بازگشت   پی سی سیتی > سایر گفتگوها > مطالب آزاد

مطالب آزاد در این تالار مطالبی که موضوعات آزاد و متفرقه دارند وجود دارد بدیهیست که کنترل بر روی محتوای این تالار بیشتر خواهد بود

پاسخ
 
ابزارهای موضوع نحوه نمایش
  #131  
قدیمی 06-09-2009
دانه کولانه آواتار ها
دانه کولانه دانه کولانه آنلاین نیست.
    مدیر کل سایت
        
کوروش نعلینی
 
تاریخ عضویت: Jun 2007
محل سکونت: کرمانشاه
نوشته ها: 12,700
سپاسها: : 1,382

7,486 سپاس در 1,899 نوشته ایشان در یکماه اخیر
دانه کولانه به Yahoo ارسال پیام
پیش فرض بزرگترین فرش دنیا

بزرگترین فرش دنیا

بزرگترین فرش دنیا





فرش سلطان قابوس که 4343 متر مربع مساحت دارد به سفارش سلطان قابوس پادشاه کشور عمان، جهت مفروش نمودن مسجد اعظم سلطان قابوس در مسقط، توسط شرکت سهامی فرش ایران بافته شد.

کلیه امور مربوط به فرش از جمله طراحی، تامین مورد اولیه شامل: پشم، رنگ، پیاده سازی و بافت فرش در ایران انجام شده. بافت و اجرای آن دارای بعد ملی است و رکورد بزرگترین فرش تولید شده ی جهان را به خود اختصاص داده است.

مشخصات فرش سلطان قابوس:
ابعاد - 90/60 متر در 50/70 متر
مساحت - 4343 متر مربع در 48 قطعه
مساحت بزرگترین قطعه - 1200 متر مربع
مساحت کوچکترین قطعه - 24 متر مربع
رج شمار - 40 رج
تعداد گره - 1700000000 گره
جنس تار و پود - نخ پنبه ای
جنس پرز - نخ پشمی
تعداد رنگ - 28 نوع رنگ گیاهی

نصب و نگهداری
پس از اتمام بافت کلیه ی قطعات این فرش و انجام عملیات پرداخت، روگیری، دارکشی و شستشو در تاریخ دهم دیماه هزار و سیصد و هفتاد و نه مصادف با 30 دسامبر سال 2000 به کشور عمان حمل و طی سه ماه کار مداوم توسط 50 استاد کار ماهر رفوگر کلیه قطعات به هم متصل، و فرش یکپارچه در صحن مسجد اعظم سلطان قابوس در تاریخ 5 می 2001 همزمان با افتتاح مسجد، مورد بهره برداری قرار گرفت.

کشور ایران، پس از انعقاد قرارداد در سال 1375 با دربار کشور عمان، ضمن تشکیل ستادی از زبده ترین کارشناسان خود نسبت به تهیه طرحهای اولیه اقدام نمود و طرح و نقشه ی نهایی این فرش را به تایید مقامات کشور عمان رساند.

از آنجایی که بافت چنین فرشی به صورت یکپارچه امکان پذیر نبود، با توجه به اینکه در شبستان مسجد اعظم سلطان قابوس، 4 ستون اصلی و 18 ستون، جهت رواقها وجود داشت، بنابراین اجرای این طرح، تجربه و تخصص خاصی را برای طراحی و بافت فرش طلب میکرد.

بافت این فرش در شهر نیشابور در استان خراسان طی سه سال کار مداوم توسط 500 نفر بافنده در دو نوبت کار روزانه با صرف 12 میلیون ساعت کار و نظارت و کنترل 300 نفر کارشناس خبره شرکت صورت پذیرفت.

در رنگرزی مواد اولیه فرش از شویه ی ابداعی شرکت استفاده شده است.

طرح و نقشه ترنج فرش با الهام از طرح داخلی گنبد مسجد شیخ لطف الله اصفهانی تهیه شده است و در زمینه ی این فرش، از طرف افشان شاه عباسی که ترکیبی از شاخ و برگ است توسط طراحان و نقاشان ماهر شرکت با صرف 15000 نفر ساعت و استفاده از 13500 برگ نقشه رنگی انجام شده است.
وزن پشم مصرفی در این فرش 32 تن، از بهترین پشم با توجه به استانداردهای موجود است و وزن فرش بافته شده پس از انجام عملیات پرداخت به 22 تن رسیده است.


منبع: صنایع دستی ایران
من از ekbatanema.com برداشت کردم
__________________
مرا سر نهان گر شود زير سنگ -- از آن به كه نامم بر آيد به ننگ
به نام نكو گر بميــرم رواست -- مرا نام بايد كه تن مرگ راست



پاسخ با نقل قول
جای تبلیغات شما اینجا خالیست با ما تماس بگیرید




  #132  
قدیمی 06-11-2009
deltang deltang آنلاین نیست.
کاربر عالی
 
تاریخ عضویت: Mar 2009
محل سکونت: TehrAn
نوشته ها: 6,896
سپاسها: : 0

200 سپاس در 186 نوشته ایشان در یکماه اخیر
deltang به Yahoo ارسال پیام
جدید شکل خدا ؟؟

يکي بود يکي نبود. يه روزي روزگاري يه خانواده ي سه نفري بودن. يه پسر کوچولو بود با مادر و پدرش،

بعد از يه مدتي خدا يه داداش کوچولوي خوشگل به پسر کوچولوي قصه ي ما ميده، بعد از چند روز که

از تولد نوزاد گذشت. پسر کوچولو هي به مامان و باباش اصرار مي کنه که اونو با نوزاد تنها بذارن. اما

مامان و باباش مي‌ترسيدن که پسرشون حسودي کنه و يه بلايي سر داداش کوچولوش بياره.

