بازگشت   پی سی سیتی > تالار علمی - آموزشی و دانشکده سایت > دانشگاه ها > فنی و مهندسی > مهندسی مکانیک

مهندسی مکانیک در این تالار مباحث مربوط به مهندسی مکانیک مطرح میشود

 
 
ابزارهای موضوع نحوه نمایش
Prev پست قبلی   پست بعدی Next
  #1  
قدیمی 06-06-2014
bigbang آواتار ها
bigbang bigbang آنلاین نیست.
مدیر بخش مکانیک - ویندوز و رفع اشکال

 
تاریخ عضویت: Sep 2009
نوشته ها: 2,586
سپاسها: : 5,427

6,159 سپاس در 1,794 نوشته ایشان در یکماه اخیر
پیش فرض شناسایی اشکالات سیستم های هیدرولیک

عوامل عمومی ایجاد اشکال در سیستم های هیدرولیک

الف: وجود هوا
- نیاز به هواگیری سیستم
- کور کردن منافذی که هوا از آن طریق وارد سیستم می شود
ب: گرفتگی مسیر روغن در شیرآلات
- کثیفی قطعات شیر هیدرولیکی
مطلب در ادامه…
- کثیفی ورودی و خروجی شیر هیدرولیکی
پ: گرفتگی مسیر روغن در سیلندر هیدرولیکی
- خرابی داخل سیلندر
- استفاده غلط از سیلندر و جک
ت: تغییرات فشار در آکومولاتور
- ظرفیت پایین آکومولاتور
- وجود نشتی در سیستم و خارج شدن آکومولاتور از سیستم
- خارج شدن گاز آکومولاتور
علل صدا در سیستم های هیدرولیک
۱- عدم تناسب ***** روغن با قدرت مکش پمپ
۲- وجود حبابهای هوا درون روغن و ایجاد کف در سطح آن
۳- عدم آب بندی شیر و اتصالات مخزن تا ورودی پمپ و نفوذ هوا از آن نواحی
۴- عدم تناسب و یکنواختی لازم بین قطر شیلنگ و یا لوله از مخزن تا مکش پمپ نسبت به قطر ورودی پمپ
۵- بزرگی ظرفیت (دبی) پمپ نسبت به جکها وعمل کنندههای سیستم هیدرولیک
۶- عدم هم محوری و یا در یک راستا نبودن شافت موتور ( تنظیمات کوپلینگ )


۷- سردی و سفتی بیش از حد روغن هیدرولیک
۸- لرزش پمپ به دلیل نصب نامناسب
۹- خرابی و مشکل داشتن کاسه نمد پمپ
۱۰- از بین رفتن آب بندی قطعات داخل پمپ و بروز نشت داخلی
علل کمبود فشار در سیستم های هیدرولیک
۱- نشت داخلی بیش از حد در درون پمپ- جکها- هیدرو موتور و شیرآلات و چک والوها
۲- خرابی شیر فشار شکن- شیر فلو کنترل
۳- پایین بودن دور محرک پمپ
۴- ویسکوزیته ( چسبندگی ) پایین روغن
۵- انتخاب نامناسب شیرآلات هیدرولیک سیستم نسبت به دبی و فشار پمپ
۶- گرفتگی مسیر روغن
علل کمبود دبی سیستم های هیدرولیک
۱- سرعت گردش کمتر یا بیشتر از حد تعیین شده (۶۰۰ الی ۱۸۰۰ دور)
۲- روغن هیدرولیک نامناسب (ویسکوزیته یا چسبندگی بالا)
۳- خرابی پمپ به دلیل استهلاک زیاد (افت لیتراژ داخلی)
علل استهلاک سریع قطعات
۱- پیر شدن بیش از حد روغن هیدرولیک
۲- عدم وجود ***** مناسب در سیستم
۳- استفاده از روغن نامناسب
۴- بالا بودن فشار سیستم
۵- انتخاب پمپ نامناسب
۶- نصب نادرست پمپ (وجود نیروهای بیش از حد روی شافت پمپ)
۷- نفوذ هوا از داخل نواحی مکش به داخل پمپ
۸- آلودگی روغن سیستم هیدرولیک
علل حرارت بیش از حد در سیستم های هیدرولیک

۱- فشار ماکزیمم بیش از حد درون سیستم هیدرولیک (تنظیم غلط شیر کنترل)
۲- تحت فشار ماندن مداوم پمپ (اشکال سیستم هیدرولیک)
۳- نشت داخلی در سیستم هیدرولیک (جکها- شیرآلات- پمپ)
۴- حجم کم مخزن نسبت به نیاز سیستم به روغن هیدرولیک
۵- عدم کارآیی سیستم خنک کننده
۶- بالا بودن دبی پمپ نسبت به ظرفیت مورد نیاز سیستم


(یادآوری مهم)
بالا بودن ظرفیت (دبی) پمپ نسبت به الکتروموتور و سایر عمل کننده های هیدرولیکی نصب شده باعث بالا رفتن توان مصرفی الکتروموتور شده و علاوه بر ایجاد صدا باعثهزینه های سنگین و غیر ضروری می شود.




__________________

احد،صمد، قاهر، صادق ...
عاشقشم

لا تقنطوا من رحمة الله

هیچ چیز تجربه نمیشه اینو یادت باشه !!
ترفند هایی براي ويندوز 7


عیب یابی سخت افزاری سیستم در کسری از دقیقه

پاسخ با نقل قول
 

برچسب ها
مکانیک, هیدرولیک, اشکال یابی در هیدرولیک


کاربران در حال دیدن موضوع: 1 نفر (0 عضو و 1 مهمان)
 

مجوز های ارسال و ویرایش
شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

BB code is فعال
شکلک ها فعال است
کد [IMG] فعال است
اچ تی ام ال غیر فعال می باشد



اکنون ساعت 12:02 AM برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +3.5 می باشد.



Powered by vBulletin® Version 3.8.4 Copyright , Jelsoft Enterprices مدیریت توسط کورش نعلینی
استفاده از مطالب پی سی سیتی بدون ذکر منبع هم پیگرد قانونی ندارد!! (این دیگه به انصاف خودتونه !!)
(اگر مطلبی از شما در سایت ما بدون ذکر نامتان استفاده شده مارا خبر کنید تا آنرا اصلاح کنیم)


سایت دبیرستان وابسته به دانشگاه رازی کرمانشاه: کلیک کنید




  پیدا کردن مطالب قبلی سایت توسط گوگل برای جلوگیری از ارسال تکراری آنها