بازگشت   پی سی سیتی > هنر > موسيقی Music > موسیقی ایرانی

موسیقی ایرانی در این بخش به شناساندن بزرگان موسیقی ایران میپردازیم بیوگرافی ها عکس ها خاطرات و خدمات ... و همچنین اخبار و مسائل مربوط به موسیقی ایران در این بخش گنجانده میشود

پاسخ
 
ابزارهای موضوع نحوه نمایش
  #1  
قدیمی 03-29-2008
Eblis آواتار ها
Eblis Eblis آنلاین نیست.
تازه کار
 
تاریخ عضویت: Mar 2008
نوشته ها: 3
سپاسها: : 0

0 سپاس در 0 نوشته ایشان در یکماه اخیر
پیش فرض دانلود موزیک های ياس مجازترين رپر ايران به همراه بیوگرافی

دانلود موزیک های ياس مجازترين رپر ايران به همراه بیوگرافی

در سال 1982 ميلادي در تهران متولد شد . ياس اولين بار در
سن 16 سالگي شروع به گوش کردن به موزيک هاي رپ کرد وقتيکه پدرش خواست از سفر تجاري از آلمان بازگردد ،براي او آخرين سي دي هاي " توپاک " و ديگر خواننده هاي هيپ هاپ را مي آورد .

بعداز مرگ ناگهاني و نا به هنگام پدرش ، ياس در موقعيتي قرار گرفت که مي بايست مسئوليتخانواده خود را به عهده گيرد . بدهي هاي پدرش که بر دوش او افتاده بود به سختيتوانست از پس مخارج خانواده خود برآيد .

ياس در سن 18 سالگي مجبور شد روياي رفتنبه کالج را کنار بگذارد ، شروع به کار کند و آخرين بازمانده هاي خانواده اش ( مادرش، برادر کوچکتر و خواهرانش ) را ساپورت کند . اين زماني بود که شروع به نوشتنشعرهايي کرد که خيلي زود به متن موزيک هاي او تبديل شدند . اين همچنين راهي براي اوبود تا با خاطرات پدرش نزديک بماند .

بعد از لزلزله بم در ايران ، ياس ازشمارگشته شدگان ( نزديک به 50 هزار نفر ) در آن مصيبت به شدت ناراحت شده بود ، اينزماني بود که او اولين آهنگش را به نام "بم" نوشت . اين ابتداي حرفه خوانندگي اوبود . او دريافت که در مسير موسيقي رپ اين توانايي را دارد تا با مردم به وسيله يگفتن تمام داستان ها ارتباط برقرار کند . چيزي که او گمان مي برد بيانشان به وسيلهديگر سبک هاي موسيقي که فقط شامل چند وزن و قافيه بودند امکان پذير نيست.
بانگاهي به مسير موسيقي او ، او اين توانايي را داشت تا به مردم الهام ببخشد و قلبميليون ها جوان ايراني را به تسخير خود در آورد او تصميم گرفت تا آهنگ هاي خود رابه مسئولان معرفي کند و براي گرفتن مجوز انتشار يک آلبوم تقاضا دهد .
سال ها " نه " شنيدن از مسئولان و بارها مورد تمسخر قرار گرفتن براي سبک خوندنش ( رپ ) کهشباهت داده مي شد به "روزنامه خواني" ، تلاش هاي او در آخر به ثمر نشست.

تا اينزمان ، در حرکتي بي سابقه شش تا از ده آهنگ او مجوز انتشار دريافت کرد و به زوديياس تبديل به اولين رپر در ايران شد که موفق به انتشار يک آلبوم به صورت قانوني ميگرديد.

ویرایش توسط SHeRvin : 08-27-2010 در ساعت 03:52 PM دلیل: مرتب کردن
پاسخ با نقل قول
جای تبلیغات شما اینجا خالیست با ما تماس بگیرید




  #2  
قدیمی 03-30-2008
امیر عباس انصاری آواتار ها
امیر عباس انصاری امیر عباس انصاری آنلاین نیست.
مسئول ارشد سایت ناظر و مدیر بخش موبایل

 
تاریخ عضویت: Sep 2007
محل سکونت: تهرانپارس
نوشته ها: 8,211
سپاسها: : 8,720

6,357 سپاس در 1,362 نوشته ایشان در یکماه اخیر
پیش فرض بیوگرافی یاس

YAS Biography

Yaser so called Yas born 1982 in the capital of Iran so called Tehran
At the age of 16 he began to listen to rap and each time when his father returned home from his business trips in Germany he brought Yas the latest 2pac CD and other hip hop music
After the sudden and untimely death of his father, Yas was faced with the responsibility of becoming the primary caretaker of his household With his father’s debts mounting and hardly being able to make ends meet, Yas at the age of 18 was forced to leave his college ambitions behind and begin to work and support his entire family! His family consists of his mother, younger brother and 3 sisters
It was at this time that he began to write poetry which soon turned into text lyrics for his music
It was also his way of staying close to his father’s memory
After the Bam earthquake in Iran, Yas was devastated at the number of lives lost (nearly 50,000 people) in the disaster, it was
then, that he wrote his first song “Bam”
This was the beginning of his singing career
He realized that through rap music he had the ability to reach people by telling full stories that he thought was not easy to do through other forms of music which only consisted of a few versus and a chorus
Indeed, in a short amount of time, Yas went from singing in front of small groups to now being one of Iran’s most popular rap artists
His music is now being listened to and downloaded by hundreds of thousands across the world through various websites and Persian web logs
In 2006, Yas wrote a song named “CD ro Beshkan” Break The CD, which was written about a well known female actress (Zahra Amir Ebrahimi) in Iran who was the victim of *** scandal tape that was being circulated
The scandal ultimately ended her blossoming career
In the song Yas criticizes those people who played an active role in her demise and asked everyone to stop spreading her shame and to get rid of that infamous footage from their computers and mobile phones
The song hit a nerve among the Iranian youth and thousands confessed that they went ahead and ”braked that CD”

