بازگشت   پی سی سیتی > سایر گفتگوها > ورزش Sports > سایر رشته های ورزشی

سایر رشته های ورزشی در زیر تالار های این تالار اصلی به مطالب مرتبط به کشتی شنا بستکبال و ... پرداخته میشود

پاسخ
 
ابزارهای موضوع نحوه نمایش
  #1  
قدیمی 07-12-2008
امیر عباس انصاری آواتار ها
امیر عباس انصاری امیر عباس انصاری آنلاین نیست.
مسئول ارشد سایت ناظر و مدیر بخش موبایل

 
تاریخ عضویت: Sep 2007
محل سکونت: تهرانپارس
نوشته ها: 8,211
سپاسها: : 8,720

6,357 سپاس در 1,362 نوشته ایشان در یکماه اخیر
Arrow کیوکوشین کای کاراته ، آشنائی بیشتر با کیوکوشین کای و کیوکوشین کان Kyokushin kaikan

کیوکوشین کای کاراته ، آشنائی بیشتر با کیوکوشین کای و کیوکوشین کان Kyokushin kaikan



کیوکوشین

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد.



کیوکوشین کای یکی از سبک‌های کاراته و یکی از محبوب ترین رشته‌های رزمی در سراسر دنیاست.
این رشته توسط ماسوتاتسو اویاما (۱۹۹۴-۱۹۲۳) رزمی کار اسطوره‌ای کره‌ای الاصل بنیان نهاده شد.





تصویر سوسای اویاما استاد فقید و بنایانگذار سبک کیوکوشین کای کاراته و دارند درجه سوسای و دان یازده




این رشته از عناصر مختلفی نشأت گرفته که شامل تجریبات اویاما و تکنیک‌های دیگر سبک‌های کاراته بوجود آمده است. کیوکوشین کای از سه لغت کیوکو ((بالاترین ،نهایت)) شین ((حقیقت، روح)) و کای ((گروه و انجمن)) ترکیب شده‌است.

این رشته در ابتدا اویاماریو و اویاما کاراته جوجیتسو نیز نامیده می‌شد. تاکید این سبک روی مبارزه واقعی از راه نزدیک است. در کیوکوشین کای برای کاستن مقاومت حریف از تکنیک‌هایی بطور متوالی استفاده می‌شود.

این سبک تأکید زیادی بر روی تمرینات تنفسی و استقامتی دارد.
از اینرو هنرجوی کیوکوشین بعد از سالها تمرینات مکرر دارای اندامی ورزیده می گردد.
در سبک کیوکوشین تکیه اصلی بر حفظ سلامتی توام جسمی و روحی است، و در مبارزات کیوکوشین و اساسا در فلسفه آن پیروزی به هر قیمتی بر حریف مقابل معنایی ندارد.






در مبارزات کیوکوشین (همانند ورزش های رزمی دیگر) دو حریف رودررو به چشمان یکدیگر خیره گشته و شجاعت و شهامت و دلیری را به هم منتقل می کنند.
اگر یکی از حریف ها به زمین بخورد حریف دیگر به وی احترام گذاشته عقب می نشیند.

در فلسفه متعالی کیوکوشین هدف غائی تناوری جسم برای رسیدن به مکارم عالیه اخلاقی است و به هیچ روی خشونت در سبک کیوکوشین جایگاهی ندارد چرا که اساسا خشونت و کیوکوشن در تقابلند نه در تعامل.


کیو کوشین نه تنها خشن نیست بلکه سعی در پرورش روحیه لطافت، افتادگی، و بزرگ منشی را در هنرجو دارد.


هونبوی کیوکوشین کای در توکیو.





دوجوی مرکزی این سبک (همانند دیگر رشته های ورزشی ژاپن) هونبو نام دارد و در سال ۱۹۶۱ توسط اویاما در توکیو بنیان نهاده شد. بعد از فوت اویاما افراد زیادی مدعی رهبری سازمان فدراسیون شدند که از آن میان کانچو یوشیکازو ماتسوشیما به واسطه منش و کردار والایش از سوی غالب نمایندگان به‌عنوان رهبر جدید سازمان پذیرفته گردید.

بنيانگذار اين سبک در ايران کانچو یوسف شيرزاد مي باشد.

در حال حاضر شیهان محسن آشوری رئیس کیوکوشین خاورمیانه و عضو هیئت رئیسه سازمان جهانی میباشد. شیهان داریوش باقری، شیهان افشین طباطبائی، و شیهان علی اکبر قاسمی نمایندگان رسمی سازمان در ایران هستند


توضیح از خالق تاپیک:
از زندگی استاد مرحوم جناب سوسای اویاما فیلمی هم تهیه شده که در ایران موجود است به نام مبارزی در باد که چگونگی زندگی سوسای و تولد کیوکوشین واقعی را نشان می دهد
پیشنهاد می کنم حتما ببینیدش چون متنی فلسفی و عرفانی دارد و فیلمی رزمی و بکش بکش نیست و در پی آموزش تعالی روح انسان از طریق رزم و پیکار با علم و تکنیک در کنار تلاش و سختکوشی میباشد.

این خانم هوبره گرانمایه بنده را هم سر ذوق آورد یادی از ایام جوانی کنیم
یادش بخیر

__________________
This city is afraid of me
I have seen its true face
پاسخ با نقل قول
جای تبلیغات شما اینجا خالیست با ما تماس بگیرید




  #2  
قدیمی 07-12-2008
امیر عباس انصاری آواتار ها
امیر عباس انصاری امیر عباس انصاری آنلاین نیست.
مسئول ارشد سایت ناظر و مدیر بخش موبایل

 
تاریخ عضویت: Sep 2007
محل سکونت: تهرانپارس
نوشته ها: 8,211
سپاسها: : 8,720

6,357 سپاس در 1,362 نوشته ایشان در یکماه اخیر
Arrow کیوکوشین کای کاراته ، آشنائی بیشتر با کیوکوشین کای و کیوکوشین کان Kyokushin kaikan

Kyokushin kaikan

From Wikipedia, the free encyclopedia


Kyokushin Kaikan
Focus Striking Hardness Full-contact; sport competitions include kicks to the head, but not hand strikes to the head Country of origin
Japan Creator Masutatsu Oyama (Choi Yeong-Eui) Parenthood Various, including Goju Ryu, Shotokan, Daito Ryu Famous practitioners Andy Hug, Bas Rutten, Georges St. Pierre, Dolph Lundgren, Glaube Feitosa, Francisco Filho, Sean ConneryDon Buck, "Kyokushin" redirects here. For the airline, see Kyokushin Air.
Kyokushin kaikan (極真会館, Kyokushin kaikan?) is a style of stand-up, full contact karate, founded in 1964 by Masutatsu Oyama (大山倍達, Ōyama Masutatsu?) who was born under the name Choi Yong-I (최영의). Kyokushinkai is Japanese for "the society of the ultimate truth." Kyokushin is rooted in a philosophy of self-improvement, discipline and hard training. Its full contact style has had international appeal (practitioners have over the last 40+ years numbered more than 12 million[1][2][3]).
Kyokushin has influenced many of the "full-contact" schools of karate, emphasizing realistic combat, physical toughness, and practicality in its training curriculum. Many other martial arts organizations have "spun-off" from Kyokushin over the years, with some adding additional techniques, such as grappling, but continuing with the same philosophy of realistic and practical training methods.The new techniques of the grappling are still only a back up. Most fighters prefer to stand
History


This section needs additional citations for verification.
Please help improve this article by adding reliable references. Unsourced material may be challenged and removed. (August 2007)
Origin

The following is a brief overview of the early life of Masutatsu "Mas" Oyama.
The founder of Kyokushin, Masutatsu Oyama, was born Choi Yong-i on 27 July 1923 in Il-Loong, Korea, during the long period of Japanese occupation. As a young child, Oyama enjoyed fighting and watching others fight. This eventually led him to study the Korean martial art Taekkyon.[citation needed] In 1938, he emigrated to Japan and studied Okinawan Karate under Gichin Funakoshi, eventually gaining 2nd dan. Later, Oyama also trained under Yoshida Kotaro, a famous Daito-ryu Aiki-jujutsu/Yanagi-ryu Aiki-jujutsu master (from whom he received his menkyo kaiden - an older form of grade, a scroll signifying mastery, from Kotaro. This scroll is still on display at the Honbu dojo in Tokyo.
Also, upon the advice of his mentor and well-known Member of the National Diet, Matsuhei Mori, around this time the young master took his Japanese name, Masutatsu Oyama, the name he would use for the rest of his life. After World War II, Oyama began his training in Goju Ryu karate under a Korean master in Japan, So Nei Chu, who ran a dojo in Tokyo along with the renowned Goju teacher, Gogen Yamaguchi. He would finally attain 8th Dan in Goju Ryu Karate. Another influential master he met whilst training at the Goju school was Masahiko Kimura, the renowned champion of judo who defeated Hélio Gracie. Kimura encouraged Oyama to take up judo so that he would have an understanding of the art's powerful ground skills. Kimura introduced Oyama to the Sone Dojo in Nakano, Tokyo, where he trained regularly for four years, eventually gaining his 4th Dan.
It was after this time that Oyama first retreated into the mountains for one of his well-known solitary training periods, yamagomori. He completed two such retreats for a total of almost three years of solitary training in accord with the ascetic traditions of many of the great warriors of Japan through the centuries. During this period of isolated training, Oyama engaged in intense shugyo, or spiritual discipline.
In the early 1950s, Oyama traveled to the USA, visiting 32 states and demonstrating the power of his karate against all comers.


Founder of Kyokushin Karate, Sosai Masutatsu Oyama.






In 1953, Oyama opened his own karate dojo, named "Oyama Dojo," in Tokyo but continued to travel around Japan and the world giving martial arts demonstrations, including bare-handed challenges. His first 'dojo' was a vacant lot in Mejiro, Tokyo. In 1956, Oyama moved the dojo into the ballet studio attached to Rikkyo University. Oyama's own curriculum soon developed a reputation as a tough, intense, hard-hitting, and practical style which he named "Kyokushin" in a ceremony in 1957. As the reputation of the dojo grew, students were attracted to come to train there from Japan and beyond and numbers grew.
In 1964, Oyama moved the dojo into a building he refurbished not far from the ballet studio at Rikkyo. Oyama also formally founded the "International Karate Organization Kyokushinkaikan" (commonly abbreviated to IKO or IKOK), to organize the many schools that were by then teaching the Kyokushin style. This dojo at 3-3-9 Nishi-Ikebukuro, in the Toshima area of Tokyo, remains the world headquarters to this day
.

