بازگشت   پی سی سیتی > سایر گفتگوها > مطالب آزاد

مطالب آزاد در این تالار مطالبی که موضوعات آزاد و متفرقه دارند وجود دارد بدیهیست که کنترل بر روی محتوای این تالار بیشتر خواهد بود

پاسخ
 
ابزارهای موضوع نحوه نمایش
  #1  
قدیمی 01-26-2012
amir ahmadi آواتار ها
amir ahmadi amir ahmadi آنلاین نیست.
کاربر عالی
 
تاریخ عضویت: Aug 2009
محل سکونت: بندرعباس
نوشته ها: 2,910
سپاسها: : 267

508 سپاس در 332 نوشته ایشان در یکماه اخیر
amir ahmadi به Yahoo ارسال پیام
پیش فرض عرفانهای نوظهور

عرفان حقيقي:
شناخت شهودي خداي متعال، اسماء، صفات و افعال او؛
عرفان کاذب:
هر نوع عرفاني که هدف آن چيزي غير از قرب الهي باشد و راه سلوکي آن نيز مورد تأييد دين نباشد؛
معنويت: spiratuality
اصطلاحي جديد است؛ معاني بسيار متفاوت و حتي متعارض دارد.
از ديدگاه غربيان، معنويت هر چيزي است که شادي، آرامش و اميد به زندگي را به ارمغان بياورد.
تهديدات اعتقادي، امنيتي،‌ فرهنگي، اقتصادي، و سياسي اين معنويت‌ها براي کشور ما؛
يکي از راه‌هاي مبارزه با اسلام‌گرايي، توليد و تکثير رقبا؛
نفوذ و گسترش مکاتب معنويت‌گراي جديد در کشور ما؛
معنويت‌گرايي گرايشي جهاني است؛
تلاش غرب براي جهت دهي اين گرايش جهاني:
توجه به سليقه‌ها و ذائقه‌هاي مختلف؛
برنامه‌ريزي براي سطوح مختلف مخاطبان؛
استفاده از همة ظرفيت‌هاي تبليغي و روان‌شناختي؛
استفاده از بازي‌هاي رايانه‌اي و کارتن‌هاي کودکان:
توجه به نقش هنر و بازي در شکل‌دهي به نظام ارزشي و فکري جامعه: روايات، افلاطون، روان‌شناسان رفتارگرا، واتسون، ...
استفاده از فيلمهاي سينمايي: فيلم‌هاي معنوي هاليود؛ سينما ماوراء،
بهره‌گيري از ورزش، ورزشکاران، و ورزشگاه‌ها: يوگا، فالون دافا جوآن فالون)، کابالا -قبّالا.
استفاده از نمادها و مدها: شيطان‌پرستي، گروه‌هاي مسيحي
استفاده از ادبيات مکتوب: به ويژه در عرصة رمان و داستان‌هاي عرفاني: کتاب‌هاي کوئليو، رمان هري‌پاتر

پاسخ با نقل قول
  #2  
قدیمی 01-26-2012
amir ahmadi آواتار ها
amir ahmadi amir ahmadi آنلاین نیست.
کاربر عالی
 
تاریخ عضویت: Aug 2009
محل سکونت: بندرعباس
نوشته ها: 2,910
سپاسها: : 267

508 سپاس در 332 نوشته ایشان در یکماه اخیر
amir ahmadi به Yahoo ارسال پیام
پیش فرض