ویرایش توسط SHeRvin : 08-27-2010 در ساعت 03:53 PM
پاسخ با نقل قول
  #3  
قدیمی 03-30-2008
امیر عباس انصاری آواتار ها
امیر عباس انصاری امیر عباس انصاری آنلاین نیست.
مسئول ارشد سایت ناظر و مدیر بخش موبایل

 
تاریخ عضویت: Sep 2007
محل سکونت: تهرانپارس
نوشته ها: 8,211
سپاسها: : 8,720

6,357 سپاس در 1,362 نوشته ایشان در یکماه اخیر
پیش فرض

Rap - Yas - رپ - یاس

http://video.google.com/videoplay?do...13089225570398
Tags: rap, music Monday March 5, 2007 - 08:54am (IRST)
پاسخ با نقل قول
  #4  
قدیمی 03-30-2008
امیر عباس انصاری آواتار ها
امیر عباس انصاری امیر عباس انصاری آنلاین نیست.
مسئول ارشد سایت ناظر و مدیر بخش موبایل

 
تاریخ عضویت: Sep 2007
محل سکونت: تهرانپارس
نوشته ها: 8,211
سپاسها: : 8,720

6,357 سپاس در 1,362 نوشته ایشان در یکماه اخیر
Arrow ياس مجازترين رپر ايران

گفتگو با «یاس» رپ خوان ایرانی، یکی از رپ خوان های شناخته شده در صحنۀ رپ فارسی داخل ایران.

ژانویه 2008


عکس:یاس

تعدادی از بهترین رپ های یاس:

دانلود آزاده.... ( از امیر عباس )


به امید ایران
باید بتونیم
به دنیا خوش آمدی
CD رو بشکون
هویت من


زیرزمین: بد نیست قبل از آغاز این گفتگو برای آشنائی آن دسته از خوانندگان گاهنامۀ زیرزمین که کمتر در بارۀ شما می دانند، کمی از خودتان و تاریخچۀ هنری خود در صحنۀ رپ فارسی برای ما بگوئید.

یاس: سلام می کنم به همۀ خوانندگان گاهنامۀ زیرزمین. من «یاسر» هستم. 25 سال دارم. مدت 5 سال است که در این سبک به اسم «یاس» فعالیت می کنم. اولین آهنگی که داشتم فقط هدفم گرفتن مجوز بود، از زلزلۀ بم شروع شد. زلزلۀ بم خیلی روی من تاَثیر گذاشت و باعث شد که این آهنگ رپ را بخوانم. این شروع کار من بود. ولی کارهائی که باعث شد با آنها شناخته بشوم «CD رو بشکن، هویت من، باید بتونیم و به امید ایران بود.

زیرزمین: فکر می کنید چرا به رپ خوانی رو آوردید؟

یاس: ببینید، من می توانم با این سبک یک داستان را تعریف کنم که هرگز نمی شود در سبک های دیگر این کار را کرد. من حرف های زیادی داشتم. داستان هائی دارم که فقط می شود با همین سبک برای همه تعریف کرد. از دردهای جامعه. از سختی هائی که کشیده ام. فقط همین سبک است که شنونده را به آنچه که می خواهی بگوئی متمرکز می کند. برای همین به این سبک رو آوردم.

زیرزمین: آهنگساز رپ های شما کیست؟

یاس:من آهنگساز خاصی ندارم که دائماً با آن کار کنم.

زیرزمین: اصلاً نقشی در آهنگسازی رپ هایتان دارید و یا اینکه فقط قافیه نویسی و رپ خوانی می کنید؟

یاس:تغریباً تنظیم بیشتر آهنگ های جدیدم با خودم هست. آهنگساز برایم می سازد و خودم طبق آن شیوه و متن آهنگ که می خواهم آن را تنظیم می کنم. معمولاً اول سوژه مورد بحث را پیدا می کنم و با کمک آهنگساز سعی می کنم یک ملودی برایش بسازم که با حس سوژه جور دربیاید و وقتی که ریتم کار را در آوردیم، من شروع به نوشتن متن آهنگ در آن قالب کار می کنم. بعد
هم خودم آهنگ را تنظیم می کنم و روی آن می خوانم و به میکس و مسترینگ می رسیم.

زیرزمین: چگونه رپ هایتان را می نویسید؟

یاس: من همیشه روی بیت (Beat) رپ می نویسم و سعی می کنم که متنی که می نویسم اورژینال برای آن بیت (Beat) باشد. به این شکل خیلی بهتر نوشته هایم روی آهنگ می نشیند.

زیرزمین: مدتی پیش آهنگ «به امید ایران» که رپ بسیار تکاندهنده ای دارد و حاوی موضوعی انتقادی و اجتماعی است را شنیدم. کلاً تا آنجائی که من کارهایتان را تا بحال دنبال کرده ام اکثر رپ هایتان به گونه ای شخصی است اما همزمان رویکردی هم هستند به سوی جامعه ای که شما از آن سر بلند کرده اید و شاید هم به همین خاطر هم به آن انتقاد می کنید. آیا این شیوۀ بیان انتقادی برای شما یک هدف آگاهانه است یا فقط درددل هائی است که خواسته و یا نا خواسته از طریق رپ به زبان می آورید؟

یاس:من فقط عقاید خودم را به زبان می آورم. من یک وطن پرست واقعی هستم. عاشق ایران هستم و این اتفاقاتی که در این آهنگ به آن اشاره کردم، واقعاً من را ناراحت و غمگین می کند. ولی هرگز نمی خواهم که برای کسی معلم باشم. فقط درد دل های خودمانی است. این حس من است.


