بازگشت   پی سی سیتی > ادب فرهنگ و تاریخ > فرهنگ و تاریخ > فرهنگ

فرهنگ تمام مباحث مربوط به فرهنگ در این بخش

پاسخ
 
ابزارهای موضوع نحوه نمایش
  #11  
قدیمی 11-10-2009
Omid7 آواتار ها
Omid7 Omid7 آنلاین نیست.
کاربر فعال
 
تاریخ عضویت: Nov 2009
محل سکونت: نصف جهان
نوشته ها: 9,286
سپاسها: : 14

95 سپاس در 74 نوشته ایشان در یکماه اخیر
پیش فرض

فصل یازدهم : استادان اک


استادان اک را می توان در تمام سیارات و طبقات کیهان نیز یافت . وظیفۀ آنان یاری بشریت در جهت تکامل ، ارائۀ تعالیم و یافتن مرید است . آنان می دانند که این مریدان به سوی استادان حق در قید حیات می آیند تا تحت مسئولیت وی قرار گرفته ، در جهت متجلی ساختن ویژگی هایی چون عشق و خرد در این جهان به خدمت گمارده شوند . شر یعت - کی - سو گماد ( کتاب اول )

دربارۀ فرشتگان نگهبان مطالب زیادی نوشته شده است . در واقع گزارش های بسیاری در ارتباط با ملاقات با فرشتگان وجود دارد که در پرونده های گروه تحقیقات ملی ثبت و درج شده است . گاهی این فرشتگان در برهۀ ای که جان انسانی در خطر است در کالبد فیز یکی ظاهر شده سپس ناپدید می گردند . گاهی نیز در منظر درونی یا رویای افراد ، به شکل نوری آبی یا سفید ظاهر می شوند . در مواقعی هم برای کودکان نقش دوستان نامرئی را ایفا می کنند . ریسمان مشترکی که در تمام این جلوه ها وجود دارد ، این است که پس از تجربیات یاد شده ، فرد به سوی تعالی گام بر می دارد .

در اکنکار اینان را استادان اک می خوانند .در مورد چند تن از آنان در فصل های قبلی مطا لبی را خوانده اید . نوشته های اکنکار مملو از سر گذشت اشخاصی است که از یاری استادان اک برخوردار شده اند . از آن جمله می توان به استاد اک لائی تسی اشاره کرد که در چین باستان بیماران را شفا می داده یا مواردی که پراجاپاتی یکی دیگر از استادان اک ، جانوران و حیوانات دست آموز را مورد حمایت خود قرار می داده است . ظهور این استادان در سرتاسر زندگی انسان اثری عمیق بر جای می گذارد . غالبا این حوادث زمانی رخ می دهد که فرد هنوز با اکنکار آشنا نشده است . احتمالا رایج ترین تجربه در این زمینه ظهور مردی آبی پوش یا نوری آبی است که همان استاد حق در قید حیات است . هنگامی که استاد حق در قید حیات از مقام خود کناره گیری کند ، معمولا ماموریت متفاوتی را در سلسله مراتب آسمانی بر عهده می گیرد . شمس تبریزی که بیش از چهارصد سال پیش استاد حق در قید حیات بود ، اکنون در طبقۀ دیگری در معبد حکمت زرین در مقام آموزگاربه خدمت مشغول است . استادان اک عضو نظام برادری وایراگی هستند . واژۀ سانسکریت وایراگ به معنای غیر وابسته است . این استادان از امیال و خواسته های دنیوی رسته اند . تنها ماموریت آنان هدایت روح به سرچشمۀ الهی اوست . مسائل اجتماعی برای آنان جذابیتی ندارد و غالبا از سیاست و سایر شاخص های دنیوی کناره می گیرند . بسیاری از چلاهای اک در حین تمرینات معنوی با این استادان ملاقات می کنند .

