بازگشت   پی سی سیتی > تالار علمی - آموزشی و دانشکده سایت > دانشگاه ها > رشته های هنر

رشته های هنر در این زیر تالار به بحث و گفتگو در مورد مطالب مربوط به هنر پرداخته میشود

پاسخ
 
ابزارهای موضوع نحوه نمایش
  #11  
قدیمی 08-10-2013
چرو آواتار ها
چرو چرو آنلاین نیست.
کاربر کارآمد
 
تاریخ عضویت: Feb 2010
محل سکونت: کرمانشاه- همین حوالی
نوشته ها: 731
سپاسها: : 247

554 سپاس در 357 نوشته ایشان در یکماه اخیر
جدید استاد ابواقاسم جدي طراح و تولید کننده قالی ايران

استاد ابواقاسم جدي طراح و تولید کننده قالی ايران




بیوگرافی ابواقاسم جدي


استاد ابواقاسم جدي فرزند استاد حاج اسماعيل در سال 1338 در شهر مقدس قم چشم به جهان گشوده و دوران تحصيل خود را در همان شهر گذارند و همزمان با تحصيل مشغول به كار قالي بافي شد.
از آنجايي كه پدر ايشان در دوران حياط خود در كارگاه خويش اشتغال به رنگرزي داشت و با دستان هنرمند خويش به (پشم ,ابريشم) جان تازه مي بخشيد و به دليل تجربه فراواني كه داشت,سفارشات متعددي از شهرهاي اطراف به او داده مي شد تا ايشان با تجربه و هنرمندي خويش با رنگهاي كه از سردي و گرمي طبيعت بدست مي آورد با رنگ آميزي به آنها جان مي بخشيد.
استاد درهمان دوران شروع به آموختن علم رنگرزي نمود و بعدي از بدست آوردن تجربيا ت فراوان وارد حرفه اصلي خود كه توليد فرشهاي دستبافت ابريشم بود به صورت حرفه اي مشغول شد كه با پشتكارتوانست امروز يكي از بهترين استاد كارهاي فرش ابريشم بشمارآيد.
استاد ابوالقاسم جدي با كار فراوان در زمينه توليدي فرش ابريشم توانست در چهار دهه هنر خود را به جهانيان نشان بدهد و تا كنون با كشورهاي ژاپن , آلمان , ايتاليا , فرانسه و كشور هاي عربي حوزه خليج فارس .....هنر خود را در زمينه صادرات فرش به اثبات رسانده است. استاد ابوالقاسم جدي هم اكنون نيزاين فعاليت اقتصادي و صنعتي مهم كشور را گسترش داده و توانسته در شهر هاي قم , كاشان,اراك كارگاه قالي بافي احداث نمايد.



نكته اي كه موجب توجه مشتريان به كارهاي ايشان شده است هنر مندي ايشان مي باشد كه لقب فرش هزار رنگ را به فرش هاي ايشان نسبت داده است( به علت متنوع بودن در رنگ ها و طراحيهاي منحصر به فردشان)
استاد معتقد هستند با جايگزين كردن يك رنگ در كنار رنگهاي ديگر مي توان چشم انداز خاص و جديدي به قالي بدهند و قابل ذكر است كه سبك بند اژدر انحصارا توسط ايشان ابداع شده است.
استاد ابوالقاسم جدي با الهام گرفتن از طرحهاي جديد و طرح هاي قديمي و ابداع سبك خاصي از طراحي منحصر به فردشان توانسته اند جايگاه هنر ايرانيان را در جهان مدرن امروزي حفظ نمايند



پاسخ با نقل قول
کاربران زیر از چرو به خاطر پست مفیدش تشکر کرده اند :
جای تبلیغات شما اینجا خالیست با ما تماس بگیرید




  #12  
قدیمی 08-10-2013
چرو آواتار ها
چرو چرو آنلاین نیست.
کاربر کارآمد
 
تاریخ عضویت: Feb 2010
محل سکونت: کرمانشاه- همین حوالی
نوشته ها: 731
سپاسها: : 247

554 سپاس در 357 نوشته ایشان در یکماه اخیر
جدید استادغلامعلي صفدرزاده حقيقي ازاستادان بافنده معروف اصفهان

استادغلام علي صفدرزاده حقيقي ازاستادان بافنده معروف اصفهان



بیوگرافی د استادغلامعلي صفدرزاده حقيقي


حاج غلامعلي صفدرزاده حقيقي متولدسال 1295هجري شمشي درشهرهنرپروراصفهان ديده به جهان گشود وتحصيلات خودراتاسال سوم دبيرستان دراين شهر ادامه دادندوپس ازآن درسايه پدربزرگوارشان كه خودازهنرمندان طرازاول اصفهان بودندبه كسب تجربه وتعليم هنرفرش پرداختند
درسن 19سالگي مديريت كارگاه قاليبافي پدرشان كه تنها كارگاه قاليبافي متمركزوشناخته شده ومعروف وجزءاماكن توريستي درشهراصفهان بشمارميرفت رابه عهده گرفتند
استادغلامعلي صفدرزاده حقيقي ازاستادان بافنده معروف اصفهان مي باشندكه شاگردان زيادي راآموزش وتعليم دادندوضمن آن نيز درهنرستان هنرهاي زيبا زيرنظراستادعيسي بهادري به تدريس مشغول شدندوچندتخته ازطرحهاي استادبهادري كه درنوع خود بي نظير بودند نضير قالي بشريت ،شكارچرخ ،تشعيرو… رابافته اند كه درموزه هنرهاي زيباي ودرموزه فرش تهران وقالي مجلس شوراي ملي باابعاد12*12ازآثارماندگاراين استادگرانقدرمي باشدوبه دليل ارادتشان به ساحت مقدس حضرت علي بن موسي الرضاعليه السلام دو تخته قالچه نفيس ازآثارايشان توسط فرزندشان حاج غلام
رضاصفدرزاده حقيقي به نام عقيق وبشريت به گنجينه فرش ومنسوجات آستان قدس رضوي اهداءشده است




قاليچه عقيق



قاليچه عقيق
طـــرح : لچك ترنج (عقيق )
تاريخ بافت : 1386هـ.ش
محل بافت :اصفهان
طراح : استادعيسي بهادري
بـافنـده : خانم محمدزاده
اهـدائي:حاج غلامرضا صفدرزاده حقيق
نوع گره : نامتقارن
رجشـمـار : 70 در 5/6 سانتيمتر
ابـعـــاد : 158 * 254 سانتيمتر
جنس تـار :ابريشم
جنس پـود : پنبـه
جنس پـرز :پشم وابريشم
نوع رنگ : شيميايي ،گياهي

