بازگشت   پی سی سیتی > کامپیوتر اینترنت و شبکه Computer internet > سیستم عامل > ویندوز windows > مقالات آموزش ترفندها... Traning > آموزش طراحی (صفحات وب و انیمیشن)

آموزش طراحی (صفحات وب و انیمیشن) در اين تالار آموزش و مقالات مربوط طراحی صفحات وب CSS و ... و نیز انيميشن و طراحي موضوعات مختلف با نرم افزارهاي گوناگون قرار داده خواهد شد براي مثال آموزش فتوشاپ يا 3ds

پاسخ
 
ابزارهای موضوع نحوه نمایش
  #1  
قدیمی 08-09-2008
متین آواتار ها
متین متین آنلاین نیست.
کاربر فعال
 
تاریخ عضویت: Sep 2007
نوشته ها: 405
سپاسها: : 0

12 سپاس در 9 نوشته ایشان در یکماه اخیر
پیش فرض آموزش مایا Guide to Maya 5 (نرم افزار مایا - طراحی انیمیشن)

  • آموزش مایا Guide to Maya 5 (نرم افزار مایا - طراحی انیمیشن)
  • آموزش نرم افزار مایا 5

  • مایا چیست؟

    Maya نرم افزار قدرتمند سه بعدی است وبرای تولید تصاویر انیمیشن و فضاهای مجازی سه بعدی است و برای تولید تصاویر انیمیشن و فضاهای مجازی در دسترس شما است در این نرم افزار شما می توانید نور پردازی كنید یا یك دوربین داشته باشید Maya دردو نسخه به بازار ارائه شد . كه در زیر آنها را توضیح خواهم داد :

    1- Maya complete این نسخه ورژن تكمیل شده مایا می باشد.

    Maya unilmited : این نسخه ورژن حرفه ای Maya می باشد با ویژگی های اضافی درخلاصه مطالب این نرم افزار برای شما هیچ محدودیتی ندارد و شما می توانید همه چیز را دربستر زمان متحرك سازی نمایید.

    این نرم افزار برای امور مختلفی استفاده دارد ازجمله كاربرد این نرم افزار درساخت كارتونها و فیلم ها می باشد ازكارتون های ساخته شده توسط مایا می توان كارتون شركت وداستان اسباب بازی اشاره نمود.

    دیگر كاربرد مایا درساخت بازی های كامپیوتری می باشد برنامه نویسان بازی های كامپیوتری به شدت به مایا برای تولید بازی های كامپیوتری اتكا دارند البته یك نسخه كوچكتر ازمایا به بازار عرضه شده است كه مخصوص ساخت بازی های كامپیوتری است نام این نرم افزار Maya builder است البته این نرم افزار نفوذ زیادی در زمینه تبلیغات داشته وانواع شبكه های تلوزیونی ازاین نرم افزار استفاده می نمایند وهمچنین درزمینه معماری هم با نرم افزار قدرتمند مایا فعالیت هایی انجام تا اینجا مختصر فعالیت هایی كه با این نرم افزار انجام می شود را خدمت شما عزیزان عرض نمودم شما با این نرم افزار آشنایی پیدا كنید.
    دراینجا قبل از نصب برنامه شمارا با تفاوت های موجود در دو ورژن مختلف مایا آشنا می كنیم .
  • (اموزش مایا)

ویرایش توسط دانه کولانه : 08-10-2008 در ساعت 09:31 AM
پاسخ با نقل قول
  #2  
قدیمی 08-09-2008
متین آواتار ها
متین متین آنلاین نیست.
کاربر فعال
 
تاریخ عضویت: Sep 2007
نوشته ها: 405
سپاسها: : 0

12 سپاس در 9 نوشته ایشان در یکماه اخیر
پیش فرض


تفاوت های بین Maya camplete و Maya uhlmited

نسخه Maya complete شامل اكثر ویژگی های نرم افزار maya می باشد وبرای اكثر كاربران كافی می باشد اما نسخه Maya uhilmited دارای چهار ویژگی اضافی به شرح زیر است:

ویژگی Cloth

این ویژگی به ما این امكان را میدهد كه برای كاركتر خود یك لباس تعریف نماییم به طوریكه با حركت كاركتر لباس او نیز واكنش مناسب ارائه نماید.