اصرارهاي پسر کوچولوي قصه اون قدر زياد شد که پدر و مادرش تصميم گرفتن اينکارو بکنن اما در پشت

در اتاق مواظبش باشن. پسر کوچولو که با برادرش تنها شد… خم شد روي سرش و گفت: داداش

کوچولو! تو تازه از پيش خدا اومدي! به من مي گي قيافه ي خدا چه شکليه؟ آخه من کم کم داره

يادم مي ره؟
پاسخ با نقل قول
  #133  
قدیمی 06-20-2009
deltang deltang آنلاین نیست.
کاربر عالی
 
تاریخ عضویت: Mar 2009
محل سکونت: TehrAn
نوشته ها: 6,896
سپاسها: : 0

200 سپاس در 186 نوشته ایشان در یکماه اخیر
deltang به Yahoo ارسال پیام
جدید تنگناهاي زندگي يك مرد تنها

نگاهي به نمايش «همه چيز درباره آقاي ف»
تنگناهاي زندگي يك مرد تنها



گاهي نمي‌توان ميان شادي و اندوه مرز و حائلي قائل شد. اين دو چنان با هم مي‌آميزند كه همواره به شكل دوسويه‌اي از بطن هم زاييده مي‌شوند و به شكل نامتعارف و غيرقابل انتظاري انسان را در يك وضعيت بينابيني و برزخ‌گونه قرار مي‌دهند.





در چنين شرايطي اگر انسان تنها و آسيب‌ديده هم باشد، در آن صورت اين حالت به خود ماندگي و تعليق مضاعف مي‌شود.
نمايش «همه چيز درباره آقاي ف» به نويسندگي و كارگرداني آرش عباسي كه هم‌اكنون در كارگاه نمايش تئاترشهر اجرا مي‌گردد ، به چنين موقعيتي نظر دارد.
متن نمايش «همه چيز درباره آقاي ف» به نويسندگي آرش عباسي به موقعيت بسته و گرداب‌گونه يك جوان زندگي‌باخته مي‌پردازد كه با وجود خواسته‌ها و آرزوهاي قبلي‌اش به خواننده مجالس عروسي تبديل شده و ضمنا عارضه‌اي جسمي را هم به عنوان نشانه‌اي از دوران جنگ با خود دارد.

نويسنده مي‌كوشد با نشان دادن وضعيت و موقعيت فعلي اين پرسوناژ، مخاطب را به عنوان ناظر به يك نتيجه‌گيري شخصي و برون‌متني برساند، زيرا در خود متن بر نتيجه‌گيري يا گره‌گشايي از وضعيت تاكيد نشده است.

آرش عباسي صرفا با رويكردي ناتوراليستي مي‌كوشد مقطعي از زندگي پرسوناژ موردنظر (نه تمام زندگي او را)‌ روي صحنه بازنمايي و رونمايي كند؛ اما وضعيت و موقعيت اين فرد به قدري دغدغه‌آميز و پرتنگناست كه تماشاگر الزاما و اجبارا به تحليل و بررسي آن وادار مي‌شود.



كمدي تلخ
متن نمايش مورد نظر را مي‌توان در كل به 2 بخش تقسيم نمود: بخش اول حاكي از رويكرد رئاليستي به زندگي غمبار اين پرسوناژ است و بر تسلسل و تكرار بيش از حد ناملايمات، اشباع شدن زندگي‌اش از تناقضات و نيز تنهايي و به خود ماندگي تراژيك او تاكيد دارد كه تعدد اين عارضه‌مندي‌هاي تعارض‌برانگيز به دليل آن كه نوعي تعمد و جبر تقديري غيرقابل مهار را متصور مي‌كند، نهايتا غرابت‌زا مي‌شود و در كل حالتي كميك به خود مي‌گيرد؛ همين خصوصيت نمايش را به شكل يك كمدي تلخ درمي‌آورد.
بخش دوم متن به خاطرات جنگ و برخي رخدادهاي آن مي‌پردازد كه متاسفانه علت‌هاي درون‌متني براي آن وجود ندارد و شكل‌گيري آن صرفا به علت آن است كه نويسنده دوست داشته به موضوعات متعددي بپردازد و همين تعدد موضوعات و استفاده از خرده‌روايت‌هاي بدون دليل، متن را دچار دوگانگي كرده است. در پس اين روايت‌هاي غيرالزامي ذهنيت‌هاي تعمدي خود نويسنده قرار دارد، زيرا براي قسمت‌هايي از مونولوگ‌ها و برون‌فكني‌هاي يك‌سويه پرسوناژ دلايل و انگيزه‌هاي كافي ارائه نشده است.
آرش عباسي از اين هم فراتر مي‌رود و اين برون‌فكني‌هاي تحميلي را به كمك وانموده‌سازي و بداهه‌نمايي روي صحنه اجرا مي‌كند. در نتيجه ميان اين بخش و موضوع اصلي نمايش فاصله ايجاد مي‌شود و نهايتا بر زندگي مرارت‌بار و ملالت‌بار پرسوناژ سايه‌اي از ابهام مي‌اندازد.

بايد يادآور شد كه سكوت و به خودماندگي هم بخشي از زندگي و شخصيت اين پرسوناژ است و قاعدتا در تنهايي شديد، همين موضوع بايد گاهي انگيزه‌اي‌ براي برخي حركات و حالات پانتوميك و بدون كلام باشد؛ اما متاسفانه هرگز به آن توجه نمي‌‌شود و پرسوناژ نمايش يك‌ريز حرف مي‌زند.

اگر آرش عباسي بر محوريت پرسوناژ اصرار مي‌ورزيد و چرخه زندگي او را كامل مي‌نمود و در اجرا نيز او را بدون دليل به نمايش‌دهي و بداهه‌نمايي رخدادهاي فرعي وادار نمي‌كرد، در آن صورت حوادث جنگ و تعلقات ذهني او به‌ آن هم به طور طبيعي جزو زندگينامه او مي‌شد؛ يعني به مثابه بخش مكمل ديگري از متن گوشه‌هايي از روح و روان پرسوناژ را براي مخاطب شخصيت‌پردازي مي‌نمود.

مضافا اين كه در هر كدام از 2‌بخش نمايش گاهي اين پرسوناژ به مسائل و موضوعاتي اشاره مي‌كند كه علت و انگيزه‌اي براي طرح كردن و يادآوري آنها هم وجود ندارد. با توجه به اين كه او همواره تنهاست، مي‌شد به كمك عوامل و عناصري پيراموني مثل تصاوير يا وسايلي كه جنبه يادگاري و يادمان اطرافيانش را داشته باشند و به بهانه يادآوري خاطرات به موضوعاتي كه در نمايش بدون علت طرح شده‌اند، اشاره كرد، بي‌آن كه فاصله يا دوگانگي محتوايي و اجرايي ايجاد شود.


