Prev پست قبلی   پست بعدی Next
  #1  
قدیمی 05-18-2013
bigbang آواتار ها
bigbang bigbang آنلاین نیست.
مدیر بخش مکانیک - ویندوز و رفع اشکال

 
تاریخ عضویت: Sep 2009
نوشته ها: 2,586
سپاسها: : 5,427

6,159 سپاس در 1,794 نوشته ایشان در یکماه اخیر
پیش فرض راهنمای عیب یابی ADSL

راهنمای عیب یابی ADSL







خط تلفن بوق آزاد ندارد

مودم ADSL را از مدار خارج کنيد . خط تلفن را چک کنيد در صورتي که بوق آزاد شنيده نشد با 117 تماس بگيريد و خرابي تلفن را ثبت كنيد. اگر خط تلفن بوق آزاد داشت، کابل تلفن را به پورت(ADSL Line ) وصل كنيد و از خروجي مودم پورت phone را به گوشي تلفن وصل کنيد اگر بوق آزاد نداشت با شماره پشتيباني تماس بگيريد.

چراغ لينک مودم چشمک زن است (چراغ status خاموش است)

اين مشکل به دليل برقرار نشدن ارتباط فيزيکي ايجاد مي‌شود، ابتدا بررسي كنيد خط تلفن بوق آزاد داشته باشد، تمام کابل‌ها، سوکت‌ها و قطعات فيزيکي را بررسيي كنيد. خط تلفن به صورت مستقيم بايد وارد پورت(ADSL LINE) مودم شود .
براي برطرف كردن مشکل، گوشي تلفن، دستگاه نمابر، Caller ID، دستگاهDialer را جدا كنيد و
در صورتي که لينک باز هم ثابت نشد باپشتيباني تماس بگيريد.

علامت ضربدر قرمز رنگ بر رويconnection مشاهده مي شود

کابل Ethernet شما به صورت فيزيکي قطع شده است، کارت شبکه، کابل متصل به مودم و کارت شبکه، سوکت پشتpc و مودم را بررسي كنيد. (کابل اتصالي بينPC و مودم بايدSTRAIGHT باشد)

چراغ link مودم شما هنگامي که با تلفن صحبت مي‌کنيد، ثابت است ولي به محض قطع شدن تماس لينک شما چشمک زن مي‌شود (status خاموش مي شود)

ممكن است كه پريز تلفن شما مجهز به نويزگير باشد؛ بنابراين ابتدا از وجود برق‌گير (نويزگير) بر روي پريزها اطمينان حاصل كنيد و در صورت وجود آن را خارج كنيد. (اطمینان حاصل نمایید که دو شاخه ضد برق در مدار تلفن وجود ندارد.)

تمام LED هاي مودم شما جز POWER خاموش است

مودم ADSL را از مدار خارج کنيد . خط تلفن را چک کنيد در صورتي که بوق آزاد شنيده نشد با 117 تماس بگيريد و خرابي تلفن را ثبت كنيد. اگر خط تلفن بوق آزاد داشت، کابل تلفن را به پورت(ADSL Line ) وصل كنيد و از خروجي مودم پورت phone را به گوشي تلفن وصل کنيد اگر بوق آزاد نداشت با شماره پشتيباني تماس بگيريد. اين مشکل به دليل برقرار نشدن ارتباط فيزيکي ايجاد مي‌شود، ابتدا بررسي كنيد خط تلفن بوق آزاد داشته باشد، تمام کابل‌ها، سوکت‌ها و قطعات فيزيکي را بررسيي كنيد. خط تلفن به صورت مستقيم بايد وارد پورت(ADSL LINE) مودم شود . براي برطرف كردن مشکل، گوشي تلفن، دستگاه نمابر، Caller ID، دستگاهDialer را جدا كنيد و از خروجي مودم (پورت phone) به گوشي تلفن وصل کنيد. در صورتي که لينک باز هم ثابت نشد به خروجي مودم يک گوشي وصل کنيد و از اين طريق پشتيباني تماس بگيريد. کابل Ethernet شما به صورت فيزيکي قطع شده است، کارت شبکه، کابل متصل به مودم و کارت شبکه، سوکت پشتpc و مودم را بررسي كنيد. (کابل اتصالي بينPC و مودم بايدSTRAIGHT باشد) ممكن است كه پريز تلفن شما مجهز به نويزگير باشد؛ بنابراين ابتدا از وجود برق‌گير (نويزگير) بر روي پريزها اطمينان حاصل كنيد و در صورت وجود آن را خارج كنيد. (اطمینان حاصل نمایید که دو شاخه ضد برق در مدار تلفن وجود ندارد.) تمام کابل‌هايي را که به مودمADSL متصل شده است از مودم خارج و آداپتور برق را قطع كنيد. 5 دقيقه مودم را خاموش نگه داريد. آداپتور مودم را دوباره وصل کنيد. در زمان نوسان برق، حتما" مودم را خاموش کنيد

چراغ مودم در هنگام مکالمه با تلفن چشمک زن می شود ؟

در این حالت حتما دقت داشته باشید به ازای هر گوشی تلفن یک میکرو***** و یا اسپلیتر سالم حد فاصل پریز و گوشی تلفن نصب باشد .

