#1  
قدیمی 09-23-2009
رزیتا آواتار ها
رزیتا رزیتا آنلاین نیست.
مسئول و ناظر ارشد-مدیر بخش خانه داری



 
تاریخ عضویت: Aug 2009
نوشته ها: 16,247
سپاسها: : 9,677

9,666 سپاس در 4,139 نوشته ایشان در یکماه اخیر
پیش فرض آموزش رانندگی

نوعی رانندگی، نوعی ماجراجویی








از آغاز اعلام طرح جدید راهنمایی و رانندگی تهران مبنی بر كنترل نامحسوس سرعت خودروها در بزرگراه های







شهر، منتظر آن بودیم كه این تخلف در اتوبان ها و بزرگراه های تهران كاهش پیدا كند، اما آنچه كه تاكنون محسوس نبوده، همین كاهش مورد انتظار جامعه شهری است. شاید هم باید منتظر بمانیم تا نتایج این اقدامات آشكار شود. اما آنچه كه به وضوح می توان دید، سرعت عنان گسیخته خودروهایی است كه شب و روز در بزرگراه ها و اتوبان های تهران خطر می آفرینند و به خصوص در ساعات شب به معنی واقعی كلمه بزرگراه ها را برای دیگر خودروها ناامن می كنند. رانندگان بعضی از این خودروها گویی گذرگاه های شهری را با پیست مسابقات اتومبیلرانی عوضی گرفته اند و رفتاری از خود بروز می دهند كه در كمتر شهری از جهان می توان نمونه های آن را دید.

معمولا، قوانین كنترل رانندگی در شهرهای بزرگ جهان از چنان شالوده محكم و منضبطی برخوردار است كه برای متخلفان راه تكرار خلاف و یا فرار از مجازات را باقی نمی گذارد به همین دلیل در آن شهرها بی آن كه نیاز به اجرای طرح های به اصطلاح ضربتی و ناگهانی باشد، رانندگان به مقررات تن داده اند و این تمكین از قوانین به صورت یك فرهنگ درآمده است. در تهران متأسفانه برای رانندگان ماجراجویی كه شب و روز با سرعت های بسیار خطرناك، جاده و خیابان را برای دیگر رانندگان ناامن كرده اند، هنوز روش كنترل سریع وجود ندارد. اگر راننده متخلف بداند كه تخلف او تحت كنترل است و در جایی ثبت شده و حداكثر ۲۴ ساعت بعد باید در انتظار مجازات باشد، به تكرار تخلف تن درنمی دهد. بسیاری از میهمانان خارجی كه به مناسبت های گوناگون به تهران سفر كرده اند، از این سرعت ها و رفتارهای غیرمدنی رانندگان متخلف در تهران ابراز شگفتی كرده اند و این كارنامه خوبی برای ما نیست. اغماض در برچیدن بساط تخلف و تاخت و تاز رانندگان ماجراجو در تهران، دامنه تخلف را گسترده تر خواهد كرد.
امیدواریم هرچه زودتر شاهد ثمرات طرح جدید راهنمایی و رانندگی برای مهار این قبیل رانندگان متخلف در بزرگراه های شهری باشیم.
__________________
زمستان نیز رفت اما بهارانی نمی بینم
بر این تکرارِ در تکرار پایانی نمی بینم

به دنبال خودم چون گردبادی خسته می گردم
ولی از خویش جز گَردی به دامانی نمی بینم

چه بر ما رفته است ای عمر؟ ای یاقوت بی قیمت!
که غیر از مرگ، گردن بند ارزانی نمی بینم

زمین از دلبران خالی است یا من چشم ودل سیرم؟
که می گردم ولی زلف پریشانی نمی بینم

خدایا عشق درمانی به غیر از مرگ می خواهد
که من می میرم از این درد و درمانی نمی بینم

استاد فاضل نظری

ویرایش توسط رزیتا : 02-18-2011 در ساعت 04:24 PM
پاسخ با نقل قول
جای تبلیغات شما اینجا خالیست با ما تماس بگیرید




  #2  
قدیمی 09-23-2009
رزیتا آواتار ها
رزیتا رزیتا آنلاین نیست.
مسئول و ناظر ارشد-مدیر بخش خانه داری