رويكرد اجتماعي و سياسي
با همه اينها، آرش عباسي به عنوان نويسنده و كارگردان نمايش «همه چيز درباره آقاي ف»، از لحاظ انتخاب موضوع كه نشانگر تاكيد بر مسائل اجتماعي و سياسي است،‌ ذهنيتي انساني و ژرف‌نگر دارد و ضمنا جنبه‌هاي نمايشي هر موضوعي را با هوشمندي مي‌بيند و مي‌شناسد.

او سعي كرده از ديالوگ‌هاي روزمره و زبان محاوره‌اي جامعه استفاده كند تا جايگاه طبقاتي و اجتماعي پرسوناژ كاملا حفظ شود. به جرات مي‌توان گفت كه اگر حوصله و زمان بيشتري صرف نگارش اين متن مي‌كرد، نمايش از لحاظ متن و اجرا جزو بهترين و شاخص‌ترين نمايش‌هاي سال مي‌شد.

بايد اذعان داشت كه در حال حاضر هم ويژگي‌هاي اين نمايش كم نيست: در آن به شكل هوشمندانه‌اي به رخدادهاي پيراموني بيرون از صحنه نمايش هم اشاره شده و حتي بخش قابل‌توجهي از ديالوگ‌هاي نمايش به ديالوگ‌هاي غيرحضوري اختصاص يافته كه از طريق تلفن كاربري دراماتيك يافته است. اين ديالوگ‌هاي غيرحضوري به لحاظ مضمون‌رساني و چگونگي لحن و بيان به قدري سنجيده و حساب‌شده هستند كه گويندگان غايب آنها تا حدي شخصيت‌پردازي مي‌شوند.



آرش عباسي از زبان و گويش محلي هم براي انعكاس پس‌زمينه فرهنگي و جغرافيايي پرسوناژ نمايش بخوبي استفاده مي‌كند تا شخصيت‌پردازي كامل‌تر و در نتيجه، حضور پرسوناژ روي صحنه براي مخاطب باورپذيرتر شود.
صحنه‌اي كه در آن پرسوناژ نمايش عملا نيمرو درست مي‌كند و هنگام صحبت كردن با تلفن آن را مي‌خورد، يكي از زيباترين صحنه‌هاي نمايشي است.
در اين اجرا بخش قابل‌توجهي از زندگي و پس‌زمينه‌هاي گذشته پرسوناژ و نيز خصوصيات گفتاري و رفتاري‌اش و حتي شناسه‌هاي وابستگان و مشتريانش به شكلي نمايشي و زيبا نشان داده مي‌شود.
آغاز و پايان نمايش «همه چيز درباره آقاي ف» به نويسندگي و كارگرداني آرش عباسي با صحنه ترانه‌خواني پرسوناژ در جشن عروسي به شكل مناسب و زيبايي شكل‌دهي و قاب‌بندي شده است. در پايان با تاكيد نسبي بر بيماري فرد مورد نظر، ذهنيتي تاويلي مبتني بر به آخر رسيدن و پايان‌يافتگي او نيز شكل مي‌گيرد كه علتي منطقي براي به پايان رسيدن خود نمايش هم هست. استفاده از وسيله تلفن به بهترين و زيباترين شكل ممكن محقق شده است، طوري كه جزيي از الزامات مهم و جدانشدني و نيز بخشي از شخصيت و زندگي خود پرسوناژ به حساب مي‌آيد.


نمايش تك‌نفره
اين نمايش تك‌نفره و مونوپلي (Mono play) است و بر عنصر موقعيت تاكيد دارد. بخش قابل توجهي از گفتگو‌هاي تلفني در حال حركت انجام مي‌شود كه با تغيير حالات و واكنش‌‌هاي رفتاري پرسوناژ همراه است؛ همين سبب شده صحنه‌ها از گيرايي و جذابيت محتوايي لازم برخوردار باشند و يكنواخت جلوه نكنند.
وقتي فردي در تنهايي به سر مي‌‌برد، نياز او به تماشاي تلويزيون بيش از ديگران است. در اين نمايش تلويزيون در صحنه است و فرد هم بسيار تنها و بيقرار به نظر مي‌رسد؛ اما تلويزيون همچنان بي‌استفاده روي يخچال مي‌‌ماند. لازم بود الزاما براي لحظاتي از آن استفاده و در صورت خراب بودن آن حداقل مشكل فني و نامناسب بودن تصويرش با يك‌بار روشن كردن آن نشان داده مي‌شد. در عوض كاربري يخچال خالي در صحنه بسيار دراماتيك و دلالت‌گر است؛ زيرا فقر مالي صاحبش را بخوبي آشكار مي‌سازد.
طراحي صحنه حاصل ابتكارات هوشمندانه ذهني و ذوقي لادن سيدكنعاني و در نتيجه داراي كاربري نمايشي زياد است. در آن توجه لازم به مكان نوع ابزار صحنه و چگونگي زندگي فرد، مشهود است. طراحي و اجراي نور كه به ترتيب از سوي حسن آزادي و ابراهيم محمدي‌پور انجام شده، با مضمون‌ نمايش همخوان است. ضمنا يك بار هم با استفاده مناسب و نمايشي از نور موضعي بر عكس‌هاي جبهه تاكيد مي‌شود.
صداپيشگان نمايش و نيز مجريان صداهاي جنبي سهم موثري در اجراي نمايش دارند.
احمد مهران‌فر به عنوان تنها بازيگر نمايش از لحاظ حركات بدن، حالات چهره، بيان و حتي تقليد لحن و صدا توانمندي و مهارت چشمگيري از خود به نمايش مي‌گذارد.
او در تمام طول اجرا تماشاگران را مجذوب بازي زيبا و گيراي خود مي‌كند. آرش عباسي به عنوان كارگردان با ارائه ميزانسن‌‌هاي مناسب توانسته است بر گيرايي و نمايشي بودن اجرا بيفزايد. او در كل و به رغم كاستي‌هاي متن و اجرا از لحاظ انتخاب موضوع، طراحي صحنه، بازيگري، كارگرداني، نور و كارايي قابل توجه صداپيشگان يك كمدي خاص ارائه مي‌كند كه با آن‌كه از لحاظ مضمون تلخ‌مايگي‌هايي نسبتا تراژيك به همراه دارد، در كل بسيار جذاب و گيراست و ديدن آن براي تماشاگران حامل و حاوي آموزه‌هاي مفيدي است.
پاسخ با نقل قول
  #134  
قدیمی 06-25-2009
ترخینه آواتار ها
ترخینه ترخینه آنلاین نیست.
کاربر عادی
 