زیرزمین:می دانید که هیپ هاپ از دل بخشی از مردم فقیر کشور آمریکا که عمدتاً مهاجرین آمریکای لاتین و یا آفریقائی/ آمریکائی ها بودند سر بلند کرد. امروز هم می بینیم که در اکثر نقاط دنیا بلندگوی نسل جوان و عاصی شده است. در ایران چگونه جا افتاده است؟

یاس:هر سبکی به نظر من در هر کجای دنیا یک جور خاصی جای خود را باز می کند. حالا در آمریکا از طریق مهاجرین آمریکای لاتین و آفریقائی به خاطر فقر و نژادپرستی و غیره بود و در ایران هم یک سبک اجتماعی شده است. این به نظر من بستگی به فرهنگ هر سرزمینی دارد. اینجا هم به نظر من باید از پایه شروع کرد. چون مشکلات جامعه ما خیلی زیاد است و برای همین باید اجتماعی باشد. این سبک می تواند خیلی روی جامعه تاثیر بگذارد و واقعاً ایران به این حرف ها نیاز دارد.

زیرزمین: هر موسیقیدان، نوازنده و یا خواننده ای یکی از خوشی هایش این است که برود روی صحنه و اثر خود را برای شنوندگانش اجرا کند. کنجکاوم بدانم شما و کلاً رپ خوان های ما در داخل ایران از آنجا که این نوع موسیقی هنوز در ایران غیر مجاز است، چگونه با مخاطبان خود ارتباط بر قرار می کنید؟

یاس: ما در ایران فعلاً به آنجا نرسیده ایم که بتوانیم به راحتی کنسرت اجرا کنیم و با شنوندگانمان مستقیماً رابطه داشته باشیم. بنابر این از طریق اینترنت آهنگ های خودمان را پخش می کنیم تا همه دانلود کنند و گوش بدهند. ولی امیدوار هستم و می دانم که یک روزی همین جا در ایران کنسرت های رپ فارس برگزار خواهد شد. این یکی از آرزوهای من است.

زیرزمین: قرار بود آلبومی از شما به بازار بیاید. چه شد؟

یاس:ببینید، منمی خواستم و هنوز هم در سدد هستم که یک آلبوم رپ به صورت مجاز ارائه بدهم. ولی هنوز فقط 5 عدد از آهنگ هایم مجوز گرفته است. خب، البته می دانید که هر کسی با گذشت زمان پیشرفت می کند و من هم همینطور. این آهنگ ها تقریباً 3 سال پیش ساخته شده و خب مسلماً قدیمی هستند. اگر هم بیرون بیایند فقط به اسم اولین آلبوم رپ مجاز ارائه می شوند نه آنکه خیلی آلبوم قوی است. اما هنوز که خبری نیست.
آلبومی هم دارم که هنوز معلوم نیست که با چه کمپانی همکاری کنم. بالاخره این همه زحمت باید یک تجارتی هم داشته باشد. کمپانی هائی بوده اند که پیشنهاد داده اند که با آنها کار کنم. ولی نگران هستم که برایم مشکل ساز باشد. بنابراین فعلاً به همین تک آهنگ دادن بسنده می کنم تا بعد ببینیم چه پیش می آید.


زیرزمین: این همه صرف وقت و سرمایه گذاری بر روی ساختن هر آهنگی می کنید، از آنجائی که درآمدی ندارد باید سخت و طاقت فرسا باشد. چه چیزی شما را به ادامه در این راه تشویق می کند؟

یاس:تنها چیزی که من را به ادامه تشویق می کند گرمای خاک ایران است. این شعار نیست. باور کنید. من می خواهم به مردم کشورم و آنهائی که اطراف من هستند انرژی بدهم. من از آن اول بخاطر پول شروع به این کار نکردم. ولی می دانم که به پول هم می رسد. خیلی دوست دارم که از همین طریق بتوانم تجارت کنم و این آرزوی من است که چیزی که واقعاً به آن علاقه دارم برایم درآمد هم داشته باشد.

زیرزمین: امیدوارم که موفق شوید. باز برگردیم به اصل مطلب که رپ است.
در روزگاری که همه در خواب ناز هستیم و سعی می کنیم واقعیات جامعه مان را نادیده بگیریم و حرفی خلاف جهت جریان آب بمیان نیاوریم، می بینیم رپ فارس درست بر عکس عمل می کند و تصویرگر جامعه می شود و حتی گاهی واقعیت هائی را بیان می کند که ما به شنیدن آنها عادت نداریم و مایل هم نیستیم که در بارۀ آنها بدانیم. آیا فکر می کنید رپ فارس موفق شده است تا نوعی حرکتی فرهنگی امروزی و تحول طلب در ایران بوجود بیاورد؟ یا حتی در آن مسیر حرکت می کند؟

یاس:هنوز رپ فارس آنطور که باید نتوانسته تحولی را بوجود بی آورد و تاثیر بسزائی بر روی فرهنگ ما نداشته است. دلیل آن هم این است که این سبک هنوز آنطور که باید در ایران جا نیافتاده. اما مطمئن هستم که این اتفاق بزودی خواهد افتاد و وقتی که رپ فارس جای خودش را در ایران باز کند، در فرهنگ هم با حرف هائی که در جهت پیشرفت کشور باشد تغییر بوجود می آورد. امیدوارم.