 
تاریخ عضویت: Aug 2009
نوشته ها: 16,247
سپاسها: : 9,677

9,666 سپاس در 4,139 نوشته ایشان در یکماه اخیر
پیش فرض آموزش رانندگی

كسب مهارت های رانندگی با توجه به این كه مهارت در رانندگی از جمله عوامل بسیار مهم در نحوه عملكرد صحیح




كسب مهارت های رانندگی


در عرصه ترافیك می باشد باید عنوان داشت عدم تبحر راننده در كنترل وسیله نقلیه و عكس العمل های مناسب در هنگام برخورد با سوانح احتمالی منشا بسیاری از تصادفات رانندگی در معابر است به طوری كه طبق آمار موجود حدود ۸۰ درصد از تصادفات جاده ای در كشور را عامل انسانی سبب گردیده لذا در این نوشته ضمن ذكر نكاتی محدود در خصوص كسب مهارت لازم در امر رانندگی جهت روشن شدن جوانب عملی آن مطالبی عنوان می گردد.
آموزش و كسب مهارت در رانندگی می بایست با كسب تجربیات لازم ابتدا از یادگیری مهارت های پایه ای شروع و بعد از كسب تبحر لازم در هر مرحله به مرحله بعدی یادگیری وارد شد ،می توان كسب مهارت را از مراحل اولیه همانند استقرار در جایگاه راننده و روشن كردن خودرو و حركت در مسیر های كوتاه و خلوت آغاز و بعد به تمرین در راه ها و مسیر های طولانی و پر ازدحام پرداخت .


در تمرین ها به موارد ذیل توجه داشت

- حركت و متوقف نمودن خودرو
- نحوه عملكرد صحیح و سهولت در عكس العمل مناسب و به موقع در هنگام بر خورد با سوانح احتمالی
- آموزش رانندگی همراه با اعتماد به نفس ضمن رعایت سرعت مجاز
- حركت با دنده عقب به داخل یا خارج مسیر رانندگی
- استفاده از آئینه خودرو ،چراغ راهنما و سایر لوازم اتومبیل در جهت كسب اطلاع از وضعیت رانندگان و یا آگاه سازی سایرین از مقاصد خود در جاده ها و خیابان در مواقع بروز خطرات احتمالی
- آموزش رانندگی تدافعی و گریز مناسب از صحنه تصادف
__________________
زمستان نیز رفت اما بهارانی نمی بینم
بر این تکرارِ در تکرار پایانی نمی بینم

به دنبال خودم چون گردبادی خسته می گردم
ولی از خویش جز گَردی به دامانی نمی بینم

چه بر ما رفته است ای عمر؟ ای یاقوت بی قیمت!
که غیر از مرگ، گردن بند ارزانی نمی بینم

زمین از دلبران خالی است یا من چشم ودل سیرم؟
که می گردم ولی زلف پریشانی نمی بینم

خدایا عشق درمانی به غیر از مرگ می خواهد
که من می میرم از این درد و درمانی نمی بینم

استاد فاضل نظری

ویرایش توسط رزیتا : 02-18-2011 در ساعت 04:25 PM
پاسخ با نقل قول
  #3  
قدیمی 09-23-2009
رزیتا آواتار ها
رزیتا رزیتا آنلاین نیست.
مسئول و ناظر ارشد-مدیر بخش خانه داری