ویژگی Fur

این ویژگی می تواند برای كاركتر شما یك سطح مو را ایجاد نماید اما ازاین خاصیت نمی توان برای موهای بلند استفاده نمود.

ویژگی Live

این ویژگی قادراست كه فیلم واقعی را تجزیه وتحلیل نموده و مكان دوربین واقعی را پیدا نموده و سپس یك دوربین مجازی را ایجاد نماید . وحركاتی مانند حركات دوربین واقعی داشته باشد . وهمچنین می توان اشیای را درصحنه ایجاد نمود و مهم تر ازهمه این است كه این ویژگی میتواند عناصر Cgi را با فیلم های واقعی را دراختیار شمار قرار دهد.

ویژگی Fluids

این ویژگی شبیه سازی سریع و واقع گرا از دود و آتش ابر ومایعات را ایجاد می كند.
خوب حالا وقت نصب نرم افزار می باشد


پاسخ با نقل قول
  #3  
قدیمی 10-27-2008
ALIMAGIC آواتار ها
ALIMAGIC ALIMAGIC آنلاین نیست.
کاربر عادی
 
تاریخ عضویت: Oct 2008
نوشته ها: 41
سپاسها: : 0
در ماه گذشته یکبار از ایشان سپاسگزاری شده
پیش فرض اگر فرصت كرديد در خصوص نرم افزارهاي دوبعدي هم مطالبي بگذاريد

نقل قول:
نوشته اصلی توسط متین نمایش پست ها
تفاوت های بین Maya camplete و Maya uhlmited
نسخه Maya complete شامل اكثر ویژگی های نرم افزار maya می باشد وبرای اكثر كاربران كافی می باشد اما نسخه Maya uhilmited دارای چهار ویژگی اضافی به شرح زیر است:
ویژگی Cloth


این ویژگی به ما این امكان را میدهد كه برای كاركتر خود یك لباس تعریف نماییم به طوریكه با حركت كاركتر لباس او نیز واكنش مناسب ارائه نماید.
ویژگی Fur
این ویژگی می تواند برای كاركتر شما یك سطح مو را ایجاد نماید اما ازاین خاصیت نمی توان برای موهای بلند استفاده نمود.
ویژگی Live
این ویژگی قادراست كه فیلم واقعی را تجزیه وتحلیل نموده و مكان دوربین واقعی را پیدا نموده و سپس یك دوربین مجازی را ایجاد نماید . وحركاتی مانند حركات دوربین واقعی داشته باشد . وهمچنین می توان اشیای را درصحنه ایجاد نمود و مهم تر ازهمه این است كه این ویژگی میتواند عناصر Cgi را با فیلم های واقعی را دراختیار شمار قرار دهد.
ویژگی Fluids
این ویژگی شبیه سازی سریع و واقع گرا از دود و آتش ابر ومایعات را ایجاد می كند.
خوب حالا وقت نصب نرم افزار می باشد

پاسخ با نقل قول
  #4  
قدیمی 08-09-2008
متین آواتار ها
متین متین آنلاین نیست.
کاربر فعال
 
تاریخ عضویت: Sep 2007
نوشته ها: 405
سپاسها: : 0

12 سپاس در 9 نوشته ایشان در یکماه اخیر
پیش فرض


مراحل نصب نرم افزارMaya5






1- قبل ازنصب برنامه شما باید بروی سیستم خود یك كارت شبكه داشته باشید

اگر كارت شبكه ندارید نگران نباشید یك كارت برای آن تعریف می كنیم یك كارت مجازی برروی

سیستم شما خواهیم ساخت.

به پنجره Contorol panel رفته وگزینه Add newnard ware را دوبار كلیك كنید و از كارت های

شبكه ژنریك ویندوز یكی را انتخاب نمایید و نصب كنید.

Cd نرم افزار گذاشته درداخل درایو cd تا ruh cd شود.

