بازگشت   پی سی سیتی > تالار علمی - آموزشی و دانشکده سایت > دانشگاه ها > فنی و مهندسی

فنی و مهندسی در این زیر تالار به بحث و گفتگو در مورد رشته های فنی و مهندسی پرداخته میشود

 
 
ابزارهای موضوع نحوه نمایش
Prev پست قبلی   پست بعدی Next
  #1  
قدیمی 05-14-2009
دانه کولانه آواتار ها
دانه کولانه دانه کولانه آنلاین نیست.
    مدیر کل سایت
        
کوروش نعلینی
 
تاریخ عضویت: Jun 2007
محل سکونت: کرمانشاه
نوشته ها: 12,700
سپاسها: : 1,382

7,486 سپاس در 1,899 نوشته ایشان در یکماه اخیر
دانه کولانه به Yahoo ارسال پیام
پیش فرض کارشناسی ارشد کامپیوتر - سر فصل های کارشناسی ارشد کامپیوتر

کارشناسی ارشد کامپیوتر - سر فصل های کارشناسی ارشد کامپیوتر
سر فصل دروس ارشد مهندسی کامپیوتر



سر فصل های کارشناسی ارشد کامپیوتر:

1. طراحی الگوریتم:
سرفصل مطالب :
· یادآوری مطالب مهم در درس ساختمان داده و تكمیل نكات ارائه شده در خصوص : استقرا ریاضی و روشهای بازگشتی – پیچیدگی الگوریتمها و آنالیز آنها – نمادهای .
· روشهای حل مسأله : در هر روشی تعداد مسأله مهم انتخاب و الگوریتمهای هریك گفته شده و اثبات و آنالیز گردد.
· روش تقسیم و حل (مسائل: ماكزیمم و مینیمم یك آرایه . ضرب دو عدد n بیتی . روش Strassen در ضرب ماتریسها . تورنمنت بازیها . مرتب كردن بر اساس QuickSort.).
· روش برنامه سازی پویا (مسائل : ضرب ماتریسها – كوله پشتی – مثلث بندی بهینه یك چند ضلعی – طولانی ترین زیرترتیب مشترك – حروفچینی یك پاراگراف).
· روش حریصانه (مسائل : مسائل زمانبندی – خرد كردن پول – كد هافمن).
· روشهای مبتنی بر جستجوی كامل و تكنیكهای محدود كردن فضای جستجو – استفاده از درخت بازی و (بازیهای Puzzle , tic-tac-tac).
· روشهای مكاشفه ای برای حل مسائل مشكل (مسأله فروشنده دوره گرد).
· الگوریتمهای گراف شامل :
v روشهای جستجوی گراف (عمقی و سطحی).
v گرافهای بدون جهت (الگوریتمهای Dijkstra – درخت پوشای مینیمال – اجزاء همبند – كاملاً همبند و مسائل دیگر).
v گرافهای جهت دار (الگوریتمهای Floyd ، مرتب كردن Topologycal اجزا دو همبند و ...) – شبكه های ماكزیم جریان و مسائل مربوطه.

2. نظریه زبانها و ماشینها:
سرفصل مطالب :
· آتاماتای محدود
· آتاماتای Pushdown
· ماشین تورینگ
· انواع گرامرها و زبانها
· تقسیم بندی Chomsky
·ارتباط میان زبانها و ماشینها و قضایای مربوطه.

3. معماری کامپیوتر:
سرفصل مطالب :
· تعریف معماری كامپیوتر
· اشاره ای به تاریخچه كامپیوتر و نسلهای آن
· معرفی واحدهای اصلی كامپیوتر
· طراحی مجموعه دستورالعمل
· بررسی معیارها و مسائل
· نحوه اجرای دستورالعملها به كمك زبان توصیف سخت افزار (مثل RTL)
· روشهای طراحی واحد كنترل به روش سیم بندی شده
· ساختار واحد كنترل
· كنترل انواع گذرگاه و مسیریابی داده
· طراحی واحد حسابی
· منطقی و محاسبه تأخیرها
· طراحی واحد كنترل ریزبرنامه پذیر
· حافظه و سلسله مراتب آن
· حافظه های ایستا و پویا و معرفی حافظه نهان (Cache) و مجازی (Virtual)
· الگوریتمهای حسابی
v جمع
v تفریق
v ضرب و تقسیم
· الگوریتمهای ممیز شناور
· شیوه های دسترسی به دستگاههای ورودی و خروجی (سركشی – وقفه )
· دسترسی مستقیم به حافظه (DMA) و به اشتراك گذاری گذرگاه (BUS)
· اشاره به روند توسعه معماری كامپیوتر و تفاوتهای CISC , RISC.