سری هارولد کلم پ، استاد حق در قید حیات کنونی تحت آموزش پال توئیچ لبود که او نیز تحت تعلیم شماری از استادان ، منجمله ربازار تارز ، استاد تبتی اک بوده است . این زنجیر ناگسستنی به زمان های بسیار دور در گذشته باز می کردد . استاران بی شماری از اک در این سلسله جای داشته اند . برخی از آنان تاثیراتی در تاریخ به جای گذاشته اند ، اما بیشترشان بدون جاروجنجال و با گروه های کوچکی سروکار داشته اند . یکی از اصول اکنکار این است که استاد همیشه با ما ست . ماهانتا از راه های بسیاری نقش حامی معنوی راایفا می کند . بهشت های درون نیز درست مثل کرۀ خاکی ، آماج عناصر نیک و بد هستند . برخی از ما به مکان های خاصی در طبقۀ اثیری رفته و دچار وحشت می شویم . عده ای نیز در تمام طول عمر خود بدون دلیل آشکاری از ترس در عذابند ، و گروهی دیگر – به ویژه در جوامع در حال توسعه - اعتقاد راسخی به جادوگری و افسونگری دارند . ما ها نتا همچنین در رویا به تعلیم یکایک مریدان می پردازد . ما در زمان رویا به سهولت در بعد دیگری از آگاهی قرار می گیریم ، در مقابل روح الهی مقاومت کمتری از خود نشان می دهیم و آسانتر می توانیم رهنمودهای استاد را دریافت کنیم . به تدریج چلا در می یابد که بسیاری از مشکلات معنوی وی در خلال رویا حل می شوند . اکنکار جهت یاد آوری و درک رویاها دستورالعمل هایی دارد .

مهمترین رسالت ماهانتا ، استاد حق در قید حیات ، هدایت روح به سرمنزل الهی خویش است . استاد همواره به مریدانش آزادی کامل معنوی را عطا می کند . او هرگز آنان را تحت سلطه قرار نداده ، در اعمالشان دخالتی نمی کند و چلاها در هر عرصه ای از زندگی ، کاملا آزادی عمل دارند . استادان اک به آزادی معنوی تمام عیار دست یافته اند و مایلند این شادمانی را با بسیاری از ارواح که خواهان آن هستند ، سهیم شوند . اکنکار همواه دارای یک استاد زنده است . استاد حق در قید حیات شرایطی را فراهم می کند که حتی در صورت تحر یف شکل ظاهری و بیرونی اکنکار ، جوهرۀ معنوی تعالیم دست نخورده باقی بماند .هر یک از استادان حق در قید حیات ، مسئول انتخاب ، تربیت و تعیین جانشین خود هستند . همیشه افرادی وجود دارند که برای احراز این مقام ،به طور محرمانه تحت تعلیم قرار می گیرند . این تربیت معنوی بسیار سخت است و بسیاری از افراد از عهدۀ آزمون های لازم برنمی آیند . در نهایت فقط یک نفر انتخاب می شود . محتوای تعداد اندکی از مذاهب دنیای امروز ، به تعالیم معنوی بنیان گذاراشان شباهت دارد . مسیحیت تغییرات بسیاری را پشت سر گذاشته و کتاب مقدس مسیحیان به اشکال گوناگونی به طبع رسیده است . در نتیجه کلماتی که از زبان مسیح جاری شد ، شباهت ز یادی به آنچه که امروزه در متون مقدس مسیحیت وجود دارد ، ندارند . هدف هر استاد معاصری ، جلوگیری از انحراف حقایق اصیل معنوی است . استاد ، خود کلام زنده است .

استادان اک نیز هر یک تجربۀ سفری معنوی را پشت سر گذاشته اند و به یک منوال به شناخت راه نائل شده اند . آنان کوتاه ترین راه را می شناسند . ما با پیروی از آنان در راه بازگشت به سوی خداوند ، از بسیاری نگرانی ها و ناملایمات در امان می مانیم . راه بازگشت به خانه ، بدون هدایت معنوی یک استاد راهنما ، می تواند بسار طولان و سخت باشد . ما با برخورداری از راهنمایی چون استاد حق در قید حیات ،تنها چیزهایی را تجربه می کنیم که برای رشد معنوی مان ضرورت دارند . هدف استاد نشان دادن راه خانه است .