گزینه Ihstall maya را زده وتعیین كنید نوع برنامه ( Complete باشد یا Uhlimited

ومكان نصب نیز برروی دیسك سخت خود مشخص نموده ودكمه Next ) را بزنید.

مراحل نصب برنامه را طی كنید و سپس دكمه Fihish را بزنید حالا وقت آن است كه نرم افزار

را كرك گیری كنید.

مهم نیست كه برنامه را دركدام درایو نصب نمودید به درایو C رفته و دراین درایو یك پوشه به

نام Flexlm ایجاد نماید.




به داخل CD رفته و پوشه Crack را پیدا كرده و هرسه فایل موجود دراین پوشه را انتخاب

كرده و كپی نمایید و در پوشه Paste flexlm نمایید. درداخل پوشه Flexlm فایل aw را

پیدا كنید و به كمك برنامه Notepad آن را باز نمایید




به منوی Start رفته از قسمتproqrams برروی گزینه Aliaswavefront اشاره نمود

و سپس برروی Common utilities رفته وگزینه Flexlm ullicehse را انتخاب نمایید.

دراین پنجره برگه System setting را كلیك كنید. در فیلد Ethernet address كلیك نموده

و بكشید تاهمه اعداد را انتخاب نمایید. كلیك راست نموده وسپس Copy را بزنید




این پنجره را ببندید و در داخل فایل aw هرجا عبارت Hostidc را دیدید

در آنجا این عبارت را paste نمایید. واین فایل را ببندید ودكمه Yes را كلیك كنید




درمحیط ویندوز به منوی Start رفته وسپس گزینه Ruh را بزنید و عبارت cmd را تایپ كنید

وسپس Ok . دراینجا می بینید كه پنجره Ms-dos بازشده است بترتیب فرمان های زیر را

تایپ كنید




..cd
..cd
c:
cd flexlm
c: flexlm/awkeyqen.aw.dat

پنجره بسته ونرم افزار بازنمایید.

اگر اینكه نرم افزار بازنشد به درایو C رفته در پوشه flexlm فایل aw را بازكرده ودوباره مراحل

قبل را بروید ولی به پنجره ms-dos نروید بعد از اتمام مراحل قبل آخرین مرحله یعنی داخل

شدن به پنجره ms-dos راحذف نموده به جای آن فایل aw را انتخاب نموده ودرگ نموده

و بر روی awkeyqeh رها نمایید.

تا اینجا شما به طور كلی با مایا آشنا شدید و روش نصب و كرك گیری آن نیز آموختید

درمبحث بعد با محیط نرم افزار آشنا خواهید شد

ویرایش توسط متین : 08-09-2008 در ساعت 01:44 PM
پاسخ با نقل قول
  #5  
قدیمی 08-09-2008
دانه کولانه آواتار ها
دانه کولانه دانه کولانه آنلاین نیست.
    مدیر کل سایت
        
کوروش نعلینی
 
تاریخ عضویت: Jun 2007
محل سکونت: کرمانشاه
نوشته ها: 12,700
سپاسها: : 1,382

7,486 سپاس در 1,899 نوشته ایشان در یکماه اخیر
دانه کولانه به Yahoo ارسال پیام
پیش فرض

ادامه داره دیگه متین جان درسته ؟
حتما ادامه ش بده تاپیک مفیدی خواهد شد لینک دانلود نرم افزار رو هم در صورت امکان بذار...
__________________
مرا سر نهان گر شود زير سنگ -- از آن به كه نامم بر آيد به ننگ
به نام نكو گر بميــرم رواست -- مرا نام بايد كه تن مرگ راست



پاسخ با نقل قول
  #6  
قدیمی 08-09-2008
متین آواتار ها
متین متین آنلاین نیست.
کاربر فعال
 
تاریخ عضویت: Sep 2007
نوشته ها: 405
سپاسها: : 0

12 سپاس در 9 نوشته ایشان در یکماه اخیر
پیش فرض

بله تازه اولشه ......

اینم ادامه......