لچكها وترنج اين قاليچه زيبا ازتركيب منظم گلها و برگهاي ختايي واسليمي شكل گرفته است . عنوان نام گذاري اين اثربه" عقيق " به دليل رنگبندي متن آن است كه همرنگ سنگهاي عقيق است در ابتداي فرش کتیبه ای بافته شده است. که متن آن به این شرح است. (اصفهان- بافت غلامعلی حقیقی- طرح بهادری- سال1354) و در مقابل آن در بالای قالی نوشته شده است. (تقدیم به آستان مقدس آقا علی بن موسی الرضا(ع) ) اين قالي به يادوبود حاج غلامعلي صفدرزاده حقيقي توسط فرزندشان حاج غلام رضا درسال 1386 بافته واهداءشده است .
قاليچه بشريت



قاليچه بشريت
طرح :افشان ترنج
طراح :استادعيسي بهادري <
محل بافت :اصفهان <
ابعاد: 260× 156سانتيمتر <
رجشمار75گره در5/6 سانتيمتر <
سال بافت: 1386هجری شمسی<
جنس پود :پنبه <
جنس تار : ابريشم <
جنس پرز :پشم <
اهداء كننده : حاج غلام رضا صفدرزاده حقيقي <
بافنده :آقاي محمدزاده<
نوع رنگ :گياهي - شيميايي<

پاسخ با نقل قول
کاربران زیر از چرو به خاطر پست مفیدش تشکر کرده اند :
  #13  
قدیمی 08-10-2013
چرو آواتار ها
چرو چرو آنلاین نیست.
کاربر کارآمد
 
تاریخ عضویت: Feb 2010
محل سکونت: کرمانشاه- همین حوالی
نوشته ها: 731
سپاسها: : 247

554 سپاس در 357 نوشته ایشان در یکماه اخیر
جدید استاد سيد عباس سياحي، استاد پيشکسوت و هنرمند رنگرزي خطه فارس


استاد سيد عباس سياحي، استاد پيشکسوت و هنرمند رنگرزي خطه فارس




بیوگرافی استاد سيدعباس سياحی


سيدعباس سياحی، در سال 1311 در اردستان، از توابع استان اصفهان، به دنيا آمد.
بيش‌تر او را به خاطر کتاب فارسی اول دبستان می‌شناسند؛ کتابی که همه‌ی ايرانيان سوادآموزی را با آن آغاز کردند.
برخی نيز در سينما با چهره‌ی او آشنا شدند؛ در نقش خودش، معلم دبستان، معلم عشايری، در فيلم گبه‌ی محسن مخملباف که پای تخته نگاه به نگاه بچه‌ها و دوربين در زير مدرسه‌ی چادری، کلمه‌ها را بخش می‌کرد و صدا می‌کشيد.