ما ها نتا ،استاد حق در قید حیات و رهبر معنوی اکنکار است . ما ها نتا شکل درونی استاد است که بیشتر مریدان در طی زندگی روزمره با او سرو کار دارند . معدودی از افراد قادرند با استاد حق در قید حیات ( وجه ظاهری استاد ) تماس داشته باشند و این به خاطر محدودیت های جهان مادی است. اما ماها نتا ( وجه درونی استاد ) همیشه در دسترس همگان است . در اکنکار از استاد حق در قید حیات بت ساخته نمی شود . او در خور عشق و احترام است ، اما پرستش نمی شود . آنچه که اهمیت دارد نقش استاد است ، نه شخصیت او . بنابراین هنگامی که مقام استادی از فردی به فردی دیگر واگذار می شود ، ماهیت زندگی معنوی چلا نیازی به تغییر ندارد . ما ها نتا غالبا کارمای پیروان خود را به دوش می گیرد ، ولی این بدان معنی نیست که استاد کارمای کسی را محو و مستهلک می کند ،زیرا این کار به معنای محروم کردن روح از تجربه ایست که احتمالا بدان نیاز دارد . تجربیات کارمیک مریدان به گونه ای تنظیم می شوند که درس های لازم را فرا گیرند .

اگر ما دریچۀ دل خود را بگشاییم ، قادر به درک پیام نهفته در تجربیاتمان خواهیم بود ، تجربیاتی که به رفتارها و طبیعت معنوی ما اشاره دارند . ماهانتا در عین حال خاطر نشان کرده که ما هرگز بیش از حد توانمان آزموده نمی شویم . کارمایما به گونه ای تنظیم می شود که اگر به ندای راهنمای معنوی خود گوش بسپاریم ، احساس سبکبالی می کنیم ، تعادل خود را از دست نداده و از طریق معنوی منحرف نخواهیم شد .

جهان های مقدس اک پهناورند و می توانندبرای غیر واصلین بشدت گمراه کننده باشند . آیا من در طبقۀ اثیری هستم ؟ آیا بهترین راه را بر گزیده ام ؟
آیا به راستی این تجربه ای معنوی است یا من دچار توهم شده ام ؟ نشانه های راه کجا هستند ، تا هدف چقدر راه باقی است ؟ اصلا هدف چیست ؟ در این شرایط جستجوی یک راه بلد کاملا طبیعی است . ما به دنبال کسی می گردیم که قبلا این راه را طی کرده و اکنون قادر است آن را به ما نشان دهد .

تجربۀ زندگی در ثمر بخش ترین شکل آن هدف هر اکیست است . این مفهوم استادی و تبحر معنوی است . سر انجام برخی از ما می توانیم در زمین به عنوان فرشتۀ نگهبان یا استاد اک خدمت کنیم ، اما عده ای نیز علائق تخصصی خود را در جهان های معنوی دنبال خواهند کرد .
__________________
مدت ها بود سه چیز را ترک کرده بودم
شعر را... ماه را.... و تو را ...
امروز که به اجبار قلبم را ورق زدم
هنوز اولین سطر را نخوانده
تو را به خاطر آوردم و شب هاي مهتاب را...
ولی نه...!! باید ترک کنم
هم تو را....هم شعر را .... و هم‌‌‌٬ همه ی شب هایی را که به ماه نگاه می کردم...

======================================

مسابقه پیش بینی نتایج لیگ برتر ( اگه دوست داشتی یه سر بزن دوست من )

ویرایش توسط Omid7 : 08-21-2010 در ساعت 11:30 PM
پاسخ با نقل قول
جای تبلیغات شما اینجا خالیست با ما تماس بگیرید




  #12  
قدیمی 11-10-2009
Omid7 آواتار ها
Omid7 Omid7 آنلاین نیست.
کاربر فعال
 
تاریخ عضویت: Nov 2009
محل سکونت: نصف جهان
نوشته ها: 9,286
سپاسها: : 14

95 سپاس در 74 نوشته ایشان در یکماه اخیر
پیش فرض

فصل دوازدهم : نمایشی با شرکت روح

نمایش روح مانند نمایش تئاتری است که روح در آن هم بازیگر و هم تماشاگر است . تماشاگر در بدو ورود به سالن تئا تر ، می داند که نمایشی را خواهد دید ، اما بازیگر دست به آفرینش مایا ( توهم ) می زند ، توهمی از جنس واقعیت که به واسطه آن منتها درجۀ شادی ، وحشت ، خنده یا گریه را به تماشاگر منتقل می کند . هنگامی که روح به عنوان تما شا گر ، با غم و شادی موجودات دیگر مواجه می شود ، از جایگاه خود در ربوده شده و خود در نقش بازیگر
صحنه ظاهر می شود . شر یعت - کی - سو گماد ( کتاب اول )