 
تاریخ عضویت: Aug 2009
نوشته ها: 16,247
سپاسها: : 9,677

9,666 سپاس در 4,139 نوشته ایشان در یکماه اخیر
پیش فرض آموزش رانندگی

توصیه پیشگیرانه در رانندگی




۱) اندازه تایر، رینگ و تیوپ را طبق استاندارد وسیله نقلیه خود انتخاب نمایید.
۲) از حمل مسافر خارج از حد استاندارد خودداری نمایید.
۳) از خوردن و آشامیدن، صحبت با دیگران و مكالمه با تلفن همراه در هنگام رانندگی بپرهیزید.
۴) به هنگام بارش برف و باران و شب‏ها مراقبت بیشتری از عابران به عمل آورید.
۵) به هنگام رانندگی از قراردادن كودكان در بین دو صندلی جلو و در بغل و روی زانوی خود بپرهیزید.
۶) در حین رانندگی مراقب باشید تا كودكان سرودست خود را از اتومبیل بیرون نیاورند.
۷) چنانچه نور بالای اتومبیلی از مقابل یا آینه موجب آزار چشمان شما گردید درصدد مقابله برنیایید.
۸) هرگز اتومبیل خود را در اختیار افراد كم تجربه و فاقد گواهینامه رانندگی نگذارید.
۹) همواره در هنگام رانندگی گواهینامه، كارت خودرو و مدارك بیمه اتومبیل خود را همراه داشته باشید.
۱۰) اگر راننده‏ای راه شما را سد نمود، درصدد تلافی برنیایید.
۱۱) در حین رانندگی مراقب حال كودكان و افراد كهنسال باشید.
۱۲) هرگاه راننده ‏ای بدون توجه به مقررات از شما سبقت گرفت با او رقابت نكنید.
۱۳) به هنگام عصبانیت، خستگی و عدم تمركز حواس از رانندگی اجتناب نمایید.
۱۴) در مناطق روستایی حاشیه جاده‏ها بیشتر مراقب باشید. چرا كه در این مناطق روستاییان جهت تردد از موتوسیكلت یا دوچرخه‌هایی استفاده می‏كنند كه بعضاً فاقد سیستم روشنایی و علائم شب‏نما می‌باشد.
__________________
زمستان نیز رفت اما بهارانی نمی بینم
بر این تکرارِ در تکرار پایانی نمی بینم

به دنبال خودم چون گردبادی خسته می گردم
ولی از خویش جز گَردی به دامانی نمی بینم

چه بر ما رفته است ای عمر؟ ای یاقوت بی قیمت!
که غیر از مرگ، گردن بند ارزانی نمی بینم

زمین از دلبران خالی است یا من چشم ودل سیرم؟
که می گردم ولی زلف پریشانی نمی بینم

خدایا عشق درمانی به غیر از مرگ می خواهد
که من می میرم از این درد و درمانی نمی بینم

استاد فاضل نظری

ویرایش توسط رزیتا : 02-18-2011 در ساعت 04:26 PM
پاسخ با نقل قول
  #4  
قدیمی 09-23-2009
رزیتا آواتار ها
رزیتا رزیتا آنلاین نیست.
مسئول و ناظر ارشد-مدیر بخش خانه داری



 
تاریخ عضویت: Aug 2009
نوشته ها: 16,247
سپاسها: : 9,677

9,666 سپاس در 4,139 نوشته ایشان در یکماه اخیر
پیش فرض آموزش رانندگی

رانندگی در شرایط خاص رانندگی در نور نامناسب:

كاهش دید می تواند ناشی از تاریكی زیاد، برف، مه، باران، دود و یا حتی نور زیاد باشد.
▪ در این حالت حتماً باید با سرعت كم و با فاصله ای زیادتر از حالت عادی نسبت به خودروی جلویی حركت كرد. كاهش غیر عادی سرعت می تواند برای خودرو پشت سر شما خطرساز باشد.
▪ سعی كنید فاصله تان با خودرو جلویی به صورتی باشد كه نور چراغ خطر آن را ببینید.
▪ در صورتی كه نیاز به توقف داشتید حتی الامكان از لبه سمت راست جاده فاصله بگیرید و چراغ ها را خاموش كرده و فلاشهای خودروتان را روشن كنید.



رانندگی در شرایط خاص



▪ همیشه یك عینك آفتابی مناسب به همراه داشته باشید تا در صورت نور زیاد محیطی از آن استفاده كنید.


رانندگی در مه:

مه باعث كاهش عمق دید می شود و فاصله ها نیز به خوبی قابل تشخیص نیستند. اگر امكان دارد سفر خود را تا پایان یافتن مه به تأخیر بیندازید، در غیر این صورت نكات زیر را در زمان حركت رعایت كنید:

▪ رانندگی را با روشن كردن چراغ های كوچك انجام دهید، استفاده از چراغ های بزرگ به دلیل انعكاس شدید نور آنها، باعث كاهش بیش از پیش عمق دید می شود.
▪ با سرعت كم حركت كرده و كمی شیشه پنجره را پایین بیاورید تا صدای خودروهای اطراف خود را بشنوید.
▪ از برف پاك كن و بخاری خودرو (به حالتی كه هوا را به سمت شیشه ها هدایت كند) به صورت مناسب استفاده كنید.
__________________
زمستان نیز رفت اما بهارانی نمی بینم
بر این تکرارِ در تکرار پایانی نمی بینم