تاریخ عضویت: Jun 2009
محل سکونت: کرمانشاه
نوشته ها: 39
سپاسها: : 0
در ماه گذشته یکبار از ایشان سپاسگزاری شده
Arrow نوزادی که پدر وپدربزرگش یکی است

دختر استرالیایی که از پدرش صاحب فرزند شده، پس از اقرار به عشق نامشروعشان در یک برنامه تلویزیونی مردم کشورش را متحیر کرد.
به گزارش ایسنا، این پدر و دختر پس از چند سال ارتباط عاشقانه با یکدیگر، صاحب فرزند شده‌اند.
جان ارنست دیوز 61 ساله و دختر وی جنیفر آن دیوز 39 ساله در برنامه 60 دقیقه‌ای شبکه تلویزیونی کانال ناین اظهار کردند که در سال 2000 به یکدیگر علاقه‌مند شدند.
کودک این پدر و دختر که دومین فرزند آنهاست، هم‌اکنون 9 ماه دارد. فرزند نخست آنها که در سال 2001 متولد شد، چند روز پس از تولد در اثر نارسایی قلبی درگذشت.
جان سه دهه قبل از مادر جنیفر جدا شد. جنیفر در این برنامه تلویزیونی اظهار کرد: ما فقط از مردم ذره‌ای احترام و درک می‌خواهیم.
دختر 9 ماهه این پدر و دختر، سیلسیت نام دارد که جان هم پدر و هم پدربزرگ وی محسوب می‌شود. این کودک که در این برنامه نشان داده شد در سلامت کامل است.
جان درباره این اقدام می‌گوید: من می‌دانم که رابطه‌ام با دخترم غیرقانونی است، اما احساسات بر من غلبه کرده‌ است
پاسخ با نقل قول
  #135  
قدیمی 06-25-2009
ترخینه آواتار ها
ترخینه ترخینه آنلاین نیست.
کاربر عادی
 
تاریخ عضویت: Jun 2009
محل سکونت: کرمانشاه
نوشته ها: 39
سپاسها: : 0
در ماه گذشته یکبار از ایشان سپاسگزاری شده
Wink دفتر خاطرات یک تازه عروس

الان رسیدیم خونه بعد از مسافرت ماه عسل و تو خونه جدید مستقر شدیم ..خیلی سرگرم کننده هست این که واسه ریچارد آشپزی میکنم ..امروز میخوام یه جور کیک درست کنم که تو دستوراتش ذکر کرده که 12 تا تخم مرغ رو جدا کنین و بزنین ..ولی من کاسه به اندازه کافی نداشتم واسه همین مجبور شدم 12 تا کاسه قرض بگیرم تا بنونم تخم مرغ ها رو توش بزنم
سه شنبه
ما تصمیم گرفتیم واسه شام سالاد میوه بخوریم ..در روش تهیه اون نوشته بود..بدون پوشش سرو شود ..خوب منم این دستور رو انجام دادم ..ولی ریچارد یکی از دوستاشو واسه شام آورده بود خونه مون ..نمیدونم چرا هر دو تاشون وقتی که داشتم واسشون سالاد رو سرو میکردم.. اون جور عجیب و شگفت زده به من نگاه میکردن
چهار شنبه
من امروز تصمیم گرفتم برنج درست کنم و یه دستور غذایی هم پیدا کردم واسه این کار که میگفت قبل از دم کردن برنج کاملا شستشو کنین .پس من آبگرمکن رو راه انداخنم و یه حموم و شستشوی حسابی کردم قبل از این که برنج رو دم کنم..ولی من آخرش نفهمیدم این کار چه تاثیری تو دم کردن بهتر برنج داشت
پنجشنبه
بازم امروز ریچارد ازم خواست که واسش سالاد درست کنم ..خوب منم یه دستور جدید رو امتحان کردم ... تو دستورش گفته بود مواد لازم رو آماده کنین و بعد اونو روی یه ردیف کاهو پخش کنین و بزارین یه ساعت بمونه قبل از این که اونو بخورین ..
خوب منم کلی گشتم تا یه باغچه پیدا کردم و سالادمو روی یه ردیف از کاهوهایی که اون جا بود پخش و پلا کردم و فقط مجبور شدم یه ساعت بلای سرش بایستم که یه دفعه یه سگی نیاد اونو بخوره
ریچارد اومد اون جا و ازم پرسید من واقعا حالم خوبه؟؟
نمیدونم چرا ؟..عجیبه!!! ..حتما خیلی تو کارش استرس داشته ..باید سعی کنم یه مقداری دلداریش بدم

جمعه
امروز یه دستور غذایی راحت پیدا کردم ..نوشته بود همه مواد لازم رو تو یه کاسه بریز و بزن به چاک ..خوب منم ریختم تو کاسه و رفتم خونه ی مامانم ..ولی فکر کنم دستوره اشتباه بود .چون وقتی برگشتم خونه.. مواد لازم همون جوری که ریخته بودمشون تو کاسه ..مونده بودن
شنبه
ریچارد امروز رفت مغازه و یه مرغ خرید و از من خواست که واسه مراسم روز یکشنبه اونو آماده کنم ..ولی من مطمئن نبودم که چه جوری آخه میشه یه مرغ رو واسه یکشنبه لباس تنش کرد و آماده اش کرد ..قبلا به این نکته تو مزرعه مون توجهی نکرده بودم ولی بالاخره یه لباس قدیمی عروسک پیدا کردم و با کفش های خوشگلش ..وای من فکر میکنم مرغه خیلی خوشگل شده بود
وقتی ریچارد مرغه رو دید ..اول شروع کرد تا شماره 10 به شمردن و ولی بازم خیلی پریشون بود ..
حتما به خاطر شغلشه یا شایدم انتظار داشته مرغه واسش برقصه.
وقتی ازش پرسیدم عزیزم آیا اتفاقی افتاده ؟شروع کرد به گریه و زاری و هی داد میزد
..آخه چــــرا من ؟؟چــــــرا من؟
هـــــووووم ..جتما به خاطر استرس کارشه ..مطمئنم
پاسخ با نقل قول
  #136  
قدیمی 06-25-2009
ترخینه آواتار ها
ترخینه ترخینه آنلاین نیست.
کاربر عادی
 