تعداد و تنوع عرفان‌هاي نوظهور
آمار دقيقي از تعداد آنها وجود ندارد.
دائرة المعارف اديان جديد، چاپ انگلستان: 2500 دين جديد را که داراي پيروان شناخته‌ شده هستند معرفي کرده است.
برخي از آنان بسيار فعال‌اند و برخي بيشتر در فضاي مجازي و اينترنتي فعاليت دارند.
مَلکُلم هميلتون جامعه‌شناس مشهور دين:
بيش از پنج‌هزار آيين‌ ديني جديد!
تعداد فرقه‌هاي نو ظهور در ايران و ميزان موفقيت آنها:
آمار دقيقي وجود ندارد. اما فعاليت آنها در حد بسيار وسيعي است.
مهمترين فرقه هاي جديد معنوي
فعّال در ايران
اديان سنتي: يهوديت، مسيحيت، زردشتيت، صابئين
ساي بابا
اوشو باگوان شري راجينش
اکنکار سفر باستاني روح
پال توئيچل؛ هارولد کلمپ
سرخپوستي کارلوس کاستاندا
فالون دافا لي‌ هنگجي
دالايي لاما
دالايي= اقيانوس؛ لاما= پير
رامالله پيمان فتاحي؛‌ با اسم معنوي م. م. رام‌الله
عرفان کيهاني يا عرفان حلقه محمدعلي طاهري
پائلو کوئليو
مديتيشن متعالي تي. ام ماهاريشي ماهاش يوگي

فرقه‌هاي صوفي فعال در ايران
فرقه‌هاي اهل سنت:
قادريه حسيني
در حال حاضر شيخ يحيي حسيني:
در شهر بانه، خانقاه مرکزي آنها قرار دارد کسنزاني بنيانگذار سيد محمد کسنزاني و رهبر فعلي سيد نهرو کسنزاني،
نجاريه شيخ عبدالقادر نجار، الان ماموستا شيخ محمد نجار؛ در شهر پاوه
نقشبنديه:
شمسيه
سيدعبدالله نقشبندي مجددي؛ مشهد، تايباد، ترتبت جام، سرخس، بجنورد، گنبدکاوس، آزاد شهر، بندرترکمن، ...
شاذليه

فرقه‌هاي شيعي:
نعمت‌اللهيه:
گناباديه
پرطرفدارترين فرقه در ايران؛ نورعلي تابنده
، مونس عليشاهيه
نورعليشاه: نوربخش ، صفي عليشاهيه، کوثرعليشاهيه
ذهبيه
احمديه
دزفولي‌ها: دکتر گنجويان
، مهدويه
محسني

خاکساريه
جلالي غلامعليشاهي،
دوده معصومعليشاهي،
دوده نورائي،
دوده عجم
اويسيه
نادرعلي عنقا در آمريکا

پاسخ با نقل قول
  #3  
قدیمی 01-26-2012
amir ahmadi آواتار ها
amir ahmadi amir ahmadi آنلاین نیست.
کاربر عالی
 
تاریخ عضویت: Aug 2009
محل سکونت: بندرعباس
نوشته ها: 2,910
سپاسها: : 267

508 سپاس در 332 نوشته ایشان در یکماه اخیر
amir ahmadi به Yahoo ارسال پیام
پیش فرض


 گزارشي از نظرسنجي
 نگرش دانشجويان به عرفان و معنويت
 بررسي مشخصه هاي معنويت‌ها و عرفانهاي کاذب
 عرفان‌هاي نوظهور همگي بر بستر مدرنيته و فرهنگ غرب رويده‌اند؛
به همين دليل با مباني و اصول اين فرهنگ کاملاً سازگارند:
 دين‌ستيزي؛
 شکاکيت‌ معرفت‌شناختي؛
 ناواقع‌گرايي معرفتي و ارزشي؛
 کثرت‌گرايي معرفت‌شناختي و ديني؛
 سکولاريسم و اين‌جهان‌گرايي؛
ليبراليسم جنسي؛
ناديده گرفتن اعتقاد به خدا و يا انکار وجود او

پاسخ با نقل قول
  #4  
قدیمی 01-26-2012
amir ahmadi آواتار ها
amir ahmadi amir ahmadi آنلاین نیست.
کاربر عالی
 
تاریخ عضویت: Aug 2009
محل سکونت: بندرعباس
نوشته ها: 2,910
سپاسها: : 267

508 سپاس در 332 نوشته ایشان در یکماه اخیر
amir ahmadi به Yahoo ارسال پیام
پیش فرض