به دنبال خودم چون گردبادی خسته می گردم
ولی از خویش جز گَردی به دامانی نمی بینم

چه بر ما رفته است ای عمر؟ ای یاقوت بی قیمت!
که غیر از مرگ، گردن بند ارزانی نمی بینم

زمین از دلبران خالی است یا من چشم ودل سیرم؟
که می گردم ولی زلف پریشانی نمی بینم

خدایا عشق درمانی به غیر از مرگ می خواهد
که من می میرم از این درد و درمانی نمی بینم

استاد فاضل نظری

ویرایش توسط رزیتا : 02-18-2011 در ساعت 04:27 PM
پاسخ با نقل قول
  #5  
قدیمی 09-23-2009
رزیتا آواتار ها
رزیتا رزیتا آنلاین نیست.
مسئول و ناظر ارشد-مدیر بخش خانه داری



 
تاریخ عضویت: Aug 2009
نوشته ها: 16,247
سپاسها: : 9,677

9,666 سپاس در 4,139 نوشته ایشان در یکماه اخیر
پیش فرض آموزش رانندگی

رانندگی در برف و یخبندان:
بهترین راه برای جلوگیری از هر گونه اتفاق در برف و یخبندان، رانندگی نكردن در این وضعیت است!
▪ مطمئن باشید خودرو شما شرایط لازم برای حركت در این شرایط را داراست ( لاستیك های با عاج و فشار باد مناسب، لاستیك یخ شكن، زنجیر چرخ، بخاری سالم، وجود ضد یخ به اندازه كافی در سیستم خنك كننده خودرو، اضافه كردن مقداری الكل یا مایع ظرفشویی به مخزن آب شیشه شور برای جلوگیری از یخ زدگی، به همراه داشتن پوشاك مناسب، مقداری غذای فاسد نشدنی، طناب پلاستیكی و یك تیغه برف پاك كن قدیمی (برای پاك كردن برف از روی چراغ ها و شیشه های جانبی)، از مهمترین نكاتی است كه پیش از حركت باید به آنها توجه كرد.
▪ حركت با سرعت پائین، رعایت فاصله حداقل سه برابر حالت عادی با خودرو جلویی، روشن نگه داشتن چراغ ها برای تخمین بهتر فاصله توسط سایر رانندگان با شما، عدم استفاده از سیستم كروز كنترل یا اوردرایو، استفاده از دنده سنگین بخصوص در سر بالایی و سرازیری، استفاده از ترمز آرام و به صورت قطع و وصل (در صورت مجهز بودن به سیستم ABS) فشردن آرام پدال از مهمترین نكاتی است كه باید به آنها توجه كرد.

رانندگی در برف

▪ دقت كنید خیابان های كم عرض، مسیرهای شرقی غربی داخل شهری و روی پل ها از مناطقی است كه امكان یخ زدگی در آنها بیشتر است.
▪ خودرو های چهار چرخ متحرك از مانور بهتری در برف و یخ زدگی بر خوردارند ولی آنها هم دچار لیز خوردگی می شوند.
اگر چرخ های خودرو شروع به سرخوردن كردند:
▪ پا را از روی پدال گاز بردارید، فرمان را به سمتی كه خودرو در حال سرخوردن است بچرخانید ( نه به سمت مخالف آن)، پدال ترمز را كمی فشرده و دنده را سنگین تر كنید و پا را به آرامی از روی كلاچ بردارید تا سرعت حركت چرخ ها كاهش یابد.