تاریخ عضویت: Jun 2009
محل سکونت: کرمانشاه
نوشته ها: 39
سپاسها: : 0
در ماه گذشته یکبار از ایشان سپاسگزاری شده
Thumbs up فرق در امتحان (با عکس)



خودتون قضاوت کنید




پاسخ با نقل قول
  #137  
قدیمی 07-05-2009
deltang deltang آنلاین نیست.
کاربر عالی
 
تاریخ عضویت: Mar 2009
محل سکونت: TehrAn
نوشته ها: 6,896
سپاسها: : 0

200 سپاس در 186 نوشته ایشان در یکماه اخیر
deltang به Yahoo ارسال پیام
جدید بوفر- بادکنکی - puffer




ماهی puffer ( بادكنكی) از اعضای خانواده Tetraodontidae است كه بطور گسترده و در هر گونه شرایط آبی در جهان یافت می شود. ماهیان بادكنكی از نظر شكل ظاهری از سایر گونه های زینتی متفاوت هستند. ماهیان بادكنكی نام خود را به دلیل داشتن قدرت دفاعی در برابر تهدیدات شكارچی از طریق متورم شدن بدنشان, گرفته اند. آنها با عنوان ماهی بالونی یا بادی نیز شناخته شده اند. به دلیل توانایی آنها به باد كردن بدنشان, همانند توپ گلف با بدنی بزرگ و بدون مقیاس و طرح خاصی در داخل حوضچه هایشان شناور می شوند و اغلب روی سطح بدنشان خارهایی است كه تا ماهی باد نشود قابل مشاهده نیستند.
بر خلاف سایر ماهی ها، بادكنكی هاباله های لگنی ندارند و بجای استفاده از باله های دمی كه یك اندام اصلی برای شنا است، آنها از باله های سینه ای شفاف به همراه باله های پشتی و مخرجی كمك می گیرد. چشمان ماهیان بادكنكی قادر به حركت به طور مستقل از یكدیگر بوده كه دید دو چشمی را مقدور می سازد.ماهیان بادكنكی طول عمر بالایی حتی در شرایط اسارات دارند و نگهداری آنها نسبتاً آسان است. آنها به راحتی می توانند خودشان را با نوسانات شرایط آب وفق بدهند ( در طول مدت زمانیكه شرایط آب تغییر می یابد) تعداد كمی از واریته های بادكنكی ها برای تكثیر به آب شیرین مهاجرت می كنند اگر چه از اصل دریایی هستند. این ماهیان با وجود گوشتخوار بودن به غذای آماده نیز به سرعت سازگاری پیدا می كنند. آنها ترجیحاً از نرم تنان, میگو و krill تغذیه می كنند.بادكنكی ها در مقابل بیماریها و عفونتها بسیار حساس هستند. آنها با داشتن خارهای گزنده در مقابل سایر ماهیان بادكنكی و ماهیان دیگری كه آنها را نگه داشته و تكه تكه آنها را می خورند, به زحمت می توانند از خود حفاظت كنند. با وجود این ماهیان بادكنكی كوتوله یا كوتاه قد در مقایسه با سایر بادكنكی ها كمتر گزنده هستند. فقط تعداد كمی از این گونه ها در تجارت گونه های آكواریومی طرفدار دارند. اگر چه بیش از ۱۵۰ گونه از این ماهیان شناخته شده اند اما اغلب آنها در محیط های آب لب شور و شیرین یافت می شوند. ماهیان بادكنكی آب شیرین شامل گونه های زیر می باشد: Carinotetraodon lorteti , C. salivator, Monotetrus travancoricus, Chonerhinos amabilis, C. nefastus, C. modestus, C. remotus,C. asellus, Colomesus asellus و C. psittacus .بعضی از ماهیان بادكنكی متعلق به گونه های Tetraodon هستند كه گونه های لب شور می باشند در حالیكه سایر گونه ها بطور كل مربوط به آب شیرین هستند و تعداد كمی حد واسط هر دو آب شیرین و لب شور قرار می گیرند. ماهی Monotetrus travancoricus كه نام رایج آن Malabar یا ماهی بادكنكی كوتوله است، بومی كشور هند است و به عنوان كوچكترین ماهی بادكنكی در تجارت این ماهیان شناخته شده است. این ماهی با حداكثر اندازه ۵ / ۲ سانتیمتر در حال حاضر به عنوان گونه آب شیرین مورد علاقه دوستداران آكواریوم می باشد. آنها از غذاهای گوشتی كوچك تغذیه می كنند و علاقه ای به غذاهای گیاهی ندارند.
ماهی T. fluuiatilus با نام رایج بادكنكی Ceylon بومی كشورهای سری لانكا, هند, بنگلادش, میانمار و برونئی است. آنها در بین گونه های تجاری ماهیان رایجی هستند و دارای باله های گزنده, خارهای مشخصی در دوران بزرگسالی هستند. غذای آنها شامل سخت پوستان كوچك, كرمها, نرم تنان, جلبكها و خرده ریزه ها در حیات وحش می باشد. Tetraodon Biocellatus با نام ماهی بادكنكی ( شكل &) یا بادكنكی eye spot بومی كشورهای هندوچین, مالزی و اندونزی هستند. اینها در اصل گونه های لب شور بوده و پرخاشگر هستند. فاكتورهای مناسب آنها شامل PH بین ۵ / ۶ تا ۵ / ۷ و سختی آب ۱۲ - ۵ است. اندازه این گونه بطور معمول كمی بیش از ۵ سانتی متر است.T. leiurus با نام رایج بادكنكی نشانه یا بادكنكی دو خال یك puffer آسیایی است. این ماهی می تواند هر گونه شرایط آب, شیرین تا لب شور با PH=۷ و سختی آب ۱۲ را تحمل كند. این ماهی پرخاشگر و دارای باله گزنده است. T. lineatus با نام بادكنكی fahaka یا بادكنكی نیل، بومی رودخانه های نیل، حوزه آبریز چاد، ولتای نیجر، گامبیا و سنگال در جنوب افریقا است. آنها به puffer خطی نیز معروفند. آنها به شرایط آب شیرین و لب شور سازش دارند و فاكتورهای آب برای این ماهی PH=۷ و سختی آب ۱۰ می باشد. اندازه این ماهی ۳۵ سانتی متر است.T. mbu- ماهی بادكنكی غول پیكر آب شیرین با نام mub puffer بومی آفریقا بوده و بطور وسیعی در دریاچه Tanganyika و رودخانه Congo basin گسترش یافته است. این گونه یكی از بزرگترین ماهیان بادكنكی آب شیرین است و به عنوان puffer واقعی آب شیرین به حساب می آید. شرایط آب شامل PH متوسط با درجه حرارت ۲۴ تا ۲۶ درجه سانتیگراد است. حداكثر اندازه این گونه ۷۵ سانتیمتر است.T. nigroviridis- ماهی بادكنكی خال سبز به دلیل داشتن رنگ سبز زمردی كه موجب كنتراست زیبا با خالهای سیاه شده است، بومی نواحی گرمسیری كشورهای آسیای شرقی شامل نواحی ساحلی هندوچین و فیلیپین تا هند می شود. آنها در آبهای شیرین و لب شور یافت می شوند و ماهی رایج درتجارت گونه های آكواریومی است. حداكثر اندازه این گونه ۱۵ سانتی متر است. این ماهیان پرخاشگر بوده و اغلب به تنهایی نگهداری می شوند. شرایط آب متوسط سخت با PH=۸ تا ۵ / ۸ , سختی آب ۹ و درجه حرارت ۲۴ تا ۲۸ درجه سانتیگراد می باشد.