زندگی‌نامه‌ی سيدعباس سياحی از زبان خودش
در روزهای آخر اسفندماه، پنج روز مانده به عيدنوروز، همان ايامی که می‌گويند زمين نفس می‌کشد، در سال 1311 در اردستان به دنيا آمدم؛ در يک اتاق کاه‌گلی در محله‌ای از اردستان که دورافتاده و شبيه ده بود و يک قنات دو طبقه داشت. در يک خانواده فقير که در عين حال، از اولاد حکيم‌الملک معروف بودند. پدرم سيد سينا مردی بی‌سواد، اما با معلومات بود که کمتر حديثی بود که نداند و برای ما نگويد و مادرم، حاجيه خانم فاطمه سراجيان اردستانی، زنی متدين و متکی به خود و شجاع بود که هنوز سايه‌اش را بر سر داريم. مادربزرگ مادری‌ام از ايل عامری اردستان است که در 90 سالگی، در کمال استواری تنها در خانه‌ای در تهران زندگی می‌کند. او نخستين معلم من در رنگرزی بود؛ کاری که پيشه‌ی من در روزگار بازنشستگی است.
دوران کودکی را در يک زندگی فقيرانه و روستايی گذراندم. در آن زمان اردستان يک مدرسه داشت. دبستان و دبيرستان سينا که دبستانش در سال 1314 تأسيس شد. جالب است بدانيد که اين معلم و مؤلف کلاس اولی، خودش کلاس اول را نخوانده است!! در ده سالگی به مدرسه رفتم و چون سنم اقتضا نمی‌کرد، در کلاس دوم نشستم و خودم را به هر مشقتی بود، کشاندم و به کلاس رساندم. البته زحمت و همراهی معلم هم کارساز بود. مدرسه‌ی ما آن زمان، تعدادی معلم خوب داشت که همه گمنام مردند. اما يادشان و نام نيکشان در دل بچه‌های اردستان باقی ماند.
از کلاس سوم دبستان به بعد، تابستان‌ها به تهران می‌آمدم و ميوه فروشی می‌کردم و خرج تحصيل را درمی‌آوردم و آغاز پاييز به اردستان برمی‌‌گشتم و به درس خواندن ادامه می‌دادم. به همين ترتيب، تا کلاس نهم و در واقع سيکل اول دبيرستان را در اردستان درس خواندم بعد به تهران آمدم و وارد دانشسرای مقدماتی شدم.
در سال 1332 از دانشسرای مقدماتی فارغ‌التحصيل شدم و کارم را از روستاهای درکه آغاز کردم و در سال 1334 با شوق ادامه‌ی تحصيل در دانشگاه ديپلم ادبی گرفتم و همان سال وارد دانشکده‌ی معقول و منقول شدم. بيش از يک سال آن جا درس نخواندم؛ اما از محضر استادان بزرگی چون دکتر زرين‌کوب حاصل بزرگی به دست آوردم.
با آشنايی با دکتر حميدی بود که بيشتر شيفته‌ی معلمی و درس روان‌شناسی شدم که دکتر هوشيار درس می‌داد. با وجود اين، در حال و هوای معلمی، معقول و منقول را رها کردم و در سال 1337 با تشکيل نخستين دوره‌ی رشته آموزش ابتدايی وارد دانشسرای عالی شدم و از آن جا ليسانس گرفتم و معلم کلاس اول و معلم معلم‌های کلاس اولی شدم. انگار به تلافی اين که کلاس اول را نخوانده بودم،‌ کلاس اولی شدم. از بچه‌‌‌هايش گرفته تا معلمش و کتابش و خواندنی‌هايش و صداکشيدن و خط زمينه‌ای برای تخته سياهش و ...
به هر طرف که کاری و هر جبهه‌ای که برای تلاش و سوادآموزی بود، کشيده شدم. در برنامه‌ی تربيت سپاه دانش و مبارزه با بی‌سوادی به همه جای ايران سفر کردم. فعاليت در سپاه دانش و بعد از مبارزه با بی‌سوادی به اندازه‌ای همه جانبه و گسترده بود که مجبور شدم در سال 1352، در بيست و يکمين سال خدمت بازنشسته شدم، کارهای اصلی و تربيت معلم را بعد از بازنشستگی کردم.
در مرکز آموزش روستايی گرمسار و قائنات و آموزش روستايی شهرکرد و همين طور در جيرفت معلم تربيت کردم و هنوز شاگردهايم بهترين معلم‌ها هستند. به تمام معلمانی که در پيکار با بی‌سوادی کلاس داشتند، در روستاها آموختيم که يک کتاب با نام "ده‌نامه" با دانش‌آموزان خود بنويسند. کتابی درباره روستا و محله خود و اين کتاب‌ها، که ميراث فرهنگی اين سرزمين است، هنوز بايد در کتابخانه‌ها موجود باشد. و اگر بگويم ده هزار جلد کتاب به اين شکل نوشته شد، باورتان نمی‌شود.
سخن آخر اين که ايام کار و خدمت من به دو فصل خيلی مجزا تفکيک شده است و اين تفکيک حتی در زندگی خصوصی و خانوادگی‌ام نيز نمودار شد. فصل اول زندگی من حدود سی سال معلمی بود تا اين که از آغاز انقلاب و سال 1358، به کلی از کار معلمی کنار گرفتم و خانواده‌ام نيز در پی مخالفت من برای اقامت در کشورهای خارجی، به تنهايی راه ينگه دنيا را پيش گرفتند و رفتند.
آن وقت فصل دوم زندگی من شروع شد. از دوران کودکی، نقش رنگرزی و علاقه‌ای و گوشه‌ای چشمی به اين کار را از مادربزرگ در خاطر دل داشتم. پس از فراغ کار کلاس اول پاتيل‌های رنگ، سبز و سرخ و عنابی را علم کردم و شدم رنگرز نخ قالی و قسمتی شد و اين نقش و نگار نخ و گليم و فرش و گبه باز هم در مدرسه چادری عشاير در فيلم گبه ماندگار شد و می‌دانيد که در آن فيلم هم من يک معلم پيرمرد کلاس اولی بودم.
امروز در کنار خانم " فاطمه خليلی"، همسر فرهنگی‌ام و دختر و پسری خوب، فصل سوم زندگی را پايه‌ريزی می‌کنم. کاشت گياهان رنگرزی در ولايت اردستان و اين تکاپو و تلاش من چيزی نيست جز روحيه‌ی يک معلم کلاس اولی که به نظر من مغز، انديشه و قلب تپنده‌ی پيکر جامعه، آن‌جاست، اگر کار در آن جا اصولی و درست باشد، بقيه راه هم، درست می‌شود، آن جا سرشار از شوق و شور زندگی است و تمام سرمايه‌ من در هر گاه زندگی از آن جاست.
اگر بپرسيد من برای آموزش ابتدايی چه کار کردم، می‌گويم کاری را که من برای آموزش ابتدايی کردم، جمع‌آوری کار و زحمت‌های ديگر پيشکسوت‌ها و تدوين آن در کتاب کلاس اول است. از سال 1344 خط زمينه را به کتاب درسی وارد کرديم.
خط زمينه چيست؟ خط نوشتاری نشانه قراردادی صداست. ما، در فارسی 28 حرف داريم و 28 شکل هم لازم داريم. در همان آغاز راه سوادآموزی و صوت‌آموزی بايد به جايی برسيم که شاگرد "ديوار" را بگويد دی- وار ، دی- و ا – ر و صوت‌ها را تشخيص بدهد. مرحله بعد اين است که به او بياموزيم شکل اين صدا چيست و آن را چه‌طور بنويسيم. پس يک خط به نام خط زمينه می‌گذاريم که يک بالا و يک پايين دارد. حالا اگر خواستيم بنويسيم "خ"، می‌گوييم اگر آخر کلمه نباشد، خ غير آخر است و اگر آخر بيايد، خ آخر است و طرز نوشتنش اين است که هر چه دنباله‌اش روی خط زمينه کشيده شود، حرف بعدی به آن می‌چسبد و هر چه روی خط زمينه کشيده نشده باشد، حرف بعدی به آن نمی‌چسبد.

استاد سيد عباس سياحي، استاد پيشکسوت و هنرمند رنگرزي خطه فارس ، معلم و رنگرزي چيره دست و متبحري است
علاوه بر آن استاد سياحي دستي بر شعر و ادب دارد و در مناسبت هاي مختلف اشعاري سروده و مي سرايد
استاد سياحي جهت حفظ کردن فرمول ها و نام رنگزاها از سوي بازديد کنندگان نمايشگاه ها ابیات بیشتر اشعار خود را بر در و ديوار غرفه خود مي آويزد.
شعري که او درباره رنگ به عنوان يکي از جلوه هاي صنع الهي سروده است راا با هم بخوانیم 


رنگ هاي خدا

اي رنگرز بزرگ عالم
صنعتگر جن و ديو و آدم
گويند که سرخ وآبي و زرد
دررنگ بود دواي هردرد
اين هر سه توکرده اي پديدار
در روناس و نيل و برگ هردار
روناس تو قرمزي است زيبا
زينت گرنقش و فرش و ديبا
بس زرد که کرده اي تو پنهان
در برگ گياه هاي الوان
نيل تو که هست آبي نغز
با زرد گياه، ميدهد سبز
اين هرسه که رنگهاي اصلي است
در دفتررنگ هاي فصلي است
ترکيب نموده اي بسي رنگ
در جانورو گياه و هر سنگ
لعل و شبق و زمرد و يشم
گردد خيره زديدنش چشم
قرقاول و کبک و ببر و طاووس
بارنگ تو بر فلک زند کوس
با زرد تو اي جناب باري
گنجشک حقير، شد قناري
در جفت بلوط و پوست گردو
صد رنگ نهاده اي چو جادو
در پوست انار يکه و فرد
از سرخ و سياه هست تا زرد
در کرم ضعيف ناتواني
هشتي به وديعت ارغواني
قرمزدانه است نام آن کرم
يک گندم و بيش باشدش جرم
اما در رنگ فرش و قالي
خود دنيايي است فرد و عالي
تا رنگ پذيرد هر سپيدي
دندانه زاج آفريدي
در وصلت رنگ و پشم چون عاج
دلال محبت است اين زاج
پس پايه ي آفرينش رنگ
نرمي گياه و سختي سنگ
وين بوالعجب اندر اين نمايش
جان مايه رنگ آب و آتش
مارا تو به هر طرف کشاندي
هر روز به مشغلي نشاندي
يک روز بز و الاغ تعليف
يک روز کتاب و درس و تاليف
امروز که پيري است و سستي
رنگم کردي به چيره دستي
باعشق به رنگ زنده ام من
اين هم کلکي زتوست، ذوالمن
پاسخ با نقل قول
کاربران زیر از چرو به خاطر پست مفیدش تشکر کرده اند :
  #14  
قدیمی 08-10-2013
چرو آواتار ها
چرو چرو آنلاین نیست.
کاربر کارآمد
 