اگر در برف گیر كردید:

به هیچ وجه گاز زیاد ندهید ( این كار باعث عمیق تر شدن محل فرورفتگی تایرها می شود)، با چرخاندن در جای فرمان به چپ و راست، اطراف تایر را تا حدی از برف خالی كنید، در صورتی امكان كمی ماسه یا نمك اطراف تایر ریخته و كمی صبر كنید تا برف و یخ آب شود، می توان یكی از كف پوش ها را با طناب به سپر عقب بست و آن را جلوی چرخ های متحرك انداخت تا برای شروع حركت شرایط بهتر باشد، طناب كف پوش را به همراه خودرو شما می آورد تا در جای مناسب آن را بردارید. سپس به آرامی و با دنده ۲ شروع به حركت كنید. و از همه مهم تر این كه با خونسردی كامل وتوجه مناسب به اطراف و رعایت كامل قوانین راهنمایی و رانندگی، رانندگی كنید.
__________________
زمستان نیز رفت اما بهارانی نمی بینم
بر این تکرارِ در تکرار پایانی نمی بینم

به دنبال خودم چون گردبادی خسته می گردم
ولی از خویش جز گَردی به دامانی نمی بینم

چه بر ما رفته است ای عمر؟ ای یاقوت بی قیمت!
که غیر از مرگ، گردن بند ارزانی نمی بینم

زمین از دلبران خالی است یا من چشم ودل سیرم؟
که می گردم ولی زلف پریشانی نمی بینم

خدایا عشق درمانی به غیر از مرگ می خواهد
که من می میرم از این درد و درمانی نمی بینم

استاد فاضل نظری

ویرایش توسط مجتب : 10-27-2010 در ساعت 12:03 AM
پاسخ با نقل قول
  #6  
قدیمی 09-23-2009
رزیتا آواتار ها
رزیتا رزیتا آنلاین نیست.
مسئول و ناظر ارشد-مدیر بخش خانه داری



 
تاریخ عضویت: Aug 2009
نوشته ها: 16,247
سپاسها: : 9,677

9,666 سپاس در 4,139 نوشته ایشان در یکماه اخیر
پیش فرض آموزش رانندگی

آموزش رانندگی در زمستان
آموزش رانندگی
رانندگی در فصل سرما و مواقع بارندگی نیازمند رعایت ضوابط خاص و در نظر گرفتن شرایط جوی و سطح معبر و نوع وسیله نقلیه است. رانندگی در فصل سرما و مواقع بارندگی نیازمند رعایت ضوابط خاص و در نظر گرفتن شرایط جوی و سطح معبر و نوع وسیله نقلیه است.

در مواقع بارندگی و فصل سرما به موارد زیر توجه نمائید.

▪ ابتدا وسیله نقلیه خود را برای فصل سرما مجهز نمائید. باتری ، شیلنگهای رابط،، رادیاتور ،روغن ، چرخها ، چراغها ، ترمزها، سیستم فرمان، بخاری، برف پاكنها و لاستیكها را مورد بازبینی قرار دهید.
▪ لاستیكهای صاف و بیش از حد معمول مستعمل مشكلات جدی برای وسیله نقلیه فراهم می نماید.باید به خاطر داشته باشید باد لاستیكها در هوای سرد كم میشود استفاده از لاستیكهای چهار فصل در فصل سرما كارامدی ترمزها را به همراه خواهد داشت.
باید در نظر داشت در مواقع برف و یخبندان استفاده از لاستیكهای یخ شكن یا زنجیرچرخ توصیه می شود.لاستیكهای چهار فصل چسبندگی و كنترل بیشتری در فصل سرما در سطوح لغزنده برای وسیله نقلیه فراهم می آورد.
باید متذكر شد لاستیكها را به صورت تركیبی از لاستیكهای چهار فصل یا یخ شكن و یا استفاده از سایزهای مختلف و انواع و شرایط و بافتهای مختلف استفاده ننمائید.
▪ از شرایط آب و هوای مطلع شوید قبل از حركت از طریق تماس با پلیس از وضعیت راه ها و شرایط جوی آن مطلع شوید.
استفاده از تجهیزات مناسب برای هوای سرد اعم از لباس گرم و راحت و به همراه دشتن پتو توصیه می شود ( لباس خیس و عرق گرفته در فصل سرما باعث پائین آمدن سریع دمای بدن می شود)
▪ در مواقع بارندگی توانا یی دید راننده مختل می شود لازم است در جای كه دید كم است با نور بالا حركت كنید. استفاده از چراغ مه شكن در مواقع مه آلوده بودن هوا الزامی است.چراغ مه شكن باید قابلیت رویت اشیا و اشخاص را تا فاصله ده متری برای راننده فراهم نماید.