1964 to 1994



After formally establishing the Kyokushinkaikan, Oyama directed the organization through a period of expansion. Oyama hand-picked instructors who displayed ability in marketing the style and gaining new members. Oyama would choose an instructor to open a dojo in another town or city in Japan. The instructor would move to that town and usually demonstrate his karate skills in public places, such as at the civic gymnasium, the local police gym (where many judo students would practice), a local park, or conduct martial arts demonstrations at local festivals or school events. In this way, the instructor would soon gain students for his new dojo. After that, word of mouth would spread through the local area until the dojo had a dedicated core of students. Oyama also sent instructors to other countries such as the Netherlands (Kenji Kurosaki), Australia (Shigeo Kato), the United States of America (Tadashi Nakamura, Shigeru Oyama and Yasuhiko Oyama, Miyuki Miura) and Brazil (Seiji Isobe) to spread Kyokushin in the same way. In 1969, Oyama staged the First All Japan Full Contact Championships and in 1975, the First Open Full Contact World Karate Championships, which took Japan by storm. From that time, world championships have been held at four-yearly intervals, although under the current confusion of self-proclaimed representative organizations, there are up to five so-called "world championships" claiming to represent Kyokushin.
Upon Oyama's death, the International Karate Organization (IKO) splintered into several groups, primarily due to conflict over who would succeed Oyama as Chairman and the future structure and philosophy of the organization. Currently, the issue remains unresolved, although a series of court cases over the last 13 years appears to be coming to an end with a result finally due in the near future. Based on what was quickly proved to be a false and invalid will, Shokei (Akiyoshi) Matsui was named as his successor, even though Matsui was junior to many others in the IKO organization. Matsui claimed that he personally owned the intellectual rights to all Kyokushin trademarks, symbols, and even the name Kyokushin. However, the Japanese legal system subsequently ruled against Matsui in this matter, returning the ownership of Oyama's intellectual property to his family.

Kyokushin Today

Existing as a single organization under the leadership of the founder, Mas Oyama, the Kyokushin organization, after the Master's passing, broke down into various groups, each claiming their own authority as representing the original Honbu.
Various other organizations have stemmed from Kyokushin and teach similar techniques but go by different names. Also, numerous dojos throughout the world claim to teach a Kyokushin curriculum without formal connection to the organization. Although difficult to quantify, it is conjectured that the number of students and instructors involved in learning or teaching the style or one of its close variations around the world is significant and numbers in the millions.
Oyama's widow passed away in June 2006 after a long illness. According to the Japanese legal system the Custodian of Oyama's intellectual property and legacy is the youngest of his daughters, Kikuko (also known as Kuristina) who now operates the original IKO Honbu.

Techniques and Training

Kyokushin training consists of three main elements: (1) technique, (2) forms, and (3) sparring. These are sometimes referred to as the three "K's" after the Japanese words for them: kihon (technique), kata (forms), and kumite (sparring).



Technique

kihon

The Kyokushin system is based on traditional karate like Shotokan and Goju-ryu, but incorporates many elements of combat sports like boxing and kickboxing in kumite. Many techniques are not found in other styles of karate. Today, some Kyokushin fighters (like Francisco Filho and Glaube Feitosa) appear in kickboxing events like K-1, but apart from some exceptions, Kyokushin does not allow its students to appear in paid fights and remain with the style. In the past this has caused many high-ranking competitors to leave the organization, even if they continue to practice the art and skills of Kyokushin.
In this form of karate the instructor and his/her students all must take part in hard sparring to prepare them for full contact fighting. Unlike some forms of karate, Kyokushin places high emphasis on full contact fighting which is done without any gloves or protective equipment. This apparent brutality is tempered somewhat by the fact that you are not allowed to use a non-kick or non-knee strike to hit your opponent in the face, thus greatly reducing the possibility of serious injury. Knees or kicks to the head and face, on the other hand, are allowed.
In the earliest Kyokushin tournaments and training sessions bare knuckle strikes to the face were allowed but resulted in many injuries, and, thus, students who were forced to withdraw from training. Mas Oyama believed that wearing protective gloves would detract from the realism that the style emphasizes. Therefore, it was decided that hand and elbow strikes to the head and neck would no longer be allowed in training and competition. Furthermore, many governments don't allow bare knuckle strikes to the head in sanctioned martial arts competitions. The vast majority of Kyokushin organizations and "offshoot" styles today still follow this philosophy.
Technically, Kyokushin is a circular style. This is in opposition to Shotokan karate, which is considered a linear style, and closer to Goju-ryu, another mostly circular style. Shotokan and Goju-ryu were the two styles of karate that Oyama learned before creating his own style. However, Oyama studied Shotokan for only a couple of years before he switched to Goju-ryu where he got his advanced training. This is reflected in Kyokushin where the early training closely resembles Shotokan but gradually becomes closer to the circular techniques and strategies of Goju-ryu the higher you advance in the system.

Forms

(kata)

Kata is a form of ritualized training in which patterned or memorized movements are done in order to practice a form of combat maneuvering.

Northern Kata

The northern kata have their origins in Shotokan karate, which Oyama learned while training under Gichin Funakoshi. The URA, or 'reverse' kata were developed by Oyama as an aid to developing balance and multi-direction combat skills. (some areas now phase out the prefix "sono").
  • Taikyoku sono ichi
  • Taikyoku sono ni
  • Taikyoku sono san
  • Pinan Sono Ichi
  • Pinan Sono Ni
  • Pinan Sono San
  • Pinan Sono yon
  • Pinan Sono Go
  • Kanku Dai
  • Sushiho
[edit] Kyokushin unique Northern Kata
  • Sokugi Taikyoku sono ichi
  • Sokugi Taikyoku sono ni
  • Sokugi Taikyoku sono san
  • Sokugi Taikyoku sono yon
  • Taikyoku sono ichi ura
  • Taikyoku sono ni ura
  • Taikyoku sono san ura
  • Pinan sono ichi ura
  • Pinan sono ni ura
  • Pinan sono san ura
  • Pinan sono yon ura
  • Pinan sono go ura
[edit] Southern Kata

The southern kata have their origins in Goju Ryu karate, which Oyama learned while training under So Nei Chu and Gogen Yamaguchi.
  • Sanchin
  • Tsuki no kata
  • Gekisai Dai
  • Gekisai Sho
  • Tensho
  • Saifa
  • Seienchin
  • Seipai
  • Yantsu
Kyokushin unique Southern Kata

The kata Garyu is not taken from traditional Okinawan karate but was created by Mas Oyama and named after the village where he was born in Korea. The kata Yantsu is also often believed to be an original Kyokushin kata but there is enough evidence to suggest it finds its roots in Okinawa before Oyama created Kyokushin.

Ura Kata

Several kata are also done in "ura". This means that on every other step forward, the practitioner slides his back leg behind his front leg and around to the position it would have been in had he stepped forward. This in effect produces a spin on one foot.

Sparring

(kumite)

Sparring is used to train the application of the various techniques within a fighting situation. Sparring is usually an important part of training in most Kyokushin organizations, especially at the upper levels with experienced students.
In most Kyokushin organizations, hand and elbow strikes to the head or neck are prohibited. However, kicks to the head, knee strikes, punches to the upper body, and kicks to the inner and outer leg are permitted. In some Kyokushin organizations, especially outside of a tournament environment, gloves and shin protectors are worn. Children always wear head gear to lessen the impact of any kicks to the head. Speed and control are instrumental in sparring and in a training environment it is not the intention of either practitioner to injure his opponent as much as it is to successfully execute the proper strike. Tournament fighting under knock-down rules is significantly different as the objective is to down your opponent. Full-contact sparring in Kyokushin is considered the ultimate test of strength, endurance, and spirit.

Culture


Grading



Kyokushin Karate Belt Order Black Brown Green Blue Orange Yellow White Colored belts have their origin in Judo, as does the training 'gi', or more correctly in Japanese, 'dōgi'. In Kyokushin the order of the belts are:
  • White
  • Yellow
  • Orange
  • Blue
  • Green
  • Brown
  • Black
Each colored belt had two levels, the second being represented by a stripe on the tip of the belt.
There are many ideas of how the belt colours came to be, some more romantic than others. One quaint tale says that students of a karate school would be given a white belt. The students' belts would gradually become stained darker from use and eventually a person who was of a high standard and who had trained for a long time would then have a black/brown/dirt coloured belt. This is an inspiring way to encourage students to train harder but the Japanese as a general rule DON'T wash their belts after training. In short, there is no hard and fast rule according to the Japanese and romantic notions of the belt containing the training spirit and hard toil of years of training are generally invented in the West.
Perhaps the most widely read interpretation and respected of the fundamental psychological requirements of each level is found in the book, The Budo Karate of Mas Oyama[1], written by former interpreter to Sosai Mas Oyama, Australian Shihan Cameron Quinn. Kyokushin karate has a belt grading system similar to other martial arts. The requirements of each level vary from country to country, some far stricter and more demanding than others. For example, in some countries in Europe, the grading for each level requires the student to complete the entire requirements for each level up to the rank being tested. So the student attempting first degree black belt will do all the white belt requirements, THEN all the orange belt requirements and so on. The free fighting (kumite) requirements for first degree black belt also ranges from twenty rounds to forty rounds, depending on the region, usually at a very high level of contact and with no protective gear other than a groin guard and mouth guard. It is not so much the number of fights but the intensity of the effort that defines the grading. Some areas don't even have formal gradings per se, instead presenting the student with their new rank in training after the instructor feels that he/she has reached that level and is capable of all the requirements.
The belt assigned to each student upon commencing training is a white belt. With each successful grading attempt the student is awarded a kyu ranking, and either a stripe on his current belt or a new belt colour altogether. Grading, or promotion tests, include calisthenic and aerobic training, kihon (basics), ido geiko (moving basics), goshinjitsu (self defence), sanbon and ippon kumite (three and one step sparring), kata (prescribed series of movements/forms, sometimes described as a form of moving meditation), tameshiwari (board, tile or brick breaking) and kumite (contact free fighting). Achieving a 1st dan black belt, or shodan, can take anywhere from four but often six to ten years of training. A belt may be awarded only by a teacher after a grading, some lower grades, eg, white & orange, can be assesed in your local dojo by your instructor. after 2 or possibly 3 grades, you will have to wait until a "grading" usually only performed (approx) 4 times a year or at martial arts camps where you can see the shodan and above gradings, and 50 man kumite also are performed on rare occasions. At the highest ranks (6th dan and above) tests are performed by international committee, or, as is more common in the post-Mas Oyama era, presented honorarily.
Each belt has a different number of fights required for the rank sparring for grading starts at blue belt, or 8th kyu. Of all aspects, it is the strong and spirited contact kumite that most defines the Kyokushin style and it is this aspect that has always brought the style the most respect. The one thing that usually defined the Kyokushin black belt was the spirit, strength and courage of the kumite.
The number of rounds required may increase or decrease after Shodan, again depending on the region. 40 rounds of hard contact sparring is required for shodan. as part of a grading or as part of a special training requirement, is no easy feat and involves non-stop fighting of one and a half hours or more. It is a test of fortitude as well as skill.