خدا در عرفان اوشو
مردم به نزد من مي آيند و مي گويند ما آرزوي جستجوي خداوند را داريم.
من به آنها مي گويم در اين باره با من صحبت نکنيد.
اين مقوله را به بحث نکشيد، هر گونه صحبتي دربارة جستجوي خدا بيفايده است.
هيچ معنا و مفهومي در آنچه مي گويند نيست.
کلمة خدا فقط يک بهانه است. ابزاري است براي ابراز احساسات ما به کل.
در واقع کل هستي خداست.
کل، الهي است و وقتي شما لبريز احساس الوهيت شويد،
با کل هستي يکي خواهيد شد. راه حل مشکل شما رسيدن به آن وحدت است ..
. هر گاه انسان به نقطه اي برسد که خودش را کاملاً خارج از ذهن ببيند،
آن وقت انسان خدا شده است.
.. خداي من حتي يک شخص نيست، بلکه يک حضور است. .
.. خداي من چيزي عيني، آنجا، نيست. خداي من همان ذهنيت است،


پاسخ با نقل قول
  #5  
قدیمی 01-26-2012
amir ahmadi آواتار ها
amir ahmadi amir ahmadi آنلاین نیست.
کاربر عالی
 
تاریخ عضویت: Aug 2009
محل سکونت: بندرعباس
نوشته ها: 2,910
سپاسها: : 267

508 سپاس در 332 نوشته ایشان در یکماه اخیر
amir ahmadi به Yahoo ارسال پیام
پیش فرض


خدا در عرفان اکنکار
عرفان اِکَنکار هدف اصلي تمرينات معنوي خود را خداشناسي و مواجهه با نور و صوت خداوند مي‌داند.
اما خداي مورد نظر اکنکار با خداي اديان الهي متفاوت است.
اينان بعضاً تأکيد مي‌کنند که خدايي که اديان الهي و حتي برخي از اديان هندي مبلغ آن هستند، اساساً وجود ندارد و ساختة خود آنان است.
بعضاً با زيرکي بيشتري دربارة خداي اديان ديگر سخن ميگويند.
به جاي انکار آن، ادعا مي کنند که اديان ديگر، غير از اکنکار، همگي محصول خداي طبقة پايين و طبقة فيزيکي اند که آن را
کَلنيرانجان
يا سلطان نيروهاي منفي مينامند.
در جايي ديگر خدا را امري سليقه‌اي و شخصي مي‌دانند:
خدا آن است که هر روحي باور دارد که باشد.
خداي يک مست لايعقل هماني است که او باور دارد و خداي يک عالم بزرگ نيز هماني است که باور دارد.
هر دوي آنها دربارة خدا درست مي‌انديشند! کسي که در جستجوي شادي است،
چرا که خدا همان شادي است.
اين دو هيچ تفاوتي با هم ندارند.
حتي ممکن است آن مست به خدا نزديک‌تر باشد.
آنچه که مهم است اين است که اولاً بايد به مطلوب خود،
هر چه که مي‌خواهد باشد، علاقه‌مند باشند
و ثانياً، تمام تمرکز خود را بر روي جستجوي خود بگذارند.

پاسخ با نقل قول
  #6  
قدیمی 01-26-2012
amir ahmadi آواتار ها
amir ahmadi amir ahmadi آنلاین نیست.
کاربر عالی
 
تاریخ عضویت: Aug 2009
محل سکونت: بندرعباس
نوشته ها: 2,910
سپاسها: : 267

508 سپاس در 332 نوشته ایشان در یکماه اخیر
amir ahmadi به Yahoo ارسال پیام
پیش فرض