▪ در مواقع بارندگی با وسیله نقلیه جلوی دو برابر مواقع عادی و سطح آسفالته خشك فاصله بگیریم در سطوح لغزنده باید فاصله تا وسیله نقلیه جلوی دو برابر گردد.
▪ در سطوح لغزند با سرعت مطمئنه حركت كنیدتا كمتر تر از ترمز وسیله نقلیه خود استفاده كنید و به هیچ عنوان در این سطوح اقدام به ترمر آنی ننماید یكی از مواردی كه باعث لیز خوردن وسیله نقلیه میشود ترمز آنی است.
▪ مواقعی كه وسیله نقلیه شما در راه لیز خورد بدون ترمز گرفتن خیلی سریع فرمان را به سمتی كه عقب وسیله نقلیه شما منحرف شده بچرخانید این حركت باعث می شود تا خودروی شما بطور مستقیم در محل قرار گیرد سپس با سنگین كردن دنده از سرعت خودروی خود بكاهید.
▪ موقع رانندگی در وضعیت جوی نامناسب توجه كامل به جلو و مسفاتهای دور دست نیز داشته باشید تا بتوانید با فرصت كافی نسبت به وقایع سطح راه عكس العمل مناسب داشته باشید.
▪ محلهای از راه كه در سایه قرار دارد در فصل سرما و بعد از بارندگی تا مدتی بعد در یخ زدگی قرار دارد هنگام عبور از این محلها به این موضوع توجه داشته باشید.
▪ بعد از هر دو ساعت رانندگی در فصل سرما از اتومبیل خود پیاده شده و با انجام حركات ورزشی باعث جریان خون بیشتر در اندام خود شوید.
▪در پایان توصیه می گردد در فصل سرما این تجهیزات را به همراه داشته باشید:

ـ كاردك برف تراش یا بورس برف پاك كن دستی
ـ كپسول آتش نشانی
ـ جعبه ابزار
ـ -البسه و پتو
ـ دو رشته طناب یا زنجیر كامل بكسل
ـ مقداری آذوقه
ـ چراغ قوه و باتری یدك
ـ جعبه كمكهای اولیه
ـ شمع و كبریت
__________________
زمستان نیز رفت اما بهارانی نمی بینم
بر این تکرارِ در تکرار پایانی نمی بینم

به دنبال خودم چون گردبادی خسته می گردم
ولی از خویش جز گَردی به دامانی نمی بینم

چه بر ما رفته است ای عمر؟ ای یاقوت بی قیمت!
که غیر از مرگ، گردن بند ارزانی نمی بینم

زمین از دلبران خالی است یا من چشم ودل سیرم؟
که می گردم ولی زلف پریشانی نمی بینم

خدایا عشق درمانی به غیر از مرگ می خواهد
که من می میرم از این درد و درمانی نمی بینم

استاد فاضل نظری

ویرایش توسط مجتب : 10-27-2010 در ساعت 12:03 AM
پاسخ با نقل قول
  #7  
قدیمی 09-23-2009
hamed95 آواتار ها
hamed95 hamed95 آنلاین نیست.
کاربر علاقمند
 
تاریخ عضویت: Sep 2009
نوشته ها: 130
سپاسها: : 0

20 سپاس در 11 نوشته ایشان در یکماه اخیر
پیش فرض

باتشکر از رزیتا 2 به خاطر مطلب مفیدی که نوشته
مشکل اصلی رانندهای داخل ایران برمی گرده به آموزش ضعیف قبل از گرفتن گواهینامه چون من خودم آموزشگاه رانندگی دارم امکانات آموزشی داخل ایران خیلی ضعیفه وبصورت جدی دنبال نمیشه اگه امکانات سخت افزاری ونرم افزاری بیشتری دراختیار هنر آموز قرار بگیره و رانندگی کردن روبه صورت اصولی از همون پایه یاد بگیرین سختگیری بیشتری هم روی این جور مسائل بشه قطعا کیفیت رانندگی بالاتر می ره
پاسخ با نقل قول
  #8  
قدیمی 09-24-2009
دانه کولانه آواتار ها
دانه کولانه دانه کولانه آنلاین نیست.
    مدیر کل سایت
        