Competition and Tournaments

Tournament competition is an important part of Kyokushin, and most Kyokushin organizations sponsor local, national, and international competitions. Kyokushin tournaments are held throughout the year on every continent in the world, but the largest are held in Japan where they are televised on Japanese television and draw crowds of thousands. Tournaments are organized as either weight category or open tournaments. The Kyokushin World Tournaments are known as the Karate Olympics.
Kyokushin culture believes that accepting a "challenge" represents a Kyokushin practitioner's commitment to the principles of the art. One way to participate in a challenge, in which a Kyokushin student tests his/her courage and desire to defeat one's adversary, is through tournament competition.
Most Kyokushin tournaments follow "knock-down" rules in which points are awarded for knocking one's opponent to the floor with kicks, punches, or sweeps. Grabbing and throwing are generally not allowed in Kyokushin tournaments. When they are, they are legal only if performed in less than a second. Hooks are usually legal if performed for a 'split second.' Arm or hand strikes to the head, face, neck or spine are usually not permitted, but kicks to the head are allowed. If, however, the opponent turns his back while the opponent is throwing a technique, there is no penalty. Outside of Japan straight kicks to the front of the knee are usually disallowed. Knock-outs do sometimes occur and minor to moderate injuries are common, but serious injuries are rare. The most common injuries are concussions, broken clavicles, and fractured limbs and sternums. Many Kyokushin tournaments follow an "open" format that allows competitors from any martial arts style, not just Kyokushin, to enter and compete.

Multi-man Sparring

In addition to the number of rounds of kumite as mentioned above in the Grading section, a special tradition of Kyokushin has been the 50- and 100- man kumite. The 100-man kumite was designed as a special test for advanced practitioners of the art. In these extreme examples of kumite, the subject of the test fights 50 to 100 opponents (depending on the test) in rapid succession, usually two-minute bouts separated by one-minute rest periods. The subject has to "win" (i.e., not get knocked-out) in at least 50-percent of the bouts in order to be deemed as passing the test. One example of someone who successfully completed the 100-man fight is Miyuki Miura. Reportedly, only 16 people have successfully completed the 100-man fight. There is a trend these days of dojos and organizations around the world to run their own 100 Man Kumite in their own country with their own students as opponents. Only 100 man kumite tests conducted by Honbu are recognized and recorded. Masutatsu Oyama is reported to have completed a 300-man fight over 3 days. See Sosai or Masutatsu Oyama.[4], [5].

Kyokushin in popular culture


Videogames

Jin Kazama from Namco's Tekken series uses the art of Kyokushin Karate in Tekken 4, Tekken 5 and Tekken 5: Dark Resurrection. He can be seen practicing Yantsu and pinan sono yon kata in various demonstration modes in the Tekken series. Also some of Paul Phoenix's moves are derived from Kyokushin Karate. Kadonashi Shintaro from Namco's Urban Reign video game uses the art of Kyokushinkai. Hitomi from Tecmo's Dead or Alive series uses the art of Kyokushin Karate in Dead or Alive 3 and Dead or Alive 4. She can be seen practicing the kata Pinan Sono Yon in various demonstration modes in Dead or Alive 3 and Dead or Alive Xtreme Beach Volleyball. While Hitomi's style of karate is never explicitly stated in-game, the ending credits of Dead or Alive 3 indicate the only karate martial arts consultant for the game is a practitioner of Kyokushinkai.
Solara from Marvel Nemesis: Rise of the Imperfects is said to practice Kyokushinkai.
Kyokugenryu Karate is a fictional martial art from SNK Playmore's Art of Fighting, Fatal Fury and King of Fighters series. Kyokugenryu (lit. 'the extreme style'), which is practiced by Ryo Sakazaki, Robert Garcia, Yuri Sakazaki, Takuma Sakazaki and Marco Rodriguez/Khushnood Butt, is heavily based on Kyokushin Karate.

Movies

A trilogy of films starring Sonny Chiba and directed by Kazuhiko Yamaguchi were produced in Japan between 1975 and 1977: Champion of Death, Karate Bearfighter and Karate for Life. Chiba plays Master Oyama who also appears in two of the films.

The James Bond movie "You Only Live Twice", starring Sean Connery, was filmed largely in Japan and featured a karate demonstration by a number of well-known Kyokushin students, including Shigeo Kato (who introduced Kyokushin to Australia and was the original teacher of Shokei Matsui) and the well-known Fujihira who was one of the three fighters who took up the Muay Thai challenge in 1964 and who fought in the ring for many years under the name of Noboru Osawa.

Fighter in the Wind (Korean: 바람의 파이터) is a 2004 South Korean film. It is based on the Japanese comic book Karate Baka Ichidai which is a fictionalised account of karate competitor Choi Yeung-Eui (최영의) who went to Japan during World War II to become a fighter pilot but found a very different path instead. He changed his name to Masutatsu Oyama (大山倍達) and went across the country, defeating martial artists one after another. This film concentrates on the period when he is still young, and developing his famous karate style, Kyokushin.

TV

Kyokushin was featured on Human Weapon as a Japanese Martial Arts style.
Kyokushin was featured on Fight Quest as the Japanese Martial Arts Style.

Notable practitioners

(former and current)
  • Shihan Inamullah Khan
  • Hideyuki Ashihara
  • Steve Arneil (creator of IFK)
  • Sean Connery
  • Andy Hug
  • Dolph Lundgren
  • Donald I. Buck (creator of AKKO)
  • Michael Jai White[6]
  • Miyuki Miura
  • Tadashi Nakamura
  • Joko Ninomiya
  • Masutatsu Oyama
  • Georges St. Pierre[7]
  • Mariusz Pudzianowski
  • Bas Rutten
  • Katsuaki Sato
  • Glaube Feitosa
  • Francisco Filho
  • Kaicho R. David Farzinzad (founder of the International Kyokushinkai Union)
  • Hennie Bosman (Founder of Kyokushin in South Africa)
  • Howard Collins
  • John Jarvis
[edit] See also
  • Full contact karate
  • List of kyokushin techniques
  • Kokorokan
  • Comparison of karate styles
  • Masutatsu Oyama
[edit] References


[edit] External links
  • Kyokushinkai Karate
  • Kyokushin Karate History
  • Randolph James' KYOKUSHIN KARATE JUTSUKAN DOJO
  • Shinkyokushinkai NEW YORK SATO DOJO
  • Toronto Kyokushin KYOKUSHIN DOJO TORONTO CANADA
  • Irek Tuniewicz' KYOKUSHIN DOJO MISSISSAUGA ONTARIO CANADA
  • Detroit Enshin Karate [2]
  • article on the tournament history of Kyokushin
  • Another Resource Site for Kyokushin
  • US IFK Kyokushin Karate
  • Kyokushin Karate video portal. Video lessons, reportage from Kyokushin world events
  • Kiokushinkay karate and Forum karate
[edit] Notes
  1. ^ Northwest Kyokushinkai Karate - Ellensburg
  2. ^ Juku Kan Kyokushin Karate - History
  3. ^ Kyokushin Karate Green Mountain Dojo
  4. ^ Australian Kyokushin
  5. ^ [The Budo Karate of Mas Oyama by Quinn
  6. ^ Fogan, Sara. "Man of Action", Black Belt Magazine, (undated)
  7. ^ Pollard, Edward. "Karate to the Core: Exclusive Interview With Top UFC Contender Georges St. Pierre," Black Belt Magazine, (undated), (trained by Jean Couture)
__________________
This city is afraid of me
I have seen its true face
پاسخ با نقل قول
  #3  
قدیمی 07-12-2008
امیر عباس انصاری آواتار ها
امیر عباس انصاری امیر عباس انصاری آنلاین نیست.
مسئول ارشد سایت ناظر و مدیر بخش موبایل

 
تاریخ عضویت: Sep 2007
محل سکونت: تهرانپارس
نوشته ها: 8,211
سپاسها: : 8,720

6,357 سپاس در 1,362 نوشته ایشان در یکماه اخیر
Arrow کیوکوشین کای کاراته ، آشنائی بیشتر با کیوکوشین کای و کیوکوشین کان Kyokushin kaikan

کیوکوشین کان کاراته


تاریخچه کيوکوشين کان
در دهه پس از مرگ ماسوتاتسو اوياما ، سازمان بين المللي کيوکوشين کاي کان کاراته با دوازده ميليون عضو که وي بنيانگذار آن بود چندين بار به سازمان هاي کوچکتري تقسيم شده است. در سال 2002 هاتسو روياما ،‌ يکي از اولين شاگردان سوساي اوياما به همراه بسياري از دوستان و طرفدارانش از بزرگترين گروه طرفداران سوساي در آن زمان ، يعني کيوکوشين کاي کان ،‌جدا شده و تشکيلات جديدي به نام کيوکوشين کان را بنيانگذاري نمودند.
هاتسو روياما حدود يک دهه سعي داشت از رهبر جوان کيوکوشين کاي کان (شوکي ماتسويي) که پانزده سال کمتر از وي سابقه فعاليت داشت حمايت کند اما در نهايت مجبور شد اين حقيقت را بپذيرد که اين تشکيلات آنطور که ماس اوياما پس از مرگش مي خواسته هدايت نشده است. ماس اوياما ، قهرمان افسانه اي کاراته بارها گفته بودکه مهمترين عنصر کيوکوشين کاراته رفتار صحيح ، نزاکت ،‌اوس و حسن نيت در کنار روحيه جنگجويي است.
در زمان حيات ماس اوياما هيچ شکي در اذهان و دل هاي مردم ژاپن وجود نداشت که کيوکوشين قدرتمندترين سبک کاراته در جهان است.