جذابیت اکنکار در زنده بودن و پویایی آن است . اکنکار با عقاید متعصبانه محدود نشده و به موازات کمال یافتن آگاهی ما ، کامل می گردد . استاد حق در قید حیات مورد پرستش واقع نمی شود . او در نقش راهنما در خور عشق و احترام است . ما می توانیم کتب گوناگون را مطالعه کرده ، در کلاسها و سخنرانی ها شرکت کنیم ، ولی تعالیم حقیقی از درون و لابلای تجربیات سر بر می آورند .آن گونه که شر یعت - کی - سو گماد از زبان همین کهن استاد اک ، گوپال داس نقل قول می کند ، “ کسانی که رهروی اک هستند ، چیزی را بدیهی فرض نمی کنند ، زیرا خود باید واقعیت هر چیز را به اثبات برسانند و تنها درآن هنگام خواهند دانست که خداوند تا چه حد آنان را دوست دارد ، زیرا استاد حق در قید حیات را برای هدایت به میان آنان فرستاده است . “

همین که مطالعه تعالیم اک را آغاز می کنیم ، روند رشد معنوی خود را تسریع نموده ایم . با بهره گیری از تمرین های معنوی اک ، سفر روح را می آموزیم و به تدریج هویت حقیقی خود را درک کرده ، متوجه می شویم که برای به انجام رساندن هدف معنوی خاصی به دنیا آمده ایم . سپس ترس از مرگ را فراموش کرده و دیگر چون گذشته نگران و مشوش نخواهیم بود . در این صورت عشق بیشتری را به زندگی خود راه می دهیم ، احساس نیرو کرده ، رشد می کنیم ، متحول می شویم و از دست عادات ناخواسته خلاصی می یابیم .

اینک طبیعت و اهمیت رویا را درک می کنیم . رویا به ابزاری برای آموزش مبدل می شود که تعلیم آن بر عهده استاد رویاست . او به ما کمک می کند تا بدون احساس درماندگی ، به ترس ها و خواسته های درونی خود بنگریم و با کمک او بر آنها فائق آییم . هدف غای رویا ، نزدیکی هر چه بیشتر ما به نور و صوت است . با فرا رسیدن زمان مقتضی ، زندگی های پیشین آشکار می گردند و ما نقش کارما و تناسخ را در شکوفایی معنوی خود درک می کنیم ، از قربانی بودن رها می شویم و می آموزیم که خود مسئول زندگی خویش هستیم ،اما این مسئولیت بار سنگینی بر دوش ما نیست ، بلکه کلیدی است بر آزادی معنوی ما . با قبول
مسئولیت اعمال خود و آموختن درس های نهفته در تجربیات زندگی ، خالق جهان خود شده و به شکوفایی معنوی می رسیم .

هنگامی که رابطه و پیوند ما با استاد درون توسعه یافته و مستحکم می گردد ، از جهان های الهی و طبقات و سیارات دیگر آگاهی بیشتری حاصل می کنیم ، از
معابد حکمت زرین دیدار کرده ، با استادان اک ملاقات می کنیم و کیهان و پهنۀ هستی در برابرمان گسترده می شود . در اینجا روند خداشناسی آغاز شده ، خداوند را در لحظه لحظۀ زندگی خود حس می کنیم . هنگامی که خداوند را به زندگی خود راه دهیم ، عشق الهی نیز به تبع آن می آید . تجربیات و حوادثی که در گذشته جزئی می پنداشتیم ، اینک به معجزه مبدل می شوند . زندگی به خودی خود غنی است و ما لذت خیر خواهی و خدمت را می چشیم . عشق خداوند دلمان را بیدار می کند و ما این عشق را در چشمان استاد حق در قید حیات و نیز در دوستان و خانواده خود تشخیص می دهیم .

کلیدهای گذشته و آینده را در دست می گیر یم و حوادث و تجر بیات طوری با ما سخن می گویند که پیش از این هرگز تصور نمی کردیم . به تدریج چرخه ها و روابط موجود در زندگی و حکمت ازلی و ابدی را درک می کنیم . رویای بیدار ی و حکمت ز بان زرین نیز به نوبه خود چشم گوش با طن ما را بر نور و صو ت ا لهی می گشایند . روزی فرا می رسد که دیگر مشکل گشایی کاری خسته کننده وملا ل آور نخو ا هد بود . به این درک نا ئل می شویم که هرگز با مشکلی فراتر از توانمان روبرو نخواهیم شد . می آموزیم که از نعمت های زندگی خود بهره گرفته و استعدادهای نوشکفته را در خود پرورش دهیم .