کوروش نعلینی
 
تاریخ عضویت: Jun 2007
محل سکونت: کرمانشاه
نوشته ها: 12,700
سپاسها: : 1,382

7,486 سپاس در 1,899 نوشته ایشان در یکماه اخیر
دانه کولانه به Yahoo ارسال پیام
پیش فرض

حالا تو حامد جان اموزشگاه داری حتما از من بیشتر میدونی
ولی من فکر میکنم از لحاظ فنی و علمی راننده هامون مشکل ندارند ...
و واقعا بلدند...
فرهنگ رانندگیمون ضعیفه
احترام نمیذاریم به هم ربطی به ضعف اموزش در اموزشگاه ها یا نداشتن چیز دیگه ای به نظر من نداره
شاید بهتره بگیم بعد از گرفتن گواهینامه و مدرک از اموزشگاه تاره باید یه کلاس دیگه اموزش اصول شهروندی و شهر نشینی رو بگذرونیم...
من قلبم میفته تو حلقم وقتی میرم دانشگاه و بر میگردم ...
مخصوصا سر سه راه مسکن واقعا بارها دیگه تسلیم شدم که الن ماشین بزنه و بکشه منو ...
...
__________________
مرا سر نهان گر شود زير سنگ -- از آن به كه نامم بر آيد به ننگ
به نام نكو گر بميــرم رواست -- مرا نام بايد كه تن مرگ راست



پاسخ با نقل قول
  #9  
قدیمی 09-24-2009
hamed95 آواتار ها
hamed95 hamed95 آنلاین نیست.
کاربر علاقمند
 
تاریخ عضویت: Sep 2009
نوشته ها: 130
سپاسها: : 0

20 سپاس در 11 نوشته ایشان در یکماه اخیر
پیش فرض

سلام ادمین
کاملا باحرفات موافقم ولی این فرهنگ رانندگی رو من تازه کار از یه جایی باید یاد بگیر م خوب چه جایی بهتر از آموزشگاه
که یه هنر آموز مبتدی امروزو راننده فرداکه اولین بار می خواد رانندگی کنه اول اصول اولیه رانندگی که اولین چیز همون فرهنگ رانندگی کردنه رو یاد بگیره....
واین کار مستلزم امکانات واطلاع رسانی خوبه که متاسفانه ما.......به نظر تو داریم یانداریم؟
پاسخ با نقل قول
  #10  
قدیمی 04-20-2010
SHeRvin آواتار ها
SHeRvin SHeRvin آنلاین نیست.
ناظر و مدیر بخش موسیقی و سینما

 
تاریخ عضویت: Sep 2009
محل سکونت: Tehran
نوشته ها: 4,838
سپاسها: : 1,717

2,520 سپاس در 663 نوشته ایشان در یکماه اخیر
پیش فرض

آموزش مهارت های رانندگی::.اصول رانندگی در سرعت های بالا

اولين چيز اينكه وقتي خواستين سرعت بالا تو مدت طولاني برين يه چيز خيلي مهمه و اون فشار باد لاستيك ها هست
اگه فشار كم باشه تو سرعت بالا دماي لاستيك خيلي زياد مي شه و احتمال تركيدن مي ره بالا
پس هميشه فشار رو چك كنين و تا 3 درجه براي سرعت بيشتر باد بزنين
مثلا اگه استاندارد فشار 29 PSI هست اون رو 32 بذارين

تو سرعت هاي بالا تو اتوبان هميشه دو دستي فرمون رو نگه دارين و از گرفتن پايين فرمون يا يه دستي گرفتن كلا اجتناب كنين
شايد براتون تو اتوبان هاي شهري پيش اومده باشه
مثلا تو اتوبان بابايي بعد از پل نو بنياد دست انداز هاي بد وزيادي وجود داشت
اگه يه دستي فرمون رو گرفته بودين و مي رفتين رو اين دست انداز هاي يه دفعه فرمون به يه سمت مي كشيد و باز هم اگه يه دستي مي خواستين تعادل ماشين رو حفظ كنين چندين دفعه بدون اينكه بخواين ماشين به اين طرف و اونن طرف مي رفت
سر همين قضيه يكي از دوستام بد جوري رفت تو گارد ريل و ماشين كلي خسارت ديد
پس هميشه تو سرعت از دو دست استفاده كنين
نحوه گرفتن فرمون تو سرعت تو جاده هاي كوهستاني به نظر من (از روي ساعت)9:15 بهترين گزينه و در اتوبان ها مي تونيني از 10:10 يا 10:15 استفاده كنين