شادمانگي به عنوان هدف غايي
هدف اصلي بسياري از عرفان‌هاي نوظهور:
شادي و آرامش و اميد
از مکاتب سنتي:
لذت‌گرايان و کلبيان و اپيکوريان ....
دالايي لاما:
من بر اين باور هستم که هدف اصلي زندگي جستوجوي خوشبختي است.
اين امري بديهي است.
اينکه معتقد به دين باشيم يا نباشيم، و اينکه پيرو کدام مذهب هستيم، تفاوت زيادي نمي کند؛
همة ما در زندگي خود به دنبال چيزي مطلوب ميگرديم.
به همين دليل، به نظر من حرکت زندگي رو به سوي خوشبختي و شادمانگي است. ساي بابا:
مأموريت من اعطاي شوق و شادي به شماست که از ضعف و ترس دورتان کنم.
مأموريت من پراکندن شادماني است از اين جهت هميشه آماده ام ميان شما بيايم نه يکبار دوبار يا سه بار هر زمان که شما مرا بخواهيد.
اسمم ساتيا
من راستي هستم اعمالم ساتيا جلال و شکوه من ساتيا تنها آرزوي من شادماني شماست.
شادي شما شادي من است شادماني جدا از شما ندارم.
قدرت من غيرقابل اندازه گيري است تولد من غير قابل توضيح و غير قابل درک و پيمايش است.
فالون دافا:
انگيزة اصلي تمرين کنندة فالون دافا فقط بايد تزکية ذهن و بدن باشد.
اما هدف از تزکية ذهن و بدن چيست؟
لي هنگجي ميگويد،
با تزکية ذهن و بدن است که فرد مي تواند رنج و سختي خود را از بين ببرد.
و زندگي او توأم با آرامش و شادي باشد.

پاسخ با نقل قول
  #7  
قدیمی 01-26-2012
amir ahmadi آواتار ها
amir ahmadi amir ahmadi آنلاین نیست.
کاربر عالی
 
تاریخ عضویت: Aug 2009
محل سکونت: بندرعباس
نوشته ها: 2,910
سپاسها: : 267

508 سپاس در 332 نوشته ایشان در یکماه اخیر
amir ahmadi به Yahoo ارسال پیام
پیش فرض

.
نفي عقلانيت و فلسفه و منطق
اوشو :
با الفاظ مختلف و به مناسبتهاي گوناگون عليه عقل و ذهن و منطق و فلسفه سخن مي گويد.
و به جاي آن بر پيروي از استاد و سرسپردگي دربرابر او تأکيد مي کند.
من صاحب هيچ نظام فلسفي نيستم. ...
من حتي نميدانم که ديروز چه گفته ام.
به اين موضوع اصلاً فکر نميکنم. من فقط پاسخگوي اين لحظه ام. من پاسخگوي حرفهاي ديروز نيستم.
برو از ديروزي بپرس. قطعاً پيدايش نخواهي کرد. فردا نيز مرا نخواهي يافت.
نه ديروزي وجود دارد و نه فردايي تنها همين لحظه است که واقعيت دارد.
اگر کسي مدعي باشد با اصول فلسفه و منطق و عقل مي تواند همة رازها و حقايق عالم را کشف نمايد،
روشن است که ادعايي بلندپروازانه و دست نايافتني دارد.
در عين حال، اگر کسي گمان کند که با بي اعتنايي به عقل و منطق نيز مي تواند به حقايق دست يابد، او نيز در خيالي خام به سر مي برد.
عرفان حقيقي، عرفاني عقلاني است.
نه تنها با عقلانيت سازگار است که همراه آن است.
عرفان بدون عقلانيت، عرفاني انساني نخواهد بود
همانطور که عقلانيت منهاي عرفان، از انسان، موجودي تک ساحتي و خشک و خشن مي سازد.
انسان کامل، از ديدگاه اسلام، انساني است که همة ابعاد وجودي اش هماهنگ با هم، پيشرفت نمايند.
هيچ بعدي را فداي بعد ديگر نکند.
عقلانيت مورد تأييد برخي معنويتهاي نوظهور عقلانيتي مادي و اين جهاني است.
به همين دليل عقلانيتي منهاي دين و ناسازگار با دين و مدافع تساهل و تسامح است.