http://www.persianpet.org/
پاسخ با نقل قول
  #138  
قدیمی 07-09-2009
deltang deltang آنلاین نیست.
کاربر عالی
 
تاریخ عضویت: Mar 2009
محل سکونت: TehrAn
نوشته ها: 6,896
سپاسها: : 0

200 سپاس در 186 نوشته ایشان در یکماه اخیر
deltang به Yahoo ارسال پیام
جدید رسم عاشق کشی

رسم عاشق کشی


و اینک با سرور شهیدان اهل قلم سید مرتضی آوینی : "خداوند مقرب ترین بندگانش را از میان عشاق بر می گزیند تا گره کور دنیا را به معجزه عشق می گشایند."

میگن از اولشم این جماعت خاطر خواه بودند اصلا مرامشون عشق بازی بود، اونم با بهترین ها با تنها ترین ها و با یگانه ترین ها با اونی که همه دنبالشن و هیچکس دست خالی از در خونش بر نمیگرده با خود خود اوستا کریم. آره همون جایی که هممون به عشقش بله گفتیم این وسط جایی که خدا ازشون خواست یه عشق زمینی داشته باشند، موضوع جالب شد همه میگن اونایی که عاشقن نمی تونن دوبار عاشق بشن اما از اونجایی که بازم امر امر فرمانده آسموناس فرماندهان خاکی ما چاره ای جز اطاعت محض از دستورات مافوق ندارند.
خداوند مقرب ترین بندگانش را از میان عشاق بر می گزیند تا گره کور دنیا را به معجزه عشق می گشایند


و اینک میشنویم لحظات شیرین ازدواج فرماندهان شهید را به روایت همسران و نزدیکانشان

حمید باکری
تولد: اول آذر 1334 سفر به آلمان برای تحصیل: 1355 بازگشت: 22 بهمن 57 ازدواج با فاطمه امیرانی : 30 دی 1358شهادت : 6 اسفند 1362 ( عملیات خیبر)
همان روزهای اول ازدواجمان مدارک و پرونده تحصیل در آلمان را دور ریخت گفت دیگر آنجا کاری ندارم.



مهدی باکری
تولد: 30 فروردین 1333 ازدواج با صفیه مدرس: 11 بهمن 1359 شهادت : 25 اسفند 1363
دختر خانه بودم داشتم تلویون تماشا می کردم، مصاحبه ای بود با شهردار شهرمان. یک خورده که حرف زد خسته شدم . سرش را انداخته بود پایین و آرام آرام حرف میزد با خودم گفتم این دیگه چه جور شهرداریه ؟ حرف زدن هم بلد نیست. بلند شدم و تلویون را خاموش کردم چند وقت بعد همین شهردار شریک زندگیم شد.
روز عقد کنان بود . زن های فامیل منتظر بودند داماد را ببینند وقتی آمد گفتم اینم آقای داماد کت و شلوار پوشیده و کراواتش را هم زده داره میاد. مرتب و تمیز بود با همان لباس های سپاه فقط پوتین هایش کمی خاکی بود.
دیر به دیر می آمد. اما تا پایش را می گذاشت توی خانه بگو بخندمان شروع میشد. خانه مان کوچک بود گاهی صدایمان میرفت طبقه ی پایین . یک روز همسایه بهم گفت : « به خدا اینقدر دلم میخواد یک روز که آقا مهدی میاد خونه در خونتن باز باشه من ببینم شما دو تا زن و شوهر به هم دیگه چی می گید اینقدر می خندید؟»


یوسف کلاهدوز
تولد : اول دی 1325 سفر به خارج از کشور: 1351 بازگشت به ایران : 1351 ازدواج با زهرا دوزانی : 29 تیر 1352 شهادت : 8 مهر 1360
عقدمان سال 52 بود ترم شش را تمام کرده بودم شب ولادت حضرت زهرا مراسم عقدمان بود خیلی ساده و مختصر سی چهل نفر از فامیل ها بودند و خانواده خودش سر عقد یوسف، یک دستبند نقره به من داد خیلی قشنگ بود قاب های دایره ای داشت که تصویر جاهای دیدنی را رویش حکاکی کرده بودند ، مثل برج ایفل و این چیزها توی سفرش به انگلیس و فرانسه برای همسر آینده اش خریده بود اما آئینه و شمعدان نخریدیم الان اگر کسی هیچ خریدی نکند آئینه و شمعدان را می خرد آن هم اصفهانی ها که رسم و رسومشان مفصل است.


ناصر کاظمی
تولد: 10 خرداد 1335 ازدواج با منیژه ساغرچی 28 اسفند 1360 شهادت : 6 اسفند 1361
ناصر نیامد، خودم گفته بودم تا روز عقد نمی خواهم ببینمش ولی منظورم این نبود که برای خرید هم نیاید آئینه و شمعدان برنداشتم فقط آئینه کوچک برای روشنایی یک حلقه هزار تومنی هم برداشتم که مادرش گفت اگر این رو بردارین باید یک انگشتر نگین دار هم بردارین گفتم چرا گفت: ناصر گفته روی هر چی منیژه دست گذاشت شما چند برابرش رو بردارین اگر هزارتومنی برداشت شما ده هزار تومنی بردارین برایش سنگ تمام بزارین...



