود
و نام ما در ليست محصلين اخلاقی‏ اجتماعی قرار گيرد ،
هم فال است و هم تماشا ، هم كامجوئی است
و هم ‏خدمت به نوع ، هم تن پروری است ، و هم اصلاح نفس ، هم شهوت است
و هم‏ اخلاق ، بی شباهت به عشق مجازی كه در ميان برخی از متصوف مآبان خودمان‏ معمول بوده نيست ،
چه از اين بهتر كه آدمی از مصاحبت شاهدی زيبا روی‏ بهره ‏مند گردد
و اين كار او سلوك الی الله شمرده شود ! نتيجه چه شد ؟
از اول معلوم بود .
آيا بيماريهای روانی معدوم شد ؟
آرامش روحی جای اضطراب و دلهره را گرفت ؟
خير متأسفانه نتيجه معكوس‏ بخشيد ،
بدبختی بر بدبختيهای پيشين افزود ،
تا آنجا كه بعضی از پيش‏قدمان آزادی جنسی كه تيز هوشتر
بودند سخن خود را به صورت تفسير و تأويل پس گرفتند ،
پاسخ با نقل قول
  #6  
قدیمی 01-16-2012
amir ahmadi آواتار ها
amir ahmadi amir ahmadi آنلاین نیست.
کاربر عالی
 
تاریخ عضویت: Aug 2009
محل سکونت: بندرعباس
نوشته ها: 2,910
سپاسها: : 267

508 سپاس در 332 نوشته ایشان در یکماه اخیر
amir ahmadi به Yahoo ارسال پیام
پیش فرض

گفتند از حدودمقررات اجتماعی چاره ‏ای نيست
غريزه را از تمتعات جنسی نمی‏ توان بطوركامل ارضاء و اشباع كرد ،
بايد ذهن را متوجه مسائل عالی هنری و فكری كرد
و غريزه را بطور مستقيم بسوی اين امور هدايت نمود ،
فرويد يكی از اين ‏افراد است .
اخلاقی كه امثال راسل از آن تبليغ می‏كنند و نام آنرا اخلاق نوين‏ گذاشته ‏اند
همان است كه ثمره‏ اش آشفتگی بيش از پيش غرائز و تمايلات‏ است
و بر خلاف مدعای آنها كه اخلاق كهن را متهم به آشفته ساختن روح‏ می‏ كنند ،
سيستم اخلاقی خود آنها سزاوار اين اتهام است .
امروز پديده‏ های اجتماعی خاصی و به عبارت ديگر مشكلات اجتماعی مخصوصی‏ پيدا شده كه افكار علماء اجتماع را به خود مشغول داشته است .
در جامعه امروز جوانان بطور محسوسی از ازدواج شانه خالی می‏ كنند ،
حاملگی و زائيدن و بچه بزرگ كردن بصورت امر منفوری برای زنان در آمده‏ است .
زنان به اداره امر خانه كمتر علاقه نشان می‏دهند ، ازدواجهائی
كه نمونه وحدت روح است
جز در ميان طبقاتی كه به مقررات اخلاق كهن ‏پايبندند كمتر ديده می‏ شود.

پاسخ با نقل قول
  #7  
قدیمی 01-16-2012
amir ahmadi آواتار ها
amir ahmadi amir ahmadi آنلاین نیست.
کاربر عالی
 
تاریخ عضویت: Aug 2009
محل سکونت: بندرعباس
نوشته ها: 2,910
سپاسها: : 267

508 سپاس در 332 نوشته ایشان در یکماه اخیر
amir ahmadi به Yahoo ارسال پیام
پیش فرض