زیرزمین: تاریخ هیپ هاپ جهانی به ما می گوید که فرهنگ هیپ هاپ بر گرفته از فرهنگ جوانان و محیط زندگی آنها در خیابان ها و مناطق حومه ای و فقیر نشین است. این بینش تا چه حد با فرهنگ نوپای هیپ هاپ در ایران همخوانی دارد؟

یاس:بنظر من که در ایران اینطور نیست. من در مورد خودم این را می گویم. مثلاً آهنگ «CD رو بشکن» و یا آهنگ «به امید ایران» مربوط به همۀ ایران و ایرانی ها می شود. بله، من خودم زندگی خیلی سختی داشته ام و در این 25 سال فقط با بی پولی و بدبختی و فقر دست و پنجه نرم می کردم، و هنوز هم با سختی زیاد خرج خانواده ام را می دهم. چون 7 ساله که پدرم از دنیا رفته و هیچ چیزی هم برای ما نگذاشته.
حرف های من مربوط به ایران می شود، حالا برای فقیر، پولدار و یا قشر متوسط جامعۀ ما باشد.


زیرزمین: آیا رپ فارسی جایگاهی در قشر جوان ایران پیدا کرده است؟

یاس:بله، جای خود را باز کرده ولی هنوز خیلی کار دارد. می دانید، باید آنقدر محکم به جلو برویم که اجازه ندهیم مثل خیلی از سبک های دیگر فقط برای خودش یک دوره ای داشته باشد و تمام شود. چون از این طریق خیلی از حرف هائی را می توانیم بزنیم که ماندگار باشد و سال های متمادی تاثیر خود را روی مردم داشته باشد. مثل خیلی کسانی که الآن در میان ما نیستند ولی آهنگ هایشان و حرف هایشان هنوز هم هست و تاثیر گذار است.

زیرزمین:در یکی از آهنگ های «قاف» (رپ خوان تهرانی) به نام «خیابونیا» متوجه شدم که او در این آهنگ رپ، شما را «دیس» می کند و شما را به عنوان یک رپ خوان خیابانی قبول ندارد و غیره. من نمی خواهم شما اینجا جوابی به او بدهید اما من می خواهم از مطرح کردن این جریان به این سوال برسم؛ آیا رپ فارس در حال دسته بندی و یا سبک سازی است؟ بطوری که می توان یک دسته را رپ خوان خیابانی دانست که در انتخاب موضوعات و بیان خشن تر هستند و دستۀ دیگر که موسیقی شان ملایم تر است اما موضوعات اجتماعی و انتقادی در رپ شان استفاده می کنند مثل شما، و عده ای دیگر که در وصف مهمانی و خوشگذرانی و عشق و عاشقی می خوانند و بیشتر به موسیقی پاپ با موضوعات سطحی و عوام پسند گرایش دارند و شیوه ها و گرایشات دیگر. آیا شما این تقصیم بندی ها را می بینید و بنظر شما اینطور نیست؟

یاس:دقیقاً این تقصیم بندی ها هست. عده ای هستند که با خشونت هرچه تمام حرف های خود را می زنند، عده ای دیگر هم که از پارتی و *** می خوانند. عده ای فحش را چاشنی آهنگ هایشان می کنند. عده ای از مواد مخدر می گن و غیره... من هم سعی می کنم با سبک و شیوۀ خودم از اجتماع رپ بخوانم. البته من هم از قدیم 1 تا 2 تا رپ گنگستری خوانده ام، منظورم این است که من هم از آن اول به این شیوه رپ نمی خواندم. ولی 3 سال است که مسیر واقعی خودم را پیدا کردم. گذشت زمان باعث می شود که همه مسیر واقعی خود را پیدا کنند. ممکن است خیلی از کسانی که شما در سوالتان اشاره کردید شیوه های خود را عوض کنند و بهتر و یا بدتر هم بشوند.

زیرزمین: آیندۀ هیپ هاپ ایران را چگونه می بینید؟

یاس:من مطمئن هستم که رپ فارس جهانی خواهد شد. به امید خدا.

زیرزمین: آیندۀ خودتان را چگونه می بینید؟!
یاس:روزهای خوبی را برای خودم می بینم. چون هدف بدی ندارم. هدف من سربلندی ایران است.

زیرزمین: در آخر چه پیامی برای طرفدارانتان و خوانندگان گاهنامۀ زیرزمین دارید؟

یاس:تنها صحبتی که دارم این است که، ما در ایران خودمان اسپانسور و پشتیبان خودمان هستیم و هیچ سازمان و دولت و کمپانی نیست که پشت ما باشد و به ما کمک کند. من هر روز صبح می روم سر کار و عصر می آیم خانه برای تامین مخارج خانواده ام. از همین خرج باید هذینۀ استودیو و ساخت آهنگ و غیره را هم بدهم. سعی می کنم که روز بروز با کیفیت بالاتری موزیکم را به ایرانی ها ارائه بدهم و تا آنجا که بتوانم می خواهم برای کارم خرج کنم. مثالاً برای آهنگ «به امید ایران» سازهای دف، تار و نی بطور زنده تنظیم و ضبط شده است. منظوره من این است که دوست دارم از این طریق به مردم انرژی بدهم و واقعاً خودتان که می بینید از این راه هیچ پولی در نمی آید. ولی لااقل حمایت می خواهیم. ما اینجا احتیاج به حمایت داریم. ما مخلص هر چه ایرانی هستیم. همین!


زیرزمین: نمی دانستم این بخش موسیقی سنتی که در آهنگ رپ «به امید ایران» نواخته می شود بطور زنده بوده است. آواز خوان و نوازندگانی که در این بخش آهنگ با شما همکاری کرده اند چه کسانی هستند؟

یاس:در آهنگ «به امید ایران» خواننده بخش سنتی «راستین» نام دارد که دوست قدیمی و خیلی خوب من است. من با همکاری راستین و احمد سانقی (صدابردار استودیو که یکی از حامیان من بوده) توانستیم این آهنگ رو بسازم. البته اگر راستش را بخواهید بیشتر می خواستم این آهنگ را با سرعت پائین بخوانم تا همه آن را بفهمند و درک کنند. البته همین هم شد و واقعاً «راستین» هم به زیبائی هرچه تمامتر در قصمت سنتی من را همراهی کرد.