روياما و ديگران مي دانستند دليل اين امر آن است که سوساي اوياما بر اجراي واقعي تکنيک هاي کاراته تأکيد مي ورزيد. ماس اوياما يک سبک فول کنتاکت را در رقابت ها پايه گذاري کرد تا روح واقعي کاراته را به همه بشناساند اما موفق نشد کاملاً اين کار را انجام دهد.
رقابت‌هاي به سبک کيوکوشين براي تقويت روحيه «پيروزي به هر قيمت» محل مناسبي است اما بهاي اين پيروزي هنوز از نبرد واقعي مرگ و زندگي براي دفاع از خود فاصله دارد. براي مثال جهت محبوب‌کردن سبک ماس اوياما ، ضربات مشت به سر از رقابت‌هاي کيوکوشين حذف شدند. دليل اين که مبارزين کيوکوشين که توسط ماس اوياما تعليم مي ديدند قويترين مبارزين بودند. اين بود که آنها براي دفاع شخصي در شرايط واقعي آموزش مي ديدند و سپس آموخته هاي خود را درمحيطي کم خطرتر يعني ميدان مسابقات به نمايش مي گذاشتند. اما تا سال 2002 شيهان روياما و ديگران دريافته بودند تاکيد سوساي بر واقعي بودن آموخته هاي هنرجويان را فراموش شده و تنها به برگزاري مسابقات معطوف شده است.
در نتيجه ؛ هاتسو روياما و ديگر مربيان ارشد و عاقل‌تر کيوکوشين کاراته مانند شيهان تسويوشي هيروشيگه (که رکورد تعليم بيشترين قهرمانان جهان در مقايسه با ديگر مربيان را داراست) متوجه شدند که تحت مديريت فعلي کيوکوشين ، اين سبک در حال از دست دادن قدرت خود است. با گذشت ده سال از مرگ سوساي اوياما و افول کيوکوشين ، اين سبک ديگر قدرتمندترين سبک کاراته نبود.
بدين ترتيبت شي هان روياما و شيهان هيروشيگه و بسياري ديگر از طرفداران آنها از بزرگترين تشکيلات باقي مانده ازماس اوياما يعني کيوکوشين کاي کان جدا شده وکيوکوشين کان را با هدف بازگردانيدن کيوکوشين کاراته به همان سطح بالاي خود در دوران ماس اوياما تأسيس کردند. آنها با اين هدف سازمان جديد را تاسيس نمودند که تاکيد همچنان برآنچه که سوساي بر آن تاکيد مي ورزيد يعني روحيه دوستي ، اوس و حسن نيت باقي مانده واز طرف ديگر آنچه که مدنظر سوساي اوياما بود يعني به کارگيري آموزه‌هاي کاراته در شرايط واقعي و دوري جستن از انگيزه هاي مالي از برگزاري مسابقات محقق شود.
يکي از گام‌هاي نخستين هاتسوروياما در بدو تشکيل کيوکوشين کان ، بنيانگذاري مجدد بنياد کيوکوشين شوگاکوکاي ماس اوياما بود که در وصيت وي نيز ذکر شده بود. ماس اوياما اين بنياد غيرانتفاعي را سال‌ها پيش در ژاپن تأسيس نمود تا جسم ، ذهن و روح جوانان ژاپني را تقويت کرده و در عين حال آرمان‌هايي که در جهت ايجاد صلح جهاني موثر بودند را به پيش ببرد. در واقع هدف از تأسيس اين سازمان غيرانتفاعي و مورد تأييد دولت ژاپن اين بود که نگذارد پول وماديات حقيقت غائي وآرمان‌هاي والاي طريق کيوکوشين را خدشه‌دار کند. ماس اوياما هنگام مرگش وصيت کرد که پيروانش بايد بنياد وي را دوباره پايه ريزي کنند و عدم انجام اين کار دليل ديگري بود که روياما و ديگران تصميم به جداشدن از تشکيلات وپيروي از طريقي که اوياما مي‌خواست گرفتند. اعضاي هيئت مديره بنياد کيوکوشين شوگاکوکاي که همگي از مشاوران مورد اعتماد ماس اوياما در زمان حياتش هستند از کيوکوشين کان روياما حمايت مي کنند.
در طول پنج سالي که کيوکوشين کان تأسيس شده ، بيش از شش هزار کاراته کاي ژاپني به حمايت از آن که پنجاه شعبه و باشگاه هاي زيادي درسراسر ژاپن دارد پرداخته‌اند. به علاوه ، بيست و پنج شعبه آن نيز رسماٌ در خارج از ژاپن از جمله ايران ، روسيه ،‌ آفريقاي جنوبي ،‌کره ، قزاقستان و ايالات متحده آمريکا به فعاليت مشغولند.
در طول اين پنج سال کيوکوشين کان حامي مالي مسابقات وزني سراسر ژاپن که در سايتاما در شمال توکيو برگزار شده بوده است . همچنين تمام اعضاي کيوکوشين کان اولين دوره مسابقات کاراته آزاد جهاني کيوکوشين کان را که در ماه سپتامبر 2005 در مسکو برگزار شد جشن گرفتند.
برگرفته از سايت www.kyokushinkan.org

__________________
This city is afraid of me
I have seen its true face
پاسخ با نقل قول
  #4  
قدیمی 07-12-2008
دانه کولانه آواتار ها
دانه کولانه دانه کولانه آنلاین نیست.
    مدیر کل سایت
        
کوروش نعلینی
 
تاریخ عضویت: Jun 2007
محل سکونت: کرمانشاه
نوشته ها: 12,700
سپاسها: : 1,382

7,486 سپاس در 1,899 نوشته ایشان در یکماه اخیر
دانه کولانه به Yahoo ارسال پیام
پیش فرض

آخی poor stranger ELF !!!
ادامه ش بده امیر
یه مدتم اویترتو این کن که بعد از مدتی از اینجا هم مهاجرت اجباری بری
__________________
مرا سر نهان گر شود زير سنگ -- از آن به كه نامم بر آيد به ننگ
به نام نكو گر بميــرم رواست -- مرا نام بايد كه تن مرگ راست




ویرایش توسط Omid7 : 09-06-2010 در ساعت 10:56 AM
پاسخ با نقل قول
  #5  
قدیمی 07-12-2008
امیر عباس انصاری آواتار ها
امیر عباس انصاری امیر عباس انصاری آنلاین نیست.
مسئول ارشد سایت ناظر و مدیر بخش موبایل

 
تاریخ عضویت: Sep 2007
محل سکونت: تهرانپارس
نوشته ها: 8,211
سپاسها: : 8,720

6,357 سپاس در 1,362 نوشته ایشان در یکماه اخیر
پیش فرض

آره خدا رحمتش کنه عجب عاشق کشی در حق این Stranger Elf f بنده خدا روا شد
واقعا چقدر مفت
اینکه فکر کنی من از اینجا برم ... نچ نچ اصلا و ابدا چون من اسراییل این فروم هستم جنابعالی فلسطینش]
منتظر دیوار حائل باش جیگر
__________________
This city is afraid of me
I have seen its true face

ویرایش توسط Omid7 : 09-06-2010 در ساعت 10:57 AM
پاسخ با نقل قول
  #6  
قدیمی 07-14-2008
امیر عباس انصاری آواتار ها
امیر عباس انصاری امیر عباس انصاری آنلاین نیست.
مسئول ارشد سایت ناظر و مدیر بخش موبایل

 
تاریخ عضویت: Sep 2007
محل سکونت: تهرانپارس
نوشته ها: 8,211
سپاسها: : 8,720

6,357 سپاس در 1,362 نوشته ایشان در یکماه اخیر
Arrow کیوکوشین کای کاراته ، آشنائی بیشتر با کیوکوشین کای و کیوکوشین کان Kyokushin

کیوکوشین کای کاراته ، آشنائی بیشتر با کیوکوشین کای و کیوکوشین کان Kyokushin

دانلود کاتا
دانلود آموزش کاتا
دانلود کاتا کاراته
دانلود+آموزش+طریقه+دانلود+آموزش+ اتا+کیوکوشین+کان+کای+
سوسای+اویاما+کانچو+ماتشوئی+کانچو +
شیرزاد+دانلود+رایگان+دانلود+دانل ود کاتا+دانلود انواع+کاتای کیوکوشین+کاتاهای+کیوکوشین+آموزش+ تصویری+کاتا+
فرم+سبک+آموزش+از+طریقه+دانلود+فای ل+تصویری+کاتا+کیوکوشین+پی سی سیتی+کیوکوشین کان کاراته+کیوکوشین کای کاراته+دانلود+رایگان+فایل+کم حجم+
آموزش+از+مبتدی+تا+پیشرفته+رایگان


دانلود کاتاهای کیوکوشین




آموزش تصویری چگونگی دانلود:

روی DOWNLOAD کلیک کنید. صفحه ای باز خواهد شد که در آن بخش زیر را مشاهده خواهید کرد.



حروف یااعداد خواسته شده را در کادر وارد نمایید وروی Download file nowکلیک کنید.