جنگ اعصاب بيش از پيش رو به افزايش است‏
بالاخره آشفتگی روحی عجيبی محسوس و مشهود است .
گروهی می‏ خواهند اين عوارض را لازمه قهری انقلاب صنعتی جديد بدانند
وراه برگشت را بدين وسيله ببندند ،
در صورتيكه اينها ربط زيادی به زندگی‏ صنعتی و از ميان رفتن زندگی كشاورزی ندارد .
اين عوارض ناشی از يك نوع به اصطلاح انقلاب فكری است
و افراد خاصی‏ هستند كه مسئوليت عمده اين بدبختی بشريت را دارند .
حقيقت اين است كه اشباع غريزه و سركوب نكردن آن يك مطلب است ،
و آزادی جنسی و رفع مقررات و موازين اخلاقی مطلب ديگر ،
اشباع غريزه با رعايت اصل عفت و تقوی منافی نيست
بلكه تنها در سايه ‏عفت و تقوی است كه می‏ توان غريزه را به حد كافی اشباع كرد
و جلو هيجان‏های بيجا و ناراحتيها و احساس محروميتها و سركوب شدن‏های ناشی ازآن هيجانها را گرفت .
به عبارت ديگر پرورش دادن استعدادها غير از پر دادن به‏ هوسها و آرزوهای پايان ناپذير است .
يكی از مختصات و امتيازات انسان از حيوانات اين است كه دو نوع ميل‏ و تمنا در بشر ممكن است پيدا شود ،
تمناهای صادق ،
تمناهای كاذب .
تمناهای صادق همانها است كه مقتضای طبيعت اصلی است ،
در وجود هرانسانی طبيعت ميل به صيانت ذات ، به قدرت و تسلط ، به امور جنسی ، به‏ غذا خوردن و امثال اينها هست ،
هر يك از اين ميلها هدف و حكمتی دارد ،
بعلاوه همه اينها محدودند ولی همه اينها ممكن است زمينه يك تمنای كاذب‏ واقع شوند ، اشتهای كاذبی كه افراد در مورد خوردنيها پيدا می‏ كنند مشهور ومعروف همه است .

پاسخ با نقل قول
کاربران زیر از amir ahmadi به خاطر پست مفیدش تشکر کرده اند :
  #8  
قدیمی 01-16-2012
amir ahmadi آواتار ها
amir ahmadi amir ahmadi آنلاین نیست.
کاربر عالی
 
تاریخ عضویت: Aug 2009
محل سکونت: بندرعباس
نوشته ها: 2,910
سپاسها: : 267

508 سپاس در 332 نوشته ایشان در یکماه اخیر
amir ahmadi به Yahoo ارسال پیام
پیش فرض

در بعضی از ميلها و غرائز كه غريزه جنسی از آنها است
اين تمنا غالبابصورت يك عطش روحی در می‏ آيد ،
يعنی قناعت و پايان پذيری را در آن راه ‏نيست .
غريزه طبيعی را می‏توان اشباع كرد ،
اما تمنای كاذب خصوصا اگر شكل عطش ‏روحی به خود بگيرد ، اشباع پذير نيست .
اشتباه كسانيكه برای جلوگيری از سركوبی غرائز و به منظور رشد استعدادها،
رژيم اخلاق آزاد را باصطلاح پيشنهاد كردند ناشی از اين است كه اين‏ تفاوت شگرف انسان و حيوان را ناديده گرفتند
و به اين جهت توجه نكردندكه ميل به بی نهايت در سرشت انسان نهفته است ،
انسان چه در زمينه پول‏ و اقتصاديات ، چه در زمينه سياست و حكومت و تسلط بر ديگران و چه درزمينه امور جنسی اگر زمينه مساعدی برای پيشروی ببيند
در هيچ حدی توقف‏ نمی‏ كند ،
خيال كردند كه حاجت جنسی در وجود بشر فی المثل نظير حاجت‏ طبيعی هر كسی به ادرار و خالی كردن مثانه است ،
منع و حبس ادرار از نظرپزشكی مضرات فراوانی دارد ،
اما خالی كردن آن حدود و شرائطی ندارد .
اگرفرضا كسی قدم به قدم در كوچه ‏ها و خيابانها محل مناسب و پاكيزه و مجانی‏ برای ادرار بيابد بيش از مقدار حاجت به آنها توجهی نخواهد كرد .