تاریخ عضویت: Feb 2010
محل سکونت: کرمانشاه- همین حوالی
نوشته ها: 731
سپاسها: : 247

554 سپاس در 357 نوشته ایشان در یکماه اخیر
جدید استاد حسين كاظمي حامد بافنده قالی ايران

استاد حسين كاظمي حامد - بافنده فرش ایران








بیوگرافی استاد حسين كاظمي حامد

.
حسين كاظمي حامد متولد/ 1344دراستان آذربايجان شرقي در شهر هنر پرور تبريز ديده به جهان گشود
.كه پدرش در زمينه فرش در شهرهاي (تبريزو قم وكاشان وزنجان وابهر)در توليد فرشهاي نفيس فعاليعت داشت. وی نيز ازهمان دوران كودكي در 6سالگی دركارگاه پدر به گره زدن قالی مشغول گردید وپله هاي ترقي را طی کرد.
توجه زياد وی به به تابلو بافي وپرتره بافي همراه با تحصيل به اين كار هنري ادامه داد..علاقه خواص استاد كاظمي حامد به ورزش فوتبال .بعد از پيروزي تيم ملي فوتبال كشورمان براي اولين باربا حضور خود در جام جهاني 1998 فرانسه او را در فكر وايده نوین پل ارتباطی فرش به ورزش انداخت
.فرش جام جهاني فوتبال براي اولين بار از ابتكارات استاد حسين كاظمي حامد بود.كه مورد توجه همه نهادها وسازمانها قرار گرفت.
اين فرش با قلم (استاد خياباني)طراحي شد.با تلاش شبانه روزي ما اين فرش تا زمان شروع مسابقات به پايان رسید.وبا حمايت سازمان تربيت بدني جمهوري اسلامي ايران به روي آنتن هاي تلويزيون رفت و با تماشای همگان رسید.ودر مسابقات این جام جهاني به فرانسه برده و به معرض نمايش عموم قرار گرفت اين فرش با قلم (استاد خياباني)طراحي شد.با تلاش شبانه روزي ما اين فرش تا زمان شروع مسابقات به پايان رسید.وبا حمايت سازمان تربيت بدني جمهوري اسلامي ايران به روي آنتن هاي تلويزيون رفت و با تماشای همگان رسید.ودر مسابقات این جام جهاني به فرانسه برده و به معرض نمايش عموم قرار گرفت
و در پايان مسابقات توسط رييس فيفا (آقاي سپ بلاتر)به زين الدين زيدان مرد سال فوتبال1998 فرانسه هديه داده شد




بعد ازآن با تشويق دوستان ونهاد ها وسازمانها وشركت سان آي كارپت ژاپن اقدام به طراحي وبافت فرش جام جهاني2002 كره وژاپن و2006 آلمان وفرش جام جهاني 2010 آفريقاي جنوبي






دريافت لوحهاي تقدیر


1.از سازمان تربيت بدني جمهوري اسلامي ايران 1998ميلادي
2.از حوزه ناموران هنرهاي معاصر ايران 1998ميلادي
3.از سازمان بازرگاني جمهوري اسلامي ايران 2008ميلادي
4.از مركز ملي فرش ايران2008ميلادي
5. ازاتحاديه فرش دستباف ايران درژاپن , موزه فرش ابریشم ژاپن,وسفارت جمهوري اسلامي ايران در ژاپن 2010ميلادي
6.كسب جايزه در نمايشگاه توانمندي هاي فرش استان تهران 1388 از مركز ملي فرش ايران
7.كسب جايزه ازشركت سان آي كارپت ژاپن بعنوان بهترين مرمت كار فرش

شركت درسمينارها و نمايشگاه هاي داخلي وخارجي
1.نمايشگاه بين المللي فرش ايران در تهران 4دوره
2. .نمايشگاه بين المللي فرش ايران در شهر تبريز 3 دوره
3. نمايشگاه بين المللي ژاپن در توكيو بيك سايت2002
4.در نمايشگاه توانمندي هاي فرش استان تهران(سالن حجاب)
5.شركت در مراسم افتتاحيه فرش جام جهاني 2010 در سالن فردوس(سفارت جمهوري اسلامي ايران در ژاپن)با حضور سفير محترم آقاي عراقچي ونمايندگان مجلس ژاپن
6.شركت در مراسم هشتادمين سالگرد تاسيس سفارت ايران در ژاپن با حضور اساتيد وشهردار محترم اوزاكا وسفير محترم ونمايندگان پارلمان ژاپن
7.شركت در همايش گره 400ساله ايران وژاپن در موزه ابريشم شهر يوكوهاما با حضورسفير محترم (آقاي سيد عباس عراقچي) و آقای ساتو معاونت محترم آقای ناتو کان نخست وزیر ژاپن رييس مركزملي فرش ايران(آقاي فيضل مرداسي)ورييس موزه ايران (آقاي پرويز اسكندر پور ) رييس اتحاديه فرش ايران در ژاپن(آقاي سید احمد شبيري , همسر محترم وزیر امور خارجه ژاپن وجمعی از نماينده گان مجلس ژاپن و)تعداد کثیزی از اساتید دانشکاه ها و استانداری کاناگاوای ژاپن
8.شركت در مراسم به نمايش گذاشتن فرش جام جهاني2010 در سفارت آفريقاي جنوبي با حضور سفير محترم ايران در آفريقا جنوبي (آقاي ابراهيمي اصل )ورييس سازمان تربيت بدني جمهوري اسلامي ايران (آقاي دكتر سعيد لو)باهييت همراه سازمان ونماينده گان آفريقاي جنوبي ژوهانسبورك
9.شركت در مراسم رو نمايي فرش جام جهاني 2010 توسط معاون اول رييس جمهوري ايران (آقاي محمدرضا رحيمي)در نمايشگاه بين المللي فرش تهران باحضور رييس مجلس ايران(آقاي علي لاريجاني)
10.شركت در موزه فرش ايران در تهران بنا به درخواست رييس اتحاديه فرش ايران در ژاپن به مدت15روز درمعرض بازديد كنندگان داخلي وخارجي وخبرگزاري ها قرار گرفت.
11.شركت در تمام مصاحبه هاي مطبوعاتي داخلي وخارجي در رابطه با فرش ايران