اگرچه به ندرت ممکن است فرآیند رشد آسان به نظر آید ، ولی اعتماد به نفسی که از آن برخوردار شده ایم ، آرامش عمیقی را به ما خواهد بخشید. ما هر گز تنها نیستیم . برای آموزش راه های زیادی وجود دارد و استاد درون همواره در تار یکی ها نور راهنمای ماست . با برگزیدن طریق اکنکار ، با پای خود به سمت شکوفایی معنوی می رویم . در واقع بدین وسیله ، آموزش های مذهبی ما روشن تر و واضح تر از قبل می گردند و ر و ند تحو لا ت ما تسریع می شو د . پس از وصل به حلقه دوم زندگی چلا تغییر می کند و به جهانی نوین از امکانات تازه قدم می گذارد .

سری هارولد کلمپ می گوید ، “ آموزش های اک بر مبنای قانون ساده ای عمل می کنند ، بدین ترتیب که عشق جریانی الهی است که حیات را در کل کائنات
ممکن می سازد . ما به عنوان روح سوار بر این جریان ، ابتدا در جهت مخالف مبداء یا خدا حرکت می کنیم . سپس در دورترین نقطه و آخرین حد این ریسمان ،
روح آموزش های معنوی را یافته و می تواند راه بازگشت به منزلگاه اولیه خود را در پیش گیرد .پیش از این روح از یافتن حقیقت ، یعنی بهترین راه برای رسیدن به سر منز ل الهی نومید گشته است .روح طی اقامتهای موقتی خود در زمین و سایر طبقات درون ، از نعمت های ز یادی چون شفای عا جل و ثروت های نا گهانی بهره مند شده است ، اما در تمام یا ا کثر اوقا ت به غلط باورکرده که زندگی فا قد هدف است و نعمت های خود را تنها به افراد خوش اقبا ل و خوشبخت می دهد . این تضاد درونی ، اغتشاش و سردرگمی به بار می آورد .

“ اما هنگامی که به راه اک گام می نهیم ، می بینیم که بازی های توهم به پایان رسیده اند . اینک از تمام باورهای دروغینی که می گویند بدون هیچ رنجی می
توان به گنج دست یافت ، دست بر می داریم . نهایتا به این ادراک نائل می شویم که هر کاری که انجام می دهیم و هر اتفاقی که برایمان رخ می دهد ، در جهت
تعالی معنوی و محصو ل کار خودمان است . در پایان می فهمیم که معنویت یعنی عشق به همگان و مسئو لیت پذیری برای تما میت حیات و هستی .


منبع: سایت های جستجو شده توسط مرورگر گوگل
__________________
مدت ها بود سه چیز را ترک کرده بودم
شعر را... ماه را.... و تو را ...
امروز که به اجبار قلبم را ورق زدم
هنوز اولین سطر را نخوانده
تو را به خاطر آوردم و شب هاي مهتاب را...
ولی نه...!! باید ترک کنم
هم تو را....هم شعر را .... و هم‌‌‌٬ همه ی شب هایی را که به ماه نگاه می کردم...

======================================

مسابقه پیش بینی نتایج لیگ برتر ( اگه دوست داشتی یه سر بزن دوست من )

ویرایش توسط Omid7 : 08-21-2010 در ساعت 11:35 PM
پاسخ با نقل قول
پاسخ


کاربران در حال دیدن موضوع: 1 نفر (0 عضو و 1 مهمان)
 

مجوز های ارسال و ویرایش
شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

BB code is فعال
شکلک ها فعال است
کد [IMG] فعال است
اچ تی ام ال غیر فعال می باشد



اکنون ساعت 08:22 PM برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +3.5 می باشد.



Powered by vBulletin® Version 3.8.4 Copyright , Jelsoft Enterprices مدیریت توسط کورش نعلینی
استفاده از مطالب پی سی سیتی بدون ذکر منبع هم پیگرد قانونی ندارد!! (این دیگه به انصاف خودتونه !!)
(اگر مطلبی از شما در سایت ما بدون ذکر نامتان استفاده شده مارا خبر کنید تا آنرا اصلاح کنیم)


سایت دبیرستان وابسته به دانشگاه رازی کرمانشاه: کلیک کنید




  پیدا کردن مطالب قبلی سایت توسط گوگل برای جلوگیری از ارسال تکراری آنها