زیرزمین: آهنگساز این قطعه کیست؟

یاس:آهنگساز «به امید ایران» با همکاری «راستین» و «احمد سانقه» و من بود.

زیرزمین: بیشتر از این وقتتان را نمی گیرم. با سپاس از شما.

یاس:مرسی از توجه شما.

استفاده از این گفتگو با ذکر منبع بلامانع است.
تمام حقوق این سایت متعلق به زیرزمین است.
__________________
This city is afraid of me
I have seen its true face

ویرایش توسط GolBarg : 04-08-2010 در ساعت 10:57 PM
پاسخ با نقل قول
  #5  
قدیمی 03-30-2008
امیر عباس انصاری آواتار ها
امیر عباس انصاری امیر عباس انصاری آنلاین نیست.
مسئول ارشد سایت ناظر و مدیر بخش موبایل

 
تاریخ عضویت: Sep 2007
محل سکونت: تهرانپارس
نوشته ها: 8,211
سپاسها: : 8,720

6,357 سپاس در 1,362 نوشته ایشان در یکماه اخیر
پیش فرض

آهنگ کمک از یاس و هیچکس


دیگه نمی گم دانلودکنید:>>>>>>>>>>

http://www.4shared.com/file/31307785/dfbdac37/YAS_Ft_HICHKAS_-_Komak_RapFAAcom_.html
__________________
This city is afraid of me
I have seen its true face

ویرایش توسط GolBarg : 04-08-2010 در ساعت 10:58 PM دلیل: اقای انصاری چرا مرتب نزاشتی
پاسخ با نقل قول
  #6  
قدیمی 03-30-2008
امیر عباس انصاری آواتار ها
امیر عباس انصاری امیر عباس انصاری آنلاین نیست.
مسئول ارشد سایت ناظر و مدیر بخش موبایل

 
تاریخ عضویت: Sep 2007
محل سکونت: تهرانپارس
نوشته ها: 8,211
سپاسها: : 8,720

6,357 سپاس در 1,362 نوشته ایشان در یکماه اخیر
پیش فرض

دانلود آهنگ کمک- یاس و هیچکس
پاسخ با نقل قول
  #7  
قدیمی 04-24-2008
SonBol آواتار ها
SonBol SonBol آنلاین نیست.
معاونت

 
تاریخ عضویت: Aug 2007
محل سکونت: یه غربت پر خاطره
نوشته ها: 11,775
سپاسها: : 521

1,688 سپاس در 686 نوشته ایشان در یکماه اخیر
پیش فرض يك فول پكيج اختصاصي از ياس

"بيوگرافي (شخصي)"
نام واقعي : ياسر
متولد : سال 1360 شمسی مصادف با 1982 میلادی (بیست و هشت ساله)
محل تولد : تهران
"یاسر" از سن شانزده سالگی به موسیقی رپ علاقه داشت و از آن زمان به بعد به اون گوش میداد.
هنگامی که پدرش برای کارهای تجاری به آلمان سفر می کرد برای او سی دی های خوانندگان سبک "هیپ هاپ"(همون سبكي كه قبلا اشاره كردم در ايران به اشتباه R&B ناميده شده) و به خصوص "توپاك 2POC
" را می آورد.
بعد از مرگ ناگهانی پدرش تمام مسئولیت خانواده بردوش او افتاد و توانست به سختی بدهی های پدرش را بپردازه.
او در هجده سالگی فکر رفتن به دانشگاه را از سرش بیرون کرد و برای حمایت از خانواده اش : مادر، برادرکوچکش و خواهرانش ، مشغول کار شد.
در این هنگام بود که شروع به نوشتن شعر کرد که خیلی زود تبدیل به متن آهنگ هاش شد.
این کار باعث می شد تا او به یاد پدرش بمونه.
زلزله ی "بم" تاثیر عمیقی بر روی یاسر گذاشت و باعث شد تا او اولین آهنگش را به نام "بم" بنویسه که ابتدای خواندن حرفه ای "ياس" بود.
او متوجه شد که توانایی گفتن تمام واقعیت ها رو به زبان "رپ" داره.
او تصمیم داشت تا برای کارهاش مجوز بگیره ولی برای این کار با مشکلات زیادی مواجه شد و بارها مورد تمسخر قرار گرفت، ولی در نهایت موفق شد و توانست برای شش آهنگ از ده آهنگش مجوز بگیره !
کارهای او معمولا با بیان مشکلات اجتماعی جامعه شروع می شه و با امید پایان می گيره. او در آهنگ هاش ناسزا نمی گه
و از بیان مسائل س-ک-س-ی وخشن اجتناب می کنه.
کارهای "یاس" امروزه به قدری موفق شده که به نوعی به استاندارد جدیدی در رپ فارسی يا همون "پرشين رپ" تبدیل شده .

اينم باز نظر شخصي منه كه ؛ حقيقتا تنها رپري هست كه تا الان رسالت رپري خودش رو كه همون ؛ بيان دردهاي جامعه و اعتراض مستقيم و بي پرده به تبعيض هاي اجتماعي و فرهنگي هست رو به تمامي انجام داده.
شايعه هايي در مورد اين محبوب ترين و دوست داشتني ترين خواننده پرشين رپ هست كه هميشه در حد شايعه باقي مونده و هيچوقت فراتر نرفته و اين خود گوياي اين هست كه "ياس" بهترين و مسلط ترين رپر در بين رپرهاي حرفه اي ايرانه.
براش قلبا آرزوي موفقيت بيشتر و رسيدن به اوج قله هاي "ايران" رو دارم.