آشنایی با محیط نرم افزار مایا

دراین قسمت شما را با محیط مایا آشنا می كنم تا این محیط گنگ برای شما بازشده وترس و


هراس شما از آن كم شود . زمانی كه شما با این نرم افزار آشنا شوید از كار كردن با آن لذت

خواهید برد. این نرم افزار به علت سنگین بودن از حیث اطلاعاتی دارای منوهای زیادی

می باشد .محیط كاری مایا به حدی هوشمند اند وحرفه ای طراحی شده كه هر یك از منوها

را البته بسته به نوع استفاده به راحتی دراختیار شمار قرار می دهد دراین نرم افزار ما از

منوها برای ایجاد دو خلق البته تا حد نیاز استفاده می كنیم هرمنو در طبقه بندی قرار گرفته

است این طبقه بندی مربوط به نوع عملكرد و نوع كاركرد یك فرمان بر می گردد درداخل نرم

افزار هردسته از منوها را در داخل یك ماژول قرار داده است ماژول ها همان طبقه بندی های

هستند كه بسته به نوع عملكرد منوها به آنها نسبت داده می شود درواقع ماژول ها برای

دستیابی سریع یك منو طراحی شده اند و رایج ترین راه سازماندهی منوها استفاده از همین

ماژول ها می باشد.

این منوها در دو نسخه مایا متفاوت می باشند به این گونه كه در نسخه Maya complete ما

فقط ماژولهایAhimation Mode ling , Dyhamics, Rehdering را می بینیم .

ولی در نسخه Maya unlimited كه ما بیشتر سر صحبتمان با این ورژن می باشد دارای


دو ماژون دیگر به نام Live و Cloth نیز هست.

با فعال كردن هرماژول ابزار مرتبط با همان ماژول در دسترس قرار می گیرد مثلا اگر ماژول

Modelling را فعال نمایید ابزار ومنوهای مرتبط با مدلسازی در اختیار ما قرارمی گیرد.
پاسخ با نقل قول
  #7  
قدیمی 08-09-2008
متین آواتار ها
متین متین آنلاین نیست.
کاربر فعال
 
تاریخ عضویت: Sep 2007
نوشته ها: 405
سپاسها: : 0

12 سپاس در 9 نوشته ایشان در یکماه اخیر
پیش فرض


آشنایی با نوارمنو

نوار منو در واقع كلیدها یا فرمانهایی هستند كه درمنوهای كركره ای در اختیار ما قرار دارند

این نرم افزار نیز مانند تمام نرم افزار هایی كه تحت ویندوز كار می كنند دارای منوهای

گوناگونی می باشد




منوهای Windo , Display , Create , Modify , Edit , File درهرشرایطی و در هرماژولی

قابل دیدن و رویت هستند وبا هرماژولی ثابت هستند. درزیرماژول ها ومنو های آنها را

می توانید ببینید.















با باز نمودن هرمنو در بالای آن منوها مشاهده می كنید كه با كلیك كردن برروی آن دو خط شما می توانید آن

منو را جدا نموده وبه صورت شناور در بیاورید



ویرایش توسط متین : 08-09-2008 در ساعت 01:56 PM
پاسخ با نقل قول
  #8  
قدیمی 08-09-2008
متین آواتار ها
متین متین آنلاین نیست.
کاربر فعال
 
تاریخ عضویت: Sep 2007
نوشته ها: 405
سپاسها: : 0

12 سپاس در 9 نوشته ایشان در یکماه اخیر
پیش فرض


تنظیمات فرمان ها



مقابل بعضی از فرمان ها درمنوهات مشاهده می كنید یك آیكون مكعب وجود دارد این

آیكون تنظیمات مربوط به آن فرمان را به ما نشان میدهد.

نام این آیكون Option box می باشد البته باید به یاد داشته باشید كه هر تنظیماتی

در این پنجره انجام دهیم ثابت خواهد شد یعنی زمانی كه ما دوباره بخواهیم ازاین

فرمان استفاده كنیم این فرمان با همان تنظیمات قبلی اجرا خواهد شد

پاسخ با نقل قول
  #9  
قدیمی 08-09-2008
متین آواتار ها
متین متین آنلاین نیست.
کاربر فعال
 
تاریخ عضویت: Sep 2007
نوشته ها: 405
سپاسها: : 0

12 سپاس در 9 نوشته ایشان در یکماه اخیر
پیش فرض


گروه ابزاربعدی ابزارهای Input / output / history می باشد.