__________________
This city is afraid of me
I have seen its true face

ویرایش توسط Omid7 : 09-06-2010 در ساعت 10:58 AM
پاسخ با نقل قول
  #7  
قدیمی 07-14-2008
امیر عباس انصاری آواتار ها
امیر عباس انصاری امیر عباس انصاری آنلاین نیست.
مسئول ارشد سایت ناظر و مدیر بخش موبایل

 
تاریخ عضویت: Sep 2007
محل سکونت: تهرانپارس
نوشته ها: 8,211
سپاسها: : 8,720

6,357 سپاس در 1,362 نوشته ایشان در یکماه اخیر
پیش فرض

کاراته چیست؟

لطفا یک لحظه تامل کنید حتما فیلمهای پرزد وخورد یادتان می آید یا تصویر شخصی که لباس سفید پوشیده ومبارزه می کند شاید تصویر یک فرد خشن وقلدر را دارید که بیخودی فریاد می کشد یااینکه فکرمی کنید کاراته یک ورزش بسیار خطرناک و آسیب رسان جسمی است که روحیه خشونت را در انسان تقویت می کند وباید به آگاهی تان برسانم کلیه مطالب بالا نادرست می باشد.

اساسا کاراته ورزش نیست بلکه راهی است برای تندرستی وسلامتی جسمی وپالایش روحی از آلودگی ضد انسانی ودر نهایت دست یابی به یک زندگی آرام و بهتر، یعنی بوسیله تمرینات انسان ساز کاراته شخص تبدیل به فردی کامل تر و با شخصیت والا و مکارم اخلاقی باارزش بشود کاراته نوعی فلسفه زندگی است که در دو بعد تن و روان بطور موازی گسترده وفعال است.

نخست اینکه با تمرینات مستمر و منظم ورزشی که همگی بربنیان علمی وفیزیکی حرکتی ومفاصل واندامهای بدن استوارند شخص کاراته کابعد از چند ماه به شکلی منطقی دارای عضلات ومفاصل قوی وبدنی با استقامت فوق العاده خواهد گردید وچون این تمرینهابراساس اصول علمی حرکت شناسی مفاصل بدن پایه ریزی شده ازاین روآسیب پذیری شخص ورزشکاردرطول تمرین تقریبا به میزان صفرمی رسد وازطرفی دیگربخاطراین که درطول جلسه های تمرین هنرجوی کاراته شناختی نسبی پیرامون فیزیولوژی بدن وحرکات ورزشی پیدا می کند خود وی نیز تا حدود زیادی در رابطه باانجام حرکتهای مضروغلط محتاط شده وازکژروی خود دارای می کند سوم بدلیل اینکه ماهیت اصیل کاراته برمبنای تواضع وفروتنی وادب واحترام متقابل بین افراد ودوری ازخشونت بناشده وبراجرای درست این اصول تاکید ورزیده می شود شخص کاراته کا ناخود آگاه در مسیر اعتلای انسانی رشد کرده وارتفاء فکری پیدا می کند و حتی اگر درابتدا شرور بوده وبا نبتی شربه کاراته رو آورده باشد بعد از مدتی بطورمنظم وطبیعی اصلاح گشته وبه سمت خیر تغییرجهت می دهدوچون فنون کاراته برپایه حرکت مفاصل و بسیارنرم و سبک بصورت لحظه ای انجام می گردد و هیچ فشار اضافه بر توان به شخصی وارد نمی آورد از این روکودکان6-5 ساله تاافراد سالمند چه زن وچه مرد به راحتی قادر به تمرین ویادگیری کاراته خواهند بود بطورکلی کاراته باعث می شود شخص ازنظر فیزیکی دارای جسم سالم وتندرستی گردد عضلات قلب قوی وحجیم گردند حجم ریه در اثردم وبازدم زیاد افزایش یافته وهوای مانده داخل شش ها به خوبی تخلیه شود معده وروده عمل هضم ودفع را بهتروسریعترانجام خواهدداد به وسیله عرق کردن سموم بدن مرتب دفع شده وسلامت جسمی سرحالی ونشاط بی اندازه ای رابه شخص کاراته کاارزانی می دارد شخص که کاراته کار می کند بهتر وبسیار بیشتر از اشخاص دیگر قدرت فراگیری و درک ذهنی دارد و آماده فعالیتهای گوناگون مغزی (درس خواندن . مطالعه و ...) خواهد بود.از نظر روانی نیز علاوه بر تمرین مکرر و اصرار دائم مربی به حفظ تواضع و احترام متقابل اجتماعی موضوعاتی نظیر اعتماد به نفس- تقویت اراده- حس نوع دوستی - همکاری متقابل - از بین بردن ترس - اجتناب از خشونت و پرخاش گری - رفتار ملایم - مطالعه -آرامش فکر و ذهن و تخلیه مشکلات روانی- صمیمیت و نهایتا گسترش دوستی در شخص کاراته کا تقویت شده و انگیزه بیشتری نسبت به پرورش و آموزش خود نشان خواهد داد و همانگونه که دارای جسمی متناسب و نیرومند میگردد. دارای روحی بزرگ و طبعی والا و درکی وسیع و به غایت شانی بلند مرتبه در مراتب عالیه اجتماعی و انسانی خواهد شد.جسمی قوی و نیرومند جایگاه مغزی قوی و فکر و شعوری توانمند خواهد بود. دوست عزیزی که به کلاس کیوکیوشین کاراته آمدهای امیدواریم در مدتی که به تمرین مشغول خواهید بود استفاده مطلوبی از کلاس ببرید و شاهد پیشرفت شما تا درجه های بالا باشیم .کیوکوشین که مخفف شده جمله (کیوکوشین کای کان کاراته دو) می باشد. یکی از سبکهای کاراته است.کاراته که امروزه در قالب ورزش عرضه می شود در طول سالیان و قرون متمادی و قدم به قدم جمع گشته تا مجموعه ای به شکل امروزین آن شده است.

البته کاراته در شکل کنونی انش توسط استاد فوناگوشی گیچین مبتکر سبک شوتوکان حدود 60 الی70 سال پیش معرفی شده.




با لباس سفید و درجه بندی کمربندها، در ابتدا تنها کمربند سفید- سبز - قهوهای و سیاه در رده بندی کلاسهای کاراته استفاده می شد باگذشت سالها افراد با سابقه وپیش کسوت که سالیان زیادی به امر یادگیری و آموزش کاراته مشغول بودند.با انجام تغییراتی در چگونگی اجرای فنون و نوگرائی و ابداع کردن تکنیکهای جدید و مدرن تر بانی پیدایش سبکهای جدید و نوئی شدند.از آن جمله مرحوم ماسوتاتسواویاما در سالیان دور بنیانگذار سبک کیوکوشینکای شد.

جمله کیوکوشینکای به معنای راهی به سوی نهایت حقیقت می باشد.


در کلام رایج تنها از جمله کیوکوشین استفاده میکنیم به معنی نهایت


اویاما که بود؟

شاید به جرئت بتوان استاد ماسوتاتسو اویاما این مرد اسطوره ای هنر های رزمی را پیشرومعرفی هنر های رزمی مشرق زمین در جهان معرفی کرد.

این استاد کره ای الاصل که نام اصلی اش "جوی یونگ اوی" میباشد در سال 1923 در جنوب غربی کره متولد شدودر سال1930به اتفاق خانواده اش به ژاپن مهاجرت کرد و در آنجا به تحصیل و ورزش همت گماشت. اویامای جوان در 17 سالگی موفق به کسب دان 2 در کاراته شدوپس از گذراندن دوره خدمتش در ارتش دوباره به تمرین کاراته روی آورد


اویاما پس از 40 سال مطالعه و تحقیق جامع بنیانگذار سبکی در کاراته شد که در واقع تلفیقی بود ازکاراته ژاپنی کنپوی چینی و ته کیون کره ای.


این سبک بعد ها نام کیوکوشین را به خود گرفت ودر حال حاضر این هنر دراقصی نقاط جهان تدریس و تمرین میشود.

اگر بروس لی با بازیگری استادانه اش در فیلمهای رزمی سهمی عمده در شناساندن این هنر ها خصوصا کونگ فو در جهان داشت. استاد اویاما این نقش را سال ها پیش از بروس لی یعنی در سال 1950 در جریان اولین نمایش مبارزه ای خود که با یک گاو نر وحشی در شیکاگو انجام داد به نمایش گذاشت.





در این نمایش استاد در مبارزه ای نفس گیر از پس این گاو وحشی برآمد وبا شکستن وسپس بیرون کشیدن شاخ گاو توانایی های فردی خویش را به نمایش گذاشت.به طوری که بعد ها به اویامای گاو کش مشهور شد.

استاد اویاما مولف چندین کتاب نظیر "کاراته چیست؟" و"کاراته پیشرفته" نیز میباشد.ایشان به موازات فعالیتهای انتشاراتی به اقصی نقاط جهان مسافرت میکرد و به معرفی و نمایش هنر رزمی مخصوصش همت می گماشت.