پاسخ با نقل قول
کاربران زیر از amir ahmadi به خاطر پست مفیدش تشکر کرده اند :
  #9  
قدیمی 01-16-2012
amir ahmadi آواتار ها
amir ahmadi amir ahmadi آنلاین نیست.
کاربر عالی
 
تاریخ عضویت: Aug 2009
محل سکونت: بندرعباس
نوشته ها: 2,910
سپاسها: : 267

508 سپاس در 332 نوشته ایشان در یکماه اخیر
amir ahmadi به Yahoo ارسال پیام
پیش فرض

نهايت جهالت است كه غريزه جنسی ، يا غريزه قدرت طلبی يا پول پرستی‏ بشر را از اين قبيل بدانيم
و توجه خود را تنها به جنبه ‏های محروميت واشباع نشدن غريزه معطوف كنيم
و عوارض حيرت آور و پايان ناپذير جهت‏ مخالف را ناديده بگيريم .
اگر انسان در اين زمينه ‏ها مانند حيوانات ظرفيت محدود و پايان‏ پذيری‏ می‏ داشت احتياجی نبود نه بمقررات سياسی و نه بمقررات اقتصادی و نه‏ بمقررات جنسی ،
از نظر اخلاقی نيز نه نيازی به اخلاق سياسی و اجتماعی بود،
نه به اخلاق اقتصادی و نه به اخلاق جنسی ،
همان ظرفيت محدود طبيعی همه‏ مشكلات را حل می‏كرد .
اما همچنانكه از مقررات و اخلاق محدود كننده ،
در روابط اجتماعی و اموراقتصادی و از عفت و تقوی سياسی و اجتماعی گريزی نيست ، ازمقررات و اخلاق محدود كننده جنسی و از عفت و تقوی جنسی نيز گريزی‏ نمی‏ باشد .
دموكراسی در اخلاق رشد شخصيت از نظر غريزه عشق در دموكراسی اخلاق نيز مانند سياست ،
بايد اصول آزادی و دموكراسی‏ حكمفرما باشد مطلب صحيح و درستی است ،
يعنی انسان بايد با غرائز وتمايلات خود مانند يك حكومت عادل و دموكرات با توده مردم رفتار كند .
ولی عده‏ ای آنجا كه پای مسائل اخلاقی در ميان می‏ آيد ،

يا آنجا كه انسان در مقابل خودش قرار گرفته و بايد درباره رفتار خودش ‏با خودش قضاوت كند ، عمدا يا سهوا دموكراسی را با خودسری و هرج و مرج وبی بند و باری اشتباه می‏ كنند ،

پاسخ با نقل قول
  #10  
قدیمی 01-17-2012
amir ahmadi آواتار ها
amir ahmadi amir ahmadi آنلاین نیست.
کاربر عالی
 
تاریخ عضویت: Aug 2009
محل سکونت: بندرعباس
نوشته ها: 2,910
سپاسها: : 267

508 سپاس در 332 نوشته ایشان در یکماه اخیر
amir ahmadi به Yahoo ارسال پیام
پیش فرض

اسلام درباره اخلاق جنسی همان را می‏ گويد كه‏ جهان امروز درباره اخلاق سياسی و اخلاق اقتصادی پذيرفته است .
اخلاق سياسی به غريزه قدرت و برتری طلبی مربوط است
و اخلاق اقتصادی به ‏حس افزون طلبی ،
همچنانكه اخلاق جنسی مربوط است به غريزه جنسی ،
از نظرلزوم آزادی از يك طرف و لزوم انضباط شديد از طرف ديگر هيچ تفاوتی ميان‏ اين سه بخش اخلاق نيست ،
معلوم نيست چرا طرفداران اخلاق نوين جنسی اين‏ گشاده دستی‏ها را تنها درباره اخلاق جنسی جايز می‏ شمارند ؟
پاسخ با نقل قول
پاسخ


کاربران در حال دیدن موضوع: 1 نفر (0 عضو و 1 مهمان)
 

مجوز های ارسال و ویرایش
شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

BB code is فعال
شکلک ها فعال است
کد [IMG] فعال است
اچ تی ام ال غیر فعال می باشد



اکنون ساعت 04:16 AM برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +3.5 می باشد.



Powered by vBulletin® Version 3.8.4 Copyright , Jelsoft Enterprices مدیریت توسط کورش نعلینی
استفاده از مطالب پی سی سیتی بدون ذکر منبع هم پیگرد قانونی ندارد!! (این دیگه به انصاف خودتونه !!)
(اگر مطلبی از شما در سایت ما بدون ذکر نامتان استفاده شده مارا خبر کنید تا آنرا اصلاح کنیم)


سایت دبیرستان وابسته به دانشگاه رازی کرمانشاه: کلیک کنید




  پیدا کردن مطالب قبلی سایت توسط گوگل برای جلوگیری از ارسال تکراری آنها