ولی الله چراغچی
تولد : 1 مهر 1337 ازدواج با تهمینه عرفانیان امیدوار: 10 دی 1361 شهادت : 18 فروردین1364
تهمینه زل زده بود به امام ماتش برده بود باورش نمیشد نشسته روبروی امام از نزدیک امام را میدید امام چند بار تکرار کرد از طرفت وکیلم اما تهمینه انگار اصلا حواسش نبود همه چیز یادش رفته بود از پشت تلنگر خورد بگو "بله" بگو "بله" امام خطبه را خواند بعد هم سفارشی به تهمینه کرد " با شوهرت بساز" زمان برایش تند می گذشت دلش نمی خواست آن لحظه تمام شو حرفی نمی زد فقط گریه می کرد.


حسن آبشناسان

تولد : اردیبهشت 1315 ازدواج با گیتی زنده نام : دی ماه 1341 شهادت : 8 مهر 1364
جهیزیه نخریدیم فقط یه چمدان گرفتیم چهارده تومان که اندازه لباس هایمان جا داشت پدر پول جهیزیه ام را نقد داد دستم . خودش ارتشی بود می دانست ندگیمان خانه به دوشی است.




برگرفته از کتابهای نیمه گمشده
تنظیم شده توسط موسوی
هنر مردان خدا
پاسخ با نقل قول
  #139  
قدیمی 07-20-2009
deltang deltang آنلاین نیست.
کاربر عالی
 
تاریخ عضویت: Mar 2009
محل سکونت: TehrAn
نوشته ها: 6,896
سپاسها: : 0

200 سپاس در 186 نوشته ایشان در یکماه اخیر
deltang به Yahoo ارسال پیام
جدید نامه دختری به جومونگ که لو رفت

نامه دختری به جومونگ که لو رفت


سلام آقاي جومونگ.اميدوارم حالتان خوب باشد و ملالي در وجود شريف نباشد.اگر از احوال اينجانب و ساير هموطنان بپرسيد بنده که مخلص جناب عالي و تمام اعضاي گروه دامون هستم.
هموطنان هم همگي دوست دار جناب عالي هستند و هرسه شنبه و جمعه مشتاقانه پاي تلويزيون مي نشينند تا جمال مبارک جنابعالي و ياران را ببينند و مرحبا بگويند و بر هر چه تسو و تسوئيان لعن و نفرين بفرستند.

و البته بعضي ها هم به خاطر تماشاي جمال کم مثال بانو سوسانو به تماشاي سريال شما مي نشينند.به من چه؟مرا که توي قبر اونها نمي گذارند.
غرض فقط اين بود که بگويم اينجا همه جور آدمي هست.

آقاي جومونگ من خيلي خوشحالم که سريال شما را تلويزيون ما نشان مي دهد.











آخه مي دانيد؟ماتوي سرزمين بزرگ مان اصلا آدمي مثل شما نداريم!نه درتاريخ مان نه در قصه ها و افسانه هامان مثل شما نداريم.
به همين جهت ديدن شجاعت هاي شما، درستي شما، کارداني شما برايمان لذت بخش است.

چه کسي مي تواند سه تا تير در کمان بگذارد و هرسه رابه هدف بزند؟چه کسي مي تواند آنهمه صبرکند تا اعتماد آدمي مثل تسو را به دست بياورد؟چه کسي مي تواند يک تنه به وسط يک فوج بزند و همه را از دم تيغ بگذراند؟
اين کار فقط و فقط ازجنابعالي برميايد.

عموي پدرم مي گويد رستم زور صدتا جومونگ راداشته است.ولش کنيد لطفا، پير است و هذيان مي بافد. کلي هم اسم هاي اجغ وجغ مثل گيو و گودرز و سياوش و بيژن و کيخسرو و اينها پشت سرهم رديف مي کند که مثلا اينها اساطير مايند.من که جدي اش نميگيرم اگر آنها اسطوره بودند، اگر از جنابعالي سر تر بودند چرا صدا و سيماي ما ازشان فيلم نمي سازد؟
مگر رستم هماني نبود که چند وقت پيش ها يک سريالي ازش نشون داد؟

اونکه اصلا لاجون بود. فقط حرف ميزد . اگر اسطوره ما اون بود ما اصلا اسطوره نخواستيم.داداشم ديروز که ازمدرسه اومد ازقول معلم تاريخشون مي گفت که ما يه ستارخاني داريم که مثل جومونگ افسانه نيست و واقعي است و تازه از جومونگ هم چيزي کم نداره و کلي ازشجاعت و کاردرستي اش گفت.گفتم داداشم گوش کن. من هم ستارخان راخوب مي شناسم. هموني يه که اسمش رو خيابون دايي اينهاست. اما اگه کارش درست بود لابد يه فيلمي، سريالي چيزي ازش مي ساختند.
بد که نگفتم.

خلاصه اينجا هرروز يه اسطوره علم مي کنند که مثلا ازشما سرتر باشه اما نمي شه.اما گوش من بدهکار اين حرفها نيست.من فقط مخلص جومونگم و غير جنابعالي اسطوره اي ندارم.
دور دور جومونگ است وبس.
پاسخ با نقل قول
  #140  
قدیمی 07-22-2009
deltang deltang آنلاین نیست.
کاربر عالی
 
تاریخ عضویت: Mar 2009
محل سکونت: TehrAn
نوشته ها: 6,896
سپاسها: : 0

200 سپاس در 186 نوشته ایشان در یکماه اخیر
deltang به Yahoo ارسال پیام
جدید ترفندهایی از نوع ماشین حساب!

ترفندهایی از نوع ماشین حساب!