4. مدار منطقی:
سرفصل مطالب :
·سیستم نمایش اعداد و كدگذاری ، نمایش اعداد منفی
·منطق كلیدی منطقهای تست منفی سه حالته ساختار كلی دریچه های منطقی
·انواع دریچه های منطقی
·توابع منطقی و ساده كردن آنها شامل روشهای جدول كارنو و روش جدول بندی
·روشهای كامپیوتری ساده كردن توابع تركیبی
·طراحی مدارات رمز گشا
·رمز كننده
·مبدلهای كد
·انتخاب كننده ها
·مقایسه كننده ها
·جمع كننده ها
·تفریق كننده ها
·واحدهای محاسباتی و منطقی
·استفاده از رمز گشا و انتخاب كننده ها و دیگر بسته ها برای پیاده سازی مدارهای تركیبی
·مدارهای PAL , PLA , ROM و دیگر ساختارهای منظم
·ساختار لچ و فلیپ فلاپ
·مدارهای همگام
·مقایسه ماشینهای حالت در MOORE و MEALY
·شمارنده ها و شیفت رجیسترها
·مدارهای غیر همگام
·بررسی مخاطره ها و مسابقه ها (Race and Hazard)
·تخصیص وضعیت بدون مسابقه
·تراشه های متداول مدارهای ترتیبی
·طراحی یا بررسی یك نمونه ماشین یا بخش كنترل و داده
·روشهای طراحی نوین .

5. ساختمان داده:
سرفصل مطالب :
·آرایه ها
·بردارها
·ماتریسها
·كاربرد ماتریسها MAZE
·ماتریسهای خلوت و كاربرد آنها
·پشته ها
·صفها و كاربرد آنها
·لیستها
·لیستهای پیوندی (خطی ، حلقه ای ، پیوند مضاعف، چند پیوندی) و كاربرد آنها
·تعاریف و اصول مقدماتی درختها
·درختهای دودویی
·نمایش و كاربرد (درختهای تصمیم گیری ، بازی ، جستجو و ...)
·روشهای ایجاد درختهای تسبیح و اره (THREADED TREES)
·گرافها (نمایش ، روشهای پیمایش و كاربرد)
·درختهای پوشا
·روشهای تخصیص حافظه های پویا و مقایسه آنها
·الگوریتمهای جستجو و مرتب كردن داخلی (حداقل 4 روش) و ادغام .
__________________
مرا سر نهان گر شود زير سنگ -- از آن به كه نامم بر آيد به ننگ
به نام نكو گر بميــرم رواست -- مرا نام بايد كه تن مرگ راست



پاسخ با نقل قول
 


کاربران در حال دیدن موضوع: 1 نفر (0 عضو و 1 مهمان)
 
ابزارهای موضوع
نحوه نمایش

مجوز های ارسال و ویرایش
شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

BB code is فعال
شکلک ها فعال است
کد [IMG] فعال است
اچ تی ام ال غیر فعال می باشد



اکنون ساعت 12:47 AM برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +3.5 می باشد.



Powered by vBulletin® Version 3.8.4 Copyright , Jelsoft Enterprices مدیریت توسط کورش نعلینی
استفاده از مطالب پی سی سیتی بدون ذکر منبع هم پیگرد قانونی ندارد!! (این دیگه به انصاف خودتونه !!)
(اگر مطلبی از شما در سایت ما بدون ذکر نامتان استفاده شده مارا خبر کنید تا آنرا اصلاح کنیم)


سایت دبیرستان وابسته به دانشگاه رازی کرمانشاه: کلیک کنید




  پیدا کردن مطالب قبلی سایت توسط گوگل برای جلوگیری از ارسال تکراری آنها