استاد اویاما سر انجام در 72 سالگی(1994)میلادی وپس از 63 سال زندگی آمیخته با ریاضت در هنر های رزمی به علت عارضه ریوی دار فانی را وداع گفت.
روحش شاد
[IMG]****************************/72.gif[/IMG] [IMG]****************************/72.gif[/IMG] [IMG]****************************/72.gif[/IMG] [IMG]****************************/72.gif[/IMG] [IMG]****************************/72.gif[/IMG]

__________________
This city is afraid of me
I have seen its true face
پاسخ با نقل قول
  #8  
قدیمی 07-14-2008
امیر عباس انصاری آواتار ها
امیر عباس انصاری امیر عباس انصاری آنلاین نیست.
مسئول ارشد سایت ناظر و مدیر بخش موبایل

 
تاریخ عضویت: Sep 2007
محل سکونت: تهرانپارس
نوشته ها: 8,211
سپاسها: : 8,720

6,357 سپاس در 1,362 نوشته ایشان در یکماه اخیر
پیش فرض

کیوکوشین کای یکی از سبک‌های کاراته و یکی از محبوب ترین رشته‌های رزمی در سراسر دنیاست. این رشته توسط ماسوتاتسو اویاما (۱۹۹۴-۱۹۲۳) رزمی کار اسطوره‌ای کره‌ای الاصل بنیان نهاده شد.
این رشته از عناصر مختلفی نشأت گرفته که شامل تجریبات اویاما و تکنیک‌های دیگر سبک‌های کاراته بوجود آمده است. کیوکوشین کای از سه لغت کیوکو ((بالاترین ،نهایت)) شین ((حقیقت، روح)) و کای ((گروه و انجمن)) ترکیب شده‌است.
این رشته در ابتدا اویاماریو و اویاما کاراته جوجیتسو نیز نامیده می‌شد. تاکید این سبک روی مبارزه واقعی از راه نزدیک است. در کیوکوشین کای برای کاستن مقاومت حریف از تکنیک‌هایی بطور متوالی استفاده می‌شود.
این سبک تأکید زیادی بر روی تمرینات تنفسی و استقامتی دارد. از اینرو هنرجوی کیوکوشین بعد از سالها تمرینات مکرر دارای اندامی ورزیده می گردد. در سبک کیوکوشین تکیه اصلی بر حفظ سلامتی توام جسمی و روحی است، و در مبارزات کیوکوشین و اساسا در فلسفه آن پیروزی به هر قیمتی بر حیرف مقابل معنایی ندارد.
در مبارزات کیوکوشین (همانند ورزش های رزمی دیگر) دو حریف رودررو به چشمان یکدیگر خیره گشته و شجاعت و شهامت و دلیری را به هم منتقل می کنند. اگر یکی از حریف ها به زمین بخورد حریف دیگر به وی احترام گذاشته عقب می نشیند.
در فلسفه متعالی کیوکوشین هدف غائی تناوری جسم برای رسیدن به مکارم عالیه اخلاقی است و به هیچ روی خشونت در سبک کیوکوشین جایگاهی ندارد چرا که اساسا خشونت و کیوکوشن در تقابلند نه در تعامل. کیو کوشین نه تنها خشن نیست بلکه سعی در پرورش روحیه لطافت، افتادگی، و بزرگ منشی را در هنرجو دارد


دوجوی مرکزی این سبک (همانند دیگر رشته های ورزشی ژاپن) هونبو نام دارد و در سال ۱۹۶۱ توسط اویاما در توکیو بنیان نهاده شد. بعد از فوت اویاما افراد زیادی مدعی رهبری سازمان فدراسیون شدند که از آن میان کانچو یوشیکازو ماتسوشیما به واسطه منش و کردار والایش از سوی غالب نمایندگان به‌عنوان رهبر جدید سازمان پذیرفته گردید. بنيانگذار اين سبک در ايران کانچو یوسف شيرزاد مي باشد.



در حال حاضر شیهان محسن آشوری رئیس کیوکوشین خاورمیانه و عضو هیئت رئیسه سازمان جهانی میباشد. شیهان داریوش باقری، شیهان افشین طباطبائی، و شیهان علی اکبر قاسمی نمایندگان رسمی سازمان در ایران هستند
Copyright © kyokushinzcf.com.







[IMG]****************************/72.gif[/IMG] [IMG]****************************/72.gif[/IMG] [IMG]****************************/72.gif[/IMG]
__________________
This city is afraid of me
I have seen its true face
پاسخ با نقل قول
  #9  
قدیمی 07-14-2008
امیر عباس انصاری آواتار ها
امیر عباس انصاری امیر عباس انصاری آنلاین نیست.
مسئول ارشد سایت ناظر و مدیر بخش موبایل

 
تاریخ عضویت: Sep 2007
محل سکونت: تهرانپارس
نوشته ها: 8,211
سپاسها: : 8,720

6,357 سپاس در 1,362 نوشته ایشان در یکماه اخیر
Arrow کیوکوشین کای کاراته ، آشنائی بیشتر با کیوکوشین کای و کیوکوشین کان Kyokushin


تفاوت کیوکوشین با دیگر سبکها

غالب سبکهای کاراته از اصول پایه یکسانی استفاده می کنند مثل : درجه بندی- کمربند- لباس سفید- احترام(اوس-)ایستادنها (داچی) ضربات - دفاع و ... ولی تفاوت آنها با یکدیگر در چگونگی به کار گیری این اصول می باشد.

اصولا سبکهای کاراته را به دو دسته ایپون و اوپن یا غیر آزاد و آزاد تقسیم بندی میکنند.
یوکوشین یکی از سبکهای اولیه و اصلی گروه آزاد (اوپن) است در سبک کیوکوشین توجه خاصی روی قدرت بدنی و استقامت جسمانی وجود دارد از این رو بعد ازگذشت چند سال هنرجوی کیوکوشین دارای اندامی تنومند و عضلاتی بسیار قوی و قدرت بدنی زیادی خواهد شد.

البته علاوه بر مسائل جسمانی در ابعاد معنوی اصولی مانند نظم و انضباط ، دقت عمل- تمرکزذهنی- ادب و احترام - تواضع و فروتنی و دیگر مفاهیم عالیه انسانی و اجتماعی به طور مستمر تمرین و آموزش داده می شود.به طوری که در مقیاس عملی افراد رده بالا (کسانی که مدارج عالیه را در کاراته دارند)

از شخصیت اجتماعی قوی و با اعتماد بنفسی برخوردارند، دارای اخلاق نیکو و رفتار پسندیده میباشند و اکثرا در موقعیتهای اجتماعی خودشان موفق هستند و غالبا دارای تحصیلات عالیه بوده و از درک و شعور مقبولتری در مقایسه با دیگران برخوردارند.

به طور کلی بایستی یادآور شویم که در تجربه و عمل ثابت گردیده افرادی که به ورزش کاراته روی می آورند بعد از چند سال چنان شخصیتی والا و ارزشمند در کنار اندامی زیبا و قدرتمند پیدا میکنند که در حالت عادی انتظار چنین پیشرفت هائی از این افراد کمتر مدنظر بوده است.امیدوارم در عمل خود شاهدی به مدعاهای ما باشید.

دستیابی به شرایط ویزه معنوی و روانی کاراته مستلزم احاطه بر توانائیهای فیزیکی و جسمی است یعنی میبایستی با ممارست و پیگیری مدام اندامهای بدن را به گونه ای پرورش و رشد داد تا امکان یادگیری فنون و تکنیکهای پیچیده کاراته فراهم شود.

همه فنون کاراته بر مبنای علمی استوار است یعنی بنیانگذاران و پیشگامان با دقت نظر و مطالعه و تحقیق و رفع نواقص هر فن و اصلاح و تکمیل آن در طول سالیان متمادی و مطابقت آنها با روشهای علمی. پزشکی و حرکت مفاصل، کاراته را به شیوه امروزین به دست ما رسانده اند هرچند گاه نیز یک استاد با دیدی کارشناسانه و ارائه نظری تازه در باب یک یا چند حرکت با تکیه بر مفاهیم علمی کاراته را متحول نموده اند مرحوم استاد اویاما مبتکر سبک کیو کوشین یکی ازاین بزرگان بوده است کیوکوشین به معنای نهایت حقیقت و آن اشاره به این دارد که انسان باغلبه فیزیکی براندامهای جسمش ودستیابی به یک قدرت فنی وتوان بدنی فوق العاده بایستی به اعتلای روح وروان وابعاد معنوی خودش بپردازد تابه نهایت حقیقت (کمال) برسد چون کلیه اصول کاراته دارای منطق علمی است پس یادگیری وآموزش آن نیز بایستی براساس روشهای علمی وریاضی وتربیت بدنی صورت گیرد تابهترین بازده وکارائی حاصل شود چه عدم توجه به مطالب علمی ورزش امکان کزروی و وارد آوردن آسیب وناراحتی رابه دنبال خواهد داشت بطور مثال درحدود 6ماه طول می کشد تاعضلات-تاندونها و مفاصل یک فرد مبتدی از نظر فیزیکی آمادگی لازم راپیدا کند تامربی بتواند فنون خاص ودروس اصلی کاراته رابه وی آموزش دهد لازمه این مهم حضور مرتب وبی وقفه هنر جو در طول این مدت است البته اگر کسانی سابقه تمرینات ورزشی در رشته دیگری را داشته باشند مدت آمادگی جسمانی آنها کاهش خواهد یافت


Copyright © kyokushinzcf.com
__________________
This city is afraid of me
I have seen its true face
پاسخ با نقل قول
  #10  
قدیمی 07-14-2008
امیر عباس انصاری آواتار ها
امیر عباس انصاری امیر عباس انصاری آنلاین نیست.
مسئول ارشد سایت ناظر و مدیر بخش موبایل

 
تاریخ عضویت: Sep 2007
محل سکونت: تهرانپارس
نوشته ها: 8,211
سپاسها: : 8,720

6,357 سپاس در 1,362 نوشته ایشان در یکماه اخیر
Arrow کیوکوشین کای کاراته ، آشنائی بیشتر با کیوکوشین کای و کیوکوشین کان Kyokushin

کیوکوشین کای کاراته ، آشنائی بیشتر با کیوکوشین کای و کیوکوشین کان Kyokushin



کيوکوشين و کاتا

کاتا مجموعه اي از حرکات و تکنيکهاي تهاجمي و دفاعي است که به شکل نوعي رقص موزون به نظر ميرسد. وقتي يک کاتا به خوبي اجرا ميشود در واقع نظم دروني و هنر اجرا کننده را نشان ميدهد.

کاتاها به وسيله اساتيد بزرگ کاراته طراحي و ابداع شده اند تا با تمرين مدام، کاراته کا را قادر سازد در يک زمان با هشت حريف مبارزه کند.البته بدون به هم خوردن تعادل لازم و حالت بدن تا به راحتي بتواند ضربات فلج کننده يا کشنده را به حريف وارد کند.

در مسابقات هر کاراته کاي حرفه اي بايد توانايي نشان دادن مفهوم و معني هر حرکتي اعم از يک ضربه داچي يا تنفس را دارا باشد.

يک کاتا روي خوب کسي است که بتواند با کيفيت عالي اجراي ضربات و حرکت اين پيام را به داوران منتقل کند که او چقدر خوب و حرفه اي کاتا را اجرا کرده يا در واقع مبارزه کرده است.

کاتا در ميان اولين آموزش هاي هر شخصي در کلاس کاراته مي باشد. بزرگترين عامل در تشخيص ميزان مهارت واقعي يک کاراته کا چگونگي اجراي کاتا توسط اواست .