__________________
پاسخ با نقل قول
  #8  
قدیمی 04-24-2008
SonBol آواتار ها
SonBol SonBol آنلاین نیست.
معاونت

 
تاریخ عضویت: Aug 2007
محل سکونت: یه غربت پر خاطره
نوشته ها: 11,775
سپاسها: : 521

1,688 سپاس در 686 نوشته ایشان در یکماه اخیر
پیش فرض



"بيوگرافي ياس (ديسكوگرافي)"

ياسر كه نام هنري "ياس" را برگزيده است، پس از فيلم خصوصي بازيگر سريال نرگس به شهرت رسيد. او با قطعه «سي‌دي روبشكن»، موفق شد احساسات بسياري از شنوندگان را تحريك كند. بعد از انتشار اين آهنگ، نام ياس بر زبان‌ها افتاد. ياس بيست و هشت ساله از 9 سال پيش، رپ‌خواني را آغاز كرد. او سه روز پس از زلزلة بم قطعه بم را ضبط كرد كه تكستي كاملا احساسي و تأثيرگذار داشت. او در اين آهنگ به تصويرسازي حادثه بم پرداخت. اين به موقع آهنگ دادن‌ها، نشان مي‌داد كه او شمي قوي دارد و مي‌داند كي بايد آهنگ را بسازد و آن را منتشر كند تا نامش را مطرح كند. ياس، رپ‌خواني است كه تلاشي جدي براي دريافت مجوز نشان داده. او با همكاري شركت "باربد"، تلاش مي‌كند تا آلبومش را به صورت مجاز منتشر كند ولي تا اين لحظه درخواستش در وزارت ارشاد، بي‌جواب مانده است. ويژگي مهم تكست‌هاي ياس، خاصيت انتقادي اوست. او با لحني نيش‌دار و گاهي آزاردهنده، خصوصيات بد مردم را از قبيل مرده‌پرستي، اعتياد، بي‌غيرتي و... هدف قرار مي‌دهد كه همواره باعث رنجش عده‌اي مي‌شود. ياس معمولاً در بخش انتهايي تكست‌هايش از اميد مي‌گويد؛ از اين كه مي‌توان دوباره ساخت و دوباره‌ انديشيد. بدون شك، او مجازترين رپر ايراني است. حاشيه‌هاي رپ در كشور ما مانند بقية پديده‌هاي اجتماعي نوظهور، حواشي‌اي فراتر از متن دارد. بسياري از تازه‌واردهاي اين سبك، فقط ظواهر رپ مانند لباس و كل‌كل بازي‌ها و جنگ‌هاي خياباني را آموخته‌اند و به مسائل مهم‌تري چون جنبة انتقادي و اصلاح ‌گرايانة آن، توجه نمي‌كنند. اگر در غرب بعضي سعي كرده‌اند با اين نوع رفتار و موسيقي، ‌مدلي از اعتراض را به‌ نمايش بگذارند، ما با يك رفتار غيرعقلايي و غيرايراني به تقليد از بدترين ظواهر زندگي يك عده غيرهم‌وطن دست زده‌ايم. رپ‌خوان‌ها معمولاً لباس‌هاي گشاد مي‌پوشند. شلوار گشاد با جيب‌هاي فراوان، يك ركابي بسكتبال كه بر روي تي‌شرتي ساده پوشيده مي‌شود و كلاهي كه يا تا آخرين حد پايين آمده و يا كج قرار گرفته است. گردنبندي بزرگ كه حتي ممكن است گردنشان را خم كند. از ديگر زلم زيمبوهاي آويزان به آن‌هاست رپرها معمولا در راه رفتن هم سر و دستشان را تكان مي‌دهند و زير لب شعرهايي را زمزمه مي‌كنند. شما شايد در خيابان افرادي را ديده باشيد كه كلاه خاصي بر سر دارند و با رفتارشان جماعتي را به خود مشغول كرده‌اند. يكي مي‌خندد، يكي تعجب مي‌كند و بعضي‌ها سر تكان مي‌دهند. اين‌ها همان دوستاني هستند كه راه رفتن خودشان را فراموش كرده‌اند. اين تيپ از رپ‌خوان‌ها در حال افزايش‌اند، با فرهنگي آمريكايي كه هيچ سنخيتي با زندگي ما ندارد. آن‌ها براي جلب توجه و نشان دادن رپ‌خوان بودنشان معمولا در حال درگيري‌اند. براي هر حادثة كوچكي دعوا به راه مي‌اندازند و قمه‌هاي آماده را از غلاف بيرون مي‌كشند. متأسفانه تعداد زيادي از رپرهاي مشهور پرشين رپ، به انواع و اقسام مواد روان گردان و اعتيادآور وابسته‌اند و با افتخار از اين مواد در تكست‌ها سخن مي‌گويند. اما در اين ميان هنوز رپرهاي پاكي پيدا مي‌شوند كه مجدانه براي رسيدن به استانداردهاي دريافت مجوز، تلاش مي‌كنند. آن‌ها موجب شده‌اند كه سيما نيز در برخي برنامه‌هايش، حداقل براي تفنن از آهنگ‌هاي رپ استفاده كند. همان‌طور كه در سريال "متهم‌گريخت" آهنگي با صداي "رضا عطاران" را در اين سبك شنيديم. در جشنواره فجر نيز تيتراژ پاياني فيلم "خط ممتد" به كارگرداني ماني تارخ، شعري رپ و با مضمون اجتماعي بود.



* یاس ، تو گردنش ، گردنبند فربه هر داره . ولی به نظرم ، تنها رپ خونیه که عقایدش رو هم از پاکی فروهر ، قرض می گیره.
واقعا کردار و گفتار و پندارش نیکه . با کسی کاری نداره و سرش تو کاره خودشه . وقتی پیشه یاس نشستی ، خیالت راحته که دروغ نمیگه .
با کسی دشمنی نداره و فقط و فقط به فکر پیشرفت کارش و کمک به بقیست ( اینا رو از خودم در نمیارم ، دور و بری هاش هم تصدیقش کردن ) به نظرم واسه همینه که انقدر موفقه.