گزینه های این گروه به شرح ذیر می باشد:

Inputtothe selected object

outputs from the selected object

construction history

این ابزار در واقع مشخص كننده تاریخچه فعالیت شده برروی یك شی و فرمانهای

اجرا شده برروی یك شی و اشیاء ورودی و خروجی را شناسایی وتفكیك می كند.

به عنوان مثال اگرشمایك منحنی داشته باشید این منحنی به عنوان شی ورودی

تلقی می شود زمانی كه این شی را مورد عملیات Loft قرار دهید مدل ایجاد شده

به عنوان خروجی تلقی می شود. درزیركار هرسه گزینه را دقیق توضیح خواهیم داد.

In put to the selected object معین می سازد كه ورودی های شی انتخابی به چه گونه

می باشد. و چه عملیاتی برروی شی انجام شده است.

Ont putfrom the selected object به شما امكان میدهد كه خروجی اشیاء را داشته باشید

و پارامترهای اشیاء خروجی را در دست داشته باشید.

Cohstruction nistory / on /off به كمك این گزینه می توان این قابلیت را فعال یا غیر فعال نمود

این قابلیت ضروری است در مرحله مدلسازی فعال باشد ولی در مرحله متحرك سازی ضروریتی
ندارد.
پاسخ با نقل قول
  #10  
قدیمی 08-09-2008
متین آواتار ها
متین متین آنلاین نیست.
کاربر فعال
 
تاریخ عضویت: Sep 2007
نوشته ها: 405
سپاسها: : 0

12 سپاس در 9 نوشته ایشان در یکماه اخیر
پیش فرض

گروه ابزار Rehdering

رندر یكی از اصلی ترین مراحل كار درنرم افزارهای سه بعدی می باشد .

درگروه رندر سه گزینه وجود دارد . كه درزیر آنها را توضیح خواهیم داد:

ابزار و گزینه اول Render the curent frome از فریم جاری یك رندر می گیرد

و رندر به كمك پنجره Render view نمایش داده می شود




ابزار دوم Ipr render the current flome از فن آوری مخصوص Maya تحت عنوان

IRR برای رندر استفاده می كند دراین فن آوری جدید در درسهای آینده مطالب

جدیدی را ارائه خواهم داد این فن آوری جدید زمان زیادی را نسبت به رندر معمولی

می برد ولی می توان نواحی تعاملی در صحنه را انتخاب نمایید كه براثر تغییر در

صحنه بطور خودكار نوآوری شوند



ابزارسوم Render qlobals window یك پنجره را در اختیار شمار قرار می دهد كه

به وسیله آن می توانید تنظیماتی را برای Render خود تعیین نمایید

ادامه دارد....
پاسخ با نقل قول
پاسخ


کاربران در حال دیدن موضوع: 1 نفر (0 عضو و 1 مهمان)
 

مجوز های ارسال و ویرایش
شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

BB code is فعال
شکلک ها فعال است
کد [IMG] فعال است
اچ تی ام ال غیر فعال می باشد



اکنون ساعت 05:11 AM برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +3.5 می باشد.



Powered by vBulletin® Version 3.8.4 Copyright , Jelsoft Enterprices مدیریت توسط کورش نعلینی
استفاده از مطالب پی سی سیتی بدون ذکر منبع هم پیگرد قانونی ندارد!! (این دیگه به انصاف خودتونه !!)
(اگر مطلبی از شما در سایت ما بدون ذکر نامتان استفاده شده مارا خبر کنید تا آنرا اصلاح کنیم)


سایت دبیرستان وابسته به دانشگاه رازی کرمانشاه: کلیک کنید




  پیدا کردن مطالب قبلی سایت توسط گوگل برای جلوگیری از ارسال تکراری آنها