حضور قالیچه بی همتای جام جهانی آفریقای جنوبی در موزه ابریشم ژاپن درهمایش فرهنگی چهارصد ساله ایران و ژاپن

پاسخ با نقل قول
کاربران زیر از چرو به خاطر پست مفیدش تشکر کرده اند :
  #15  
قدیمی 08-10-2013
چرو آواتار ها
چرو چرو آنلاین نیست.
کاربر کارآمد
 
تاریخ عضویت: Feb 2010
محل سکونت: کرمانشاه- همین حوالی
نوشته ها: 731
سپاسها: : 247

554 سپاس در 357 نوشته ایشان در یکماه اخیر
جدید استاد سيدابوالحسن موسوي سيرت طراح و نقاش قالی ايران


استاد سيدابوالحسن موسوي سيرت طراح و نقاش قالی ايران






بیوگرافی سيدابوالحسن موسوي سيرت

.
سيدابوالحسن موسوي سيرت در سال 1322 در همدان به دنيا آمد. موسوی سیرت زمانی که به تهران آمد در محضر میرزا رضا نقاشی فرش آموخت و نزد جبار بیگ هم مینیاتور را فرا گرفت .او با همت و كوشش فراوان در سال 1339 نگارخانه موسوي را تاسيس كرد. بدون شک تاسیس چنین نگارخانه‌ای برای یک جوان 17 ساله آنهم در آن سال‌های خفقان و سکوت مایه مباهات هنر این سرزمین است. نگارخانه‌اي كه آثار آن هم‌اكنون در صدر موزه‌هاي معتبر ژاپن و اروپا و آمريكا قرار گرفته و زينت بخش بسياري از مجموعه‌هاي خصوصي جهان است
به گفته موسوی سیرت اين نگارخانه با حدود 40 سال تجربه طراحي و توليدكننده انواع فرش‌هاي تابلويي مثل چهره شخصي، منظره، صحنه‌هاي تاريخي، فرهنگي، مذهبي از نقاش‌هاي مشهور دنيا و ديگر تصاوير سفارشي است، اما روش كار اين نگارخانه داراي

براي تهيه يك اثر ماندگار و منحصر به فرد بايد سوژه و مدلي كه انتخاب مي‌شود‌ كاملا حساب شده و بجا باشد، زيرا طراحي، ‌رنگرزي و بافت آن سال‌ها طول مي‌كشد. در مرحله بعد سوژه انتخاب شده روي كاغذهاي مخصوص طراحي مي‌شود. بعد از طراحي نسبت به موضوع قالي، در حاشيه، گليم بافته مي‌شود. گليم‌ها به دو صورت برجسته يعني تركيب فرش با گليم يا گليم تنها كه از ابريشم خالص است مي‌باشند. با استفاده از رنگ‌هاي گياهي و در صورت لزوم رنگ‌هاي شيميايي ثابت، كرك و ابريشم نسبت به موضوع طراحي شده رنگ‌آميزي و براي به دست آوردن سايه روشن‌هاي تركيب چند تا رنگي در يك نخ استفاده مي‌شود..

از سبك تهران قديم براي بافت فرش‌ها استفاده ‌مي‌شود گره‌ها كاملا مربع بوده و با استفاده بيشتر مصالح مصرفي كرك و ابريشم و نازك بودن پودرها، پشت و روي فرش به يك صورت نشان داده مي‌شود. براي زيباتر بودن خط‌ها، توس‌ها و تركيب بيشتر رنگ‌ها از انواع نيم‌گره‌ها استفاده مي‌شود. اين نگارخانه پيشرو در ارائه انواع نوآوري‌ها در هنر فرش است كه مي‌توان به كارگيري نخ طلا، برجسته كردن (سه بعدي)، تركيب عالي رنگ‌ها، استفاده از نيم‌گره در موارد خاص و استفاده از تكنيك منحصر به فرد بافت فرش روي فرش را نام برد..

به نظر مي‌رسد كه كشورهاي ديگر قدر هنر قالي‌بافي ايران را بيشتر مي‌دانند.چند سال پيش دولت بحرين از موسوي سيرت دعوت كرد كه همه كارگاه‌ها‌ و بافنده‌ها را به آنجا منتقل كند و براي آنجا كار كند، ولي از آنجايي كه بيشتر از بافتن قالي و اين كار، كشورش براي من ارزش داشت اين پيشنهاد را قبول نكردو خواست در خدمت مردم و مملكت ایران باشد و اگر كارهاي ا ارزشي خود را تقديم به كشورش شود.

پاسخ با نقل قول
کاربران زیر از چرو به خاطر پست مفیدش تشکر کرده اند :
  #16  
قدیمی 08-11-2013
چرو آواتار ها
چرو چرو آنلاین نیست.
کاربر کارآمد
 
تاریخ عضویت: Feb 2010
محل سکونت: کرمانشاه- همین حوالی
نوشته ها: 731
سپاسها: : 247

554 سپاس در 357 نوشته ایشان در یکماه اخیر
جدید استاد سید محسن موسوی سیرت طراح و نقاش قالی ايران



استاد سید محسن موسوی سیرت - طراح و تولید کننده فرش ایران




بیوگرافی سید محسن موسوی سیرت

.سید محسن موسوی سیرت

متولد سال 1346 از تهران .
مدیر طراحی و بافت نگارخانه فرش موسوی تأسیس 1339 به سرپرستی استاد سید ابوالحسن موسوی سیرت .
بعدازگذراندن دانشگاه در رشته نقاشی وصنایع دستی از تهران حرفه تخصصی خود که طراحی و رنگرزی و بافت میباشد را نزد پدرکه از اساتید بسیار معروف طراحی ، رنگرزی و بافت میباشد آموخت وطی این مدت آثار زیادی مانند آخرین روز پمپئی ، عروسی لوئی شانزدهم ، هزارو یک شب ، شام آخر حضرت مسیح و غیره ... که تعدا زیادی از آنها در موزه های معرف دنیا و کلکسیونرهای شخصی میباشد همکاری داشت در سال 1990 دوسری سیستم کامل طراحی فرش از شرکت سی.اس.اس در نمایشگاه دموتکس هانور خریداری کرد و بعد از گذراندن دوره کامل آن، طراحی بکمک کامپیوتر را برای اولین بار در ایران راه اندازی کرد و از آن زمان شروع به طراحی فرش ونظارت آن برای کارخانه های فرش ماشینی کرد و طراحی و بافت مجموعه شاهنامه فردوسی در 27 قطعه فرش که برای اولین بار بود که کتابی بصورت فرش درمیامد که در حال حاضر در موزه فرش ایران در تهران نگهداری میشود و طراحی و رنگرزی و بافت پرتره های دبیرکلهای سازمان ملل که در حال حاضر در آن سازمان نگهداری میشود.
از سال 1368 نزد استاد آیدین آغداشلو و ایرج شافعی طراحی و نقاشی حرفه ای را آموخت که حاصل آن هم برپائی حدود 30 نمایشگاه انفرادی و گروهی بود و شرکت در بینالهای بین المللی و دریافت تقدیر نامه های مختلف .
از ترکیب آموخته های نقاشی و طراحی فرش با کمک کامپیوتر مشغول طراحی و بافت طرحهای مدرن در فرش با حفظ اصالت سنتی آن هست و در حال احیاء طرحهای قدیمی میباشد و آرشیو متنوع از انواع طرحها درست کرده است .