تمام چراغ های های مودم شما جز پاور خاموش است؟

تمام کابل‌هایی را که به مودم متصل شده است از مودم خارج و آداپتور برق را قطع کنید. ۵ دقیقه مودم را خاموش نگه دارید. آداپتور مودم را دوباره وصل کنید - نکته مهم :در زمان نوسان برق، حتما" مودم را خاموش کنید .

نمی توانم ADSL Connection
خود را پیدا کنم ؟

از طریق آدرس روبرو start/control panel /network connection ، می توانید ADSL connection را پیدا نمایید.
• اگر در Network Connection هیچ Connection وجود نداشت ، وشما مودم را با پورت USB ، نصب نموده بودید ، مجددا درایور USB ، را نصب نمایید.


تمام تنظیمات مودم صحیح است ولی اینترنت من قطع و وصل می شود؟

یکی از رایج ترین موارد و دلایل قطعی اینترنت (ADSL) وجود امواج الکترونیکی و الکترومغناطیسی میباشد ، این گونه مشکلات میتوانند به صورتهای ذیل باشند :
گوشی های تلفن بی سیم و دستگاه های ارتباطی یکی از وسایلی هستند که این گونه مشکلات را ایجاد می کنند. گوشی های تلفن بی سیم بدلیل کارکردن در رنج فرکانسی ۲/۴GHZ باعث ایجاد تداخل با دستگاه های ADSL یا دستگاه های شبکه بی سیم می شوند .


سرعتADSL من کم است ؟

بطور کلی سرعت در سرویس های ADSL بدلیل پخش بین چند مشترک قطعی نیست. مثلا اگر شما یک سرویس ۱۲۸ گرفته باشید نمی‌توان و نباید انتظار داشته باشید همیشه همین سرعت را داشته باشید بلکه سرعت شما تا ۱۲۸ است و ممکن است در مقاطعی از زمان از ۱۲۸ پایین تر نیز بیاید.
همچنین دقت کنید که پایین آمدن سرعت شما ممکن است بدلیل استفاده سایر نرم افزارها یا ویروس های موجود بر روی سیستم شما نیز باشد. مثلا ممکن است در مقاطعی از زمان یک نرم افزار یا خود ویندوز بدون اینکه شما متوجه باشید از اینترنت اطلاعاتی جهت بروز رسانی خود دریافت کند و موجب پایین آمدن سرعت شما بشود. برای تشخیص این موضوع می‌توانید از نرم افزار NetLimiter استفاده کنید. همچنین باید مطمئن باشید بر کامپیوتر شما یک ویروس کش مناسب نیز نصب شده باشد.
__________________

احد،صمد، قاهر، صادق ...
عاشقشم

لا تقنطوا من رحمة الله

هیچ چیز تجربه نمیشه اینو یادت باشه !!
ترفند هایی براي ويندوز 7


عیب یابی سخت افزاری سیستم در کسری از دقیقه

پاسخ با نقل قول
 

برچسب ها
adsl, خطا, عیب یابی


کاربران در حال دیدن موضوع: 1 نفر (0 عضو و 1 مهمان)
 
ابزارهای موضوع
نحوه نمایش

مجوز های ارسال و ویرایش
شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

BB code is فعال
شکلک ها فعال است
کد [IMG] فعال است
اچ تی ام ال غیر فعال می باشد



اکنون ساعت 03:54 AM برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +3.5 می باشد.



Powered by vBulletin® Version 3.8.4 Copyright , Jelsoft Enterprices مدیریت توسط کورش نعلینی
استفاده از مطالب پی سی سیتی بدون ذکر منبع هم پیگرد قانونی ندارد!! (این دیگه به انصاف خودتونه !!)
(اگر مطلبی از شما در سایت ما بدون ذکر نامتان استفاده شده مارا خبر کنید تا آنرا اصلاح کنیم)


سایت دبیرستان وابسته به دانشگاه رازی کرمانشاه: کلیک کنید




  پیدا کردن مطالب قبلی سایت توسط گوگل برای جلوگیری از ارسال تکراری آنها