نكته ديگه در چرخوندن فرمون چه در جاده هاي كوهستاني چه در اتويان ها با سرعت بالا حتي براي لايي كشي سعي كنين كه فرمون رو نكشين (PULL نكنين) بلكه فرمون رو هل بدين (PUSH كنين)
مثلا مي خواين برين سمت راست
نيرو رو با دست راست به فرمون وارد نكنين بلكه با دست چپ نيرو رو وارد كنين
حالا چرا به خاطر اينكه ممكنه با دست راست كنترل نيرو از دستتون خارج شه و مثلا بيشتر از اون ميزان كه مي خواين دستتون بره پايين ولي با دست چپ چون دارين هل مي ديدن كنترل بيشتري خواهيد داشت و براي عكس العمل آمادگي بيشتري دارين
تو سرعت بالا با ماشين هايي كه تو ايران هست مخصوصا كره اي ها وقتي از كنار يه كشنده با كانتينر يا اتوبوس بزرگ رد مي شين ماشين يه حالت شناوري مي گيره يا به اصطلاح باد مي افته روش
تو اين حالت براي سبقت گرفتن شما مسير اوليه خودتون رو برين و با فرمون مخصوصا وقتي كنارش هستين فاصله جانبي تون رو بيشتر نكنين
چون اين كار اون حالت شناوري رو تشديد مي كنه
اگه سرعت جفتتون زياد باشه ممكنه حتي شما تو مسير خودتون حس كنين كه اين شناوري بيشتر داره مي شه
تو اين حالت هرگز اقدام عجولانه اي رو فرمون نكنيني
با تكنيك قبلي يعني Pulling ميزان كم و به آهستگي فرمون رو به سمت كاميون يا اتوبوس كنارتون بدين كه از اين حالت كم كنين
تو سرعت هاي بالا براي تغيير مسير هاي ناگهاني(همون لايي بازي)
اين نكته مهمه كه بدونين تو سرعت وقتي يه دفعه فرمون مي دين Traction رو كم مي كنين
مثلا شما يك لاين مي خواين تغيير بدين
اگه فرمون رو بدين و نگه دارين تا برين تو لاين مورد نظر و اون وقت صاف كنين مي بينين كه ماشين هنوز داره طبق اينرسي كه داره به اون سمتي كه فرمون دادين مي ره و اين مي تونه اگه جا كم باشه باعث تصادف بشه
براي مقابله با اين حالت بايد قبل از اينكه به محل مورد نظرتون برسين فرمون رو صاف كنين تا با سر خوردن جانبي اي كه ايجاد مي شه تو همون جايي كه مي خواستين برسين
البته اگه ديدين دارين سر مي خورين يه كم فرمون رو عكس بدين البته اين كار رو با حوصله و آرامش انجام بدين كه اگه ناگهاني باشه ممكنه تو سرعت بالا كلا كنترل از دستتون در بره و ماشين چند دفعه اين ور اونور كنه تا جمعش كنين.

__________________

and the roads becomes my bride

پاسخ با نقل قول
پاسخ


کاربران در حال دیدن موضوع: 1 نفر (0 عضو و 1 مهمان)
 
ابزارهای موضوع
نحوه نمایش

مجوز های ارسال و ویرایش
شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

BB code is فعال
شکلک ها فعال است
کد [IMG] فعال است
اچ تی ام ال غیر فعال می باشد



اکنون ساعت 05:07 AM برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +3.5 می باشد.



Powered by vBulletin® Version 3.8.4 Copyright , Jelsoft Enterprices مدیریت توسط کورش نعلینی
استفاده از مطالب پی سی سیتی بدون ذکر منبع هم پیگرد قانونی ندارد!! (این دیگه به انصاف خودتونه !!)
(اگر مطلبی از شما در سایت ما بدون ذکر نامتان استفاده شده مارا خبر کنید تا آنرا اصلاح کنیم)


سایت دبیرستان وابسته به دانشگاه رازی کرمانشاه: کلیک کنید




  پیدا کردن مطالب قبلی سایت توسط گوگل برای جلوگیری از ارسال تکراری آنها