میزان تحصیل و دورههای تخصصی

نقاشی وصنایع دستی
دوره تخصصی طراحی و نقاشی
دوره تخصصی طراحی طلا و جواهر با کامپیوتر ( مدرک سازمان فنی و حرفه ای ایران و GIG )
دوره تخصصی طراحی فرش سنتی ( دستبافت - ماشینی )
دوره تخصصی طراحی فرش تصویری ( دستبافت - ماشینی )
دوره تخصصی طراحی فرش به کمک کامپیوتر ( CSS ) دستی و ماشینی
دوره تخصصی رنگرزی و بافت فرش دستبافت و تکنیکهای مربوطه

شغل حرفه ای

طراحی و بافت فرشهای سنتی و مدرن و تصویری دستبافت
طراحی فرشهای سنتی و مدرن و تصویری ماشینی ( بهکمک کامپیوتر )
فعالیتای حرفه ای دیگر
طراحی و نقاشی و آموزش
آموزش قالیبافی
طراح طلا و جواهر
استاد راهنمای دانشجویان صنایع دستی ( طراحی فرش )
طراحی فرش ماشینی برای کارخانه های بافت و پشتیبانی مدیر طراحی نگارخانه قرش موسوی
مدیرعامل و نائب رییس هیئت مدیره شرکت تعاونی نگارخانه فرش سیرت (تهران)
مدیرعامل و نائب رییس هیئت مدیره شرکت تعاونی سیرت بافت (قم)

سوابق هنری

مدرس کلاسهای تخصصی طراحی و بافت
شرکت در اولین نمایشگاه بین المللی فرش ایران 1370
شرکت در دومین نمایشگاه بین المللی فرش ایران 1371
شرکت در سومین نمایشگاه بین المللی فرش ایران 1372
شرکت در چهارمین نمایشگاه بین المللی فرش ایران 1374
شرکت در نمایشگاه بین المللی فرش تورنتو کانادا بعنوان ستاره فرش ایران 1997
شرکت در نمایشگاه بین المللی فرش در کشور قطر1994
شرکت در نمایشگاه بین المللی فرش در کشور لبنان 1993
شرکت در نمایشگاه بین المللی فرش در هانور آلمان 1994
شرکت در نمایشگاه بین المللی فرش در هانور آلمان 1995
شرکت در نمایشگاه بین المللی فرش در هانور آلمان 1996
شرکت در نمایشگاه بین المللی فرش در اشتوتگارد آلمان 1997
شرکت در نمایشگاه بین المللی فرش در امارات متحد عربی ( دوبی ) 1995
شرکت در نمایشگاه فرش آسیا و اقیانوسیه ( تهران ) 1376
شرکت در نمایشگاه اختصاصی کنفرانس بین المللی سران کشورهای اسلامی(تهران)
برپایی حدود 30 نمایشگاه انفرادی و گروهی
شرکت در نمایشگاه بین المللی فرش در موزه فرش ایران 1382
وبسیاری از نمایشگاههای بین المللی داخل و خارج از کشور . . . . . . .

نمونه هایی از فرشهای بافته شده

طراحی و بافت پرتره های کل دبیر کلهای سازمان ملل متحد 7 تخته ( موجود در سازمان ملل متحد- نیویورک )
طراحی و بافت شاهنامه فردوسی 26 تخته( موجود در موزه فرش ایران - تهران )
طراحی و بافت معراج حضرت محمد (ص) ( ژاپن )
طراحی و بافت درب خانه خدا ( عربستان )
طراحی و بافت پرتره حضرت مسیح (ع) ( ژاپن )
طراحی و بافت مشاهیر عالم ( ژاپن )
طراحی و بافت فلورا ( کلکسیون شخصی )
طراحی و بافت حضرت یحیی تعمید دهمده ( سوئد )
طراحی و بافت حلقه درویشان ( سوئد )
طراحی و بافت شام آخر ( کلکسیون شخصی )
طراحی و بافت ناپلوئون بناپارت ( کلکسیون شخصی )
طراحی و بافت ژاندارک ( کلکسیون شخصی )
طراحی و بافت آخرین روز پمپئی ( موجود میباشد )
طراحی و بافت عروسی لوئی شانزدهم ( موجود میباشد )
طراحی و بافت شام آخر حضرت مسیح (ع) ( موجود میباشد )
طراحی و بافت بزم هارون الرشید داستان هزارو یک شب ( موجود میباشد )
طراحی و بافت فرشهای کهنه نما و احیاء فرشهای دوره صفویه
طراحی و بافت مدرسه چهار باغ اصفهان ( موجود میباشد )
و طراحی و بافت پرتره سران کشورهای دنیا خصوصا" کشورهای عربی و دهها تابلو فرشهای نفیس دیگر. . .

تقدیر نامه ها

تقدیرنامه ازمرکزتوسعه وصادرات ایران بخاطرارائه فرشهای نفیس وفعالیت هنری1
تقدیرنامه ازمرکزتوسعه وصادرات ایران بخاطرارائه فرشهای نفیس وفعالیت هنری2
تقدیرنامه ازمرکزتوسعه وصادرات ایران بخاطرارائه فرشهای نفیس وفعالیت هنری3
تقدیرنامه ازمرکزتوسعه وصادرات ایران بخاطرارائه فرشهای نفیس وفعالیت هنری4
لوح تقدیر از سازمان صنایع دستی ایران
لوح تقدیر از نمایشگاه بین المللی قطر
تقدیرنامه ها و دستخط شخصیت های ایرانی و خارجی مانند:
سید کمال خرازی وزیر امور خارجه ایران
عطاالله مهاجرانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران
نعمت زاده وزیر صنایع
سید حمید طهائی استاندار قم
علی لاریجانی رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران
حسین طاهری استاندار تهران
عبدالحسین وهاجی وزیر بازرگانی
سعید رجائی خراسانی نماینده ایران در سازمان ملل متحد
و تعداد زیادی ازسفرا وکاردارهای کشورهای خارجی مانند سفیرایتالیا ، کویت و. . .
پاسخ با نقل قول
کاربران زیر از چرو به خاطر پست مفیدش تشکر کرده اند :
  #17  
قدیمی 08-11-2013
چرو آواتار ها
چرو چرو آنلاین نیست.
کاربر کارآمد
 