توانايي يک سن سي درياد دادن (آموزش) هنر کاراته در حقيقي ترين شکل آن دارا بودن شاگرداني است که کاتا را خوب و در سطحي عالي اجرا کنند.

يک هنرجوي کاراته مي پرسد؟ براي چه بايد کاتا ياد بگيريم؟
يک سرباز ميپرسد؟ براي چه ما بايد رژه برويم؟
استاد مي گويد:در طي آموزش خواهيد فهميد چرا؟



کاتا :

کاراته تمام وضعيت و چگونگي خود را از کاتا مي گيرد و بي توجهي نسبت به کاتا به اين معني است که هنرجو هيچگونه ارزش و جايگاهي را در کاراته به دست نياورده است. کاتا در شکل ظاهري مبارزه خيالي با دنياي غير واقعي است.اجراي يک سري حرکت شامل ضربه دست_ پا دفاع با داچي هاي مختلف در جهتها و حالتهاي متفاوت است

کاتا يکي ازارکان مهم کاراته است که دستيابي به معناي رواني و فکري يک مبارزه صحيح و تمرکز فکر و تقويت مفاصل و ماهيچه ها براي بيشترين کارائی فيزيکي شخص و پرورش انعکاسهاي سريع حرکتي وافزايش توانائي هاي واکنش لحظه اي در موقع دفاع از خود را به هنرجو نشان مي دهد .



ابعاد فيزيکي کاتا:

خيلي از ماهيچها و تاندونهاي مفاصل در حالتهاي عادي در اثر نداشتن بار اضافه مورد پرورش و تقويت قرار نمي گيرد ولي در هنگام اجراي يک کاتا به شکل صحيح و اصولي خود اين قسمت از اعضاي بدن تحت فشار قرار گرفته و تقويت مي شوند.چون اساس فن مبارزه بر پايه حرکتهاي سريع و واکنشهاي ناگهاني است از اينرو يک کاراته کا بايستي توانائي انقباض لحظه اي عضلات بدنش را داشته باشد.که به طور اصطلاح اين اصل را در کاراته به نام اصل نرمي به سختي (گوجوريو) مي نامند و يکي از راههاي بسيار مهم براي تقويت وملکه کردن آن در نظام بدن وضمير ناخودآگاه يک کاراته کا تمرينات مکررومرتب کاتا مي باشد.اجراي کاتا علاوه بر پياده کردن يک نظم وانضباط دررفتارهاي بدن باعث تمرکزذهن برروي فکري خاص وتقويت ناخودآگاه نيروي مغزي وانسجام ان ميگردد.چون هرکاتا در جهتهاي مختلف و زواياي مختلف تکنيک وديد انجام مي گيرد.از اينرو واکنش بدن وذهن را نسبت به چرخش درزواياي گوناگون واجراي سرعت تکنيک تقويت کرده وضمير ناخودآگاه ذهن به جهتها وزاويه هاي متفاوت اشنا شده و خو مي گيرد که اين آشنائي ضمير ناخودآگاه نقش بارزي دردفاع وحمله يک مبارزه بازي ميکند.ديگراينکه چون اجراي هرکاتامستلزم دقت وياداوري حرکت درجهت درست واجراي تکنيک صحيح ميباشد ازاين رو به ذهن فشار وارد می آورد ونيازبه تمرکزودقت زيادي دارد.اين تمرکزمداوم ذهن برروي فکرخاص(همان کاتا) به هنگام اجراي کاتاموجب تقويت وپرورش حواس مغزي شده وتمرين بسيار بسيار شايسته اي است براي پروراندن قدرت تمرکزذهني.تمرکزيکي از اصول اوليه کاراته مي باشد.مثلي است معروف که مي گويند هنگام اجراي کاتا اولأ باشخص اجراکننده صحبت نکنيد تا تمرکزش بهم نخورد وثانيأ اينکه شخص کاتارونده بايستي انقدرتمرکزذهن داشته باشد که به هيچ عنوان حتي اگر صدايش کنندنشنود وازحال روحاني کاتاخارج نشود.همانطورکه ما عضلات بازويمان مرتب ومکرر با زدن زوکي قوي مي کنيم. تمرکزمداوم نيروي مغزي برروي فکري خاص در ذهن نيز به هنگام اجراي کاتا باعث پرورش وافزودن بر توانايي نيروي فکري وذهن ما مي گردد و همچون مطالعه که انديشه را مي پرورانند موجب تقویت نيروي مغزي مي گردد.

موضوعاتي که هنگام اجراي يک کاتا بايستي مورد توجه قرار گيرند واصولأ کاتا به خاطرتقويت و پرورش آنها پايه ريزي شده است عبارتند از:
  1. تنفس
  2. زمانسنجی
  3. فاصله
  4. سرعت وقدرت( نرمي به سفتي )
  5. عکس العمل هاي کيمه ( تمرکز همه نيروها در يک نقطه )
  6. زان شين ( تمرکز نگاه يا هوشياري تا اخرين لحظه در برابر حريف)
  7. مرکزثقل
ريتم وآهنگ هرکاتا، ديد، کياي - هدف گيري يامنظور هرتکنيک بااحساس.همانگونه که يک هنرپيشه موقع اجراي نقش دريک فيلم يا نمايش حس آن نقش را ميگيرد و انچنان طبيعي و واقعي به ايفاي نقش مي پردازد که تماشاچي آن بازي گر را واقعي مي پندارد و در واقع اين هنر بازيگر است که اتن حس را از درون خود توسط نمايش به درون بيننده منتقل ميکند وهرچه بازيگري در اجراي نقشي باتجربه تر وازموده تر باشد ان احساس زودتر وراحتتر به تماشاچي راه ميآبد.

اين وضعيت در باره يک کاراته کا نيز صادق است کسي که کاتا اجرا مي نمايد بايستي انچنان حسي موقع اجراي کاتا به خود بگيرد تا بتواند معني ومفهوم هرتکنيک يا منظور از هر حرکتي را به راحتي به بيننده القاع کند پس اول خود مي بايد اجراي واقعي هر کتنيکي را احساس کند وهدف گيري درستي را از خود نشان دهد. به عنوان مثال اگر قرار است تکنيک موروتواچي اوکه را اجراکند بايستي بداند اين تکنيک براي چه وبه چه منظور اجرا ميشود وهدف ازاجراي ان چيست وحالت اجراي واقعي آن چگونه است. زاويه دست وبدن وقدرت دست چقدر وچطور است.

درکاتا انواع داچي ها (داچی= طرز ایستادن) تمرين شده وشخص کاراته کا درآن داچي تبحر کافي پيدا مي کند براي تمرين هر کاتا ابتدا چهارچوب اصلي کاتا داچي ها وتعادل وحرکت برروي داچي ها واجراي صحيح تکنيک تمرين ميشود وبعد ازچندي که شخصي مهارت کافي در صحت کامل اجراي تکنيک و تعادل بدني را بدست آورد.ميزان قدرت و سرعت لازم اجراي هر تکنيک را بايد افزايش داد . تا زمان اجراي آن تکنيک به حداقل ممکن برسد .

بايد بدانيد هرتکنيک يا دفاع يک زمان مشخصي در ماهيت وجودي اش دارد. هر کاتا داراي يک مفهوم معنوي است يعني اينکه مبتکر وابداع کننده ان قصد داشته انديشه ونيت وهدف خاصي راکه در ذهن داشته بيان کند.پي بردن به ان مقصود ذهني يکي از اهداف کاتا رومي باشد به اين شکل که کاراته کا علاوه برتوانايي کسب مهارت در مجاري فيزيکي صحيح واصولي کاتا بايد بتواند به آن نيروي فکري وذهني مقصود نيز دسترسي پيدا کرده و در بيان معنوي کاتا نيز تبحر و توانايي پيدا کنند

کاتا تمريني از يک سلسله حرکات از پيش تعيين شده است و آن نوعي تمرکز متحرک است يک کاراته کا هنگامي که يک کاتا را در حدي مقبول وتکامل يافته انجام ميدهد.در حين اجراي تکنيکهائي که قبلاٌ طرح ريزي شده و در يک چهار چوب مشخصي اجرا ميشوند. به نيت انجام هر حرکت تمام عضلات خاص آن حرکت را تحت کنترل دارد اين کنترل عضلاني با انجام حرکات نرم و حرکات سخت زماني بدست مي آيد که بدن در صحيح ترين حالت خود قرار گيرد.حرکتهاي نرم زماني خوب و دقيق اجرا مي شوند که عضلات در حال انبساط (شل) قرار داشته باشد، حرکتهاي نرم در مواقع نياز اوليه فنون سرعتي هستند يعني اجراي تکنيکهاي سرعتي احتياج به عضلاتي منبسط و مفاصلي بسيارنرم دارند

بسياري از تکنيکهائي که در کاتاها اجرا ميشوند ماهيتي سرعتي دارندلذا بسيار نرم و با عضلاتي منبسط اجرا مي شوند.حرکات سخت برعکس حرکات نرم براي اجرايشان لازم است عضلات بطور کامل منقبض باشند .که پايه اصلي تکنيکهاي تمرکز يا کيمه دار هستند که حداکثر قدرت و انقباض عضلات هنگام اجرا در آن لازم است. خيلي از حرکتهاي کاتاها نيز بر اين پايه استوار است البته در بعضي کاتاها هر دو نوع تکنيک وجود دارد ولي در بعضي کاتاها بيشتر تکيه يا توجه روي يکي از دو تکنيک با عضلات منقبض يا منبسط مي باشد.