پاسخ با نقل قول
  #8  
قدیمی 01-26-2012
amir ahmadi آواتار ها
amir ahmadi amir ahmadi آنلاین نیست.
کاربر عالی
 
تاریخ عضویت: Aug 2009
محل سکونت: بندرعباس
نوشته ها: 2,910
سپاسها: : 267

508 سپاس در 332 نوشته ایشان در یکماه اخیر
amir ahmadi به Yahoo ارسال پیام
پیش فرض

.
مخالفت با اديان الهي
اکنکار:
مشکلي که ماهانتا دارد چيره‌گي آموزش‌هاي غلطي است که روح سابقاً در مورد اينکه، روح القدس چيست،
خدا چيست، و خدا چه چيزي نيست، گرفته است.
تمام اين تصورات اشتباه بايد کنار گذاشته شوند ...
روحاني‌نما گفته است، شما بايد اين کار را انجام دهيد، اگر اين کار بخصوص را انجام ندهيد،
اگر تقاضاي بخشش نکنيد و يا اگر در مراسم مذهبي شرکت نکنيد، روح جهنمي خواهد شد. ...
حال بيشتر افراد به اين دليل در انجام سفر روح مشکل دارند که تمام اين مفاهيم غلط،
محکم توسط ذهن نگه داشته شده‌اند.
مدعي‌اند با وجود ماهانتا، ديگر نيازي به تعاليم ساير اديان وجود ندارد.
ماهانتا در هر عصري با شکوه و جلال تازه‌اي ظاهر مي‌شود و در بين مردم امروز قدم مي‌زند.
علم و حکمتي که او استطاعتش را دارد، بسيار پيشرفته‌تر از دکترين‌هايي است که اديان پر طرفدار جمع‌آوري کرده‌اند،
زيرا مأموريت او آموزش دادن تکنيک‌هاي سفر روح است.
مدعي‌اند فرد مي‌تواند يهودي يا مسيحي يا مسلمان باشد و به تعاليم اکنکار عمل کند.
در عين حال، تأکيد مي‌کنند که اکنکار مستقيم‌ترين مسير به سوي جهان‌هاي بهشتي است.
توئيچل از زبان ربازارتاراز مي‌گويد:
هر ديني را که امروزه در قدرت است نام ببر و من به تو نشان خواهم داد که فقط و فقط زائيدة يک وجدان اجتماعي است؛
نه حقيقتي که از جانب سوگماد آمده باشد. همة آن قوانيني که به عنوان قوانين الهي شناخته شده‌اند،
چيزي نيست جز يک وجدان اجتماعي متحول شده
دربارة محتواي اديان نيز مي‌گويد اين اديان بزرگ هيچ محتوايي را بازگو نمي‌کنند
مگر پيکري از احکام و مقررات که از جانب قشر روحانيت رسمي براي تحت کنترل نگاه داشتن پيروان‌شان تنظيم شده است
تا بدان وسيله عنان سياسي و اقتصادي توده‌هاي مردم را به دست گيرند.

پاسخ با نقل قول
  #9  
قدیمی 01-27-2012
amir ahmadi آواتار ها
amir ahmadi amir ahmadi آنلاین نیست.
کاربر عالی
 
تاریخ عضویت: Aug 2009
محل سکونت: بندرعباس
نوشته ها: 2,910
سپاسها: : 267

508 سپاس در 332 نوشته ایشان در یکماه اخیر
amir ahmadi به Yahoo ارسال پیام
پیش فرض