تاریخ عضویت: Feb 2010
محل سکونت: کرمانشاه- همین حوالی
نوشته ها: 731
سپاسها: : 247

554 سپاس در 357 نوشته ایشان در یکماه اخیر
جدید استاد مجید محمدی اکبری

بیوگرافی استاد مجید محمدی اکبری


استاد مجید محمدی اکبری



مجید محمدی اکبری به سال 1337 در تبریز متولد شد. دوران ابتدایی را در دبستان فیاض تبریز ومتوسطه را در دبیرستان تمدن همان شهر به اتمام رساند. وی به سبب علاقه وافر به هنر فرش از همان دوران دبیرستان جذب آن شد؛ و در نخستین گام ها به طور خصوصی هنر نقاشی و طراحی را نزد استاد خیابانی فرا گرفت. علاقه او به این کار تا بدان جا بود که وی در کلاس های درس مدرسه طراحی گل و پرندگان را تمرین می کرد. به همین جهت همواره مورد سرزنش معلمین و تنبیه های کلاسی قرار می گرفت.
دوران تحصیل او در دبیرستان مصادف بود با ازدواج خواهر بزرگتر. این ازدواج علاوه بر آن که موجب عروس شدن خواهر شده بود، فرصت بی نظیری را نیز برای فعالیت های آتی او فراهم آورد. چرا که شوهر خواهر از سویی طراح فرش بود، و از سوی دیگر صاحب کارگاه قالی بافی بود. خود او در خصوص اولین مواجه اش با کارگاه قالی بافی می گوید:"روزی که من برای اولین بار کارگاه قالی بافی را از نزدیک دیدم از شدت ذوق و هیجان زبانم بند آمده بود، و به هیچ وجه نمی توانستم احساس خود را پنهان نگه دارم".
مجید اکبری با وجودی که طرح های آذربایجان را آموخته بود و بواسطه آشنایی با آن ها کسب و کار و معیشتی برای خود داشت، از فقدان آشنایی و عدم شناخت خود با نقشه فرش های اصفهان و کرمان و کاشان و... گلایمند و نا خرسند بود. این شد که وی شروع به تحقیق در زمینه طراحی و رنگرزی فرش نمود.
وی در سال 1357به سفارش استاد تبریزی به مرحوم استاد نادری، در تهران، معرفی شد. محمدی اکبری در تهران و نزد استاد نادری شروع به جمع آوری اطلاعات و افزودن دانش خود در مورد نقشه های رنگی ( رنگ ونقطه ) نمود؛ و به سبب این که با فن "نقطه با قلم مو" آشنایی نداشت، این فن را از استاد نادری فرا گرفت.
پس از کسب مهارت و کارورزی نزد استاد نادری، محمدی اکبری توسط استاد نادری به استاد ارچنگ، در اصفهان، معرفی شد؛ و استادِ اصفهانی پس از بررسی کاری هایش، او را به شاگردی پذیرفت. به گفته خود محمدی اکبری دو سال شاگردی در نزد استاد ارچنگ تاثیر شگرفی بر او گذاشته بود و وی همواره از این دوران به عنوان ایامی خوش و تاثیر گذار یاد می کند.
دوران شکل گیری انقلاب و حضور مردم در تظاهرات مختلف موجب شده بود که دیگر کمتر کسی سفارش طراحی و بافت قالی بدهد. این کاهش سفارشات این امکان را برای محمدی اکبری فراهم می نماید تا وی بیشتر غرق تحقیق و مطالعه بر روی سبک نقشه های مناطق مختلف ایران شود. به علاوه این فرصت موجب می شد که وی بیشتر به تمرین و مطالعه روش "نقطه و رنگ" و آموزه های استاد ارچنگ بپردازد.
در اردیبهشت سال 1363 وی جهت اخذ ویزای آلمان به تهران آمد. اما سرنوشت دیگری در انتظار او بود. وی هنگام عبور از خیابان فردوسی با آگهی ای برخورد می کند که بر روی آن نوشته شده بود: "به طراح فرش نیازمند هستیم".
محمدی اکبری با دیدن آن آگهی به آن شرکت رجوع می کند. او در آن شرکت به استاد پاک دست که همشهری اش بوده معرفی می شود. به دلیل این که زمان بازنشستگی استاد پاک دست فرا رسیده بوده و مدیریت شرکت با درخواست استعفا او- مگر به شرط این که طراحی همچون او به شرکت معرفی و جایگزین وی گردد- مخالفت می کرده؛ استاد پاک دست از محمدی اکبری می خواهد تا چند نمونه کارش را به وی نشان دهد. از این رو استاد پاکدست برای شناخت از سطح کار و مهارت محمدی اکبری، یک قالیچه به او سفارش می دهد و متذکر می شود که اگر کار او مورد پسند شرکت قرار بگیرد او می تواند استخدام شود، در غیر این صورت طرح او مرجوع می شد.
به هر تقدیر محمدی اکبری با پیشنهاد استاد پاک دست موافقت می کند و حدود یک ماه بعد طرح انجام شده و به اتمام رسیده را به وی ارائه می دهد. طرح ارائه شده بلافاصله به تأیید مدیرعامل شرکت آقای محمد رضا عابد نیز می رسد و او به استخدام شرکت در می آید.
کار در شرکت موجب می شود که وی با ابعاد گوناگون و تمامی مراکز فرش بافی ایران آشنا شود. علاوه بر این سفارشات شخصی نیز افزایش می باید و او برای پاسخگویی به نیاز مشتری های شخصی و امور شرکت، شب ها را نیز به کار مشغول می شود. تا جایی که شرکت موافقت می کند که او صبح ها دیرتر از موعد مقرر بر سرکار حاضر شود.
در شرکت نقشه های زیادی طراحی شده بود و همه آن ها در بایگانی موجود بود. محمدی اکبری از این فرصت استفاده می کند و جهت پیشبرد کارها و تجربه هایش به طور مرتب آن ها را مطالعه و بررسی می کرد. از میان آن طرح ها طرح های استاد پاک دست بسیار زیبا ، فنی وقوی اجرا شده بود به طوری که دیگر نیازی به تکرار آن ها نبود، اما طرح هایی مانند طرح گل ومرغ یا "گل فرنگ" سبک قاجار در میان آن طرح ها غایب بود. به خصوص این که در آن سال ها طرح های "گل فرنگ" رواج زیادی داشت، و پرداختن به آن ها در طراحی فرش های شرکت ضروری بود. از این رو محمدی اکبری پرداختن به طرح های "گل فرنگ" را به مدیریت شرکت پیشنهاد می دهد که بلافاصله مورد پذیرش قرار می گیرد. محمدی اکبری برای پیشبرد این طرح خود پیشگام می شود و طرح هایی را به کمسیون شرکت پیشنهاد می کند که مورد تایید قرار می گیرد.