البته براي تمرين کاتا بايستي يک هنرجوي کاراته ابتدا يک کاتا را با استفاده از حرکات نرم وعضلات منبسط به درستي و دقت لازم انجام دهد و پس از اين مرحله ميتواند آغاز به تمرين کاتا با حرکات تمرکزي و انقبض کند به اين معني که ابتدا همه تکنيکهاي کاتا را با تکيه بر اجراي منبسط عضلات انجام دهد (نرم) پس از آن تکنيکهاي منقبض را محکم و قدرتي تمرين کند يعني هر تکنيک را با سرعت و قدرت لازم اجرا کند

تا اين که بتواند در انتقال از تکنيک نرم به سخت تجربه کافي بدست آورد يعني قادر به اجرا حرکات نرم به سخت در حد عالي بشود در جاي مورد نياز سرعت کافي و مطلوب داشته باشد در جائي ديگر تمرکز و کيمه قوي و لازم کم کم در گذر ساليان به پايه هاي از اجراي کاتا ميرسد که بدنش آگاهي پيدا مي کند.يعني هنگامي که مي خواهد حرکتي انجام دهد ديگر نيازي به فکر کردن ندارد و تکنيک به خودي خود و با دقت و سرعت لازم اجرا ميشود و آنگاه وقتي به اين پايه مي رسد فکر و جسمش همانند يک واحد يکپارچه عمل ميکنند و تمام حرکات انجام شده يک کاتا در اين سطح در اصل تبديل به يک واکنش توام فکري - جسمي ميشود.

بهترين روش براي يادگيري يک کاتا عبارت است از :
  • 1- حرکت پاها و چرخشها را بياموزيد.
  • 2- حرکت دستها را ياد بگيريد.
  • 3 -حرکات پاها و دستها را تواماٌ ياد بگيريد.
  • 4 -بتدريج روشهاي تنفش (دم و بازدم) تمرکزها را در هر قسمت کاتا بياموزید.کاتا را تکميل و به حد کمال برسانيد.موقع کياي را ياد بگيريد.
  • 5 -در هر بار تمرين حد اقل سه بار پشت سر هم يک کاتا را اجرا کنيد.
بعد از يادگيري يک کاتا به چند روش ميتوان روي آن کاتا تمرين کرد.
  • 1- کاتا را بدون تکنيکهاي دست فقط حرکتهاي پا و داچي ها را انجام دهید.
  • 2- بدون حرکت در حالت ايستاده فقط تکنيکهاي دست را اجرا کنيد.
  • 3- کاتا را با چشم بسته و دقت کامل اجرا کنيد.
  • 4- چشمها را ببنديد و کاتا را در ذهن خود اجرا کنيد.
  • 5- کاتا را به صورت قرينه اجرا کنيد.
  • - کاتا را از آخر به اول اجرا کنيد.
  • 7- کاتا را با سرعت بسيار کم مانند فيلمي که کند نمايش مي دهند اجرا کنيد ولي کامل و دقيق و اصولي (اسلو موشن)
در صورتي که به صورتهاي فوق تمرين مي کنيد يک در ميان يک بار کاتا را کامل اجرا کنيد.

در کليه حالات کاتا سعي کنيد روي حرکتها و زاويه ها و تکنيکها فکر کنيد .تلاش کنيد پي به مقصود و منظور هر فن (به اصطلاح بونکاي آن) ببريد.استقرار صحيح داچيها جهت ها و ديد را موشکافانه برسي کرده و تجزيه تحليل کنيد.عيوب خود را به اين طريق ميتوانيد برطرف کنيد.

جلوي آينه کاتا اجرا کنيد تا بهتر و کاملتر بتوانيد نقصهاي خود را بررسي کنيد. از يک دوست خواهش کنيد تا کاتاي شما را ببينيد و نظر دهيد.

هنگام اجراي يک تکنيک تصور کنيد که آنرا در عالم واقع روي بدن يک حريف حقيقي انجام ميدهيد.
  • کاراته به ترتيب عبارت است از :
  • 1- کيهان
  • 2- کاتا
  • 3- کميته
يعني مقدمه کاتا کيهان است و مقدمه کميته کاتا در واقع اگر کيهان خوب تمرين کنيد کاتاي خوب خواهيد زد و اگر کاتا را خوب اجرا کنيد قادر به انجام کميته عالي خواهيد بود.

کاتا بايد حس شود و کم کم با گذشت زمان توسط ادراک يک کاراته کا جذب شود.استادان کاراته هيچ گاه سعي نداشتند با يک مشت کلمات کسي را وادار به درک و احساس چيزي کنند. بلکه همواره تلاش مي کردند تا تماشاگران خود را در يک شرایط عملي و ملموس و با ايجاد انگيزه رواني آماده پذيرش مطالب کنند.

سبکهاي گوناگون، کاتا هاي مختلفي دارند اين نکته را نيز بايد توجه داشت که يک سلسله حرکات و تکنيکهاي ويژه و مشخص زماني کاتا ناميده ميشود که بتوانند حالت رواني و فکري خاصي را در کاراته کا پديد آورند و يک هدف و منظور را دنبال کنند.

به هرحال چون آموزش کاتا مستلزم دقت و صرف وقت زيادي است از اينرو مربيان و استادان فن بايستي نسبت به يادگيري و مطالعه جزئيات آن زحمت فراواني را متحمل شوند تا بتوانند به خوبي از عهده تعليم کاتا بر آيند .هر کاتا با کاتاي ديگر موارد زيادي اختلاف و مشابهت دارند.يعني در مجموع مفهوم هر کاتا با ديگري متفاوت است همانگونه که اسم هر کاتا و معني آن نمايانگر اين تفاوت ميباشند معمولا اساتيد بزرگ علاوه بر يادگيري کاتا هاي گوناگون در يک يا دو کاتا تجربه و مهارت فوق العاده اي پيدا ميکنند که همين امر موجب مي شود در هنگام اجراي آن کاتا که شخصاٌ علاقمند هستند به زيبائي شگرفي دست پيدا کنند.

البته با وجود تفاوتهاي عنوان شده همه کاتاها در چند چيز مشترک هستند.
  • 1- مراسم آغازين کاتا
  • 2- اجراي دقيق کاتا.
  • 3- مراسم پاياني کاتا.

1- در هنگام شروع کاتا بابستن چشمها و جمع کردن دستها و پاها در چند ثانيه به حالت تمرکز فرو ميروند و سعي مي کنند ارتباط خود را با دنياي پيرامون قطع نمايند.يعني همه حواس مغزي خود را متوجه اجراي کاتا کنند. بعد از آن با بازکردن چشمها و اعلام اسم کاتا با صدائي بلند حرکت ايبوکي را که هم جنبه نمايش و حالت رزم و قدرت نمايي در مقابل حريف دارد و هم جنبه قدرت گيري و تنفس کامل دارد را اجرا مي کنند.

2- پس از يکي دو ثانيه خيلي جدي و با همه قدرت شروع به اجراي کاتا ميکنند.هر دفاع و ضربه را بايستي با يک ضربآهنگ و سرعت مشخصي که ماهيت آن تکنيک را بيان ميکند اجرا کند.که هر تکنيک با تکنيک ديگر دراين مورد ممکن است تفاوت کند.

چرخش داچي ها بايستي کامل و به شکل واقعي آن اجرا شوند.داچي هرگز نبايد به صورت ناقص ونيمه انجام گيرد. استفاده صحيح ازحرکت باسن وپرتاب ضربات پا و دست به کمک کمر وباسن، اخم نداشتن در صورت و عدم تغيير عضلات يعني ميميک چهره .هيچ نوع هيجان يا تنس روحي را کاراته کانبايد با صورت خود القاء کند. در موارد مشخص شده کاتا فرياد کياي بايد به موقع ان اجرا شود. ريتم کاتا بايد متاوت باشد يعني در جايي حتمأ بايد سريع و تند حرکت کرد . در جايي ديگر با بستي آرام و متين بدون هيچ عجله اي به اجراي تکنيک پرداخت.

3-اجراي حرکت بازگشت به حالت اوليه در حالي که نگاه کاراتری و در جهت آخرين تکنيکش قرار دارد.پاها منتاسب با هم جمع گرديده در حالت موسوبي اداي احترام به روي فودو داچي مي ايستد.اکثر کاتاها از همان نقطه اي که شروع مي شوند در همان نقطه نيز تمام ميشوند . نکته ديگري که يادآوري ان لازم به نظر مي رسد و در بالا به ان تا حدي اشاره شده اين است که کاتارو در حين اجراي يک کاتا بايستي بتواند روحيه اعتماد به نفس، صلابت و استواري راازخود به نمايش بگذاريد. يعني همانگونه که گفته شد نبايد کاتارو چهره اش را در هم، عبوس و هيجان زده نشان دهد بلکه بايد صلابت،اعتماد به نفس،هماهنگي و دقت بسيار زيادي از مجموع حرکتها و نگاهش نمايان باشد .يعني بيننده بدون اينکه ذره اي خشونت و سبعت در کاتارومشاهده کند بايستي براحتي بتواند مفهوم عظمت و بزرگي را ازنماي کلي يک کاتابرگيرد.

ديگر اينکه لباس ( گي ) کاتارو بايد تمير و آراسته باشد.نماي ظاهري سر و صورتش مرتب باشد.راه رفتنش متين و متوازن باشد.

با ياد گرفتن کاراته شاگردان اين هنر، قدم در راهي مي گذارند که بزرگترين استادان اين راه را طي نموده اند. اگر کاراته با روح صحيح خود يعني با اعتماد و فروتني اجرا شودشاگردان اين هنر، معنايي را که در زبان کاتا نهفته است لمس خواهند کرد.



__________________
This city is afraid of me
I have seen its true face
پاسخ با نقل قول
پاسخ


کاربران در حال دیدن موضوع: 1 نفر (0 عضو و 1 مهمان)
 

مجوز های ارسال و ویرایش
شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

BB code is فعال
شکلک ها فعال است
کد [IMG] فعال است
اچ تی ام ال غیر فعال می باشد



اکنون ساعت 05:55 AM برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +3.5 می باشد.



Powered by vBulletin® Version 3.8.4 Copyright , Jelsoft Enterprices مدیریت توسط کورش نعلینی
استفاده از مطالب پی سی سیتی بدون ذکر منبع هم پیگرد قانونی ندارد!! (این دیگه به انصاف خودتونه !!)
(اگر مطلبی از شما در سایت ما بدون ذکر نامتان استفاده شده مارا خبر کنید تا آنرا اصلاح کنیم)


سایت دبیرستان وابسته به دانشگاه رازی کرمانشاه: کلیک کنید




  پیدا کردن مطالب قبلی سایت توسط گوگل برای جلوگیری از ارسال تکراری آنها