* یاس تنها خواننده ی رپیه که از ایران ، دعوت شده که برای سازمان های خیریه ی جهانی بخونه و داره به یه چهره ی شناخته شده ی بین المللی تبدیل میشه.
به نظرم اگه بین بچه های رپ ، صحبت از ” جهانی شدن رپ فارسی ” به میون میاد ، نمادش یاسه و بس ، یاس نه ادعایی داره و نه غروری ، نه سازمانی داره که توش ریاست کنه و نه کمپانیه دروغینی . یاس چون یاسه ،داره می درخشه.




* یاس به خوش اخلاقی و خوش برخوردی معروفه. بی نهایت خاکی و در عین حال جدیه . تو این مدت که یاس نبود، از خیلی ها شنیدم که دلشون واسه راهنمایی هاش و صمیمیتش ، تنگ شده.
__________________
پاسخ با نقل قول
  #9  
قدیمی 09-28-2009
deltang deltang آنلاین نیست.
کاربر عالی
 
تاریخ عضویت: Mar 2009
محل سکونت: TehrAn
نوشته ها: 6,896
سپاسها: : 0

200 سپاس در 186 نوشته ایشان در یکماه اخیر
deltang به Yahoo ارسال پیام
جدید بیوگرافی یاس(یاسر بختیاری)

بیوگرافی یاس(یاسر بختیاری)


یاسر بختیاری از خوانندگان موسیقی رپ ایرانی است.

وی در ۳۰ خرداد ۱۳۶۱ در تهران متولد شد او در سن ۱۶ سالگی ابتدا با گوش دادن به موسیقی رپ کار خود را آغاز کرد و این زمانی بود که پدرش از سفرهای تجاری اش از آلمان برگشت و برای او آخرین سی دی توپاک و سایر موسیقی های هیپ هاپ را آورد .

پس از مرگ ناگهانی پدرش ، یاس با پذیرش مسئولیت خانواده و مراقبت از آنها مواجه شد . با بدهی هایی که پدرش برجا گذاشته بود به سختی قادر بود که از عهده خانواده و مخارج زندگی بر آید . یاس در سن 18 سالگی مجبور شد تمام آرزو های دانشگاه خود را کنار بگذارد و دانشگاه را ترک کند و شروع به کار نمود تا از کل خانواده حمایت نماید .

این مقارن با زمانی بود که او شروع به نوشتن شعر نمود و سپس شعرها رابه موسیقی تبدیل کرد . این اولین راهی بود که او را با ذهن و فکر پدرش نزدیک میکرد . پس از زلزله بم در ایران ، یاس از جان باختن بسیاری از مردم ایران ( تقریباً 50 هزار نفر ) در این حادثه ، به شدت ناراحت شد و او آهنگ " بم " را برای اولین بار نوشت و این آغاز حرفه خوانندگی او بود . او تشخیص داد که از طریق موسیقی رپ می تواند به مردم نزدیک شود و می تواند به سادگی و ساده تر از تمام فرم های موسیقی که فقط شامل چند دسته خواننده و شعر است تمام منظور خود را بیان کند . و فهمید که از طریق موسیقی ، قادر است به مردم الهام ببخشد و الهام بخش میلیون ها جوان ایرانی باشد ، سپس او تصمیم گرفت تا آهنگ های خود را برای دولت مطرح کند و مجوز ارائه یک آلبوم را بگیرد .

او از مقامات اداری سالیان زیادی پاسخ نشنید . او تلاش زیادی کرد و بارها و بارها سبک آهنگ های او را ( رپ ) مورد استهزاء قرار دادند تا جایی که می گفتند شبیه خواندن روزنامه است . تا زمانی که با تلاش های او ، برای 6 آهنگ از 10 آهنگ او ، مجوز توسط دولت جمهوری اسلامی صادر شد ، او گفت که من در آهنگ هایم نفرین نمی کنم و راجع به *** و تخلفات چیزی نمیگویم ، من می خواهم با افتخار در جلوی خانواده ام آهنگ هایم را اجرا کنم ، آهنگ من معمولاً با گله و شکایات از جامعه آغاز میشود .

اما پایان آن همیشه امید است . و اهمیت این کار ، الهام بخشیدن به نسل جدید است تا از بهترین قوه پتانسیل و نهفته ی خود بهره بگیرند . در ضمن ما به این نیاز داریم و به این ترتیب در طول مدت کوتاهی یاس توانست از خواندن در جلوی یک دسته ی کوچک از مردم برای تمام ایران بخواند . موسیقی و آهنگ های او ، هم اکنون به وسیله ی میلیونها نفر دانلود می شود و به آن گوش می دهند و در وبسایت ها و پرشین بلاگ های مختلف می توان آنها را دید . در سال 2006 ، یاس آهنگ " سی دی رو بشکن " را نوشت و این درباره یک هنرپیشه ی زن ایرانی بود که قربانی لو رفتن فیلم شخصی خود شده بود .

رسوایی کار این قربانی تا جایی پیش رفت که او کار خود را از دست داد . در آواز های یاس ، افرادی مورد انتقاد قرار گرفتند که در پخش کردن رسوایی مردم دخیل بودند و از آنها خواست تا این کار شرم آور را متوقف کنند . این آهنگ ، باعث شد تا جوانان ایرانی تکانی بخورند و هزاران نفر نوشتند و اعتراف کردند که این کار ( پخش سی دی ) را کنار گذاشتند و سی دی مذکور را شکستند . این آهنگ به وسیله میلیونها نفر فقط در ایران گوش فرا داده شد و دانلود گردید . آهنگ های یاس از آب های بین المللی نیز فراتر رفته و هم اکنون صدای نسل جدید چه در ایران و چه در خارج شده است و البته اغلب به او " توپاک فارسی " لقب داده اند .