دين ستيزي در آيين اوشو
اگر ميل جنسي تو واقعاً ارضاء شود احتياجي به آن همه وعده هاي پوچ نداري،
چون به خواسته ات رسيده اي.
اگر ميل جنسي تو نکوهش، سرکوب و نابود شود، اگر تو را مجبور کردند از اين بابت احساس گناه کني،
آن وقت موهوم پرستي مي تواند براي هميشه به حياتش ادامه دهد.
با اين ترفند است که موهوم و موهوم پرستي انرژي خويش را از خودکشي تو به دست ميآورد!
وي دين را ساخته و پرداختة روحانيان مي داند و مي گويد روحانيان چون نانشان در ترويج دين نهفته است،
دين را سر پا نگه داشته اند و الا اديان به خودي خود هيچ جذابيتي ندارند!
اوشو
گناه
را ساخته و پرداختة روحانيان به منظور تسلط بر توده ها مي داند و مي گويد:
گناه يكي از قديمي ترفندها براي سلطه بر مردم است.
آنها در تو احساس گناه ايجاد مي كنند. آنها ايده هايي بس احمقانه به خوردت مي دهند
كه قادر به محقق ساختن آنها نيستي.
سپس گناه به وجود مي آيد و همين كه گناه به وجود آمد، تو به دام افتاده اي.
گناه راز كاسبي همة به اصطلاح اديان تثبيت شده بنيادگرا است.

پاسخ با نقل قول
  #10  
قدیمی 01-27-2012
amir ahmadi آواتار ها
amir ahmadi amir ahmadi آنلاین نیست.
کاربر عالی
 
تاریخ عضویت: Aug 2009
محل سکونت: بندرعباس
نوشته ها: 2,910
سپاسها: : 267

508 سپاس در 332 نوشته ایشان در یکماه اخیر
amir ahmadi به Yahoo ارسال پیام
پیش فرض

مخالفت با احکام قضايي دين
اکنون اين يک واقعيت علمي مبرهن و مسجّل است که تنبيه کردنِ هر کس به خاطر جنايتي که مرتکب شده، حماقت محض است.
اين درست به اين مي ماند که کسي را به خاطر مسلول بودن تنبيه کنند و يا چون سرطان دارد او را به زندان بيندازند.
اوشو
در ادامه مي گويد در جامعة ايده آل من، دادگاه وجود دارد اما حقوقدانها و وکيلان در آن دادگاهها جايي ندارند؛
ژنشناسان همه کاره اند.
اوشو ميگويد کسي که دست به تجاوز جنسي مي زند، به هيچ وجه نمي توان او را واقعاً مسؤول چنان رفتاري دانست!
او يا به دليل پيروي از کشيشها و ادياني که عزوبت را رواج مي دهند به چنين کاري مبتلا شده است
و يا به دليل وجود هورمونهاي جنسي در بدنش به ناچار به چنين عملي کشيده شده است.
اوشو در همين زمينه مي گويد: مردي که از هورمونهاي جنسي بيشتري برخوردار است بايد زنان بيشتري داشته باشد.
در مورد زن هم همينطور.
پاسخ با نقل قول
پاسخ

برچسب ها
عرفان-ظهور


کاربران در حال دیدن موضوع: 1 نفر (0 عضو و 1 مهمان)
 

مجوز های ارسال و ویرایش
شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

BB code is فعال
شکلک ها فعال است
کد [IMG] فعال است
اچ تی ام ال غیر فعال می باشد



اکنون ساعت 10:32 PM برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +3.5 می باشد.



Powered by vBulletin® Version 3.8.4 Copyright , Jelsoft Enterprices مدیریت توسط کورش نعلینی
استفاده از مطالب پی سی سیتی بدون ذکر منبع هم پیگرد قانونی ندارد!! (این دیگه به انصاف خودتونه !!)
(اگر مطلبی از شما در سایت ما بدون ذکر نامتان استفاده شده مارا خبر کنید تا آنرا اصلاح کنیم)


سایت دبیرستان وابسته به دانشگاه رازی کرمانشاه: کلیک کنید




  پیدا کردن مطالب قبلی سایت توسط گوگل برای جلوگیری از ارسال تکراری آنها