همه شما تاکنون بارها و بارها از ماشین حساب استفاده کرده اید. عملیات مختلف اعم از 4 عمل اصلی و در ماشین های حساب های پیشرفته تر ، عملیات کاربردی دیگری به وسیله همین ماشین حساب هایی که در خانه همگی ما یافت میشود صورت میگیرد. اما آیا تاکنون با ماشین حساب اعمال دیگری جز این عملیات انجام داده اید؟ در این ترفند قصد داریم تا ترفندهایی بسیار متفاوت ، استثنایی و مخفی را برای شما مطرح کنیم که با بهره گیری از آنها میتوانید از این پس به ماشین حساب خود طور دیگری نگاه کنید!


خاموش کردن ماشین حساب به روشی دیگر
این ترفند بر روی بسیاری از ماشین حساب های قدیمی و جدید قابل استفاده است. به ویژه ماشین حساب های مدرسه ای. مخصوصأ ماشین حساب هایی که دکمه OFF برای خاموش کردن مستقیم ماشین حساب دارند و اتوماتیک خاموش نمیشود. به ویژه اگر به فرض دکمه OFF ماشین حساب خراب شده باشد با این ترفند میتوانید آن را بدون نیاز به این دکمه خاموش کنید.
برای این کار ، پس از روشن کردن ماشین حساب ، کافی است دکمه های 2 و 3 را همزمان نگه داشته ، سپس دکمه ON را بزنید. خواهید دید که ماشین حساب خاموش میشود! این کار را با نگه داشتن دکمه های 5 و 6 نیز میتوانید انجام دهید.

یک باگ یا یک عمل ریاضی؟!
این ترفند بر روی ماشین حساب های معمولی مدرسه ای قابل اجراست.
بدین صورت که ابتدا یک عدد را به دلخواه وارد ماشین حساب کنید. سپس یکبار دکمه ضرب را زده ، سپس دکمه تقسیم و بعد دکمه مساوی را بزنید. عدد بی ربطی برای شما نمایان میشود. اما اکنون چند بار پیاپی دکمه مساوی را بزنید. خواهید دید که به عدد 0 میرسید! حالا کافی است یکبار دکمه ضرب را بزنید ، سپس دکمه جمع (به علاوه) ، و نهایتأ باز هم دکمه مساوی! خواهید دید که عددی که در ابتدا وارد کرده بودید برای شما (سافتستان) نمایان خواهد شد!
به عنوان مثال اگر 25 را وارد کنیم ، سپس دکمه های ضرب ، تقسیم و مساوی را به ترتیب و بزنیم ، عدد 0.04 را خواهیم داشت ، با فشردن 4 بار پیاپی دکمه مساوی به 0 میرسیم. حال ، اگر اینبار دکمه های ضرب ، جمع و مساوی را به ترتیب بزنیم به همان عدد 25 خودمان میرسیم!

کشف شماره تلفن از روی ماشین حساب!
ابتدا شماره 7 رقمی شماره تلفن خود را در نظر بگیرید بدون پیش شماره. (در تهران شماره قدیمی 7 رقمی را در نظر بگیرید ، رقم اول را تکرار نکنید!)
3 رقم ابتدا شماره تلفن خود را وارد ماشین حساب کنید. این عدد را در 80 ضرب کنید. عدد 1 را با آن جمع کنید. حاصل را در 250 ضرب کنید. 4 رقم پایانی شماره تلفن خود را با آن جمع کنید. مجددأ 4 رقم پایانی شماره تلفن را جمع کنید. عدد 250 را از حاصل کم کنید. حال حاصل را بر 2 تقسیم کنید! عددی که به دست میاید شماره تلفن شماست!

لازم به ذکر است از این دست ترفندها در ماشین حساب زیاد است و به نوعی یک شوخی به حساب میایند. این ترفند را هم به عنوان نمونه ای از این شوخی ها معرفی کردیم.

نوشتن کلمات با ماشین حساب!
در زبان انگلیسی برای هر عددی در ماشین یک حرف انگلیسی را در نظر گرفته اند. این حروف که حروف اصلی هم هستند به وسیله آنها میتوان هر عبارت یا کلمه ای را توسط ماشین حساب نوشت. اما با اندکی ذکاوت!
لیست این حروف و اعداد به شکل زیر است:

0=O
1=I
2=S
3=E
4=H

5=Z
6=G
7=L
8=B
برای نوشتن حروف به وسیله ماشین حساب باید اعداد را به شکل معکوس نوشت ، سپس ماشین حساب را وارون کرد! بدین معنا که اعداد را از جهت دیگر نوشت ، سپس ماشین حساب را دوران داد تا حروف به شکلی کاملأ خوانا دیده شود.
به عنوان مثال برای نوشتن کلمه GOOGLE ، باید اعداد را از حرف E شروع کرد و به G رساند ، یعنی عدد 376006 را وارد ماشین حساب کرد ، سپس ماشین حساب را بر عکس کرد تا به طور واضح واژه google نمایان شود! میتوان از اعداد استفاده کرد. به ویژه به حالت دیجیتالی ماشین حساب این موضوع قابل درک تر میشود.
مثال های دیگر:
0.7734 = HELLO
GLIB = 8176
LOGS = 5607
همان طور که دیدید در کلمه HELLO و کلیه کلماتی که به O ختم میشوند باید پس از زدن 0 یک . نیز وارد کرد.
یکی از دلایلی که در امتحانات درسی اجازه تبادل ماشین حساب داده نمیشود همین ترفند است.
پاسخ با نقل قول
پاسخ

برچسب ها
giorgio armani, جورجیو آرمانی


کاربران در حال دیدن موضوع: 1 نفر (0 عضو و 1 مهمان)
 
ابزارهای موضوع
نحوه نمایش

مجوز های ارسال و ویرایش
شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

BB code is فعال
شکلک ها فعال است
کد [IMG] فعال است
اچ تی ام ال غیر فعال می باشد



اکنون ساعت 04:07 PM برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +3.5 می باشد.



Powered by vBulletin® Version 3.8.4 Copyright , Jelsoft Enterprices مدیریت توسط کورش نعلینی
استفاده از مطالب پی سی سیتی بدون ذکر منبع هم پیگرد قانونی ندارد!! (این دیگه به انصاف خودتونه !!)
(اگر مطلبی از شما در سایت ما بدون ذکر نامتان استفاده شده مارا خبر کنید تا آنرا اصلاح کنیم)


سایت دبیرستان وابسته به دانشگاه رازی کرمانشاه: کلیک کنید




  پیدا کردن مطالب قبلی سایت توسط گوگل برای جلوگیری از ارسال تکراری آنها