آهنگ " هویت من " با افتخار میراث فارسی توسط او خوانده شد و یاد آور فیلم جنجال بر انگیز 300 بوده است . این آهنگ به نوعی سوال و جواب ملی بوده که برای نسل های جوانتر به ویژه یهودیان ایرانی که مایلند تا خود را به فرهنگ و تاریخ غنی ایران ربط دهند بوده است . موسیقی او دارای یک فرم استاندارد جدید برای رپ فارسی می باشد و الهام گرفته از بسیاری از رپرهایی است که با پیام های مثبت و پر مفهوم وارد موسیقی می شوند . او با سایر موسیقیدانان همکاری دارد و قصد او معرفی رپ فارسی به جهان است . ضمناً یاس پیام امید و وحدت خود را به همه ی دنیا فرستاده است و به وسیله رسانه های گروهی جهان از او مصاحبه به عمل آمد که شبکه CNN و BBC و نشنال جغرافیا از آن جمله هستند . او همچنین قراردادی را با شرکت نشر موسیقی آمریکا " مدیبیا " به امضا رساند . انتشارات اِور گرین ( همیشه سبز ) ( اورگرین ، خانه ی آخرین کاتالوگ توپاک شاکور است که به وسیله آن مجوزی برای آواز خانی یاس و توپاک برای نشان دادن پل فرهنگی میان آن ها صادر شد ) . پس از عملکرهای موفق او در لندن و دوبی در سال 2008 ، یاس اخیراً موزیک جدیدی را نوشت و ضبط کرد و برای شنوندگان ایالات متحده اجرا خواهد کرد . سفر او تا سال 2009 در اروپا و استرلیا ، ادامه خواهد داشت .

یاس اولین خواننده‌ی رپ فارس است که در ایران برای پخش موسیقی مجوز گرفته است. یاس دو کنسرت در نیویورک آمریکا به همراهی سارا نایینی (خواننده بلوز) و شهرام شعرباف (از گروه راک اوهام)برگزار کرده است. اکثر ترانه‌های یاس تم اجتماعی دارند.
پاسخ با نقل قول
  #10  
قدیمی 08-27-2010
امیر عباس انصاری آواتار ها
امیر عباس انصاری امیر عباس انصاری آنلاین نیست.
مسئول ارشد سایت ناظر و مدیر بخش موبایل

 
تاریخ عضویت: Sep 2007
محل سکونت: تهرانپارس
نوشته ها: 8,211
سپاسها: : 8,720

6,357 سپاس در 1,362 نوشته ایشان در یکماه اخیر
جدید

دانلود ترانه های یاس از وبسایت یاس
نگارش یافته توسط Emad.Manzarieh
فروردين 1387 ساعت 17:32

سلام دوستان .
با عرض تبریک به مناسبت عید نوروز به شما عزیزان و با این امید که سال 7030 میترایی آریایی برای همه ی ما ایرانی ها سالی پر از مهر و دوستی باشه . امروز تمام آهنگ های یاس رو در این پست براتون آماده کردم و میتونید تمام این آهنگ ها رو از سرور سایت و با لینک مستقیم دانلود کنید . این تعداد آهنگ هایی رو که برای دانلود گذاشتم ، یاس از بین تمامی آهنگ هاش انتخاب کرده و مطمئناً تعداد آهنگ های یاس بیشتر از این تعداد هستش . بیشتر از این صحبت نمیکنم سال نو رو به همتون تبریک میگم و عیدی کلوپ هواداران یاس به شما چیزی نیست جز آهنگ جدید و فوق العاده زیبای یاس به نام مرهم . امیدوارم این آهنگ مرهمی بشه برای همه دردهاتون

" لیست آهنگ ها بعد از پخش هر آهنگ به روز میشود "



نیستی
پیاده میشم
دلت دریاست
با من باش
Soldier Pose
درکم کن
سخته
درد و دل
تمومش کن
مرهم
نه اصلاً
صلح تویی
Honey
زهی عشق

به دنیا خوش اومدی
باید بتونیم
به امید ایران
هویت من
سی دی رو بشکن
چه روزای سختی رفت
بزارین بکشمش
دفترم دستمه
بی تو دیگه نه
دنیای بی رحم
هدف

من خستم
یک نفس بگیم

منبع وبسایت رسمی یاس و هوادارانش

پانوشت:
شروین جان با اجازه ات من تمام تاپیکهای مشابه رو ادغام کردم
هرجور که سلاح میدونی نام تاپیک بزن که رسانا باشه (ویرایش نام) و هر تالار که صلاح میدونی جای بده
سپاس
امیر
__________________
This city is afraid of me
I have seen its true face
پاسخ با نقل قول
پاسخ


کاربران در حال دیدن موضوع: 1 نفر (0 عضو و 1 مهمان)
 
ابزارهای موضوع
نحوه نمایش

مجوز های ارسال و ویرایش
شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

BB code is فعال
شکلک ها فعال است
کد [IMG] فعال است
اچ تی ام ال غیر فعال می باشد



اکنون ساعت 05:02 PM برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +3.5 می باشد.



Powered by vBulletin® Version 3.8.4 Copyright , Jelsoft Enterprices مدیریت توسط کورش نعلینی
استفاده از مطالب پی سی سیتی بدون ذکر منبع هم پیگرد قانونی ندارد!! (این دیگه به انصاف خودتونه !!)
(اگر مطلبی از شما در سایت ما بدون ذکر نامتان استفاده شده مارا خبر کنید تا آنرا اصلاح کنیم)


سایت دبیرستان وابسته به دانشگاه رازی کرمانشاه: کلیک کنید




  پیدا کردن مطالب قبلی سایت توسط گوگل برای جلوگیری از ارسال تکراری آنها