پیشینه و مهارت در هنر نقاشی این امکان را برای محمدی اکبری فراهم می کند که در طرح هایش ابداع و نوآوری داشته باشد. این پیشینه دیرین همراه با راهنمایی استاد محتلف راه را برای او هموارتر ساخت.
استاد مجید محمدی اکبری در سال های کار در شرکت در اولین دوره نمایشگاه بین المللی فرش تهران حضوریافت و در اولین دوره تقدیر نامه از سازمان توسعه وصادرات را دریافت کرد.
در سال 1374 وی از شرکت استعفا کرد و دفتر طراحی مستقلی را برای خودش تاسیس کرد. او برای پیشبرد کار دفتر و کارهایش از 21 نقاش و طراح دعوت به کار کرد و به طور شبانه روزی همراه با آنان به کار تولید نقشه فرش مشغول شدند.
چهار سال بعد از دفتر آموزش روستاییان (گروه آموزش های فنی وحرفه ای رسمی) سفارش کتاب طراحی نقشه عیوب نقشه فرش12 را پذیرفت و به اتمام رساند. این کتاب توسط مرکز نشر وتصویر به چاپ رسید.
وی در همین سال ها با اتحادیه تولیدکنند گان فرش جهاد همکاری نزدیک وگسترده ای پیدا کرد؛ که مهمترین این همکاری سفارش طرح و رنگ آمیزی نقشه فرش مسجد حضرت علی (ع) شهر هامبورگ آلمان بود که به وی محّول شد. آن، فرش دایره به مساحت 200 متر بود که در آن زمان بزرگترین فرش دایره محسوب می شد.
استاد مجید محمدی اکبری در دانشگاه الزهرا، دانشگاه هنر اصفهان، دانشگاه علمی کاربردی و کمیته امداد برای تدریس به دانشجویان و هنرجویان مطرح شد که مورد استقبال وی قرار گرفت و در این مراکز به کار تدریس نیز مشغول شد.
محمدی اکبری درسال 1378 مجوز تأسیس آموزشگاه طراحی فرش را از سازمان فنی وحرفه ای کرج دریافت کرد. این آموزشگاه که نام "گلبرگ نو" را بر خود داشت، به عنوان نخستین آموزشگاه طراحی فرش در ایــران به حساب می آید. با آغاز به کار کردن آموزشگاه "گلبرگ نو" وی نمایشگاهی را تحت عنوان "نقش جان" در سالن وزارت فرهنگ وهنر کرج برپا کرد که با استقبال بی نظیری روبرو شد. پس از دو سال فعالیت آموزشگاه "گلبرگ نو"، محمدی اکبری نمایشگاهی از کارهای هنر جویان خود را در نمایشگاه بین المللی فرش ترتیب داد؛ که آن نیز مورد پسند بازدید کنندگان قرار گرفت.
در سال 1381 و پس از فوت مرحوم استاد رسام عرب زاده ، خانم عرب زاده با محمدی اکبری تماس می گیرد و به وی عهده دار شدن بخش مدیریت تولید و طراحی این بنیاد را پیشنهاد می کند. این پیشنهاد مورد موافقت قرار می گیرد و حدود دو سال ادامه می یابد.
در سا ل 1382 محمدی اکبری آموزشگاه "گلبرگ نو" را از کرج به تهران، واقع در خیابان دکتر فاطمی، انتقال می دهد و با همراه 32 نفر به کار خود ادامه می دهد. دو سال بعد نیز نمایشگاهی را در استانبول ترکیه تدارک می بیند.
محمدی اکبری علاوه بر کار طراحی فرش در زمینه مجسمه سازی و نقش برجسته سفال نیز صاحب فن است. بدین جهت وی در سال 1385 در نمایشگاه دو سالانه سفال وسرامیک کرد و این بخش از مهارت های خود را نیز به معرفی گذاشت. علاوه بر این وی در دو سال اخیر چندین نمایشگاه در محل آموزشگاه "گلبرگ نو" با عنوان های "سفال نقش بر جسته" و... دایر کرده است. نا گفته نماند که از کشورهای ترکیه وهند بارها از او دعوت به همکاری شد، ولی به سبب ناسازگاری با روحیه وی این پیشنهادات مورد قبول واقع نشد.
درسال 1391 سازمان بازرگانی استان تهران جشنواره ونمایشگاه فرش دستبافت استان تهران را برگزار کرد که وی به عنوان طراح مقام اول این جشنواره را به خود اختصاص داد وصاحب لوح تقدیر شد.
از دیگر افتخارات مجید محمدی اکبری می توان به: دریافت لوح تقدید و جایزه نمایشگاه تجلیل از استاد محسن محسنی در موزه هنرهای معاصر تهران در سال 1387، همکاری با شرکت گره در پروژه فرش عمان در سال 1388، و دریافت نشان درجه دو هنر از وزارت ارشاد در سال 1390 اشاره کرد.
پاسخ با نقل قول
کاربران زیر از چرو به خاطر پست مفیدش تشکر کرده اند :
پاسخ


کاربران در حال دیدن موضوع: 2 نفر (0 عضو و 2 مهمان)
 
ابزارهای موضوع
نحوه نمایش

مجوز های ارسال و ویرایش
شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

BB code is فعال
شکلک ها فعال است
کد [IMG] فعال است
اچ تی ام ال غیر فعال می باشد



اکنون ساعت 06:35 PM برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +3.5 می باشد.



Powered by vBulletin® Version 3.8.4 Copyright , Jelsoft Enterprices مدیریت توسط کورش نعلینی
استفاده از مطالب پی سی سیتی بدون ذکر منبع هم پیگرد قانونی ندارد!! (این دیگه به انصاف خودتونه !!)
(اگر مطلبی از شما در سایت ما بدون ذکر نامتان استفاده شده مارا خبر کنید تا آنرا اصلاح کنیم)


سایت دبیرستان وابسته به دانشگاه رازی کرمانشاه: کلیک کنید




  پیدا کردن مطالب قبلی سایت توسط گوگل برای جلوگیری از ارسال تکراری آنها